Istniejąca na rynku od 1999 roku firma Selene zajmuje się sprzedażą produktów związanych z ergonomią snu. Przedsiębiorstwo działa w całej Polsce, ma ponad 30 sklepów stacjonarnych, a także prowadzi własny sklep internetowy.
Firma stale poszukuje innowacyjnych rozwiązań, które mogą dać przewagę rynkową i oszczędności. Ostatecznie wybór padł na Microsoft Azure i współpracę z ekspertami Supremo, chociaż organizacji przedstawiono szereg innych ofert. Firma przyznaje, że komfort i bezpieczeństwo to dwa kluczowe aspekty, które przeważyły w wyborze chmury.
Firma Selene rozpoczęła współpracę z Microsoft w momencie, kiedy była w trakcie wdrażania nowego systemu ERP. Szukała rozwiązania, które zapewniłoby ciągłość działania, wysoką skalowalność oraz optymalizację kosztową. Specyfika działalności firmy wymagała wprowadzenia narzędzia, które umożliwiłoby ciągłe i stabilne połączenie oddziałów w aplikacji sprzedażowej. Największe wyzwania Określone wymagania firmy wynikają ze specyfiki prowadzonej działalności. Selene posiada oddziały rozmieszczone po całym kraju.
Prowadząc sprzedaż detaliczną korzysta z drukarek fiskalnych, potrzebuje więc optymalnej ochrony w postaci szyfrowanego i odpowiednio zabezpieczonego połączenia. Ponadto, dynamicznie rozwijająca się firma może potrzebować, w każdej chwili większej mocy obliczeniowej, dostępnej od zaraz. Wdrożenie systemów ERP wymaga standardowo znacznych wydatków na infrastrukturę IT – niezbędny jest zakup serwerów i dodatkowego sprzętu, systemów operacyjnych i baz danych. To zwykle duża inwestycja, która podnosi koszty operacyjne związane z obsługą, zapewnianiem bezpieczeństwa i wysokiego poziomu dostępności usługi. Po szczegółowych analizach podjęto decyzję o wykorzystaniu infrastruktury Azure.
Selene płaci tylko za wykorzystane zasoby. Dodatkowo, dzięki takiemu podejściu, dział IT firmy może skupić się na wspieraniu potrzeb biznesowych, a nie na czasochłonnej opiece nad infrastrukturą IT. Innym wyzwaniem dla organizacji były problemy występujące w komunikacji wewnętrznej, wymianie informacji między pracownikami. Office 365 okazał się optymalnym rozwiązaniem na dotychczasowe trudności. Wszystkie ręce na pokład Proces wdrożenia chmury był dość skomplikowany, ponieważ wymagał współpracy dwóch firm: Supremo (partnera Microsoft) oraz dostawcy systemu ERP. Firma Supremo musiała przebudować infrastrukturę i uruchomić usługi na innych, nowych maszynach, które spełniały wymagania klienta. Jednak i w tym wypadku, chmura Azure okazała się bardzo elastyczna i dzięki temu proces przebiegł bardzo sprawnie.
Po miesiącu od wprowadzenia rozwiązania, Supremo stanęło przed kolejnym wyzwaniem - połączenia centrali ze wszystkimi oddziałami w jedną sieć w ramach bardzo skomplikowanego systemu tuneli VPN szyfrujących transmisję. W tym celu wykorzystano rozwiązanie OPEN SOURCE, również wspierane przez Microsoft Azure. Ostatecznie, firma może jeszcze wydajniej kontrolować pracę sklepów i szybciej reagować na problemy z komputerami lokalnymi.
Ostatecznie, pomogliśmy Selene także w konfiguracji bazy danych i zabezpieczeniu kopii roboczych. Obecnie, firma usprawnia także infrastrukturę teleinformatyczną pod względem ekonomicznym. Wykorzystując nowe mechanizmy, skalujące zasoby w godzinach wieczornych, kiedy ruch jest znikomy organizacja osiąga wymierne oszczędności finansowe. Firma Selene jest bardzo zadowolona ze współpracy z Microsoft, który zapewnił organizacji zarówno infrastrukturę w postaci technologii Azure, jak i rozwiązania komunikacyjnego w ramach Office 365. Współpraca z Selene trwa po dzień dzisiejszy. Odbywa się, zarówno na płaszczyźnie Office 365, jak i Azure. Obie strony chwalą sobie wzajemną wymianę informacji na temat nowych innowacji proponowanych przez Microsoft.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat usług Supremo oraz rozwiązań chmurowych Microsoft, skontaktuj się z nami.