Microsoft 365 usprawnił pracę w Urzędzie Miasta Warszawa

Branża klienta
Sektor publiczny
Wielkość firmy
250
Wdrożone usługi i rozwiązania
Aplikacje i usługi Microsoft 365
Szkolenia i warsztaty
Supremo w tym projekcie
This is some text inside of a div block.
Christian Pospiech
Business Applications
Business Apps Specialist
Ewa Kurek
Business Applications
Business Apps Team Manager

Urząd Miasta Warszawa jest jednostką organizacyjną realizującą zadania publiczne. Pełni również rolę organu finansowego budżetu gminy i organu podatkowego. Jego głównym celem jest dbanie o interesy mieszkańców, a tym samym umożliwienie im załatwienia wielu spraw w jednym miejscu.

Projekt w pigułce

Wyzwanie

Stojąc przed wyzwaniem poprawy jakości świadczonych usług, Urząd Miasta Warszawa zidentyfikował kluczowe obszary wymagające usprawnienia: komunikację wewnętrzną i szybkość pracy. W obliczu rosnących wymagań dotyczących bezpieczeństwa danych i efektywności operacyjnej, potrzebne było rozwiązanie, które pozwoli na przemyślaną ewolucję istniejących systemów.

Rozwiązanie

Jako rekomendowany Partner Microsoft i dostawca technologii, zaoferowaliśmy wdrożenie Microsoft 365 – kompleksowego rozwiązania, które zrewolucjonizowało codzienną pracę urzędu.

Efekty

Efektem naszej współpracy była znacząca poprawa komunikacji i szybkości pracy w Urzędzie Miasta Warszawa. Wprowadzenie Microsoft 365 przyczyniło się do wzrostu produktywności i zwiększenia standardów bezpieczeństwa danych.

Klient

Wyzwanie

Sprawna komunikacja i bezpieczeństwo na pierwszym miejscu

Urząd Miasta Warszawa codziennie opracowuje i przesyła tysiące dokumentów, które zawierają poufne dane. Dlatego tak ważna w tym przypadku jest sprawna komunikacja wewnątrz organizacji i zachowanie najwyższych standardów bezpieczeństwa.

Wdrożenie usługi Microsoft 365 w Urzędzie Miasta Warszawa rozpoczęło się jeszcze przed marcem 2020 roku, czyli pandemią koronawirusa. Już wtedy z platformy do współpracy i komunikacji korzystało kilkuset urzędników. Przy naszym pełnym wdrożeniu grono użytkowników Microsoft Teams zwiększyło się do ponad 6 tys. pracowników UM Warszawa – zrzeszonych w ramach zespołów we wszystkich biurach dzielnic miasta. Pozwoliło to również na:

  • współdzielenie dokumentów,
  • organizację spotkań wewnętrznych i konferencji z mediami.

Praca urzędu opiera się na papierze. To nie tylko utrwalona zasada mentalna, bo często wymagają tego po prostu przepisy. Przez to nie chcieliśmy przeprowadzić w urzędzie rewolucji. Dążyliśmy do ewolucji, bo działanie w administracji to przede wszystkim sprawna komunikacja.

Rozwiązanie

Pracownicy przekonali się do chmury Microsoft

Widzą, że korzystanie z niej jest bezpieczne, łatwe, a przede wszystkim szybkie. Nawet tak prozaiczne sprawy, jak codzienna lista obecności albo raporty dotyczące pracy zdalnej, tworzy się w Power Apps. Sprzyja to mniejszej biurokratyzacji.

Poza usługą Microsoft Teams, zapewniającą sprawną komunikację, pracownicy na stałe wykorzystują w pracy Microsoft SharePoint oraz OneDrive dla Firm.

Do wdrożeń włączyliśmy platformę edukacyjną Supremo – Uniwersytet 365, w której pracownicy znajdowali pomoc i szkolenia z wykorzystania narzędzi cyfrowych. Pierwszy webinar szkoleniowy online zgromadził blisko 600 osób.

Z kolei Uniwersytet 365 jest rozwiązaniem ułatwiającym i przyspieszającym pracę działu IT. Pracownik może znaleźć odpowiedź na nurtujące go pytania bez konieczności angażowania osób z zespołu technicznego. Jeśli ma jakiekolwiek wątpliwości, wystarczy, że wpisze je w okno czatu aplikacji Uniwersytet 365. Po chwili dostaje kilka wariantów rozwiązania problemu w formie tekstowej lub wideo.

Efekty

Każda zmiana i innowacja oparta jest na zaufaniu

Jak uzyskaliśmy nową jakość codziennej pracy dzięki usłudze Microsoft 365?

  • Rozwiązania Microsoft zapewniają zwiększenie bezpieczeństwa systemów w codziennym użytkowaniu (skuteczniejsza ochrona danych, zgodność z przepisami RODO) oraz skrócenie czasu na szukanie plików (sprawny przepływ dokumentów).
  • Przestrzeń w chmurze daje możliwość współtworzenia pliku, a więc przekłada się na sprawną komunikację w zespołach.
  • Na znaczeniu zyskały również zarządzanie zespołami w trybie zdalnym i szybszy kontakt z partnerami biznesowymi Urzędu.

Tworząc technologię, na pierwszym miejscu stawiamy cel, jakim jest dopasowanie jej do potrzeb użytkownika. Mamy przekonanie, że zastosowanie bezpiecznej, intuicyjnej technologii w instytucjach, takich jak urzędy, jest kluczowe. Dzięki temu pomaga zatrudnionym w nich pracownikom szybciej, ale przede wszystkim bezpieczniej i komfortowo wykonywać obowiązki, dostarczając najlepsze usługi dla swoich klientów.

Nasza technologiczna pomoc w Urzędzie Miasta Warszawa przyniosła nową jakość pracy i komunikacji. Microsoft 365 okazał się być kluczowym elementem w przekształceniu wyzwań w sukcesy. Jesteśmy dumni, że mogliśmy wspierać Urząd Miasta Warszawa w tej cyfrowej transformacji!

Adrian Kwaśny
Business Apps Specialist
Udostępnij

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

Wybierz, w jakim obszarze potrzebujesz wsparcia i umów się na konsultację. Odezwiemy się do Ciebie w ciągu 24 godzin!

Radosław Krawiec

Sales Development Representative
sales@supremo.pl+48 61 669 83 09

Wypełnij formularz

Twoje dane są bezpieczne
🤗 Dziękujemy! Twoja aplikacja została wysłana!
❌ Ups! Coś poszło nie tak