Jeśli nie masz swojego konta

Zaloguj za pomocą:

zapomniałeś hasła?
strzałka

W koszyku:

Brak produktów w koszyku.

Całkowita wartość:
Unipaco S.A.

Klient:Unipaco S.A.

Zakres:ERP

Adres WWW:www.unipaco.com

Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowo-Usługowe UNIPACO Spółka Akcyjna kontynuuje sięgające lat 90-tych tradycje w produkcji giętkich materiałów opakowaniowych. Gruntowna wiedza z zakresu przetwórstwa papieru i tworzyw sztucznych, poparta wieloletnim doświadczeniem, pozwoliła na zaprojektowanie i rozwinięcie szerokiej gamy oferowanych wyrobów oraz osiągnięcie pozycji jednego z rynkowych liderów. Wysoka jakość wyrobów i rzetelność w codziennej obsłudze znajduje potwierdzenie w stabilnych, wieloletnich relacjach z naszymi Klientami.

Sytuacja biznesowa

Unipaco jest firmą, która działa w bardzo specyficznej branży. Stąd też właściciele przedsiębiorstwa zmagali się z problemem znalezienia odpowiedniego oprogramowania, które w pełni uporządkowałoby kwestie zarządzania magazynem, a także koordynowałoby system produkcyjny. Odświeżenia oraz  uzupełnienia wymagały dotychczasowe rozwiązania wewnętrzne. Problemy z poprawnym rozdysponowaniem zasobami wymagało usprawnień, tak, żeby utrzymać najmniejszy poziom ingerencji w lokalizację magazynową wielkogabarytowych towarów.

Skrócenie czasu rozładunku, dostawy, a także wiele problematycznych kwestii dotyczących logistyki i  ustalaniu harmonogramu realizacji zamówień należało jak najszybciej załagodzić. Pomyłki magazynowe stały się uciążliwe, stąd też aktywna postawa Zarządu Unipaco pozwoliła na znalezienie optymalnej technologii.
 

wyzwania

  • Firma nie posiadała rozwiązania na swoje problemy, które były charakterystyczne dla branży.
  • Problemy z określeniem lokalizacji towaru na magazynie (mimo, że potrafi ważyć 1,5 tony).
  • Problem z rozdysponowaniem towarami, zasobami – konieczność jak najmniejszej ingerencji w jego położenie, przetasowania na magazynie (przyjęcie i wydanie towaru).
  • Skrócenie czasu rozładunku dostawy.
  • Problemy dotyczące logistyki i harmonogramu realizacji zamówień.
  • Problem ze stanami magazynowymi.
 

Rozwiązanie - Comarch ERP XL

Oprogramowanie Comarch ERP XL to bardzo elastyczne rozwiązanie. Niestety w dalszym ciągu niewiele firm z tej gałęzi działalności decyduje się na wdrożenia innowacyjnych systemów, a już w szczególności modułów produkcyjnych i tych wspomagających magazyn. Firma Unipaco od lat korzystała z tego rodzaju oprogramowania. Jednak w kluczowym momencie dla działalności przedsiębiorstwa rozwiązanie potrzebowało rozszerzenia.

Zarząd firmy Unipaco podjął decyzję o zaimplementowaniu Comarch WMS Magazynier i Zarządzanie. Do  prac nad nowym system zaangażowano  poznańską firmę Supremo Sp. z o.o., która miała zająć się wprowadzeniem zmian.
 
Decyzja o zastosowaniu takiego zakresu modyfikacji została poprzedzona analizą procesową, w trakcie której zespół Supremo omówił wszystkie oczekiwania i potrzeby swojego klienta. Zebrane informacje były przedstawione znacznie treściwiej niż w przypadku konkurencyjnych ofert. Na  czele projektu stanął Pan Wojciech Świdurski, który przeprowadził także analizę. Dzięki temu zabiegowi udało się przedstawić precyzyjną ofertę, zakres prac wdrożeniowych, projekt oraz harmonogram.

Wdrożone funkcjonalności

  • Powiązanie zlecenia produkcyjnego z zamówieniem sprzedaży (pobierane są wszystkie parametry, które zostały uwzględnione na ZS)
  • Rezerwacja konkretnych cech dla danej operacji. Po wygenerowaniu ZS, na kolektorach pojawia się informacja o surowcach, które należy dostarczyć na produkcję.
  • Automatyczne generowanie dokumentów PW i RW do zleceń produkcyjnych.
  • Wybór najlepszej konfiguracji dla danego ZS - istnieje też możliwość fuzji ZS, czyli przez jedno zlecenie produkcyjne będzie realizowane kilka ZS, co pozwoli na obniżenie procentu strat i wzrost efektywności.
  • Konfiguracja towarów w taki sposób, aby system mógł obliczyć ilość surowców dodatkowych potrzebnych do wytworzenia półproduktu lub wyrobu gotowego.

UZYSKANE Korzyści

  • Wprowadzenie programistycznych rozwiązań branżowych – rozszerzenia usprawniające moduły zamówienia, produkcji.
  • Krótszy czas przyjęcia i wydania towaru.
  • Zminimalizowanie ryzyka pomyłek magazynowych.
  • Bieżąca kontrola stanów magazynowych oraz możliwość określenia lokalizacji towarów z uwzględnieniem jego wielkości, nośności, ciężaru.
  • Możliwość podejrzenia czasu rozładunku, dzięki czemu można awizować czas przybycia samochodów dostawczych.
  • Rozwój firmy – usprawnienia pozwoliły na stworzenie drugiego magazynu.
  • Powstały raporty dedykowane, m.in. zajętości miejsc magazynowych, raport jakie kartoteki znajdują się na danym adresie magazynowym, procesu dostawy, gdzie dokumentem inicjującym PZ jest ZZ.
  • Minimalizacja poziomu odpadów produkcyjnych.

Zespół Supremo dopisał kilka dodatkowych funkcjonalności, które usprawniły współpracę z Comarch ERP XL. Pozwoliły na użycie programistycznych rozwiązań branżowych – wspierających procesy zamówień i  produkcji. W pierwszej kolejności wprowadzono niezbędne oznaczenia, etykiety w celu lokalizacji towarów na magazynie. Możliwe stało się używanie kolektorów terminalowych, co pozwoliło na  krótszy czas przyjęcia i wydawania towaru. Minimalizacji uległo ryzyko pomyłek magazynowych.

Pracownicy mogli na bieżąco kontrolować stany magazynowe oraz możliwość określenia lokalizacji towarów z uwzględnieniem ich wielkości, nośności i ciężaru.

"Długa i znakomita współpraca przyniosła owoce, z których obie strony mogą być dumne. Opanowanie podstawowych procesów naszej działalności pozwoliło na zmniejszenie strat, przyspieszenie czynności związanych z magazynowaniem towarów oraz realizacją zamówień. Pozwoliło to nam na wybudowanie drugiego magazynu. Zwiększeniu uległa również świadomość pracowników, którzy od tej pory mogą analizować osiągane przez siebie wyniki na podstawie codziennych raportów. To mniej stresu dla mnie, jak i każdego pracownika. Zespół wdrożeniowy Supremo jest godny polecenia każdej firmie działającej nawet w najbardziej specyficznej branży.”
 

Aleksander Borysow
Wiceprezes Zarządu Unipaco S.A.

Łatwiejszy rozładunek

Możliwe stało się oszacowanie czasu rozładunku, dzięki czemu zaczęto awizować czas przybycia samochodów dostawczych. Powstały także raporty dedykowane, m.in. zajętości miejsc magazynowych, raport jakie kartoteki znajdują się na danym adresie magazynowym, procesu dostawy, gdzie dokumentem inicjującym PZ jest ZZ. 

Nowy system produkcyjny

Zminimalizowano poziom odpadów produkcyjnych. Powstał także nowy system produkcyjny. Jego algorytm kojarzy parametry danego towaru i łączy zamówienia, tak aby współczynnik resztek był najmniejszy. Wynikał z tego też brak konieczności przezbrajania maszyn.
 

Wnioski po zakończeniu wdrożenia

  • Pracownicy Supremo zmienili punkt widzenia na temat papieru i jego produkcji.
  • Długa i znakomita współpraca przyniosła owoce, z których obie strony są dumne – Unipaco to fajna firma!
  • Planowane są kolejne ulepszenia oprogramowania.
  • Właściciele Unipaco nie tylko wybudowali drugi magazyn, ale kupują kolejne maszyny.
  • Większa świadomość pracowników – możliwość analizy swoich wyników na podstawie generowanych codziennych raportów.
  • Łatwiejsza, mniej stresująca praca w magazynie.
  • Zmniejszenie strat związanych z poziomem odpadów i pomyłek magazynowych.
 

System Comarch ERP XL rozwiązuje wiele problemów w firmie produkcyjnej. Dopilnowaliśmy, aby powstały raporty dedykowane, zajętości miejsc magazynowych oraz kartoteki. Specyfika działalności Unipaco sprawiła, że musieliśmy stworzyć system, który uwzględnia parametry danego towaru - typ papieru, producent, rodzaj, szerokość, gramatura powlekania, papieru, folii aluminiowej, kleju, dodatków, a także waga. Spędziłem nad tym projektem wiele dni, godzin, ale żadnej z niej nie żałuję. To była czysta przyjemność. Teraz z całkowicie innej perspektywy spoglądam na każde opakowanie!

Wojciech Świdurski
Senior ERP Project Manager

SUPREMO PISZE DODATKI

W ramach współpracy z Unipaco S.A. stworzyliśmy wiele dodatków, które stanowią doskonałe uzupełnienie funkcjonalności zawartych w Comarch ERP XL. Jeśli specyfika działania Twojej organizacji wymaga specjalnego podejścia, to nie martw się. Nasi inżynierowie mają duże doświadczenie i w środowisku oprogramowania Comarch są w stanie dodać moduły, które będą odpowiednio zsynchronizowane z systemem.

Pobierz CASE STUDY W PDF

Interesujące?

Porozmawiajmy o zastosowaniu tych rozwiązań w Twojej firmie.

 
Strzalka

Pozostałe wdrożenia

www.celiko.com.pl

ERP

Celiko S.A.

Comarch ERP XL

  • Comarch ERP XL to elastyczne rozwiązanie dla firm z branży spożywczej. Nowy system, który uporządkuje i synchronizuję Twoją produkcję, odświeży kadry i płace, finanse i księgowość
Pełne case study
#

IT

Transfer Multisort Elektronik

Office 365

  • Case study naszego klienta
Pełne case study
http://lkleiber.pl

IT

Kleiber

Exchange Online

  • Uruchomienie i migracja poczty
  • 12 użytkowników
  • Subskrypcja Exchange Online