Case Study

Pełne, bezpieczne przejście do chmury Microsoft 365!

Apteki GeminiApteki Gemini
Logo Klienta

Apteki Gemini obecne są na polskim rynku od 1990 roku - to właśnie wtedy powstała pierwsza placówka w Wejherowie. Dziś pod marką Gemini działa 169 aptek stacjonarnych zlokalizowanych na terenie całego kraju. Od kilkunastu lat firma prowadzi także aptekę internetową, dostępną przez 24 godziny na dobę. Gemini stara się być jak najbliżej pacjentów, również dosłownie – Apteki zlokalizowane są w centrach dużych osiedli i na głównych ulicach miast.

Dostarczanie usług farmaceutycznych i realizowanie potrzeb pacjentów na najwyższym poziomie, to nadrzędne cele organizacji. Pacjenci w Aptekach Gemini mogą zawsze liczyć na przyjazne podejście, zrozumienie i fachową poradę farmaceutów.

Wyzwanie

Dynamiczny rozwój organizacji skłonił Aptekę Gemini do aktywnych poszukiwań innowacji, które usprawniłyby zarządzanie, wspierając się na najlepszych, dostępnych rozwiązaniach technologicznych na rynku.

Rozwiązanie

Apteka Gemini zdecydowała się na wdrożenie narzędzi biznesowych - Office 365. Skalowalność zaproponowanego przez Supremo rozwiązania dała organizacji możliwość optymalizacji procesów wewnętrznych tak, aby w efekcie zredukować koszty związane z zapleczem informatycznym. Migracja została przeprowadzana z dwóch systemów - G Suite – 1642 konta za pomocą CloudMigrator oraz Home.pl – 1459 kont za pomocą migracji Imap. Całościowo proces objął 3101 Kont użytkowników i 3057 skrzynek udostępnionych. Oprócz skrzynek pocztowych migrowane było ok. 580 dysków użytkowników z G-Drive oraz 95 dysków współdzielonych. Aktualnie na koncie głównym organizacji są przypisane trzy domeny jest około 480 grup Office 365 oraz około 120 list dystrybucyjnych. Dodatkowo, na koncie głównym występują też użytkownicy chmurowi. W celu poprawy wewnętrznej komunikacji na linii centrala-oddziały-apteki została uruchomiona i skonfigurowana usługa Microsoft Teams. W ramach tej aplikacji utworzono i skonfigurowano ponad 140 grup. Oprócz tego, Supremo skonfigurowało SSO i włączyło MultiFactor Autenthication dla wybranych użytkowników.

Ponadto skonfigurowano łączniki do starych systemów pocztowych oraz stopki mailowe za pomocą reguł. Dla potrzeb organizacji utworzono i zdefiniowano 11 zasobów (pomieszczenia, sale konferencyjne). W ramach wdrożenia uruchomiono synchronizację użytkowników z lokalnego AD za pomocą AAD Sync. W celu lepszego zapoznania się z nowymi narzędziami do pracy, przeprowadzono 3 sesje szkoleń dla administratorów. Supremo zorganizowało warsztaty, w których wzięło udział 180 użytkowników końcowych. Dodatkowo, została udostępniona platforma edukacyjna, która zawiera wszystkie niezbędne informacje ułatwiające poruszanie się po nowym oprogramowaniu i uczy korzystania z dodatkowych funkcjonalności.

Wyniki

Microsoft Teams odmienił życie całej organizacji. Dzisiaj, wszyscy użytkownicy z łatwością wykorzystują funkcje Microsoft Teams. Komunikują się bez przerwy między współpracownikami, całymi oddziałami, jak również partnerami. A wszystko działa na najwyższym poziomie. Nad dokumentami zapanował porządek, dzięki opcji szybkiego udostępniania i możliwości współtworzenia plików w czasie rzeczywistym. Każdy pracownik natychmiastowo otrzymuje potrzebną informację.

Dostęp do zasobów Apteki Gemini jest otwarty dla wszystkich osób upoważnionych z dowolnego urządzenia i w dowolnym miejscu na świecie. Pracownicy chętnie korzystają z witryn Sharepoint i Plannera do realizacji codziennych zadań. Bardzo wyraźnie wzrosła produktywność zespołów.

Chętnie dzielimy się wiedzą

Masz pytania?
Porozmawiajmy!

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat usług Supremo oraz rozwiązań chmurowych Microsoft, skontaktuj się z nami.

Przesłanie formularza jest jednoznaczne z akceptacją polityki prywatności Supremo Sp. z o.o.

Dziękujemy! Twoja wiadomość została wysłana!
Ups! Coś poszło nie tak :(