Jeśli nie masz swojego konta

Zaloguj za pomocą:

zapomniałeś hasła?
strzałka

W koszyku:

Brak produktów w koszyku.

Całkowita wartość:

Digital Workplace okiem humanisty

26.03.2019

Rocznik '82, tak - dinozaur, millenials - raczej ktoś pomiędzy. Z całą pewnością humanista - nie tylko z faktu zdobytego wykształcenia. Bliscy mówią, że jestem gadżeciarzem, z czym nie do końca zgadzam się. Po prostu w nowinkach technicznych odnajduję narzędzia wspierające mnie w życiu codziennym. Do zespołu Supremo dołączyłem na początku roku, postanowiłem podzielić się moimi wrażeniami z wykorzystania narzędzi, którymi obecnie dysponuję w pracy.

JA, HANDLOWIEC

Handlowiec potrzebuje systemu CRM (Customer Relationship Management), bez dwóch zdań. Miałem okazję korzystać zarówno z darmowych narzędzi, jak i komercyjnych - większych i mniejszych, poznałem ich zalety oraz wady. W Supremo zetknąłem się po raz pierwszy z Microsoft Dynamics 365 CRM, kilka lat temu korzystałem z jednej z wcześniejszych edycji. Intuicyjny interfejs ułatwił mi pracę z nowym narzędziem. Integracja z pocztą elektroniczną zapewniła sprawny przepływ informacji, a gromadzone w systemie dane prezentowane są w czytelny i przyjemny sposób. Aplikacja podpowiada mi kolejne działania, jakie powinienem wykonać w relacjach z klientami. Przyjazna dla użytkownika analityka i predykcja, tego w przeszłości mi brakowało w systemach CRM. 
 
Teams - narzędzie reklamowane jako biznesowy następca Skype. W przeszłości korzystałem ze Slacka, ale widzę przepaść między tymi aplikacjami. Dziś nie umiem wyobrazić sobie komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej bez Teams. Za jej pomocą organizujemy prace w projektach, czatujemy i dzwonimy, zapisujemy notatki OneNote, budujemy Wiki. Do każdego z prowadzonych projektów (wydzielonych kanałów) możemy zaprosić użytkowników klienta, dodawać karty z aplikacjami i usługami Microsoft (m.in. Forms, Planner, PowerBI) jak i innych dostawców (GitHub, Evernote, Jira, YouTube). Planujemy spotkania - znów kłania się integracja z MS Outlook. Dzięki Teams zaobserwowałem, że wysyłam wyraźnie mniej wiadomości e-mail.



EFEKTYWNY JAK NIGDY DOTĄD

Zdarza się że zawodzi mnie pamięć, jak każdego człowieka. Żółte karteczki poprzyklejane do wszystkiego wokół? Nie, to już przeszłość, nawet te elektroniczne. Evernote? Był ok dopóki nie spróbowałem To-Do. Dla każdego z tasków mogę ustawić termin realizacji, przypomnienie, dodać do ulubionych lub oflagować wiadomość e-mail. To tu planuję swój dzień i kontroluję postępy. Mam do dyspozycji wiele usług i aplikacji, ale  oceniam, że opisane przeze mnie narzędzia mają największy wpływ na moje codzienne funkcjonowanie w Supremo jako handlowca. 
 
Było o software, więc w paru słowach opowiem o sprzęcie, którym dysponuję. Przyznam szczerze, że nie miałem w przeszłości żadnych wyszukanych wymagań i preferencji odnośnie służbowego wyposażenia. Mobilność urządzeń była główną cechą, na którą zwracałem uwagę. Pierwszego dnia pracy w Supremo otrzymałem tablet Microsoft Surface z systemem Windows 10, doposażony w etui z klawiaturą oraz smartfon Microsoft Lumia. Heterogeniczność środowiska pracy, która powstała w wyniki połączenia obu urządzeń, to bezapelacyjnie komfort i wygoda. Oba urządzenia mają ekrany dotykowe, co w przypadku tabletu wymusiło na mnie zmianę mechaniki wykonywania pewnych czynności, ale uważam te zmiany za korzystne. Tablet Surface przejął rolę laptopa, jego mniejsze niż tradycyjne 15'6" rozmiary to wręcz zaleta, a nie wada. Zwłaszcza, gdy ktoś tak jak ja uwielbia pracować w pociągu.  



NOWOCZESNA KULTURA PRACY

Często spotykam się z opinią, że aktualizacje systemu operacyjnego są uciążliwe i mogą zaskoczyć użytkownika w najmniej spodziewanym momencie. W przeszłości zdarzyło się, że z ich powodu musiałem przerwać prowadzoną prezentację, co spaliło spotkanie z klientem. Obecnie aktualizacje komputera można zaplanować z wyprzedzeniem i uniknąć przykrej niespodzianki.  
 
Połączenie hardware'u i software'u, a raczej usług  których korzystam na co dzień w pracy sprawia, że mam do czynienia z komfortem i wygodą. Dostarczanie nowoczesne narzędzi komunikacji z klientem, to jedno z haseł Supremo. Na własnej skórze przekonałem się, że idea Digital Workplace, to nowoczesna kultura pracy - z wykorzystaniem narzędzi które pozytywnie wpływają na efektywność pracy.