Case Study
Śnieżka-microsoft-365

Nowy wymiar komunikacji został osiągnięty dzięki Microsoft aplikacji Teams, dostępnej w ramach Microsoft 365!

Nowy wymiar komunikacji został osiągnięty dzięki Microsoft aplikacji Teams, dostępnej w ramach Microsoft 365!Śnieżka
Logo Klienta

Śnieżka-microsoft-365

Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka SA to firma z ponad 35-letnim doświadczeniem na rynku chemii budowlanej i wiodąca spółka w Grupie Kapitałowej Śnieżka. Organizacja zatrudnia około 1400 pracowników i wytwarza rocznie około 190 milionów kilogramów różnego rodzaju wyrobów chemii budowlanej. Jest jednym z liderów na rynku farb dekoracyjnych, lakierów oraz szpachli w Polsce, na Węgrzech, Ukrainie i Białorusi.

Wyzwanie

Ciągła potrzeba doskonalenia swoich produktów i ekspansji na nowe rynki sprawia, że Śnieżka potrzebuje niezawodnych narzędzi cyfrowych, które pomogą jej osiągnąć wyznaczone cele. Zarząd pragnął przede wszystkim podniesienia poziomu jakości komunikacji w całej organizacji, by zminimalizować ryzyko pomyłek i przyspieszyć pracę zespołów.

Rozwiązanie

By jak w najlepszym stopniu oddać możliwości produktów Microsoft postanowiliśmy skupić się na dziale handlowym Śnieżki i zasymulować pracę, w oparciu o Teams meetings i Teams calling. W wyniku zrealizowanego POC (Proof Of Concept) zarząd jednogłośnie zdecydował się na implementację takiego rozwiązania w firmie. Microsoft Teams stał się główną platformą komunikacyjną w Śnieżce, wypierając tym samym rozwiązania takie jak Zoom, Cisco, Skype for Business czy TeamViewer. Bardzo szybko zauważono płynące korzyści finansowe oraz intuicyjność narzędzia. Stabilne połącznie, wysoka jakość obrazu, czysty dźwięk to teraz codzienność w komunikacji między zespołami. Teams Calling wyparł tradycyjne telefony biurkowe.

Klient był bardzo przywiązany do narzędzi IBM Lotus Domino, jednak kilkanaście spotkań ze specjalistami Supremo, rozmów i szkiców przekonało go do rezygnacji z archaicznych systemów i zastąpienia ich nowoczesnymi narzędziami Microsoft Office 365. W pierwszym etapie wdrożenia uruchomiona została komunikacja natychmiastowa oraz funkcjonalność współdzielenia plików, która wyeliminowała IBM Lotus Connection. Na usługi głosowe przyszedł czas w drugim etapie projektu, po migracji danych z poczty. Filarami sukcesu była przede wszystkim solidna praca inżynierów Supremo przy zmianie architektury, planowaniu i konfiguracji docelowego środowiska oraz praca działu szkoleniowego.

Z uwagi na to, że źródłem danych było rozwiązanie Lotus Domino, z innym interfejsem i logiką działania, dział Change Management miał nie lada wyzwanie, by przygotować organizację do pracy w nowym środowisku. W efekcie transformacja cyfrowa w Śnieżce zakończyła się sukcesem.

Wyniki

Nowy wymiar komunikacji został osiągnięty dzięki Teams. Aplikacja znacząco skróciła czas przekazywania informacji. Wprowadzono pełną centralę telefoniczną opartą na tym rozwiązaniu. Nie tylko obniżyło to bieżące koszty firmy, ale zbudowało również w oczach klienta wizerunek Śnieżki jako innowacyjnej marki, która podąża wraz z nowościami technologicznymi. Z punktu widzenia biznesowego i kosztowego, wyłączenie serwerów odpowiedzialnych za komunikację wewnętrzną oraz zaprzestanie zakupu sprzętu dla każdego z pracowników, oznacza oszczędności na poziomie 100 tys. zł w skali roku.

To jeden z nielicznych projektów, gdzie stopa zwrotu (ROI) jest krótsza niż 1 rok. Perspektywa rozwoju przyczyni się do tego, że Śnieżka będzie jeszcze bardziej elastyczną firmą i odporną na nieprzewidziane zjawiska,. Wdrożeniem Microsoft Office 365 został objęty każdy pracownik biurowy – ponad 650 użytkowników. Wyliczona oszczędność czasu na każdego pracownika to 22 minuty dziennie. Ten czas wynika z eliminacji niepotrzebnych działań, które były wykonywane dotychczas. Teraz można go wykorzystać dużo bardziej efektywnie.

Chętnie dzielimy się wiedzą

Masz pytania?
Porozmawiajmy!

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat usług Supremo oraz rozwiązań chmurowych Microsoft, skontaktuj się z nami.

Przesłanie formularza jest jednoznaczne z akceptacją polityki prywatności Supremo Sp. z o.o.

Dziękujemy! Twoja wiadomość została wysłana!
Ups! Coś poszło nie tak :(