Jeśli nie masz swojego konta

Zaloguj za pomocą:

zapomniałeś hasła?
strzałka

W koszyku:

Brak produktów w koszyku.

Całkowita wartość:

Automatyzacja działań marketingowych i sprzedaży - Marketing Automation

Wyobraź sobie dwóch konkurentów zlokalizowanych w tym samym mieście: tradycyjną manufakturę, w której wykorzystywane są maszyny parowe i nowoczesną, zrobotyzowaną fabrykę. Która z firm jest warta inwestycji?

Wynik jest prosty do przewidzenia, ponieważ dobrze zaprogramowana maszyna wykonuje pracę szybciej, lepiej i taniej. Ze względu na stopień wykorzystania zaawansowanych rozwiązań IT w marketingu polskie firmy można podzielić na posiadające półautomatyczne „linie produkcyjne” oraz większość pozostającą na etapie warsztatu rzemieślniczego.

email-marketing_wide.jpg

ROBOTY W MARKETINGU

Automatyzacja marketingu to zestaw narzędzi, których zadaniem jest bezobsługowa realizacja cyklicznych procesów marketingowych i sprzedażowych, ich optymalizacja oraz mierzenie osiąganych rezultatów. Poza zwiększeniem efektywności operacyjnej oraz przychodów Twojej firmy, łatwiej pozyskujesz nowych Klientów i utrzymujesz ich lojalność.

Moc automatyzacji marketingu to integracja wszystkich najważniejszych obszarów CXM, które rozwiązują codzienne problemy w sprzedaży i marketingu. Nasze rozwiązanie pozwala pozyskiwać więcej leadów, czyli wysokiej jakości danych potencjalnych klientów i generować więcej źródeł przychodów przy jednoczesnym ograniczeniu ręcznej i nieefektywnej pracy.

Wyzwania dla Twojego biznesu

  • Zmiana zachowań nabywców. Czy zauważyłeś, że dzięki Internetowi Klienci są bardziej świadomi i coraz częściej szukają alternatywy i opinii o produkcie? Kupują, gdy zyskają pewność, iż Twoja oferta to dobra propozycja.
  • Brak efektów email marketingu. Twoje maile są jednakowe dla wszystkich odbiorców i ich treści nie zmieniają się w zależności od odbiorcy i tematyki, która go interesuje? Wiadomości są wysyłane cyklicznie, bez uwzględnienia informacji z dodatkowych systemów jak ERP czy CRM?
  • Sprzedawcy są zagonieni. Czy do każdego klienta podchodzą tak samo? Czy wiedzą o aktywności klientów na stronie? Czy realizujesz automatycznie programy cross-selling i up-selling?
  • Silosy w firmie. Dział Marketingu i Sprzedaży walczą ze sobą zamiast współpracować? Czy każdy z Działów przerzuca się odpowiedzialnością za nieudane sprzedaże? Czy istnieje scentralizowana baza danych marketingowo-sprzedażowych?
  • Niska skuteczność sprzedaży. Dział Sprzedaży otrzymuje zwykłą listę osób, z którymi mają porozmawiać? Czy wiedzą oni, jakich elementów oferty ma dotyczyć rozmowa lub jakie czynniki są ważne dla Klienta? Czy są informowani o wejściu kluczowego klienta na serwis?
  • Kryzys finansowy. Bardziej skrupulatnie rozliczanie wydatków na marketing oraz badanie, w jaki sposób przekłada się to na przychody dla przedsiębiorstwa.
  • Większa konkurencyjność. Upowszechnienie się nowych technologii w IT spowodowało obniżenie cen i zwiększenie dostępności rozwiązań dla firm każdej wielkości.

To nie bajki robotów, to rzeczywistość

Marketing automation to znacznie więcej niż proste generowanie leadów, email marketing lub system CRM i zaawansowana analityka. To silnik napędzający pozostałe moduły CXM, które dzięki efektowi integracji zaoferują Tobie więcej, niż tylko prostą sumę części.

Wszystko przypomina budowę z klocków Lego, ponieważ stosujemy gotowe elementy do stworzenia większej całości, co pozwala łatwo definiować i realizować automatyczne procesy sprzedażowe i marketingowe. Przewagą Marketing Automation jest pełna personalizacja komunikatów i działań, dostosowanie ich treściowo i czasowo do oczekiwań Klienta.

Uniwersalne niczym scyzoryk

CXM w którym zawarty jest moduł Marketing Automation pozwala na kierowanie kampanii marketingowych przez wiele kanałów komunikacji takich jak SMS, Facebook, aplikacje mobilne i wiele innych. Ponadto zawiera w sobie ogromną bazę wiedzy o potrzebach klienta, którą można traktować, jako prosty system CRM i moduły analityczne.

Stanowisko dowodzenia

Automatyzacja marketingu dostarcza również informacji o przebiegu i efektach kolejnych faz procesów marketingowych. Rozpoczynając od generowania zapotrzebowania, zarządzania danymi potencjalnych klientów oraz nawiązanymi relacjami (CRM), ich wartościowania (Lead Scoring) oraz pielęgnacji (Lead Nurturing), generowania sprzedaży i analizy zakończonych kampanii.

Zgoda buduje... zyski

Sprzedawcy docenią zwiększenie ilości lepiej poinformowanych i gotowych do rozmów leadów (czyli potencjalnych klientów), dostarczanych poprzez zautomatyzowany, spójny i powtarzalny proces Lead Nurturing. Jednym z celów automatyzacji marketingu jest skrócenie ścieżki zakupowej i szybszy kontakt osób i firm z Twoim Działem Sprzedaży.

Pracownicy Marketingu i Sprzedaży natychmiast zauważą znaczącą oszczędność czasu poświęcanego na generowanie leadów, zwłaszcza gdy oba działy posiadają takie same lub zbliżone cele.  Łatwe wdrożenie powoduje, że na początek do planowania nowych działań i nadzoru nad istniejącymi mechanizmami wystarczy jedna, przeszkolona osoba.

Dream team: człowiek i maszyna

Marketing Automation to tylko technologia, która bez pomysłu i strategii będzie mogła rozsyłać niechciane i niepotrzebne wiadomości. Zamiast zajmować się realizacją prostych i powtarzalnych zadań, możesz skupić się na tworzeniu strategii marketingowej oraz jej realizacji przez kreatywne kampanie, wykorzystujące nowe narzędzia i techniki.

Wprowadzenie automatów do procesów marketingowych i sprzedażowych to sposób na ich udoskonalenie, a nie pretekst do redukcji załogi. Tak jak każda maszyna wymaga ona przeglądów, doskonalenia i obsługi - osiągnięcie spektakularnych efektów jest możliwe po zintegrowaniu odpowiednich procesów, ludzi, treści, danych i informacji.

To natychmiast osiągane korzyści wypływające z automatyzacji marketingu wyraźnie polepszają wydajność, elastyczność i kreatywność w obrębie całej firmy.

Korzyści z automatyzacji marketingu:

To sposób na dostarczanie dużej wartości w innych dziedzinach:

  • Lepsza znajomość klientów. Poznajesz, kto i w jaki sposób trafił na Twój serwis, jak z niego korzystać i na tej płaszczyźnie możesz zoptymalizować swoje kampanie marketingowe.
  • Inne spojrzenie. Strategiczne podejście do Twojej relacji z klientami (Lead Scoring, identyfikacja) i budowanie ich zaangażowania (Lead Nurturing), które przynoszą zysk
  • Marketing i Sprzedaż to drużyna. Ukierunkowana, wspólna wizja działania całej Twojej organizacji dla polepszenia jej wyników i skuteczności obu działów
  • Większa efektywność marketingu. W Twojej firmie ze względu na eliminację wielu punktów „prac ręcznych” i opierania się wyłącznie na intuicji i doświadczeniu
  • Bardziej zadowoleni klienci. Kontaktujesz się z nimi, kiedy są rzeczywiście gotowi do zakupu, a nie w dogodnym dla Twoich sprzedawców momencie
  • Osobiste podejście. Tylko automatyzacja pozwoli Ci spersonalizować komunikację z pojedynczym klientem i zwiększyć skuteczność procesów sprzedaży
  • To nie dział kosztowy. Niektórzy w Twojej firmie traktują marketing, efektywny wkład marketingu do ciągłego rozwoju firmy
  • Znaczna obniżka kosztów. Działań marketingowych i sprzedażowych, ponieważ wiele z nich jest realizowanych automatycznie, a przekazywane leady są wyższej jakości
  • Więcej kreatywności. Redukujesz liczbę roboczogodzin, jakie marketing poświęca na prowadzenie mechanicznych zadań np. przypominanie o szkolenia dla klientów
  • Zawsze pełny lejek: większość Klientów nie kupuje za pierwszym razem i przechodzi przez kilka etapów sprzedaży, a teraz możesz ich wspierać w każdej części procesu