Case Study
Perfumeria

Microsoft 365 zaowocował usprawnieniem obsługi zamówień w Perfumerii!

PerfumeriaPerfumeria
Logo Klienta

Perfumeria

Perfumeria.pl powstała w 2000 roku jako pierwszy w Polsce sklep internetowy oferujący markowe kosmetyki. Od samego początku istnienia firma zwracała uwagę na utrzymanie najwyższej jakości obsługi. Sklep sprzedaje tylko to, co ma w magazynie, dzięki czemu w dni robocze zamówienie trafia do klientów w ciągu 24 godzin.

Wyzwanie

Budowanie pozycji na rynku firm internetowych opiera się nie tylko na sprzedaży produktów w przystępnej cenie, ale także tworzeniu długotrwałych relacji z nabywcami. Ogromna konkurencja sprawia, że nawet najmniejsze niedociągnięcie ze strony sklepu może spowodować utratę zaufania kupującego. Chcąc utrzymać najwyższe standardy obsługi i dotrzymać tępa dynamicznym zmianom zachodzącym na rynku sprzedaży on-line, Perfumeria.pl zdecydowała się na wprowadzenie usług Microsoft Office 365.

Rozwiązanie

Wdrożenie Microsoft Office 365 zaowocowało usprawnieniem obsługi napływających zamówień oraz poprawą efektywności pracy zespołu odpowiedzialnego za komunikację z klientami. Inne komponenty rozwiązania, takie jak: witryna on-line sklepu oraz rozwiązania usprawniające e-marketing zostały zaimplementowane w oparciu o chmurę Microsoft Azure. Pozwoliło to nie tylko wprowadzić istotne oszczędności, ale także zapewnić elastyczność w obszarze wydajności, tak bardzo potrzebną przy zmieniającym się ciągle obciążeniu, charakterystycznym dla sklepów internetowych. Dbałość o kontakt z klientem Odpowiedni poziom kontaktu z kupującymi zajmuje dużo czasu, ale jedynie pełne zaangażowanie w budowanie odpowiednich relacji pozwala na stworzenie konkurencyjnej firmy internetowej. W miarę rozwoju sklepu Perfumeria.pl zwiększała się nie tylko liczba zamówień, ale i złożoność wewnętrznych projektów w firmie.

Oznaczało to konieczność modyfikacji działającego rozwiązania w taki sposób, żeby było ono w stanie odpowiadać na zmieniający się rozmiar obsługiwanych procesów. Płynne wdrożenie Chcąc usprawnić kontakt z rosnącym gronem klientów i poprawić organizację pracy w firmie, zwłaszcza przy realizacji dużych, złożonych projektów, Perfumeria.pl zdecydowała się na wdrożenie usługi Office 365. Migracja przebiegła bezinwazyjnie dla regularnej pracy sklepu, z pominięciem przestojów w funkcjonowaniu systemu. Zachowano ciągłość pracy nad projektami, a wszystkie używane wcześniej programy i aplikacje były od razu dostępne i działały równie dobrze w nowym środowisku. Wystarczyło jedno szkolenie ze strony Supremo – partnera Microsoft i firmy wdrażającej, by zespół Perfumeria.pl mógł swobodnie pracować z Office 365. Elementem wdrożenia było również uruchomienie Kentico ECM CXM w oparciu o chmurę Microsoft Azure. Jest to rozwiązanie pozwalające z jednego miejsca zarządzać kampaniami marketingowymi, a także udostępniać sklep internetowy.

Klient wybrał chmurę publiczna Microsoft Azure ze względu na możliwość automatycznego sterowania wydajnością oraz szerokie wsparcie dla rozwiązań Open Source, które są fundamentem działania sklepu Perfumeria.pl. Wzrost efektywności i przyjemność z pracy Wśród największych korzyści wynikających z wdrożenia Office 365, pracownicy Perfumerii.pl wymieniają usprawnienie obsługi zamówień klientów oraz poprawę efektywności pracy całego zespołu. Dzięki współdzieleniu skrzynki mailowej przez pracowników jednego działu nie dochodzi do sytuacji, w której trzy osoby odpowiadają na ten sam e-mail od klienta. Każdy projekt ma obecnie własną witrynę, przyporządkowane zadania, współdzielony kalendarz czy skrzynkę pocztową, dzięki czemu praca jest uporządkowana, a pracownicy mogą łatwo dotrzeć do potrzebnych informacji i dokumentów. Poprawie uległy również kontakty z kontrahentami. Dzięki usługom chmurowym pracownicy Perfumeria.pl mogą być z nimi w stałym kontakcie, również kiedy przebywają poza biurem.

Dużym ułatwieniem jest funkcja planowania spotkań z możliwością zapraszania na nie osoby spoza firmy. Dodatkowo, wdrożenie usługi Office 365 przyniosło firmie korzyści w okresie świątecznym, kiedy sklepy internetowe notują szczególny wzrost zainteresowania oraz ilości zapytań ze strony klientów. Poprawie uległ również obieg dokumentów wewnątrz firm. Dokonano centralizacji zarządzania dokumentami księgowymi. Pracownicy mają ułatwiony kontakt z działem personalnym, a każda sprawa np. przesyłanie wniosków urlopowych, zostaje rozwiązana znacznie szybciej. Office 365 pozwolił ponadto na kontrolę i nadzór nad archiwizacją korespondencji tradycyjnej. Praktycznie każdy dokument z formy papierowej jest przekształcany w formę elektroniczną, dostępną dla wielu użytkowników, dzięki czemu wymiana informacji wewnątrz organizacji jest znacznie łatwiejsza.

Wyniki

Chętnie dzielimy się wiedzą

Masz pytania?
Porozmawiajmy!

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat usług Supremo oraz rozwiązań chmurowych Microsoft, skontaktuj się z nami.

Przesłanie formularza jest jednoznaczne z akceptacją polityki prywatności Supremo Sp. z o.o.

Dziękujemy! Twoja wiadomość została wysłana!
Ups! Coś poszło nie tak :(