Jeśli nie masz swojego konta

Zaloguj za pomocą:

zapomniałeś hasła?
strzałka

W koszyku:

Brak produktów w koszyku.

Całkowita wartość:

Zautomatyzowane i spersonalizowane kampanie - Email Marketing

W dzisiejszym, szybko zmieniającym się świecie, skuteczny e-mail marketing nie jest łatwym zadaniem. Dostanie się do osobistej sfery, jaką jest skrzynka mailowa wymaga wiedzy, wyczucia i zaproponowania czegoś więcej niż inni.

Każdy z nas coraz mniej „cierpi” z powodu tradycyjnego spamu w postaci ofert zakupu „niebieskich pigułek”. Problem leży gdzie indziej, ponieważ sami odbieramy masę firmowych newsletterów i niezamawianych ofert, które nie niosą dla klienta żadnej wartości, budząc tylko frustrację. Czy masz pewność, że nie jesteś uznawany przez Klientów za spamera?

email-marketing_wide.jpg

Email marketing – tu i teraz

Ma on silniejszą pozycję niż kiedykolwiek, ponieważ przesuwa konwersację na temat Twojej firmy do bardziej osobistego środowiska. Marketerzy muszą mieć możliwość dostarczenia swojego spersonalizowanego przekazu do konkretnej osoby, w odpowiednim czasie i przedstawienia go w interesujący sposób, tym samym prowadząc do zwiększenia sprzedaży lub konwersji.

Email Marketing w połączeniu z innymi modułami Kentico CXM, wspierającymi identyfikację i dogłębne poznanie potrzeb Klienta pozwalają prześcignąć konkurencję. Poprzez emaile prowadzisz  komunikację tak, by zwiększyć świadomość marki, wygenerować leady i zbudować relacje z potencjalnymi i obecnymi klientami oraz wzbudzać ich zaangażowanie.

Pamiętajmy, że rozwój bazy klientów osiągany przez procesy dojrzewania do zakupu Lead Nurturing i pielęgnowania relacji rozpoczyna się od podstaw, czyli zbudowania zaufania.

Wyzwania dla Twojej firmy:

  • Brak efektów. Ile w ostatnim miesiącu zarobiłeś na działaniach email marketingowych? Czy można mówić o generowaniu sprzedaży przez email marketing?
  • Frustracja klientów. Ilu klientów wypisuje się z Twojego newslettera lub przekazuje go do spamu?
  • Technikalia. Jak wygląda Twój mailing na smartfonie? Czy wyświetla się poprawnie na tablecie?
  • Osobiście. Czy personalizujesz komunikaty w email marketingu, by zwiększać skuteczność?
  • Jak generał. Jaką masz strategię pozyskiwania emaili? Czy posiadasz taktykę pozyskiwania zaangażowania?
  • Gdzie i kiedy. W jakim czasie planujesz wysyłki? W jaki dzień osiągasz największą skuteczność?

Mówimy otwarcie: to za mało

Zwykle do podjęcia ważnych decyzji nie wystarcza informacja, jak wiele osób otworzyło e-mail i kliknęło w link. W systemie CXM widzisz, które treści były najbardziej interesujące dla odbiorców i jak przebiegała ich wizyta na stronie. Wszystko jest zapisywane w profilu klienta i zostanie wykorzystane do kolejnych, spersonalizowanych działań marketingowych.

Wiedząc więcej o kliencie, o tym co go przekonuje do zakupu lub do podjęcia rozmowy ze sprzedawcą możesz lepiej planować działania marketingowe. Osiągasz lepszą konwersję, większy wolumen sprzedaży, a swoimi wynikami możesz wykazać się przed Zarządem firmy.

Najlepszy z najlepszych

Email marketing to najbardziej bezpośrednia forma komunikacji prowadząca od konwersji do sprzedaży. Z tego powodu tak ważna jest optymalizacja przyszłych wysyłek z użyciem mechanizmów testowania A/B, które są bardzo proste w obsłudze. Nie ma potrzeby korzystania z pomocy programisty lub wsparcia IT, bo wszystko jest dziecinnie proste.

Wybierasz element, który ma być testowany np. kolor nagłówka i określasz warianty np. czerwony i czarny. Wysyłasz mailing w obu wersjach do małych grup odbiorców, po pewnym czasie wiesz, która wersja cieszyła się większą skutecznością. Ta lepsza wersja jest wysyłana do pozostałych klientów, a Ty z każdym newsletterem jesteś coraz silniejszy.

Internetowi komandosi

Email marketing realizowany za pośrednictwem Kentico to nie spamowanie klientów ofertami bez ich zgody lub zmasowane bombardowanie skrzynki pocztowej z użyciem całej dostępnej oferty. To raczej precyzyjnie zaplanowana akcja z użyciem komandosów, którzy przed atakiem wiedzą wszystko o obiekcie swojego „ataku” i potrafią trafić w środek tarczy.

Uslugi-Doradzamy-Kentico-CXM.png

Wszystkie informacje dotyczące obszarów zainteresowania klienta są zbierane na podstawie cyfrowych odcisków palców, które zostawiamy odwiedzając stronę, klikając i wykonując inne akcje. Moduł Email Marketingu, czyli zespół uderzeniowy oraz inne moduły stanowiące wsparcie i zaplecze razem to silna i dobrze zarządzana armia, która zdobędzie serca i portfele Twoich klientów.

Wyznaczaj cele i je osiągaj

Przeprowadzając kampanie e-mailowe, zawsze miej na uwadze ostateczne cele, jakie sobie postawiłeś, bo każda wysłana wiadomość powinna je wspierać. Istnieje wiele dobrych praktyk, które ułatwią Ci ich realizację i sprawią iż klienci będą czekali z niecierpliwością na kolejną wiadomość.

Jedną z nich jest personalizacja rozumiana jako dostosowywanie wiadomości do potrzeb i oczekiwań klientów oraz uzupełnienie ich o dane osobiste, jak imię czy nazwa firmy. Przez to i dziesiątki innych funkcji wspierających Twoje działania marketingowe łatwiej osiągniesz założone cele.

Witaj Janie Kowalski!

Poza prostą personalizacją możesz uzupełniać wiadomości o dodatkowe elementy, jak całe moduły zawierające grafikę i tekst, które mogą być wyświetlane na podstawie profilu klienta. Możesz stworzyć zindywidualizowanie szablony wiadomości, który pokrywają zakres komunikacji na różnych etapach procesu zakupowego i pozwalają dalej eksperymentować.

Używaj zaawansowanej segmentacji, która połączy analizowanie zachowań online np. na stronie www pozyskanymi danymi demograficznymi np. lokalizacją klienta. Pozwoli to na automatyczne wygenerowanie ofert, które będą odpowiadały na potrzeby użytkowników.

Stopka (mailowa) czyli podsumowanie

Miej na uwadze, że e-mail marketing stoi dziś w obliczu wyzwania, jakim jest pozyskanie uwagi klienta i jej utrzymanie. Twoi ludzie do oczarowania Klienta i usłyszenia zgody na zakup potrzebują szeregu „zaklęć”:

  • Dogłębne zrozumienia zachowań klientów na Twojej stronie
  • Sposobów na śledzenie i segmentację bazy danych klientów
  • Dotarcie do właściwej osoby z odpowiednim komunikatem w odpowiednim czasie

Zaprojektuj i wysyłaj newslettery do swoich obecnych klientów w regularnych odstępach, by utrzymywać i rozwijać relację. Możesz też stworzyć dynamiczne wiadomości, które są wysyłane automatycznie po wystąpieniu wyzwalaczy, takich jak np. dokonanie zakupu.

Korzyści dla firmy:

  • Skuteczność. Dzięki licznym mechanizmom, jak np. personalizacja możesz osiągać lepsze efekty w kampaniach email marketingu.
  • Budowanie marki. Dbaj o obecnych klientów, edukuj ich i pokazuj, że mogą być dumnymi użytkownikami Twoich produktów
  • Trafność. Dzięki informacjom o aktywności odbiorców możesz wysłać precyzyjnie dobrane komunikaty marketingowe, uzyskując lepsze efekty
  • Szybkość. Reaguj natychmiast na zachowanie klientów np. opuścił sklep, a towary pozostały w koszyku? Przypomnij mu o tym i zaproponuj coś więcej.
  • Pielęgnuj. Programy Lead Nurturing to maszynka do generowania kolejnych klientów, dostarcz wartościowe treści i materiały, a będą sami ustawiali się w kolejki by kupować.