W miarę rozwoju firmy ATLAS jej działalność poszerzała się i wkraczała w nowe obszary. Grupę ATLAS stanowi dziś aż 20 podmiotów gospodarczych zlokalizowanych przede wszystkim w Polsce, a także na Białorusi, w Rumunii i na Łotwie, które zatrudniają łącznie ponad 2500 osób. Wśród nich znajdują się przede wszystkim zakłady produkujące wyroby chemii budowlanej. Duża różnorodność produktowa i specjalizacja poszczególnych podmiotów sprawia, że Grupa ATLAS oferuje najszerszy asortyment wyrobów budowlanych o najwyższej jakości, pozwalający na realizację każdego etapu inwestycji budowalnej.
Firma ATLAS nieświadoma jeszcze wyzwań korzystała z bardzo dużej, tradycyjnej serwerowni, która nie była dla niej optymalna kosztowo. Nie wykorzystywała w stu procentach swoich zasobów, a koszty były wysokie.
W wyniku wielu przeprowadzonych rozmów, firma ATLAS postanowiła nawiązać współpracę ze złotym partnerem Microsoft - Supremo. Nasi Program Managerowie skutecznie przedstawili zarządowi wszystkie zalety płynące z przejścia do chmury. Słowa poparte zostały twardymi dowodami, w postaci wyliczeń kosztów, które generuje nowe rozwiązanie, w porównaniu do obecnego. Migracja poczty do chmury Microsoft jednogłośnie została zatwierdzona, a nasi inżynierowie przystąpili do pracy. Firma ATLAS, jest przedsiębiorstwem uczącym się nowych możliwości IT.
Dojrzałość i wyczucie kadry zarządzającej sprawia, że jest ciekawa nowych, cyfrowych rozwiązań i wie, że warto być otwartym na zmiany. W firmie przeprowadziliśmy warsztaty dla pracowników, które miały zaznajomić ich z Chmurą Microsoft. Współpraca wciąż trwa, a klient nie wyobraża sobie korzystania z usług innego partnera IT. Rozpoczynamy nowe, wspólne projekty i jesteśmy pewni ich sukcesu.
Oprócz redukcji kosztów związanych z przejściem do chmury, pracownicy firmy ATLAS na co dzień korzystają z funkcjonalności, jakie daje im Microsoft 365. Znacząco podnieśli swoją wydajność, polepszyli współpracę między zespołami i zwiększyli bezpieczeństwo. Organizacja ATLAS zaczęła wykorzystywać aplikację Teams do zintegrowanej komunikacji, w tym tworzenia wątków chatu grupowego, repozytorim dokumentów, kalendarzy i połączeń konferencyjnych. SharePoint i OneDrive stał się używany do przechowywania dokumentów i informacji w chmurze.
Wprowadzono uwierzytelnianie wieloskładnikowe, w celu zwiększenia bezpieczeństwa urządzeń i wiadomości e-mail Przejście do Microsoft 365 wyeliminowało generowanie dodatkowych kosztów utrzymywania własnych systemów komunikacyjnych m.in.: zarządzanie fizycznym serwerem, aktualizacje oprogramowania i poprawek
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat usług Supremo oraz rozwiązań chmurowych Microsoft, skontaktuj się z nami.