Jeśli nie masz swojego konta

Zaloguj za pomocą:

zapomniałeś hasła?
strzałka

W koszyku:

Brak produktów w koszyku.

Całkowita wartość:

SERYJNYCH Wesołych Świąt przy użyciu Outlooka, czyli jak w prosty sposób wysłać spersonalizowany świąteczny mailing do swoich Klientów

17.12.2019

Grudzień… jest to wyjątkowy czas w roku dla większości z nas. Świąteczna atmosfera wyczuwalna jest na każdym kroku. Liczne ozdoby świąteczne w postaci tysiąca światełek oraz brzmiące na każdym kroku melodie kolęd i piosenek świątecznych. Jest to również czas składania życzeń naszym bliskim, znajomym jak i również naszym Klientom, którzy też są dla nas bardzo ważni. Budzi się zatem pytanie, czy można wykorzystać moc Outlooka, aby nasi Klienci otrzymali spersonalizowane życzenia? Oczywiście, zawsze można wysłać do każdego Klienta osobnego maila, tylko, że to czasochłonne zajęcie. A gdyby tak wykorzystać jeden szablon i jednocześnie wysłać te same życzenia do wszystkich Klientów? Zapraszam do przeczytania mojej historii o wysłaniu życzeń z wykorzystaniem funkcjonalności korespondencji seryjnej.

Nie tak dawno temu wydawało mi się, że wysłanie jednego maila do wszystkich Klientów z bazy, ze zmianą kluczowych słów (np. nazwą Klienta) wymaga zaawansowanej wiedzy programistycznej i tylko niewielu może z niej korzystać. Na szczęście okazuje się, że każdy użytkownik Outlooka może to robić samodzielnie. Wszystko zaczęło się kiedy pewnego grudniowego dnia dostałem w pracy zadanie wysłania spersonalizowanych życzeń do wszystkich naszych Klientów (na szczęście otrzymałem też wskazówkę, że mam wykorzystać korespondencje seryjną). Dla mnie była to nowość, a że lubię nowości to ochoczo zabrałem się do pracy.
 
Najpierw przygotowałem tekst życzeń w Microsoft Word, gdzie zmianie miała ulec tylko nazwa Klienta. Następnie, nadal działając w Word przeszedłem na zakładkę Korespondencja, gdzie kliknąłem w opcję Rozpocznij korespondencję seryjną i wybrałem z listy Wiadomości e-mail. Uff, pierwszy krok za mną, ale co dalej, muszę przecież określić, kto będzie odbiorcą moich wiadomości! Kliknąłem w opcję Wybierz adresatów i miałem możliwość utworzenia listy bezpośrednio w Word, jak i pobrania wcześniej utworzonej w Excelu. W tym przypadku skorzystałem z tej drugiej możliwości.
 
Natomiast jak sprawić, aby w tekście pojawiło się spersonalizowane pole? Znajdując się cały czas w zakładce Korespondencja w Wordzie, przeszukiwałem kolejne funkcje i … Eureka! Kliknąłem w pole Wstaw pola koresp. Ser.  i tam uzyskałem możliwość wstawienia dowolnego pola z kolumn, w której znajdowała się wcześniej pobrana lista klientów w Excelu. Czułem, że już powoli zbliżam się do końca moich zmagań, jednak poczułem też pewne ukłucie niepokoju.


 
Co w przypadku, gdy dane nie zaciągną się poprawnie? Byłaby to niezręczna sytuacja, gdyby Klient otrzymał spersonalizowane życzenia, nieadresowane do niego. Przed wysłaniem postanowiłem skorzystać z opcji Podgląd wyników. Dane Klienta podstawiały się kolejno wierszami – jest dobrze! Pozostało mi tylko wysłać wiadomości z życzeniami do Klientów.
 
Jednak pojawiła się kolejna zagwozdka – czy moja wiadomość nie powinna mieć tematu? Odpowiedź jest oczywista, ale to gdzie się uzupełnia temat już takie oczywiste nie było. Ale cóż, kliknąłem w opcję Zakończ i scal a następnie Wyślij wiadomości e-mail.  Oczywiście, w ostatnim kroku była możliwość uzupełnienia tematu. Klikam OK i akcja wysłania życzeń do Klientów została zakończona powodzeniem.
 
Nie sądziłem, że wysłanie spersonalizowanych życzeń do wszystkich Klientów będzie takie proste. Nawet nie mając przygotowanej bazy Klientów w Excelu, jest możliwość jej szybkiego utworzenia. Tak naprawdę zostały wykorzystane dwie kluczowe kolumny: nazwa Klienta oraz adres e-mail. Warto poświęcić chwilę czasu, aby pojawił się uśmiech na twarzach naszych Klientów za sprawą życzeń. Funkcjonalność korespondencji seryjnej można wykorzystywać nie tylko od święta, ale za każdym razem, gdy zechcemy wysłać spersonalizowany mailing do wielu Klientów.