Comarch ERP Optima to program klasy ERP stworzony dla małych i średnich firm z każdej branży. Składa się ze zintegrowanych modułów obsługujących różne obszary działalności przedsiębiorstwa.
Z programu Comarch ERP Optima korzysta już ponad 45 000 Klientów, co klasyfikuje Comarch ERP Optima jako jeden z najchętniej wybieranych programów do obsługi małych i średnich firm. Program ten jest też odpowiednim narzędziem dla firm, które rozpoczynają swoją działalność na rynku.

Modułowa budowa pozwala klientowi decydować o tym, jakie funkcjonalności programu będzie wykorzystywał w swojej pracy. W dowolnym momencie istnieje możliwość rozbudowy o kolejne moduły. Comarch ERP Optima usprawnia działanie firmy w kluczowych dla jej poprawnego funkcjonowania i rozwoju obszarach. Program wspiera nie tylko proces zarządzania firmą, ale też obsługę: sprzedaży, księgowości, działu płac i kadr oraz zarządzanie relacjami z klientami.
Fakturowanie
Aby szybko i łatwo wystawiać dokumenty handlowe, system posiada moduł Comarch ERP Optima Faktury. Dla lepszej kontroli przepływów pieniędzy w firmie oraz obsługi rozliczeń dostarczamy moduł Comarch ERP Optima Kasa/Bank.
Faktury – program do faktur
Comarch ERP Optima Faktury to narzędzie, dzięki któremu w prosty i intuicyjny sposób możliwe jest wystawienie: faktury sprzedaży (dla podmiotów gospodarczych i osób fizycznych), faktury zakupu, faktury korygującej i Pro Forma, faktury zaliczkowej, oraz paragonu.
Kasa/Bank
Moduł Comarch ERP Optima Kasa/Bank umożliwia uzyskanie informacji na temat kondycji finansowej firmy, rzeczywistych źródeł uzyskiwanych przychodów, a także ponoszonych kosztów, czy też stanu bieżących należności i zobowiązań. Moduł Kasa/Bank zawiera kompletne dane o ruchu środków pieniężnych w przedsiębiorstwie w postaci bieżących analiz wpływów i wydatków oraz precyzyjnych prognoz przepływu środków pieniężnych.
Handel z magazynem
Dla firm, które zajmują się handlem, system posiada szereg rozwiązań ułatwiających im codzienną pracę. Począwszy od obsługi magazynu, sprzedaży detalicznej, przez zarządzanie relacjami z klientem i obsługę serwisową, aż po narzędzia e-commerce.
Handel z magazynem
Comarch ERP Optima Handel został stworzony do pomocy w fakturowaniu i obsłudze magazynu. Automatyzacja tworzenia dokumentów handlowo-magazynowych usprawnia pracę firmy i pozwala na efektywniejsze jej działanie.
Detal
Comarch ERP Optima Detal to specjalnie zaprojektowana aplikacja, obsługująca szybką sprzedaż detaliczną. Jest ściśle powiązana z Comarch ERP Optima i ma na celu maksymalne uproszczenie pracy sprzedawców. Łatwa obsługa, współpraca z ekranami dotykowymi oraz niezwykle czytelny interfejs czyni z Comarch ERP Optima Detal doskonałe narzędzie do pracy w każdym sklepie.
CRM
Comarch ERP Optima CRM to moduł, dzięki któremu można rejestrować kontakty z klientami. Można również wprowadzać zadania, jakie powinni wykonać poszczególni pracownicy w związku z obsługą klientów.
Znacznym ułatwieniem jest możliwość wprowadzenia zadania głównego i powiązanych z nim zadań szczegółowych, a także wystawianie faktur cyklicznych.
Serwis
Comarch ERP Optima Serwis dedykowany jest firmom zajmującym się działalnością serwisową. Umożliwia on: obsługę zleceń firm serwisowych, harmonogramowanie zadań, automatyczne fakturowanie zleceń, rejestrowanie urządzeń serwisowanych.
Sklep internetowy
Comarch ERP e-Sklep to kompletne oprogramowanie do prowadzenie własnego sklepu internetowego. Dzięki prostemy sklepowi internetowemu można szybko zainstnieć w sieci. Moduł e-Sklep wyróżnia:
-
pełna integracja z Comarch ERP Optima,
-
automatyczna synchronizacja stanów magazynowych,
-
zamówień oraz towarów,
-
integracja z serwisem aukcyjnym Allegro,
-
integracja z internetową galerią handlową www.wszystko.pl,
-
porównywarkami cen oraz serwisami płatności online,
-
sprzedaż równolegle poprzez najpopularniejszy portal społecznościowy Facebook, statystyki i dokładne raporty sprzedażowe,
-
skuteczne pozycjonowanie w Google.
Mobilny sprzedawca
Comarch ERP Mobile Sprzedaż to sprawna obsługa klienta dzięki historii podpowiedzi dotychczasowych transakcji, aktualnych promocji i rabatów, dostępności towarów, zobowiązań lub należności, możliwość wydruku na miejscu u klienta faktury lub dokumentu przyjęcia gotówki za towar.
Serwis
Moduł Comarch ERP Optima Serwis dedykowany jest dla firm świadczących usługi, a także serwisujących sprzedawane towary. Został zaprojektowany tak, aby zminimalizować czas, jaki jest poświęcany na obsługę formalną zleceń. Wprowadzone funkcjonalności to również szereg ułatwień także dla zaplecza warsztatu.
CRM
Duża konkurencyjność na rynku MSP wymaga od przedsiębiorców wysokiej jakości obsługi klientów, szybkiego kojarzenia zdarzeń i gromadzenia informacji na temat otoczenia. Planowanie kontaktów, ewidencjonowanie przeprowadzonych spotkań, rozmów telefonicznych oraz przydzielanie zadań pracownikom, a także sprawny proces windykacji – to czynności konieczne, aby właściwie zarządzać kontaktami z klientami.
Księgowość - Kadry i Płace
Comarch ERP Optima obsługuje wszystkie formy księgowości od ryczałtu i książki przychodów i rozchodów, aż po pełną księgowość. Dla firm, które chcą kompleksowo obsłużyć wszystkie rozliczenia przygotowaliśmy rozwiązania dla środków trwałych i rozliczeń z pracownikami.
Książka Przychodów i Rozchodów oraz ryczałt
Comarch ERP Optima Księga Podatkowa obejmuje łatwą obsługę księgową firmy oraz rozliczenia z Urzędem Skarbowym na podstawie Księgi Przychodów i Rozchodów. Moduł jest zawsze zgodny z aktualnymi przepisami.
Pełna księgowość
Comarch ERP Optima Księga Handlowa to moduł pozwalający na obsługę pełnej księgowości zgodnie z Ustawą o Rachunkowości. Jego podstawowym atutem jest usprawnienie pracy dzięki automatyzacji procesu księgowania, ewidencjonowania VAT-u oraz możliwości wydruków i przesyłania elektronicznych deklaracji.
Środki trwałe
Comarch ERP Optima Środki Trwałe pozwala na prowadzenie ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych. Dzięki modułowi możliwe jest tworzenie planów amortyzacji, automatyczne księgowanie odpisów amortyzacyjnych, rejestrowanie historii środka trwałego.
Kadry i Płace
Comarch ERP Optima Kadry i Płace umożliwia firmie prowadzenie pełnej obsługi kadrowopłacowej. Zapewnia pracę zawsze zgodną z aktualnymi przepisami oraz pozwala na współpracuje z programem Płatnik, nalicza i drukuje deklaracje podatkowe, wylicza składki ZUS i deklaracje, zapewnia obsługę korekt list płac, umożliwia wysyłanie e-deklaracji do US.
Biuro Rachunkowe
Comarch ERP Optima to rozwiązanie, z którym usprawnisz proces zarządzania Twoim biurem rachunkowym lub kancelarią doradztwa podatkowego oraz przyspieszysz obsługę klientów.
Biuro Rachunkowe
Comarch ERP Optima Biuro Rachunkowe jest modułem w pełni zintegrowanym z programem Comarch ERP Optima, dzięki czemu dane wprowadzane do programu są na bieżąco synchronizowane, a księgowy może rozpocząć pracę dla różnych klientów bez konieczności dodatkowego logowania.
Księga Podatkowa
Comarch ERP Optima Księga Podatkowa BR pozwala biurom rachunkowycm na łatwą obsługę księgową firm oraz rozliczenia z Urzędem Skarbowym na podstawie Księgi Przychodów i Rozchodów. Moduł jest zawsze zgodny z aktualnymi przepisami.
Księga Handlowa
Comarch ERP Optima Księga Handlowa BR to moduł pozwalający biurom rachunkowym na obsługę firm w formie pełnej księgowości zgodnie z Ustawą o Rachunkowości. Jego podstawowym atutem jest usprawnienie pracy dzięki automatyzacji procesu księgowania, ewidencjonowania VAT-u oraz możliwości wydruków i przesyłania elektronicznych deklaracji.
Środki trwałe
Comarch ERP Optima Środki trwałe BR pozwala biurom rachunkowym na prowadzenie dla klientów ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych. Dzięki modułowi możliwe jest tworzenie planów amortyzacji, automatyczne księgowanie odpisów amortyzacyjnych, rejestrowanie historii środka trwałego.
Kadry i Płace
Comarch ERP Optima Kadry i Płace BR umożliwia biurom rachunkowym prowadzenie pełnej obsługi kadrowopłacowej. Zapewnia pracę zawsze zgodną z aktualnymi przepisami oraz współpracuje z programem Płatnik, nalicza i drukuje deklaracje podatkowe, wylicza składki ZUS i deklaracje, zapewnia obsługę korekt list płac, umożliwia wysyłanie e-deklaracji do Urzędu Skarbowego.
Analizy Business Intelligence dla Biura Rachunkowego
W każdej firmie decyzje muszą być podejmowane szybko i precyzyjnie. Moduł Analizy Business Intelligence dla Biur Rachunkowych to nieocenione narzędzie analityczne ułatwiąją zapewnia dostęp do prawie 100 najpotrzebniejszych raportów o działalności całej firmy. Ponadto umożliwia błyskawiczne stworzenie dowolnej analizy na podstawie gromadzonych w systemie danych.
Internetowa Wymiana Dokumentów
Internetowa Wymiana Dokumentów (IWD) to mechanizm, który zapewnia bezpieczny przesył dokumentów pomiędzy dwoma niezależnymi instalacjami Comarch ERP Optima. Poprzez zastosowanie serwera wymiany danych Comarch, jako pośrednika komunikacyjnego, przesyłane dane są odpowiedni szyfrowane, co zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa przesyłu, uniemożliwiając jednocześnie nieautoryzowane usuwanie danych z serwera oraz wysyłanie na serwer.
Społeczność biur rachunkowych
Serwis iKsiegowosc24.pl to usługa, która z jednej strony umożliwia szybkie i bezpłatne znalezienie profesjonalnego biura rachunkowego oferującego obsługę księgową i kadrowo-płacową, a takze przesyłanie do niego dokumentów handlowych drogą elektroniczną.
Zarządzanie, Analizy i Raportowanie
Szybki i prosty dostęp do wiedzy o firmie, jej klientach, dostawcach pozwala na sprawne jej funkcjonowanie. Aby zamienić dane na cenne informacje stworzyliśmy:
Analizy Business Intelligence
W każdej firmie decyzje muszą być podejmowane szybko i precyzyjnie. Moduł Analizy Business Intelligence zapewnia dostęp do prawie 100 najpotrzebniejszych raportów o działalności całej firmy. Ponadto umożliwia błyskawiczne stworzenie dowolnej analizy na podstawie gromadzonych w systemie danych. Dane przedstawione są w postaci prostych i zrozumiałych wykresów graficznych oraz tabel, które dzięki technologii in-memory można dowolnie modyfikować nie czekając na odświeżenie danych.
Mobliny BI
Comarch ERP Mobile BI to najnowsza aplikacja z rodziny rozwiązań mobilnych Comarch ERP, która umożliwia przeglądanie raportów i analiz na urządzeniu mobilnym wyposażonym w system operacyjny Android. Aplikacja umożliwia przeglądanie danych w formie tabel lub wykresów (wykres kolumnowy, liniowy, warstwowy, schodkowy).
Obieg Dokumentów
Comarch ERP Optima Obieg Dokumentów moduł pozwala na gromadzenie oraz łatwe katalogowanie każdego rodzaju dokumentów Twojej firmy (skany, zdjęcia, pliki Word, Excel i inne). Dodatkowo można swobodnie wyszukiwać potrzebne dokumenty oraz definiować proces obiegu dokumentów wedle własnych potrzeb.
Pulpit Menadżera
Comarch ERP Optima Pulpit Menadżera to narzędzie prawdziwego człowieka biznesu! Moduł zapewnia: dostęp do informacji o firmie poprzez Internet, stały dostęp do informacji o przychodach, kosztach, rozliczeniach czy podatkach, gotowe analizy i raporty o obrotach, zobowiązaniach, należnościach, bezpieczeństwo prezentowanych informacji z urządzeń mobilnych. Korzystając z urządzeń mobilnych takich jak smartphony i aplikacji Mobilny Menadżer, kadra zarządzająca zyskuje dostęp do raportów i analiz z każdego miejsca i o każdej porze.
Rozwiązania dodatkowe
Wybierając Comarch ERP Optima, masz możliwość wykorzystywania najnowszych narzędzi wspierających prowadzenie i zarządzanie Twoją firmą. Skontaktuj się z nami, opowiemy Ci o dodatkowych rozwiązaniach takich jak zabezpieczanie danych, wspieranie decyzji biznesowych, budowanie nowych kanałów sprzedaży, czy też jak znaleźć swojego księgowego.
Program jako usługa
Comarch ERP Optima dostępna jest także w chmurze. Klient za stałą miesięczną opłatę abonamentową otrzymuje dostęp do oprogramowania wspierającego zarządzanie online firmą poprzez przeglądarkę internetową. Comarch ERP Optima to nowoczesny, zintegrowany program do kompleksowego zarządzania dostępny przez Internet.