Firma Com40 jest producentem mebli, materacy i komponentów niezbędnych do ich wytwarzania. Tworzy ją ponad 3000 wykwalifikowanych pracowników w nowoczesnym parku maszynowym. Ciągłe podnoszenie jakości dostarczanych wyrobów przekłada się na osiąganie coraz lepszych wyników i podnoszenie konkurencyjności.
Firma COM40 musiała zmierzyć się z wymaganiami stawianymi przez swoich partnerów biznesowych. Jednym z najważniejszych celów, jakie pragnęła zrealizować, była sprawniejsza wymiana dokumentów między firmą, a klientami. COM40 chciała w ten sposób poprawić poziom efektywności pracy wewnątrz organizacji, a także zadbać o jeszcze lepsze relacje z firmami partnerskimi. Co więcej, nowe standardy miały znacząco wpłynąć na poziom bezpieczeństwa danych.
Nowy wymiar komunikacji Pracownicy w firmie COM40 korzystali na co dzień z wielu dostępnych narzędzi komunikacyjnych, które powodowały chaos informacyjny. Microsoft 365 w dużym stopniu obniżył poziom shadow IT (używanie niedozwolonych narzędzi przez użytkowników) i ułatwił komunikację. Realizowany projekt pozwolił zunifikować wykorzystywane narzędzia do pracy biurowej, co stworzyło stabilne środowisko pracy i przełożyło się na mniejszą liczbę zgłoszeń o występujących problemach do działu IT.
Adaptacja narzędzi Microsoft 365 Proces adaptacji narzędzi Microsoft był bardzo dojrzały, ponieważ aż 30% czasu projektu zostało przeznaczone na planowanie nowej architektury informatycznej. Dobrze skrojony plan i świetne zarzadzanie projektem zarówno po stronie COM40 jak i Supremo sprawiło, że proces migracji został przeprowadzony w bardzo bezpieczny sposób, w założonym tempie. W pewnym etapie realizacji, z racji trzech lokalizacji geograficznych, w których firma posiada swoje fabryki, wdrożenie weszło w tryb follow the sun, co oznaczało zwiększoną czujność i obecność inżynierów 24h na dobę. Oszczędności po wdrożeniu Microsoft 365.
Realizacja projektu pozwoliła na wyłączenie kilku potężnych serwerów. Zmniejszyła koszty administracji i zarządzania serwerami, a także ograniczyła ślad węglowy. W kontekście długotrwałej współpracy i kolejnych projektów zrobiliśmy pierwszy duży krok w kierunku Serverless w trudnej branży, jaką jest produkcja. Przygotowaliśmy webinary w kilku językach i rozdysponowaliśmy je wśród pracowników. Prezentowały funkcjonalności narzędzi, które były dotychczas nieznane. Klient skorzystał również z naszej usługi Uniwersytet 365, platformy edukacyjnej, która pomaga użytkownikom przyswajać wiedzę o produktach Microsoft 365. Organizacja COM40 skorzystała także z bezpośredniego dostępu do naszych ekspertów Office 365, którzy przeniknęli w jej struktury i w czasie rzeczywistym podpowiadali jak jeszcze efektywniej wykorzystać nowe narzędzia.
W całości podjętych działań przyłożyliśmy dużą wagę do miękkich aspektów wdrożeń technicznych. Po raz kolejny udowodniliśmy, jak bardzo istotna jest ta część procesu i w jak dużym stopniu eliminuje liczbę zgłoszeń do działu helpdesk.
Współpraca z firmą COM40 nadal trwa. Kolejny etap skupiony będzie wokół obszaru Security, dostępnego z platformy chmurowej Microsoft.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat usług Supremo oraz rozwiązań chmurowych Microsoft, skontaktuj się z nami.