Maciej Tomczyk

Mateusz Pluskota
Senior Employer Branding & Internal Communication Specialist
Supremo
5 minut czytania
20.12.2024

Spokojny jest, empatyczny jest, to prawdziwy gość, a wręcz Senior… z marketingu – Maciej! Jeśli właśnie trafiasz na wywiad z nim, to znaczy, że odniósł kolejny sukces.

Long story short – jego głównym zadaniem jest pomoc w rozwijaniu brandu Supremo. Skupia się na realizacji planu marketingowego oraz zadaniach związanych z widocznością naszej firmy online. Maciej jest starym skrybą, dla którego nic, co contentowe, nie jest obce.

Jego ulubioną częścią pracy jest moment, gdy jego działania są pozytywnie odbierane oraz mają realny wpływ – zarówno na zadowolenie ludzi, jak i na sprzedażowe leady. Kiedy coś działa, Maciej czuje się jak superbohater marketingu. A kiedy coś nie działa? No cóż, wtedy jest jak Batman bez Batmobilu, a może bez Robina? Nieważne, nadal daje radę, ale trochę wolniej.

Podczas najtrudniejszych projektów Maciej nauczył się cierpliwości i wyrozumiałości. Ważne jest dla niego, aby nie przekraczać cienkiej linii, gdzie lepsze staje się wrogiem dobrego. W końcu, jak mówi stare przysłowie: „Cierpliwość jest cnotą, a czasami jedyną rzeczą, która nas ratuje przed... rzuceniem laptopem przez okno”. Maciej wie, że czasem trzeba odpuścić, żeby nie skończyć jak Hulk w biurze. A w IT nie można być zielonym, prawda?

Zapraszamy na wywiad z Maciejem, prawdziwym marzycielem – z rowerem i kawą w ręku‍.

Maciej
w trzech słowach
Wyrozumiały, cierpliwy, empatyczny

Ścieżka zawodowa Macieja

1️⃣ Praktykant w Dziale Reklamy w wydawnictwie
2️⃣ Młodszy Specjalista ds. Marketingu / Specjalista ds. Public Relations w akademii piłkarskiej
3️⃣ Copywriter / Lider Działu Copywritingu w agencji SEO/SEM
4️⃣ Specjalista / Starszy Specjalista / Lider Zespołu Content Marketingu w branży marketingu internetowego
5️⃣ Digital Marketing Specialist w firmie szkoleniowej
6️⃣ Senior Marketing Specialist w Supremo

Maciej w Supremo pełni funkcję Starszego specjalisty ds. marketingu, gdzie jego główne zadania obejmują:

  • współtworzenie strategii, procesów i projektów marketingowych,
  • realizacji kampanii promocyjnych do klientów B2B oraz lead generation,
  • opracowywanie planów komunikacji z planowaniem contentu,
  • rozwoju wspólnych projektów wewnętrznych z HR & EB.

Maciej zawodowo:

1. Jaka jest Twoja rola w Supremo?

Gość od marketingu! 😊 Oficjalnie: Senior Marketing Specialist. Aktualnie w zespole nie mamy sztywnego podziału, że mam tylko jedną, konkretną działkę do zagospodarowania. Swoją rolę odbieram bardziej jako rozwijanie obszaru marketingu z Anią i Darkiem. Koncentruję się na planie marketingowym – realizacji tych zadań, które się w nim pojawiają. Najbliżej mi do tematów związanych z widocznością Supremo online. Dodatkowo bardzo lubię prowadzenie różnych projektów od A do Z, ale też spokojne „dłubanie” przy grafikach czy tekstach.

2. Jaka jest Twoja ulubiona część pracy?

Wtedy, jak coś zrobię i jest to odbierane pozytywnie, ma jakieś oddziaływanie. Dodatkowo te momenty, gdy czuję, że fajnie uzupełniam się z innymi w dziale.

3. Czego nauczyłeś się podczas najtrudniejszego projektu?

„Kariera” zawodowa nauczyła mnie cierpliwości, wyrozumiałości. Uczę się odpuszczania, to ważne, żeby nie przekraczać tego złego momentu, gdy lepsze jest wrogiem dobrego. Stawiam na pragmatyzm.

4. Technologia, która przyspiesza bicie mojego serca to...?

Lubię, śledzę i próbuję trendy technologiczne. Ale z każdym kolejnym rokiem coraz bardziej doceniam w nich prostotę. Dlatego szukam w nowościach ich realnego wpływu na codzienne użytkowanie. Z tego powodu cenię sobie zamknięte ekosystemy. Zawodowo Microsoft, prywatnie Apple. Chodzi mi o synchronizację danych, aplikacji oraz „zamknięty” obieg bez wielu fajerwerków, których... i tak bym nie używał.

5. Jaki jest idealny projekt, który chciałbyś zrobić?

Projekt edukacyjny, który wpłynąłby albo na dzieciaki, młodych ludzi, albo na pomoc zwierzakom, schroniskom.

6. Za co cenisz/lubisz Supremo?

Za naturalny dystans i luz, ale gdy jest czas na robotę, to każdy do niej podchodzi profesjonalnie. Nie zauważyłem, żeby było to podszyte korpo-technikami, manipulacją czy sztywnym biznesem na siłę – jak z książek motywacyjnych z USA.

7. Co Cię zaskoczyło najbardziej w Supremo?

Że tak szybko zarówno wdrożyłem się w swoje obowiązki, jak i złapałem dobry, naturalny kontakt z wieloma osobami.

8. Być dobrym pracownikiem to…

Angażować się w to, co się dzieje, ale jednocześnie wyznaczać sobie wyraźne granice, żeby się w tym nie zatracić i złapać work-life balance. Szczęśliwy człowiek poza pracą = większe prawdopodobieństwo, że będzie szczęśliwy w pracy. I na odwrót. 😊

9. O jakim zawodzie myślałeś w dzieciństwie?

Pierwsze przebłyski mam z gimnazjum czy wczesnego liceum, wcześniej nic konkretnego nie miałem na myśli. Żadnego strażaka czy policjanta nie było. 😉 Myślałem wtedy o reklamie albo marketingu politycznym.

10. Jaka była Twoja pierwsza praca w życiu?

Na umowie to praca w marketingu akademii piłkarskiej, a wcześniej freelancersko drobne robótki graficzne i budowanie stron www.

Maciej po godzinach:

1. Twoje hobby?

Od kilku lat kawa – alternatywne sposoby parzenia, czyli w moim przypadku drip i Aeropress. Dzień w dzień! Uspokajam się też przy gotowaniu (ale nie jestem w tym wybitny i do Masterchefa się nie wybieram!) oraz jeżdżeniu na rowerze. Do tego trochę polityki, żeby nie było nudno… 😉

2. Twoje spektakularne danie własnej roboty to...?

Ostatnio regularnie robię włoskie ragu – sos, którego przygotowanie trwa… ponad 3 godziny. Ale naprawdę warto!

3. Ulubiona książka?

Wszystkie Filipa Springera, a ogólnie lubię czytać reportaże o architekturze, miastach, polityce, zmianach i procesach społecznych.

4. Ulubiony film?

Nie ma jednego tytułu, za który dam się pokroić. Ale tematycznie lubię filmy w klimacie Incepcji czy serialu Dark. A najlepszy serial ever to zdecydowanie The Office!

5. Ulubiony aktor i aktorka?

Nie mam.

6. Ulubiona gra komputerowa/planszowa?

Mimo tego, że lubię technologię, to nigdy nie byłem gamerem. Mam za to jednego faworyta już od ponad 20 lat – to Football Manager.

7. Kim byłeś w poprzednim wcieleniu?

Ze zwierząt – psem albo… leniwcem. A z ludzi – pewnie jakimś nauczycielem. 😉

8. Mój smak/zapach dzieciństwa

Prawdziwa szarlotka na kruchym cieście od babci.

9. Jak lubisz odpoczywać?

Bez pośpiechu i planowania. Najlepiej w słonku, umiarkowanym cieple, przy wodzie.

10. Twoje największe marzenie?

Żebym mógł codziennie wstawać rano i iść nad morze albo podjechać tam rowerem.

Mateusz Pluskota
Senior Employer Branding & Internal Communication Specialist
Supremo

Mateusz to Supremowy guru i praktyk komunikacji wewnętrznej. Jest ekspertem od aplikacji Viva Engage (dawny Yammer) oraz SharePoint. Łączy talent do tworzenia angażującej komunikacji z kompetencjami związanymi z technologiami Microsoft. Co istotne, stawia człowieka w centrum każdego procesu biznesowego i rozwiązania technologicznego. Tym samym pokazuje, jakie przynosi to korzyści dla użytkowników, a także całej organizacji.