Wzmocnienie relacji centrali z placówkami na terenie całej Polski dzięki Microsoft 365

Branża klienta
Medycyna i farmacja
Handel i dystrybucja
E-commerce
Wielkość firmy
Wdrożone usługi i rozwiązania
Aplikacje i usługi Microsoft 365
Szkolenia i warsztaty
Supremo w tym projekcie
This is some text inside of a div block.
Brak osób biorących udział w projekcie

Ziko Apteka to jedna z największych sieci aptek i drogerii Polsce. Oprócz stacjonarnych punktów spółka prowadzi sprzedaż wysyłkową leków bez recepty, suplementów diety, kosmetyków aptecznych oraz produktów dla mamy i dziecka. Wszystko to za pośrednictwem platformy internetowej.

Projekt w pigułce

Wyzwanie

Stając przed wyzwaniem zwiększenia efektywności komunikacji i zarządzania w rosnącej sieci aptek, zidentyfikowaliśmy potrzebę ujednolicenia narzędzi biznesowych i usprawnienia przepływu informacji. Dotychczasowe rozwiązania nie były wystarczające do wsparcia wizji rozwoju.

Rozwiązanie

W odpowiedzi na te wyzwania, zdecydowaliśmy się na wdrożenie Microsoft 365, co umożliwiło stworzenie spójnej platformy dla wszystkich użytkowników w organizacji. Przeprowadziliśmy skuteczną migrację z poprzednich systemów, zapewniając płynne przejście dla pracowników.

Efekty

Efekty wdrożenia Microsoft 365 są znaczące. Uzyskaliśmy zwiększone bezpieczeństwo danych, usprawniliśmy zarządzanie zespołami i komunikację wewnętrzną, a także skróciliśmy czas na wyszukiwanie oraz współtworzenie dokumentów. Te zmiany pozytywnie wpłynęły na codzienną pracę, a także relacje z partnerami biznesowymi.

Klient

Wyzwanie

Po pierwsze: sprawna komunikacja

Ziko Apteka chciała wzmocnić powiązania centrali z placówkami na terenie całej Polski. W dalszym rozwoju firmę zaczął powstrzymywać chaos komunikacyjny oraz trudności w ujednoliceniu narzędzi biznesowych. Potrzeby organizacji zaczęły przewyższać możliwości dotychczas wykorzystywanych rozwiązań.

Rozwiązanie

Wdrożenie Microsoft 365 oznacza rozwój organizacji

Wśród wielu propozycji przeprowadzenia całego procesu najciekawszą ofertą przedstawiło Supremo.

  • Wykonaliśmy skuteczną analizę przed wdrożeniem. Na jej bazie została zaprojektowana nowa infrastruktura.
  • Porównaliśmy i dobraliśmy odpowiednie licencje do potrzeb firmy. Nowe oprogramowanie biznesowe trafiło do 1200 użytkowników.

Przeprowadzone testy przenoszenia danych oraz kont użytkowników umożliwiły przygotowanie się do faktycznej migracji. Tuż po zakończeniu procesu zweryfikowaliśmy jego poprawność.

Kolejnym etapem współpracy było przeprowadzenie warsztatów szkoleniowych dla działu IT oraz użytkowników końcowych.

  • Certyfikowani trenerzy przekazali 350 osobom ogromną wiedzę o rozwiązaniach Microsoft.
  • Dla potrzeb użytkowników pracujących w aptekach stacjonarnych wykonaliśmy wewnętrzną kampanię informacyjną wraz z instrukcjami korzystania z nowych narzędzi biznesowych Microsoft.

Oprócz tego nasi inżynierowie z Supremo zaoferowali wsparcie po wdrożeniach w formie dyżurów oraz udostępnili specjalną platformę edukacyjną. Witryna ta zawierała materiały video z instrukcjami, jak poruszać się po aplikacjach Microsoft 365. Oprócz tego dostępny był dział FAQ oraz blog, na którym zamieszczane były informacje o każdej ważniejszej aktualizacji funkcjonalności narzędzi Microsoft.‍

Efekty

Kolejny duży krok Ziko Apteka w kierunku transformacji cyfrowej

Co dały wdrożenia, które wykonaliśmy w Ziko Apteka?

  • Organizacja zyskała zwiększenie bezpieczeństwa danych.
  • Widoczne okazało się skrócenie czasu na szukanie plików dzięki sprawnemu przepływowi dokumentów.
  • Pracownicy doceniają możliwość współtworzenia plików przez wiele osób w czasie rzeczywistym. Wpłynęło to również na usprawnienie komunikacji i usprawnienie zarządzania zespołami online.
  • Ponadto rozwiązania Microsoft ułatwiają kontakt z partnerami aptek.

Microsoft 365 zrewolucjonizowało sposób, w jaki komunikuje się i zarządza w Ziko Apteka. Cieszymy się, że przyczyniliśmy się do kolejnej, udanej ewolucyjnej zmiany i umacniania pozycji lidera na rynku farmaceutycznym!

Udostępnij

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

Wybierz, w jakim obszarze potrzebujesz wsparcia i umów się na konsultację. Odezwiemy się do Ciebie w ciągu 24 godzin!

Radosław Krawiec

Sales Development Representative
sales@supremo.pl+48 61 669 83 09

Wypełnij formularz

Twoje dane są bezpieczne
🤗 Dziękujemy! Twoja aplikacja została wysłana!
❌ Ups! Coś poszło nie tak