Aplikacje chmurowe Microsoft 365 pomogły w usprawnieniu bieżącej pracy

Branża klienta
Prasa, media, reklama
Wielkość firmy
Wdrożone usługi i rozwiązania
Aplikacje i usługi Microsoft 365
Supremo w tym projekcie
This is some text inside of a div block.
Brak osób biorących udział w projekcie

Historia „Znaku” sięga końcówki lat pięćdziesiątych. Czyni to z niego jednego z najstarszych, ale też największych wydawców w Polsce. Organizacja prowadzi kilka różnych marek, w tym m.in. Wydawnictwo Otwarte. Wydaje różnego rodzaju literaturę – począwszy od filozofii i religii, kończąc na fakcie czy poezji.

Projekt w pigułce

Wyzwanie

Wydawnictwo Znak poszukiwało nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych, aby zastąpić dotychczasowe rozwiązania open source i zwiększyć elastyczność oraz kontrolę nad zasobami.

Rozwiązanie

Migracja poczty do Microsoft Exchange Online oraz wdrożenie Microsoft 365 pozwoliło na ugruntowanie wiedzy produktowej i wykorzystanie zaawansowanych funkcji.

Efekty

Wprowadzenie Microsoft Teams przyniosło znaczące korzyści, takie jak współdzielone skrzynki pocztowe, lepsza współpraca i komunikacja, oraz zmniejszenie kosztów utrzymania serwerów i administracji.

Klient

Wyzwanie

Jedno środowisko na wszystkich urządzeniach – Microsoft 365

Dotychczas wydawnictwo spoglądało w stronę rozwiązań open source. Szybko jednak zmieniło zdanie, podejmując decyzję o implementacji najlepszych cyfrowych rozwiązań dostępnych na rynku – od Microsoft.

Aplikacje Microsoft takie jak Word, Excel, Outlook były znane w organizacji, natomiast główne systemy informatyczne były oparte na Linuxie.

  • Klient, decydując się na migrację do chmury, upatrywał w rozwiązaniu olbrzymiej elastyczności.
  • Był otwarty na nowe możliwości, zmiany kadrowe i uzyskanie pełnej kontroli nad zasobami.

Dojrzałość biznesowa, a także pozycja na rynku, wymagały więc inwestycji w nowoczesne narzędzia dostępne na każde urządzenie, każdą platformę, w każdym miejscu. Zebranie wymagań z różnych obszarów życia wydawnictwa oraz wspólna wymiana doświadczeń i edukacja dały nam jasne odpowiedzi.

Rozwiązanie

Zaplanowane wdrożenia dopasowane do specyfiki pracy wydawnictwa

  1. Ustaliliśmy, że pierwszym obszarem, którym się zajmiemy, będzie migracja poczty i wdrożenie Microsoft Exchange Online.
  2. Z kolei z całej palety narzędzi do komunikacji wybraliśmy Microsoft 365. Wygospodarowaliśmy czas na ugruntowanie wiedzy produktowej. Firma Znak poznała możliwości techniczne i funkcjonalne, jakie daje Microsoft 365.
  3. Naturalnym krokiem w dalszym etapie projektu było więc wdrożenie aplikacji Microsoft Teams, a także przeszkolenie kadry pracowniczej z obsługi i możliwości aplikacji.
Efekty

Rewolucyjne zmiany dzięki rozwiazaniom Microsoft

Całość można śmiało nazwać rewolucją dla klienta, ponieważ do tej pory ponosił wysokie koszty utrzymywania własnych serwerów i ich administracji.

Z korzyści rozwiązań, które wdrożyliśmy, należy wymienić:

  • łatwą dostępność współdzielonych skrzynek pocztowych, współdzielonych kalendarzy,
  • synchronizację między używanymi urządzeniami,
  • płatności wyłącznie za dostępność – Microsoft 365 to klasyczny SaaS. Ciężar odpowiedzialności nieprzerwanej pracy cedowany jest na Microsoft.

Ponadto pracownicy Znaku codziennie korzystają z narzędzia Microsoft Teams. Jakie widzą w tym największe korzyści?

  1. Nawiązują współpracę z autorami okładek, copywriterami, sprawnie udostępniają dokumenty. Problem z wyszukiwaniem ostatniej, edytowanej wersji pliku już nie istnieje.
  2. Zmniejszyła się liczba nieporozumień z drukarniami.
  3. Znak ma swój zespół przedstawicieli terenowych, a dzięki aplikacji Teams ograniczyli oni używanie telefonów. Raportują teraz każdą wizytę terenową za pomocą tabletów.

Microsoft 365 – dopasowane środowisko pracy

Narzędzia Microsoft 365 dały ludziom poczucie bliskości, ułatwienie współpracy między zespołami oraz zwiększenia ich wydajności. W jednym miejscu skupiliśmy zbiory danych, komunikację, notatki i projekty. Mobilna możliwość używania Microsoft Teams dała pełne poczucie zadowolenia. Znak jest pewny, że wybrał najlepsze narzędzie dostępne na rynku. Wspólnie osiągnęliśmy sukces!

Udostępnij

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

Wybierz, w jakim obszarze potrzebujesz wsparcia i umów się na konsultację. Odezwiemy się do Ciebie w ciągu 24 godzin!

Radosław Krawiec

Sales Development Representative
sales@supremo.pl+48 61 669 83 09

Wypełnij formularz

Twoje dane są bezpieczne
🤗 Dziękujemy! Twoja aplikacja została wysłana!
❌ Ups! Coś poszło nie tak