Nowy wymiar komunikacji został osiągnięty dzięki aplikacji Teams, dostępnej w ramach Microsoft 365!

Branża klienta
Produkcja
Wielkość firmy
250 pracowników
Wdrożone usługi i rozwiązania
Aplikacje i usługi Microsoft 365
Supremo w tym projekcie
This is some text inside of a div block.
Iga Szatkowska
Employee Success
Office Specialist

Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka SA to firma z ponad 35-letnim doświadczeniem na rynku chemii budowlanej i przewodnia spółka w Grupie Kapitałowej Śnieżka. Organizacja zatrudnia około 1400 pracowników i wytwarza rocznie około 190 milionów kilogramów różnego rodzaju wyrobów chemii budowlanej. Jest jednym z liderów na rynku farb dekoracyjnych, lakierów oraz szpachli w Polsce, na Węgrzech, Ukrainie i Białorusi.

Projekt w pigułce

Wyzwanie

Jako Rekomendowany Partner Microsoft, stanęliśmy przed wyzwaniem zmodernizowania infrastruktury IT firmy Śnieżka, aby umożliwić jej dalszy dynamiczny rozwój i skalowanie działalności. Problemem była rozproszona struktura komunikacyjna i potrzeba centralizacji danych, co utrudniało efektywną współpracę między zespołami.

Rozwiązanie

Naszym rozwiązaniem było wdrożenie Microsoft 365, kompleksowej platformy, która zintegrowała narzędzia komunikacyjne, współpracę oraz bezpieczeństwo danych. Dzięki temu Śnieżka uzyskała dostęp do najnowszych rozwiązań chmurowych, co znacząco usprawniło przepływ informacji i pracy w firmie.

Efekty

Efekty naszej współpracy przekroczyły oczekiwania. Śnieżka odnotowała wzrost efektywności pracy zespołów, poprawę bezpieczeństwa danych oraz redukcję kosztów operacyjnych. Projekt ten stał się wzorem skutecznej transformacji cyfrowej!

Klient

Wyzwanie

Ciągła potrzeba doskonalenia swoich produktów i ekspansji na nowe rynki sprawiły, że firma potrzebowała nowoczesnych narzędzi cyfrowych, które pomogą jej osiągnąć wyznaczone cele. Zarząd chciał przede wszystkim podniesienia poziomu jakości komunikacji w całej organizacji, by zminimalizować ryzyko pomyłek oraz przyspieszyć pracę zespołów.‍

Rozwiązanie

By jak w najlepszym stopniu oddać możliwości produktów Microsoft, postanowiliśmy skupić się na dziale handlowym Śnieżki i zasymulować pracę na podstawie Microsoft Teams. W wyniku zrealizowanego POC (Proof Of Concept) zarząd jednogłośnie zdecydował się na implementację takiego rozwiązania w firmie. Microsoft Teams stał się główną platformą komunikacyjną w Śnieżce, wypierając tym samym rozwiązania takie jak Zoom, Cisco, Skype for Business czy TeamViewer. Klient był bardzo przywiązany do narzędzi IBM Lotus Domino, jednak kilkanaście spotkań ze specjalistami Supremo, rozmów i szkiców, przekonało go do rezygnacji z archaicznych systemów i zastąpienia ich nowoczesnymi narzędziami Microsoft 365. W pierwszym etapie wdrożenia uruchomiliśmy natychmiastową komunikację tekstową oraz funkcjonalność współdzielenia plików, która wyeliminowała IBM Lotus Connection. Na usługi głosowe przyszedł czas w drugim etapie projektu, po migracji danych z poczty. Filarami sukcesu była przede wszystkim solidna praca inżynierów Supremo przy zmianie architektury, planowaniu i konfiguracji docelowego środowiska oraz działania szkoleniowe. Z uwagi na to, że źródłem danych było rozwiązanie Lotus Domino, z innym interfejsem i logiką działania, dział Change Management Supremo miał nie lada wyzwanie, by przygotować organizację do pracy w nowym środowisku.‍

Efekty

Nowy wymiar komunikacji został osiągnięty dzięki Microsoft Teams. Aplikacja znacząco skróciła czas przekazywania informacji. Bardzo szybko zauważono płynące korzyści finansowe oraz intuicyjność narzędzia. Stabilne połączenie, wysoka jakość obrazu, czysty dźwięk – to teraz codzienność w komunikacji między zespołami. Microsoft Teams wyparł tradycyjne telefony biurkowe. Wprowadzono pełną centralę telefoniczną opartą na tym rozwiązaniu. Nie tylko obniżyło to bieżące koszty firmy, ale wpłynęło również na wizerunek Śnieżki jako innowacyjnej marki, która podąża za nowościami technologicznymi. Z punktu widzenia biznesowego i kosztowego, wyłączenie serwerów odpowiedzialnych za komunikację wewnętrzną oraz zaprzestanie zakupu sprzętu dla każdego z pracowników, oznacza oszczędności na poziomie 100 tys. zł w skali roku. To przykład projektu, w którym czas zwrotu z inwestycji (ROI) jest krótszy niż 1 rok. Wdrożeniem Microsoft 365 objęliśmy każdego z pracowników biurowych – czyli ponad 650 użytkowników. Wyliczona oszczędność czasu na każdego specjalistę to 22 minuty dziennie. Wynika to z eliminacji czasochłonnych działań związanych na przykład z wyszukiwaniem dokumentów. „Uwolnione” godziny pracownicy mogą wykorzystać efektywniej. Nie mamy żadnych wątpliwości, że transformacja cyfrowa w Śnieżce przebiegła sprawnie i zakończyła się sukcesem!

Cieszymy się, że mogliśmy przyczynić się do sukcesu Śnieżki – dostarczając rozwiązania Microsoft, które nie tylko rozwiązały bieżące wyzwania, ale również otworzyły nowe możliwości dla przyszłości firmy. Dziękujemy za zaufanie i możliwość bycia częścią tej zmiany!

Adrian Kwaśny
Business Apps Specialist
Udostępnij

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

Wybierz, w jakim obszarze potrzebujesz wsparcia i umów się na konsultację. Odezwiemy się do Ciebie w ciągu 24 godzin!

Radosław Krawiec

Sales Development Representative
sales@supremo.pl+48 61 669 83 09

Wypełnij formularz

Twoje dane są bezpieczne
🤗 Dziękujemy! Twoja aplikacja została wysłana!
❌ Ups! Coś poszło nie tak