Jeśli nie masz swojego konta

Zaloguj za pomocą:

zapomniałeś hasła?
strzałka

W koszyku:

Brak produktów w koszyku.

Całkowita wartość:

Jak usprawnić pracę Twojego biura rachunkowego? Bez Comarch ERP Optima ani rusz!

Księgowość to jedna z niewielu branż, które są w 100% skomputeryzowane. Tak jak w przypadku innych usług, właściciele konkurują jakością swojej pracy, sprawnością działania i wartością dodaną, czyli ponadstandowymi dodatkami. Profesjonalne oprogramowanie pozwala na udoskonalenie każdego z tych elementów i uzyskanie trwałej przewagi nad innymi.

Stworzenie oprogramowania Comarch ERP Optima Biuro Rachunkowe w znaczący sposób uprościło pracę biur rachunkowych oraz doradców podatkowych. Zdecydowanemu uproszczeniu uległy wszelkie operacje seryjne. Moduł stanowi wsparcie codziennej pracy działu księgowości w celu obsługi wielu, a nawet wszystkich klientów, którzy są obsługiwani. Aplikacja jest w pełni kompatybilna z Comarch ERP Optima, dzięki czemu synchronizacja odbywa się na bieżąco. Wystarczy, że osoba pracująca w księgowości zaloguje się jednorazowo, aby móc zająć się obsługą wielu klientów.

Internetowa Wymiana Dokumentów

Mechanizm ten zapewnia przesyłanie danych między dwoma niezależnymi użytkownikami Comarch ERP Optima. Serwer wymiany danych, który pośredniczy w tej komunikacji spełnia najwyższe standardy bezpieczeństwa poprzez odpowiednie szyfrowanie oraz jednoczesne nieautoryzowane usuwanie danych z serwera i wysyłanie na serwer.

Do głównych zastosowań Internetowej Wymiany Dokumentów:

  • Jest narzędziem współpracy pomiędzy firmą, a obsługującym ją Biurem Rachunkowym.
  • Służy do przesyłu danych między placówką handlową a działem księgowym firmy.
  • Pozwala dwóm niezależnym firmom przesyłać faktury elektroniczne.

Za pośrednictwem IWD mogą być przesyłane różnego rodzaju dane zapisywane w bazie systemu Comarch ERP Optima, takie jak:

  • Dokumenty handlowe.
  • Dokumenty magazynowe.
  • Raporty kasowe.
  • Rozliczenia.
  • Lista pracowników.
  • Lista kontrahentów.
  • Lista banków i urzędów.
  • Formy płatności.
  • Definicje dokumentów.
  • Inne.

Użytkownicy IWD mogą też korzystać ze skrzynek dokumentów, które zawierają informacje o wysłanych, odebranych lub oczekujących na odebranie danych. Główna idea, która przyświecała twórcą IWD dotyczyła tego, aby dane klientów trafiały bezpośrednio do właściwej bazy. Dodatkową możliwość stanowi opcja seryjnego odbierania dokumentów z poziomu Modułu Biuro Rachunkowe.

Usługa Internetowej Wymiany Danych zapewnia:

  • Bezpieczeństwo przesyłanych danych.
  • Oszczędność czasu dzięki wyeliminowaniu konieczności wprowadzania dokumentów ręcznie.
  • Szybką komunikację pomiędzy kontrahentami.

Analiza BI dla Twojego biura rachunkowego

To narzędzie jest idealnym rozwiązaniem do stworzenia przez Ciebie raportów i analizy na bazie danych, które zostały wprowadzone do Comarch ERP Optima. Występuje w dwóch wersjach – podstawowej, która skierowana jest do firm oraz rozszerzony, czyli tej zawierającej szeroki wachlarz funkcjonalności dedykowany biurom rachunkowym.

Udogodnieniem jest możliwość tworzenia raportów na wielu bazach jednocześnie, co ułatwia i przyspiesza pracę. Raz wygenerowany raport trafia do wszystkich klientów występujących w Twoim oprogramowaniu, a co najważniejsze zawiera odpowiednie dane określonego odbiorcy. Jeśli chcesz wprowadzić dla swoich klientów cykliczne raportowanie to nic nie stoi na przeszkodzie, aby za pomocą subskrypcji e-mail w ustalonych okresach odbierać bieżące zestawienie sprzedaży. Najnowsza wersja Comarch ERP Optima daje również taką możliwość na urządzeniach mobilnych.

https://www.youtube.com/watch?v=q3AD_W5KuSk

W wersji rozszerzonej możliwe jest tworzenie raportów na wielu bazach bez konieczności przełączania się pomiędzy nimi. Wysyłanie raportów można dostosować indywidualnie do potrzeb klienta. Istnieje też możliwość dowolnej modyfikacji wprowadzonych danych poprzez zmianę adresu, na który ma przychodzić powiadomienie, częstotliwość raportowania czy określenie rodzaju raportów jakie mają być przesyłane. Co najważniejsze, wszystko dzieje się automatycznie, a Twoje biuro rachunkowe oszczędza czas, który może spożytkować na inne czynności.

W Comarch ERP Optima Analiz BI dostarczamy ponad 100 raportów dotyczących każdego obszaru prowadzenia firmy:

  • Raporty Sprzedaży.
  • Raporty Sprzedaży Rok do Roku.
  • Raporty Zakupów.
  • Raporty dotyczące płatności.
  • Raporty Księgowości (ER) - raporty zawierają dane dotyczące księgowości w firmie, w której księgowość jest prowadzona w formie ewidencji ryczałtowej.
  • Raporty Księgowości (KP) - raporty zawierają dane dotyczące księgowości w firmie, w której księgowość jest prowadzona w formie Księgi Podatkowej.
  • Raporty Księgowości (KK) - raport zawiera dane dotyczące księgowości w firmie, w której księgowość jest prowadzona w formie Księgowości Kontowej.
  • Raporty Rejestrów VAT.
  • Raporty dotyczące Kadr i Płac.
  • Raporty Płatności na Dzień.
  • Raporty dotyczące Magazynu.
  • Raporty dotyczące Środków Trwałych.
  • Raporty dotyczące CRM.
  • Raporty Handlowe.
  • Raporty Rozrachunków Księgowych.

MODUŁ BIURA RACHUNKOWEGO

Comarch ERP Optima została stworzona z myślą o małych i średnich przedsiębiorstwach każdej branży. Użytkownicy najczęściej zwracają uwagę na szybkość i prostotę obsługi, a generowane z programu analizy umożliwiają podejmowanie trafnych decyzji biznesowych. Także bieżące aktualizacje programu zapewniają pracę zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi.

Szczególną uwagę osób użytkujących program przykuwa Moduł Biura Rachunkowego, który znajduje się w pakiecie Comarch ERP Optima. Ten w pełni zintegrowany moduł posiada własny interfejs oraz wiele możliwości funkcjonalnych stanowiących niezbędnik każdego biura. W momencie rozpoczynania pracy z Comarch ERP Optima nie musisz się ponownie logować, jeśli chcesz skorzystać z Biura Rachunkowego. Dane wprowadzane do programu są na bieżąco synchronizowane.

Jaka myśl przyświecała twórcom Modułu? Przede wszystkim uproszczenie systemu pracy doradców podatkowych i biur rachunkowych, którzy często wykonują operacje w sposób seryjny. W ten sposób księgowy może korzystać z panelu wspierającego czynności w odniesieniu do wielu lub nawet wszystkich obsługiwanych klientów.
 
 
Analizy, jakie można stworzyć w tym module, bardzo często okazują się pomocne zarówno w przygotowaniu informacji dla klientów, jak i weryfikacji rentowności współpracy z nimi. Niezwykle przydatną możliwością, jaką daje Moduł Biura Rachunkowego, jest tworzenie kopii bezpieczeństwa i wykonania konwersji dla wielu baz danych.


Comarch ERP Optima Moduł Biura Rachunkowego umożliwia:

  • Wykorzystanie indywidualnie definiowanych cech/atrybutów, za pomocą których można dokładnie opisać każdego kontrahenta, zgodnie z potrzebami biura – wykonaj pomocne notatki, które wykluczą pytania: Co to za firma? Kiedy rozpoczęliśmy współpracę? Jaką branżą się zajmuje? Odpowiednie opisy, skróty myślowe zdecydowanie przyspieszą Twoją pracę.
  • Wykonanie operacji seryjnych jak np. obliczanie deklaracji, wydruki deklaracji, wysyłanie deklaracji do systemu e-deklaracje – nie musisz przeklikiwać się przez każdą bazę, przygotowane dokumenty przez pracowników w poszczególnych bazach można obsługiwać seryjnie.
  • Możliwość wysyłania i odbierania e-maili z wielu kont pocztowych - dzięki temu rozwiązaniu zaoszczędzisz czas, który tracisz na przełączanie się między poszczególnymi kontami pocztowymi.
  • Sprawdzenie etapów prac związanych z klientami, np. dostarczeniem czy zaksięgowaniem dokumentów – kontrola i koordynacja nad konkretną firmą pozwoli Ci na szybszą reakcję, uniknięcie pomyłek, a przede wszystkim zachowanie spokoju.
  • Integracja Modułu Biuro Rachunkowe z Modułem Obieg Dokumentów – pozwala na podpięcie wszystkich rodzajów dokumentów do modułu rachunkowego. Przykładowo: sekretarka ma możliwość bezpośredniego przesłania skanu dokumentu do właściwego księgowego, który wprowadza plik do swojego dziennika księgowego.(https://www.youtube.com/watch?v=ZMzZyLXGWY8&index=36&list=PLDF75F3619286DDC6)
  • Rejestrowanie oraz analizowanie czasu pracy poświęconego dla danego klienta – istotny element dla dużego biura rachunkowego. Wygenerowany raport pozwoli Ci na kalkulowanie kosztów obsługi, dzięki czemu będziesz mógł precyzyjnie określić cenę sprzedaży usług.
  • Przygotowanie wielu raportów dla wskazanych baz klientów – wystarczy kilka kliknięć, aby wygenerować konkretne raporty, o które poprosi Cię klient. Większość czynności automatycznie wykona za Ciebie Optima.
  • Firma Comarch czuwa nad dostosowywaniem programu do zmian w przepisach prawnych oraz wprowadzaniem nowych uaktualnień. W dużym stopniu wzbogacają atrakcyjność systemu i poprawiają jego ergonomię. Przykładowo możliwe jest wykonanie eksportu danych do programu GUS Z-12 oraz dostępny jest aktualny wydruk deklaracji AKC-WW. Co najważniejsze oprogramowanie pozwala na scalanie plików JPK VAT oraz jego seryjne generowanie:
a) Jak złożyć obowiązkowy miesięczny plik JPK VAT? - https://www.youtube.com/watch?v=9FfbmKaX2AM&feature=youtu.be

b) Jak wygenerować plik JPK na wezwanie Urzędu Skarbowego? - https://www.youtube.com/watch?v=ffIhg39ClNE&feature=youtu.be

c) Jak scalić pliki JPK VAT wygenerowane w innych programach - https://www.youtube.com/watch?v=y6ppeBZzINc&index=20&list=PLVWwVR27RU1-XL3rEpLNo5FVwD5eyxaQl

  • Wykonanie czynności administracyjnych takich jak kopie bezpieczeństwa i konwersje baz danych dla wybranych lub wszystkich baz danych Comarch ERP Optima – ile czasu poświęcasz na konwersję swojej bazy? Trzeba się zalogować do każdej z osobna, a na dodatek pojawia się komunikat, że wersja jest nieaktualna. Masz kilkudziesięciu klientów, więc analogicznie dla każdego z nich musisz powtórzyć tę żmudną czynność. W panelu administracyjnym Modułu Biura Rachunkowego wszystkie bazy są widoczne na jednym ekranie. Wykonuj operacje seryjnie bez konieczności przelogowywania się. W ten sposób trudniej o pomyłkę, prawda?

Korzyści dla Twojego biura rachunkowego

  • Szybkość i wygoda - Twoi ludzie mając pełną synchronizację Comarch ERP z programami Klientów, mogą od rozpocząć pracę dla różnych firm i to bez dodatkowego logowania.
  • Dla każdego - Rozliczaj na podstawie Księgi Przychodów i Rozchodów, Księgi Handlowej.
  • Zawsze z § - Oprogramowanie jest często aktualizowane, dlatego jest zawsze zgodne z aktualnymi przepisami.
  • Roboty - Usprawnienie pracy przez częściową automatyzację mechanicznej części procesów księgowania.
  • Holistycznie - Comarch ERP zawiera w sobie wszystkie niezbędne moduły jak Środki trwałe,  Kadry i Płace i inne.
  • Coś więcej - Internetowa Wymiana Dokumentów i analizy Business Intelligence pozwolą na dostarczanie zupełnie nowej jakości usług.