Case Study
Selene

Pracownicy firmy Selene mogą spać spokojnie dzięki Microsoft Azure!

SeleneSelene
Logo Klienta

Selene

Istniejąca na rynku od 1999 roku firma Selene zajmuje się sprzedażą produktów związanych z ergonomią snu. Przedsiębiorstwo działa w całej Polsce, ma ponad 30 sklepów stacjonarnych, a także prowadzi własny sklep internetowy.

Wyzwanie

Firma stale poszukuje innowacyjnych rozwiązań, które mogą dać przewagę rynkową i oszczędności. Ostatecznie wybór padł na Microsoft Azure i współpracę z ekspertami Supremo, chociaż organizacji przedstawiono szereg innych ofert. Firma przyznaje, że komfort i bezpieczeństwo to dwa kluczowe aspekty, które przeważyły w wyborze chmury.

Rozwiązanie

Firma Selene rozpoczęła współpracę z Microsoft w momencie, kiedy była w trakcie wdrażania nowego systemu ERP. Szukała rozwiązania, które zapewniłoby ciągłość działania, wysoką skalowalność oraz optymalizację kosztową. Specyfika działalności firmy wymagała wprowadzenia narzędzia, które umożliwiłoby ciągłe i stabilne połączenie oddziałów w aplikacji sprzedażowej. Największe wyzwania Określone wymagania firmy wynikają ze specyfiki prowadzonej działalności. Selene posiada oddziały rozmieszczone po całym kraju.

Prowadząc sprzedaż detaliczną korzysta z drukarek fiskalnych, potrzebuje więc optymalnej ochrony w postaci szyfrowanego i odpowiednio zabezpieczonego połączenia. Ponadto, dynamicznie rozwijająca się firma może potrzebować, w każdej chwili większej mocy obliczeniowej, dostępnej od zaraz. Wdrożenie systemów ERP wymaga standardowo znacznych wydatków na infrastrukturę IT – niezbędny jest zakup serwerów i dodatkowego sprzętu, systemów operacyjnych i baz danych. To zwykle duża inwestycja, która podnosi koszty operacyjne związane z obsługą, zapewnianiem bezpieczeństwa i wysokiego poziomu dostępności usługi. Po szczegółowych analizach podjęto decyzję o wykorzystaniu infrastruktury Azure.

Selene płaci tylko za wykorzystane zasoby. Dodatkowo, dzięki takiemu podejściu, dział IT firmy może skupić się na wspieraniu potrzeb biznesowych, a nie na czasochłonnej opiece nad infrastrukturą IT. Innym wyzwaniem dla organizacji były problemy występujące w komunikacji wewnętrznej, wymianie informacji między pracownikami. Office 365 okazał się optymalnym rozwiązaniem na dotychczasowe trudności. Wszystkie ręce na pokład Proces wdrożenia chmury był dość skomplikowany, ponieważ wymagał współpracy dwóch firm: Supremo (partnera Microsoft) oraz dostawcy systemu ERP. Firma Supremo musiała przebudować infrastrukturę i uruchomić usługi na innych, nowych maszynach, które spełniały wymagania klienta. Jednak i w tym wypadku, chmura Azure okazała się bardzo elastyczna i dzięki temu proces przebiegł bardzo sprawnie.

Po miesiącu od wprowadzenia rozwiązania, Supremo stanęło przed kolejnym wyzwaniem - połączenia centrali ze wszystkimi oddziałami w jedną sieć w ramach bardzo skomplikowanego systemu tuneli VPN szyfrujących transmisję. W tym celu wykorzystano rozwiązanie OPEN SOURCE, również wspierane przez Microsoft Azure. Ostatecznie, firma może jeszcze wydajniej kontrolować pracę sklepów i szybciej reagować na problemy z komputerami lokalnymi.

Wyniki

Ostatecznie, pomogliśmy Selene także w konfiguracji bazy danych i zabezpieczeniu kopii roboczych. Obecnie, firma usprawnia także infrastrukturę teleinformatyczną pod względem ekonomicznym. Wykorzystując nowe mechanizmy, skalujące zasoby w godzinach wieczornych, kiedy ruch jest znikomy organizacja osiąga wymierne oszczędności finansowe. Firma Selene jest bardzo zadowolona ze współpracy z Microsoft, który zapewnił organizacji zarówno infrastrukturę w postaci technologii Azure, jak i rozwiązania komunikacyjnego w ramach Office 365. Współpraca z Selene trwa po dzień dzisiejszy. Odbywa się, zarówno na płaszczyźnie Office 365, jak i Azure. Obie strony chwalą sobie wzajemną wymianę informacji na temat nowych innowacji proponowanych przez Microsoft.

Chętnie dzielimy się wiedzą

Masz pytania?
Porozmawiajmy!

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat usług Supremo oraz rozwiązań chmurowych Microsoft, skontaktuj się z nami.

Przesłanie formularza jest jednoznaczne z akceptacją polityki prywatności Supremo Sp. z o.o.

Dziękujemy! Twoja wiadomość została wysłana!
Ups! Coś poszło nie tak :(