Moduł extranet to możliwość rozszerzenia programu CRM o platformę B2B służącą do wymiany informacji z partnerami biznesowymi. To prosty i funkcjonalny sposób na prezentację oferty firmy w Internecie czy utrzymywanie trwałych relacji z klientami. Ten wygodny kanał komunikacji można w błyskawiczny sposób utworzyć w środowisku Microsoft.

Co to znaczy, że coś jest ekstra?

Polskie „ekstra” pochodzi tak naprawdę od łacińskiego „extra” i oznacza nic innego jak „na zewnątrz, poza, bez, ponad”. Dziś w języku polskim rozumiane jest na dwa sposoby. Po pierwsze określa gratis, coś dodatkowego, a znacznie częściej służy do wyolbrzymiania reakcji. To w ostatnim czasie najwyższy z zapożyczonych do języka polskiego przymiotników typu mega, super itp. Słowo ekstra powinno używać tylko, gdy to, co opisujemy jest tak oszałamiające, że aż brakuje nam słów.

Zdecydowanie większą skłonność do wyolbrzymiania swoich reakcji mają jednak Amerykanie. Dowodem na to jest rok 2018, kiedy to wśród trendów językowych w mediach społecznościowych „extra” znalazło się w czołówce najczęściej stosowanych w komentarzach przez użytkowników. To ekstramodne słowo zajmuje też ważne miejsce w słowniku świata technologii. Mianowicie chodzi o extranet. To coś więcej niż wewnętrzny intranet, stanowi w tej chwili najkorzystniejszą formę współpracy za pośrednictwem wygodnej platformy B2B z klientami zewnętrznymi.

Moduł ekstranet – logowanie w chmurze zawsze bezpieczne

Dla wielu klientów extranet może stać się zabezpieczonym kanałem komunikacji pozwalającym na szybkie składanie zamówień, zleceń serwisowych, przeglądanie asortymentu oraz pobieranie interesujących informacji. Bo czym tak naprawdę jest extranet? To zamknięta sieć komputerowa oparta na protokołach internetowych. Wiąże się z połączeniem kilku intranetów i ma na celu ułatwienie komunikacji z zewnętrznymi partnerami biznesowymi. Do ekstranetu logują się wyłącznie określone osoby, które otrzymały do niego dostępy.

Extranet jest standardowym rozwiązaniem, z którego można skorzystać w ramach środowiska Microsoft. Na bezproblemową integrację z portalami klientów pozwala SharePoint i Azure Active Directory B2B. Korzystając z tych rozwiązań można być pewnym niskich kosztów przy jednoczesnym ustrukturyzowaniu przepływów pracy i optymalizacji procesów biznesowych. Taka cyfrowa przestrzeń robocza gwarantuje większą przejrzystość i wzmacnia zaangażowanie współpracujących ze sobą stron. Wykorzystanie platformy SharePoint wraz z integracją Azure Active Directory B2B to dostęp do informacji oraz możliwość zarządzania dokumentami z każdego miejsca. Gwarantuje to w pełni bezpieczna technologia chmurowa Microsoft.

Jak działa Azure Active Directory B2B?

To funkcja, która pozwala na zapraszanie użytkowników-gości do współpracy z twoją organizacją. Dzięki współpracy B2B możesz bezpiecznie udostępniać firmowe aplikacje i usługi użytkownikom-gościom z dowolnej innej organizacji, zachowując kontrolę nad własnymi danymi firmowym. Możesz pracować bezpiecznie z partnerami zewnętrznymi, dużymi lub małymi, nawet jeśli nie korzystają oni z usługi Azure AD lub nie mają działu IT. Prosty proces zapraszania i realizacji umożliwia partnerom uzyskiwanie dostępu do zasobów firmy przy użyciu własnych poświadczeń.

Dzięki usłudze Azure AD B2B partner biznesowy używa własnego rozwiązania do zarządzania tożsamościami, dlatego nie ma żadnych zewnętrznych kosztów administracyjnych dla organizacji. Użytkownicy-goście logują się do aplikacji i usług za pomocą własnych tożsamości służbowych lub społecznościowych. Partner korzysta z własnych tożsamości i poświadczeń, a usługa Azure AD nie jest wymagana. Nie trzeba też zarządzać zewnętrznymi kontami lub hasłami, ani też nie ma potrzeby synchronizacji konta czy zarządzania cyklami życia kont.

Korzyści płynące z wykorzystania extranetu w chmurze Microsoft:

  • Zachowanie bliskich kontaktów między firmą a jej klientami i partnerami biznesowymi – ułatwia nawiązywanie poprawnych relacji i budowanie lojalności.
  • Dostęp do informacji i udostępnionych dokumentów 24/7 – o dowolnej porze i niezależnie od miejsca pobytu twoi kontrahenci handlowi mogą korzystać z platformy extranet, to całodobowe wsparcie dla aktywności biznesowej twojego przedsiębiorstwa.
  • Kontrola dostępu – możliwość korzystania z platformy biznesowej extranet mają wyłącznie osoby z dedykowanym loginem i hasłem, dzięki czemu minimalizujesz ryzyko potencjalnych wycieków tajemnicy handlowych.
  • Eliminacja łańcucha wielu pośredników – zyskasz możliwość przyspieszenia wielu działań administracyjnych i biurowych, współpracą z tobą dla innych stanie się zdecydowanie wygodniejsza.
  • Postęp technologiczny – extranet zwiększy atrakcyjność kontaktów handlowych z twoją firmą, stanie się bardziej unowocześniona, konkurencyjna na rynku.
  • Mniejsze koszty obsługi handlowej – platforma B2B w chmurze stanie się wsparciem w działaniach sprzedażowych i promocyjnych twojego przedsiębiorstwa, co w dłuższej perspektywie pozwoli na minimalizację kosztów.
  • Personalizacja do potrzeb handlowych – możliwości jakie gwarantuje SharePoint oraz Azure Active Directory B2B to swoboda w dostosowywaniu wielu funkcjonalności dla potrzeb współpracy z danym klientem. Możliwość założenia indywidualnych folderów, automatyczne powiadomienia e-mailowe po wpłynięciu nowych dokumentów, to wszystko wpłynie na intuicyjność obsługiwania platformy.

Jak możemy usprawnić twoją współpracę z klientami i partnerami biznesowymi?

Znamy technologię chmury Microsoft jak mało kto. Wykorzystując naszą wiedzę i doświadczenie jesteśmy w stanie zapewnić ci wysoką jakość usług. Gwarantujemy zadowolenie Twoich klientów. Opracowując innowacyjne rozwiązanie w postaci chmurowego extranetu zyskasz zintegrowany system komunikacji, bazujący na prostym dostępie do zasobów biznesowych. Za sprawą tworzonych przez nas bezpiecznych extranetów zaoszczędzić czas i pieniądze. Przestaniesz korzystać z kilku aplikacji od firm trzecich, dzięki czemu kompletne informacje będą widoczne od razu. Nasz extranet to wkład w zwiększenie produktywności twojej organizacji.

Masz pytania w tym temacie?

Chętnie dzielimy się wiedzą. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat usług Supremo oraz rozwiązań chmurowych firmy Microsoft, skontaktuj się z nami. Odpowiemy z chęcią na wszystkie Twoje pytania, również podczas video spotkania.