Ziko Apteka to jedna z największych sieci aptek i drogerii Polsce. Oprócz stacjonarnych punktów spółka prowadzi sprzedaż wysyłkową leków bez recepty, suplementów diety, kosmetyków aptecznych oraz produktów dla mamy i dziecka. Wszystko to za pośrednictwem platformy internetowej.
Stając przed wyzwaniem zwiększenia efektywności komunikacji i zarządzania w rosnącej sieci aptek, zidentyfikowaliśmy potrzebę ujednolicenia narzędzi biznesowych i usprawnienia przepływu informacji. Dotychczasowe rozwiązania nie były wystarczające do wsparcia wizji rozwoju.
W odpowiedzi na te wyzwania, zdecydowaliśmy się na wdrożenie Microsoft 365, co umożliwiło stworzenie spójnej platformy dla wszystkich użytkowników w organizacji. Przeprowadziliśmy skuteczną migrację z poprzednich systemów, zapewniając płynne przejście dla pracowników.
Efekty wdrożenia Microsoft 365 są znaczące. Uzyskaliśmy zwiększone bezpieczeństwo danych, usprawniliśmy zarządzanie zespołami i komunikację wewnętrzną, a także skróciliśmy czas na wyszukiwanie oraz współtworzenie dokumentów. Te zmiany pozytywnie wpłynęły na codzienną pracę, a także relacje z partnerami biznesowymi.
Ziko Apteka chciała wzmocnić powiązania centrali z placówkami na terenie całej Polski. W dalszym rozwoju firmę zaczął powstrzymywać chaos komunikacyjny oraz trudności w ujednoliceniu narzędzi biznesowych. Potrzeby organizacji zaczęły przewyższać możliwości dotychczas wykorzystywanych rozwiązań.
Wśród wielu propozycji przeprowadzenia całego procesu najciekawszą ofertą przedstawiło Supremo.
Przeprowadzone testy przenoszenia danych oraz kont użytkowników umożliwiły przygotowanie się do faktycznej migracji. Tuż po zakończeniu procesu zweryfikowaliśmy jego poprawność.
Kolejnym etapem współpracy było przeprowadzenie warsztatów szkoleniowych dla działu IT oraz użytkowników końcowych.
Oprócz tego nasi inżynierowie z Supremo zaoferowali wsparcie po wdrożeniach w formie dyżurów oraz udostępnili specjalną platformę edukacyjną. Witryna ta zawierała materiały video z instrukcjami, jak poruszać się po aplikacjach Microsoft 365. Oprócz tego dostępny był dział FAQ oraz blog, na którym zamieszczane były informacje o każdej ważniejszej aktualizacji funkcjonalności narzędzi Microsoft.
Co dały wdrożenia, które wykonaliśmy w Ziko Apteka?
Microsoft 365 zrewolucjonizowało sposób, w jaki komunikuje się i zarządza w Ziko Apteka. Cieszymy się, że przyczyniliśmy się do kolejnej, udanej ewolucyjnej zmiany i umacniania pozycji lidera na rynku farmaceutycznym!
Skontaktuj się z nami!
Wybierz, w jakim obszarze potrzebujesz wsparcia i umów się na konsultację. Odezwiemy się do Ciebie w ciągu 24 godzin!