Jeśli nie masz swojego konta

Zaloguj za pomocą:

zapomniałeś hasła?
strzałka

W koszyku:

Brak produktów w koszyku.

Całkowita wartość:

Monitoring i analiza zachowań klientów w czasie rzeczywistym - Big Data Marketing

Dobry sprzedawca uważnie obserwuje. Na podstawie zachowania Klienta potrafi z dużym prawdopodobieństwem przewidzieć jego oczekiwania i dalsze działania. Dlaczego nie stosujesz tej oczywistej zasady w Internecie?

Serwis lub sklep internetowy to Twój kolejny (a może i jedyny) sprzedawca, który pracuje w trybie 24/7. Możesz mieć przeciętnego pracownika, czekającego cierpliwie aż Klient zjawi się w kasie lub aktywną osobę, która poznaje potrzeby i oczekiwania swojego Klienta i pomaga mu dokonać najlepszego wyboru. Którego z nich zatrudnisz w swojej firmie?

To cyfrowy odcisk Palca

Twój internetowy sprzedawca uważnie obserwuje. Czai się niczym tygrys. I atakuje, gdy pozyska niezbędne informacje. System CXM zapewnia Tobie krystalicznie czysty obraz  aktywności użytkowników, podczas wizyty w Twoim serwisie lub sklepie. Pozwoli to prowadzić automatyczne i spersonalizowane działania marketingowe dla każdego klienta.

Moduł Zarządzania Kontaktami w CXM pozwala śledzić w czasie rzeczywistym anonimowych, potencjalnych, jak i obecnych Klientów. Zapisuje wszystkie informacje i dane związane z ich zachowaniem na Twojej stronie i sklepie, wrażliwością na działania marketingowe np. reakcje na wysyłane emaile i zaangażowanie w Twoich kanałach social media.

Wyzwania dla Twojego biznesu:

  • Niska skuteczność sprzedaży. Dział Sprzedaży otrzymuje zwykłą listę osób, z którymi mają porozmawiać? Czy wiedzą oni, jakich elementów oferty ma dotyczyć rozmowa lub jakie czynniki są ważne dla Klienta? Czy są informowani o wejściu kluczowego klienta na serwis?
  • Brak efektów email marketingu. Twoje maile są jednakowe dla wszystkich odbiorców i ich treści nie zmieniają się w zależności od odbiorcy i tematyki, która go interesuje? Wiadomości są wysyłane cyklicznie, bez uwzględnienia informacji z dodatkowych systemów jak ERP czy CRM?
  • Nieznajomość potrzeb Klientów. Czy wiesz, czym szczególnie przyciągasz Klientów? Na jakim etapie procesu sprzedaży znajdują się poszczególni potencjalni klienci? Czy realizujesz automatycznie programy cross-selling i up-selling?
  • Silosy w firmie. Dział Marketingu i Sprzedaży walczą ze sobą zamiast współpracować? Czy każdy z Działów przerzuca się odpowiedzialnością za nieudane sprzedaże? Czy istnieje zcentralizowana baza danych marketingowo-sprzedażowych?

Dopasowany przekaz do odpowiednich klientów

Otrzymujesz więcej niż tylko listę nazwisk, adresów i telefonów, ponieważ system CXM potrafi powiązać te informacje z 360° obrazem preferencji i oczekiwań Klientów, powstałym podczas kompleksowej obserwacji ich zachowania w serwisie i wykonanych działaniach. Sprzedawcy podejmują skuteczniejsze działania, mając pełną wiedzę o każdym użytkowniku.

System automatycznie dostarcza wartościowe dla Klientów materiały w ramach programu dojrzewania Klientów do zakupu. Otrzymujesz cenne informacje o obszarach, które zaintrygowały użytkowników, a Twoi pracownicy mogą pokazać im swoje zaangażowanie i zbudować z nimi relację. Ludziom łatwiej robić interesy z osobami, które zwyczajnie lubią.

Śledź i pielęgnuj każdy lead

Dzięki technologiom z obszaru BIG DATA, system CXM umożliwia Tobie wizualizację, analizę i wnioskowanie w czasie rzeczywistym na podstawie zachowania osoby w serwisie. Oznacza to dostarczanie najbardziej dopasowanych treści do zaangażowanych odbiorców na każdym z etapów cyklu sprzedaży. Możesz zmaksymalizować przychód z procesów marketingowych klasyfikacji leadów (Lead Scoring) i dojrzewania klientów do zakupu (Lead Nurturing).

Monitorowane są wszystkie etapy cyklu życia Klienta od użytkownika anonimowego do ambasadora marki, technologia wiąże z jedną osobą jej kilkukrotne wizyty i to z różnych urządzeń. W przeciwieństwie do zwykłych internetowych narzędzi analitycznych, które dostarczają tylko dane zagregowane, system CXM pozwala na śledzenie każdego gościa indywidualnie.

Zaczęła się rewolucja Big data marketing

Ze względu na nowe, powszechnie dostępne technologie informatyczne, nastąpi zmiana środka ciężkości w sposobie prowadzeniu biznesu. Według specjalistów „dane dla XXI stulecia będą tym, czym ropa dla XX w.– kluczowym surowcem.” BIG DATA to technologia przetwarzania ogromnych zbiorów różnych danych, niemożliwych do obróbki tradycyjnie.

Poznanie motywacji Klientów, ich potrzeb oraz prowadzenie spersonalizowanej komunikacji jest możliwe tylko dzięki błyskawicznej analizie ogromnych ilości danych. Ręczna realizacja procesów marketingowych na podstawie wniosków z BIG DATA nie byłaby możliwa. Nadszedł czas, aby połączyć wszystkie dane i odkrywać informacje wyciągać wnioski o których nawet nie marzyłeś.

Korzyści z monitoringu i analizy zachowań klientów

Możesz uczestniczyć technologicznej rewolucji BIG DATA i rozwijać swój biznes lub stać z boku, marnując tym samym szansę na wyprzedzenie konkurencji:

  • Poznajesz lepiej Klientów. Na podstawie tego, co robią na stronie możesz rozpoznać i wyselekcjonować grupy docelowe odbiorców i dostosować do nich swoją ofertę.
  • Zwiększasz skuteczność marketingu. Przez dopasowanie przekazu marketingowego do potrzeb klienta i indywidualną komunikację typu 1-to-1.
  • Oszczędność czasu sprzedawców. Automatyczne dostarczenie dopasowanych ofert, w odpowiednim momencie i do konkretnego odbiorcy.
  • Śledzenie konkurencji. Możesz rozpoznać swoich konkurentów i pokazywać im inny zestaw informacji, niż swoim klientom np. wyższe ceny.
  • Dojrzewanie do zakupu. Twoi klienci zwykle nie są gotowi do decyzji o zakupie. Trzeba nad nimi popracować sprzedażowo – możesz śledzić postępy sprzedawców.
  • Wrażliwość na działania marketingowe. Przed wielką kampanią możesz zestawić zachowania i reakcje Klientów z otrzymanym efektem sprzedażowym.
  • Nowe produkty i usługi. Tracking klientów i informacje, które zostawiają być może pozwolą Ci na odnalezienie nowych nisz na rynku i stworzenie nowej oferty.
  • Personalizacja treści. W zależności od wielu czynników np. lokalizacji lub historii zachowań możesz wyświetlać różne treści i oferty np. Poznań – rowery, Warszawa – narty.
  • Lepiej niż kliki. Wiesz więcej niż tylko liczba kliknięć, bo śledzisz co dzieje się dalej i możesz wyciągać bardziej precyzyjne wnioski o skuteczności marketingu.
  • Dziel i rządź. Segmentacja, czyli podział na grupy klientów pozwoli na lepsze dopasowanie oferty do ich potrzeb w oparciu o ich zainteresowanie

Dzięki temu otrzymujemy całkowity obraz realizowanych działań i ich efektywności oraz zestaw narzędzi marketingowych do realnego wyliczenia wskaźnika ROMI dla realizowanych kampanii.