Case Study
Neonail

Chmura Microsoft 365 poprawia obsługę klienta i obniża koszty utrzymania serwerów!

NeonailNeonail
Logo Klienta

Neonail

Cosmo Group to jedna z wiodących, międzynarodowych firm w kategorii stylizacji i pielęgnacji paznokci. Swoją rozpoznawalność w Polsce zbudowała na marce Neonail. Dziś, dzięki bardzo stabilnej pozycji na rynku wyznacza nowe trendy i nie boi się wyzwań. Marka Neonail posiada ponad 200 własnych punktów sprzedaży w całej Polsce. Oprócz tego rozwija sprzedaż w sieci perfumerii Douglas oraz w drogeriach, a także prężnie rozwija internetowy kanał sprzedaży.

Oprócz lakierów i akcesoriów do zdobienia paznokci, Cosmo Group rozwija także ofertę kosmetyków kolorowych. Mało kto nie słyszał o lakierach Neonail, ponieważ są synonimem najwyższej jakości i szerokiej gamy kolorystycznej. Firma znana jest również ze świetnej obsługi klienta.

Wyzwanie

Fakt dynamicznego rozwoju oraz potrzeba zapewnienia stabilnego rozwiązania serwerowego do punktów sprzedaży, które miało działać 24h na dobę było wyzwaniem, z jakim zgłosiła się do nas firma Cosmo Group. Wiedząc, że posiadamy zasoby, które umożliwią sprawną współpracę rozpoczęliśmy projekt. Dotychczasowe rozwiązania on-premisowe nie dawały stabilności ani poczucia bezpieczeństwa, które firma stawiała za cel.

Rozwiązanie

Migracja do chmury Microsoft – rozwiązanie pozwalające na skalowanie biznesu Na początku złożyliśmy propozycję zaprojektowania nowego, bezpiecznego środowiska serwerowego, opartego o chmurę publiczną Microsoft, razem z całą architekturą i planem migracji on-premisowych rozwiązań do chmury z zachowaniem ciągłości działania. Firma nie mogła sobie pozwolić na długie okna serwisowe, z powodu ciągłej sprzedaży. Proponowane rozwiązania musiały być przemyślane i skalowalne. Miały odpowiadać na potrzeby, które pojawiały się w dniu dzisiejszym, jak i szerokim planom ekspansji na teren całej Polski, rysowany przez zarząd. Każda ze stron brała pod uwagę optymalne dopasowanie usługi, by płacić tylko za faktycznie wykorzystywane zasoby serwerowe.

Rozbudowa tradycyjnych serwerów czy przejście do chmury? Firma, w momencie podejmowania decyzji o wyborze środowiska Azurowego brała pod uwagę również rozbudowę własnego Data Center, poprzez zakup serwów dodatkowych i macierzy dyskowych wraz z system backupu. Rzetelnie przeprowadzona kalkulacja kosztów wskazała jednoznacznie, że chmura Microsoft będzie lepszym rozwiązaniem. Change Management – kluczem optymalnego wdrożenia nowych rozwiązań W polaczeniu z wcześniej zaimplementowanym systemem Office 365, w dużym stopniu przyczyniliśmy się do uproszczenia infrastruktury i zarzadzania użytkownikami. W całym projekcie braliśmy pod uwagę budowanie świadomości potrzeby zmiany. Nasz dział Change Management przygotował komunikacje i cykl szkoleń dla pracowników firmy tak, by proces migracji do chmury odbył się w łagodny i kontrolowany sposób. By każdy z uczestników projektu znał swoja rolę, zadania, terminy i miał do dyspozycji zespół wsparcia. Takie podejście eliminuje ryzyko i daje największe szanse na sukces.

Efekty implementacji Chmury Microsoft Pierwsze efekty implementacji były zauważalne niemal od razu. Wraz z Cosmo Group zaobserwowaliśmy zmniejszoną liczbę ticketów serwisowych. W przeprowadzonych ankietach użytkownicy potwierdzili wzrost wydajności pracy, w swoich systemach sprzedaży. Klienci zostali obsłużeni szybciej, ponieważ czas realizacji zamówień został skrócony. Elementy Security Kolejnym wymiernym efektem zrealizowanego projektu było podniesienie kompetencji technicznych dla działu IT po stronie klienta, poprzez zrealizowanie szkolenia z zakresu zarządzania środowiskiem chmurowym. Użyte mechanizmy z palety usług Microsoft Azure dodatkowo wzmocniły i uodporniły Cosmo Group przed cyberatakami. Gotowość na zwiększoną sprzedaż Organizacja została perfekcyjnie przygotowana na zwiększone piki sprzedażowe, które wypadają kilka razy w ciągu roku. Kiedy sprzedaż jest duża, serwer przetwarza ogromne ilości danych, natomiast kiedy sprzedaż jest na niższym poziomie, koszty serwerów również są niższe.

Zmiany w komunikacji między pracownikami Omawiane wdrożenie, na osi czasu znajdowało się blisko działań poprawiających komunikację, poprzez implementację aplikacji Teams. Błyskawiczna wymiana informacji, miedzy punktami sprzedaży wpłynęła na jakość obsługi klienta, który czekał krócej na informację. Przyczyniliśmy się także do wyeliminowania procesu wymiany informacji drogą mailową, na rzecz nowoczesnej komunikacji asynchronicznej, która dziś podbija rynek i jest nowym standardem pracy hybrydowej.

Wyniki

Mimo, że ten projekt już się zakończył, to współpraca między Cosmo Group, a Supremo nadal trwa. Stanowimy dla tej organizacji centrum kompetencji Microsoft i wspieramy ją poprzez zapraszanie na szkolenia, a nasi administratorzy dbają o poprawność działania systemów chmurowych.

  • Zwiększenie bezpieczeństwa.
  • Zwiększenie poziomu niezawodności rozwiązań IT.
  • Pozyskanie narzędzia do zarządzania online.
  • Ograniczenie fizycznego sprzętu.
  • Ułatwienie przepływu dokumentów.
  • Zwiększenie bezpieczeństwa danych.
  • Skrócenie czasu na szukanie plików.
  • Możliwość współtworzenia pliku z innymi użytkownikami w czasie rzeczywistym.
  • Usprawnienie komunikacji w zespołach.
  • Usprawnienie komunikacji z partnerami.
  • Zredukowanie kosztów infrastruktury o 30 procent.

Chętnie dzielimy się wiedzą

Masz pytania?
Porozmawiajmy!

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat usług Supremo oraz rozwiązań chmurowych Microsoft, skontaktuj się z nami.

Przesłanie formularza jest jednoznaczne z akceptacją polityki prywatności Supremo Sp. z o.o.

Dziękujemy! Twoja wiadomość została wysłana!
Ups! Coś poszło nie tak :(