Jeśli nie masz swojego konta

Zaloguj za pomocą:

zapomniałeś hasła?
strzałka

W koszyku:

Brak produktów w koszyku.

Całkowita wartość:
Kebomed Europe

Klient:Kebomed Europe

Zakres:IT

Adres WWW:www.kebomed.com

Kebomed Europe to firma, która może pochwalić się doświadczeniem i wiedzą czerpaną z wielu krajów europejskich takich jak Francja, Dania, Szwecja, Wielka Brytania, Szwajcaria, Holandia, Austria, Niemcy, Finlandia oraz Norwegia. To jeden z największych dystrybutorów sprzętu medycznego na Starym Kontynencie, którego początki rozwoju miały miejsce 75 lat temu. Dzięki swoim zdolnościom i współpracą z wieloma krajami potrafi zrozumieć potrzeby rynku zarówno międzynarodowego, jak i lokalnego.

W działalności firmy Kebomed nie chodzi tylko o przyjmowanie zamówień, to także zrozumienie i znalezienie odpowiedniego rozwiązania problemów lekarzy, pielęgniarek oraz techników medycznych. To zespół wykwalifikowanych profesjonalistów, który jest w stanie odpowiedzieć na aktualne zapotrzebowanie rynku i znający obowiązujące procedury rządzące branżą medyczną.

Entuzjazm, radość oraz zaangażowanie pracowników, Kebomed stara się przekuć w czyny w postaci stworzenia jednolitej europejskiej sieci powiązań oraz kontaktów mających na celu sprawowanie odpowiedniej opieki nad pacjentami. Jedna firma, jeden głos!

Przejście do chmury obliczeniowej było bardzo dobrą decyzją. Zestaw narzędzi, który otrzymaliśmy, wykorzystujemy w pełnym zakresie. Dostęp do naszych zasobów z każdego miejsca i urządzenia, o dowolnym czasie to niezwykły komfort oraz ułatwienie naszej pracy. Zrobiliśmy wielki krok naprzód. Zawsze marzyliśmy o sprawnej komunikacji, teraz mamy ją i wykorzystujemy, czujemy przewagę.

Szymon Gęstwa,
IT Manager Kebomed

Przed wdrożeniem

Firma opiera się na najnowszych technologiach projektowania i komunikacji wspomaganej komputerowo w celu umożliwienia ścisłej współpracy z dostawcami.

Infrastruktura IT oraz pozostała część zespołu jest odpowiedzialna za technologię, która umożliwia rozwój firmie Kebomed. Pracownicy domagają się takiego samego poziomu funkcjonalności płynących z ich działu IT. Podobnego do tego, który wkładają w rozwijany technologicznie sprzęt medyczny.

Mamy pracowników z siedzibą w biurach regionalnych w wielu krajach na całym świecie, a oni oczekują możliwości podłączenia się do swojej poczty elektronicznej i innych usług z dowolnego miejsca w dowolnym czasie, z dowolnego urządzenia.

- mówi IT Manager Kebomed, Szymon Gęstwa

Rywalizacja z konkurentami zadziałała niezwykle pozytywnie na nastroje panujące w zespole IT. Wszyscy zgodnie stwierdzili: „Zróbmy to!”. Z tego też względu, aby nadal czuć przewagę konkurencyjną i sprostać rosnącym wymaganiom i potrzebom rynku oraz pracowników, nasi administratorzy postanowili przenieść infrastrukturę serwerową do technologii chmury obliczeniowej firmy Microsoft. Nie było na co czekać, konkurencja nie śpi!

“Zadaniem naszego działu jest zapewnienie odpowiedniej infrastruktury informatycznej, dobór odpowiednich technologii dla potrzeb firmy oraz zapewnienie poprawnej i ciągłej działalności systemów informatycznych. Jesteśmy blisko biznesu i reagujemy na jego potrzeby.”

Szymon Gęstwa, IT Manager
Kebomed

Główne zadania działu It Kebomedu:

  • Wsparcie dla użytkowników i obsługa incydentów (IT support).
  • Rozwój i wdrażanie nowych narzędzi.
  • Współpraca z innymi działami w projektach wymagających wsparcia informatycznego.
  • Administrowanie sprzętem komputerowym, oprogramowaniem i systemami telekomunikacyjnymi.
  • Codzienna obsługa systemów informatycznych.
  • Ciągłe doskonalenie i ulepszanie procesów w ramach działu.

Cele po dokonaniu przejścia do chmury:

  • Poprawa efektywności.
  • Ograniczenie kosztów.
  • Podniesienie bezpieczeństwa.
  • Ujednolicenie komunikacji.
  • Unifikacja narzędzi.
  • Wzrost konkurencyjności.

Migracja serwera fizycznego do chmury obliczeniowej

Wdrożenie usług pocztowych w firmie Kebomed polegało na przejściu z serwera on-premise Exchange 2003 do rozwiązań chmurowych Office365.

Już na początku jasne było, że różnice w wersjach systemów obu środowisk jest tak duża, że bez szczegółowej konfiguracji kont mailowych się nie obędzie. Z tego też powodu przeprowadziliśmy analizę przedwdrożeniową, aby dokładnie poznać specyfikę środowiska całej spółki.

Problemem przede wszystkim okazało się dostosowanie kont pocztowych do regionu z którego pochodzą. Każdy z krajów posiada swój odrębny język, a co za tym idzie odrębny system folderów domyślnych oraz unikatowe znaki specjalne. Różny jest także układ daty i godziny. Bez dokładnej konfiguracji tych parametrów, migracja danych oraz mapowanie zasobów ze starego systemu pocztowego byłaby niemożliwa.

Bariera językowa i bariera kulturowa

Język angielski stanowi język globalny, za pomocą którego porozumiewa się cały świat. Jednak w przypadku wdrożenia w spółce Kebomed musieliśmy poznać podstawowe zasady rządzące językiem francuskim, duńskim, norweskim, szwedzkim, fińskim.

W szczególności języki skandynawskie należą do grona niejednolitych, pełnych dialektów, często mylonych ze sobą, różnią się szczegółami.

Naszym zadaniem było wprowadzenia odpowiedniego języka (często też dialektu!) dla każdej z domen. To także zróżnicowana czcionka zawierająca znaki specjalne. W końcu pragnęliśmy, aby wszyscy się mogli ze sobą dogadać, to ważne w każdej dobrze działającej firmie.

bez relacji partner-partner tego się nie da zrobić!

Przeprowadzenie kolejnego wdrożenia zagranicznego przez Supremo było okazją poznania nowych aspektów kultury pracy w krajach europejskich. To nie była relacja firma-firma, lecz partner-partner. Przy każdym kolejnym kroku mogliśmy liczyć na wsparcie pracowników IT Kebomedu. Przygotowania do wdrożenia były długotrwałym procesem z powodu jego złożoności. Pracowaliśmy na bardzo dobrze przygotowanym gruncie, rozumianym i zaakceptowanym przez obie firmy. Dzięki temu obyło się bez litrów wypitej kawy i napojów energetyzujących. Bez tego też się da!

System i kultura pracy w zachodniej Europie jest zgoła odmienna. Aby to wyjaśnić trzeba po prostu doświadczyć takiej współpracy. Należy zaznaczyć, że wszystkie prace zostały przeprowadzone przez inżynierów Supremo zdalnie w Polsce. U klienta dobrze, ale pamiętajmy, że w domu najlepiej.

W przypadku siedziby w Danii – koniec prac przypadał na święto Wniebowstąpienia, Kristi Himmelfartsdag – 14 maja. To dla Duńczyków dzień wolny od pracy. Koniec prac miał nastąpić przed ustawowym deadlinem. Udało się! Dzięki temu dział IT Kebomedu mógł w ten dzień spokojnie zająć się konfiguracją stanowisk pracowniczych, bez potrzeby przerywania codziennych obowiązków.

Wdrożenie oprogramowania dla LINA Medical

W ramach wdrożenia Supremo podjęło się prac w firmie Lina Medical, należącej do tego samego właściciela co Kebomed. Od 2005 roku wyroby oferowane przez Lina Medical Aps produkowane są w Polsce. W tym celu w Sadach pod Poznaniem otwarto oddział obejmujący, poza nowoczesną halą fabryczną, także globalne kompleksowe centrum obsługi.

W jego skład wchodzą działy: produkcyjny, obsługi klienta, finansowy, IT, zakupów, kontroli jakości, rozwoju i logistyki. Główną specjalizacją podpoznańskiej firmy jest produkcja urządzeń stosowanych w Ginekologii Małoinwazyjnej.

W Sadach mieści się tzw. Share Services Center jednostek z grupy LINA, zlokalizowanych w różnych krajach na całym świecie między innymi w Danii, Szwajcarii, Finlandii, USA. Dla tych siedzib Supremo przeprowadziło wdrożenie poprzez zaimplementowanie blisko 200 licencji na oprogramowanie Office 365.

Korzyści jakie niesie office 365

  • Zapewnia niezawodny dostęp do najnowszych funkcji i aktualizacji.
  • Pozwala skupić się tylko i wyłącznie na rozwiązywaniu problemów biznesowych.
  • Zapewnia bezpieczeństwa i zgodność pod względem kwalifikacji wymaganych w strukturze globalnego biznesu.
  • Lepsza współpraca w firmie – wspólna praca online na jednym dokumencie równocześnie, komunikator Skype, czyli kanał wiadomości błyskawicznych oraz narzędzie do video konferencji.
  • Zapewnia niezawodny dostęp do najnowszych funkcji i aktualizacji.
  • Pozwala skupić się tylko i wyłącznie na rozwiązywaniu problemów biznesowych.
  • Zapewnia bezpieczeństwa i zgodność pod względem kwalifikacji wymaganych w strukturze globalnego biznesu.
  • Lepsza współpraca w firmie – wspólna praca online na jednym dokumencie równocześnie, komunikator Skype, czyli kanał wiadomości błyskawicznych oraz narzędzie do video konferencji.

„Na wdrożenie w Kebomed warto spojrzeć z szerszej perspektywy - to symbol zmiany, którą można obserwować już nie tylko na amerykańskim czy zachodnioeuropejskim rynku, ale również w Polsce. Mowa o stopniowej rezygnacji z pocztowych rozwiązań on-premisowych oraz infrastruktury serwerowej i przechodzeniu do rozwiązań chmurowych. Pozwala to nie tylko zmniejszyć wydatki, ze względu na brak dedykowanych maszyn i przestrzeni, ale to krok w stronę nowoczesnych rozwiązań w kwestii bezpieczeństwa danych”

Michał Peksa
Prezes firmy Supremo

Korzyści biznesowe

  • Pozwala się skupić tylko i wyłącznie na zadaniach biznesowych.
  • Bezpieczeństwo i zgodność pod względem kwalifikacji wymaganych w strukturze globalnego biznesu.
  • Optymalizacja wydatków - rezygnacja z on-premisowych rozwiązań serwerowych i pocztowych.
  • Administrowanie sprzętem komputerowym, oprogramowaniem i systemami telekomunikacyjnymi.

Korzyści technologiczne

  • Niezawodny dostęp do najnowszych funkcji i aktualizacji.
  • Współpraca w trybie online na jednym dokumencie równocześnie.
  • Podniesienie bezpieczeństwa danych.
  • Ujednolicenie komunikacji poprzez komunikator Skype do wysyłania wiadomości błyskawicznych.

Oszczędność i spokój

Office 365 uprościł pracę kadry IT oraz wszelkich działań administracyjnych. Kebomed nie musi się martwić o odpowiednią koordynację i komunikację pomiędzy siedzibami. Wszystkie nabyte korzyści nie obciążają budżetu tak jak wcześniejsze nakłady konieczne do utrzymania fizycznej infrastruktury serwerowej. To nie tylko oszczędność energii elektrycznej, ale mniejsze ryzyko utraty danych przy ewentualnej awarii szaf serwerowych.

„Microsoft oferuje wiele form zabezpieczeń. Serwery w chmurze to niezliczona liczba backupów w miejscach rozsianych na całym świecie. W ten sposób znika całkowicie możliwość przerw w funkcjonowaniu firmy. Taka technologia bezpieczeństwa objęta jest odpowiednimi zapisami prawnymi, zgodnymi z polityką międzynarodową”

Krzysztof Walkowiak
Inżynier Rozwiązań Chmurowych w Supremo

 

SUPREMO WDRAŻA NA CAŁYM ŚWIECIE!

Wspólna realizacja projektu stała się początkiem długotrwałej współpracy między Supremo, a Kebomed oraz firmą LINA Medical. Wszystkie strony nie zawodzą, co cieszy się uznaniem w oczach członków zarządu spółki. To nie tylko opieka informatyczna i szybka reakcja w przypadku sytuacji awaryjnych. Wszystkie założenia zostały osiągnięte w zaplanowanym czasie.

Office 365 to usługa dla specjalistów i firm z każdej branży. Programy biurowe powinny być intuicyjne, łatwe w obsłudze, zintegrowane z istniejącym sprzętem oraz bezpieczne. Takie właśnie są usługi Microsoft wdrażane przez Supremo.

Dzięki niskiej barierze wejścia, rozwiązania chmurowe są dostępne na wyciągnięcie ręki. Usługi dopasowane do swoich potrzeb to optymalizacja kosztów już w skali pierwszego roku korzystania z tej technologii. Może to najwyższy czas, aby także Twoja firma skorzystała z technologii cloud computingu?

Pobierz CASE STUDY W PDF

Interesujące?

Porozmawiajmy o zastosowaniu tych rozwiązań w Twojej firmie.

 
Strzalka

Pozostałe wdrożenia

#

ERP

Perfumeria.pl

Comarch ERP Altum

  • Przeczytaj referencje od Perfumeria.pl
Pełne case study
http://tmtechnologie.pl

IT

TM Technologie

Exchange Online

  • Wdrożenie Exchange Online
  • Migracja z Open Source
  • Ponad 70 użytkowników
www.elasto-form.pl

CXM

ERP

IT

Elasto form Polska

Serwis E-commerce

  • Wdrożenie systemu Comarch ERP XL
  • Zaawansowana integracja systemu ERP z CXM oraz Wdrożenie pakietu Office 365
Pełne case study