Adopcja najlepszych praktyk biznesowych dzięki Microsoft 365 w Agora S.A.

Branża klienta
Prasa, media, reklama
Wielkość firmy
Wdrożone usługi i rozwiązania
Aplikacje i usługi Microsoft 365
Szkolenia i warsztaty
Supremo w tym projekcie
This is some text inside of a div block.
Brak osób biorących udział w projekcie

W branży mediów jedyną pewną jest zmiana. Aby sprostać wymagającym oczekiwaniom rynku i jednocześnie zapewnić efektywność pracy wewnątrz firmy, Agora S.A. zdecydowała się na wdrożenie Microsoft 365 – nowoczesnej platformy chmurowej, która łączy w sobie zaawansowane i bezpieczne narzędzia. W tym artykule dowiesz się, jak pomogliśmy Agora S.A. w zwiększeniu produktywności oraz wygenerowaniu oszczędności, a także w ochronie danych i dbałości o ich zgodność z przepisami. Czytaj dalej – zainspiruj się tym sukcesem z wykorzystaniem Microsoft 365!

Projekt w pigułce

Wyzwanie

Agora S.A. poszukiwała nowoczesnego rozwiązania, które zwiększyłoby efektywność pracy i współpracy wewnątrz firmy.

Rozwiązanie

Firma zdecydowała się na pełne wykorzystanie aplikacji Office 365 oraz przeszkolenia pracowników oraz zarządzanie zmianą, co pozwoliło na lepszą integrację i dostępność narzędzi.

Efekty

Dzięki implementacji Office 365, Agora S.A. uzyskała przewagę konkurencyjną i usprawniła komunikację oraz zarządzanie projektami.

Klient

Agora S.A. – kim jest nasz Klient?

Agora S.A. to jedna z największych spółek medialnych w Polsce. Jest notowana na warszawskiej giełdzie.

Jej oferta obejmuje m.in. prasę (ogólnopolskie dzienniki, tygodniki specjalistyczne, czasopisma), reklamę zewnętrzną (AMS), sieć kin (Helios), portale internetowe (np. Gazeta.pl, Sport.pl), stacje radiowe (Tok FM, Radio ZET, lokalne rozgłośnie), a także wydawnictwo i platformy e-commerce.

Wyzwanie

Przygotowanie organizacji na zmiany

Do nowego porządku, jak każdej zmiany, należy się odpowiednio przygotować. Dlatego wspólnie z zarządem Agory odpowiednio zadbaliśmy o to, aby użytkownicy nie byli zaskoczeni nowym zestawem aplikacji biurowych do współpracy i komunikacji.

Chcąc uniknąć chaosu organizacyjnego, postawiliśmy na inwestycję w szkolenia i warsztaty, a dla nieobecnych – w platformę edukacyjną.

Wraz z przedstawicielami Agory szybko zdaliśmy sobie sprawę, że zarówno narzędzia, jak i proces nauki czy adopcji, mocno przyczynią się do sukcesu całej firmy w kontekście transformacji do chmury.

Doskonale wiemy, że ludzie opierają się zmianom, co może spowolnić cały proces i końcowy sukces. Wiele biznesów uważa, że mogą samodzielnie zarządzać zmianami, ale jednocześnie w ich szeregach nie ma do tego ludzi z wystarczającymi umiejętnościami oraz odpowiednich zasobów.

W Supremo wiemy o tym, że w sprawnym wdrożeniu Microsoft 365 w danym środowisku od samego początku trzeba zastosować dwie uzupełniające się dyscypliny: zarządzanie projektami i zarządzanie zmianami.

Zarządzanie projektami i zmianami w procesie adopcji Microsoft 365

W przypadku projektów należy koncentrować się na planowaniu wdrożenia i implementacji komponentów technicznych.

Z kolei zarządzanie zmianą to ludzka strona transformacji, czyli koncentracja na działaniach wymaganych do przygotowania organizacji do zmiany. Jednym zdaniem – to maksymalne ułatwienie przejścia od starych sposobów pracy do nowych.

Jak zaplanowaliśmy proces Change Management i adopcję rozwiązań IT?

Rozwiązanie

Efekty

Udane wdrożenie Microsoft 365 – duża zmiana w sposobie pracy

Jak już wspominaliśmy, do używania nowych narzędzi trzeba zachęcić pracowników, ale również odpowiednio ich wyedukować. Wszystko po to, aby w pełni wykorzystywali możliwości poszczególnych rozwiązań. Uruchomienie popularnych Teamsów oraz pozostałych aplikacji biurowych samo w sobie nie zadziała...

Dlatego wyznaczyliśmy jasno zdefiniowane cele, a także zobowiązaliśmy się dbać o przekazywanie bieżących informacji o postępach wdrożenia nowego oprogramowania. Oczywiście wszystko przy asyście Trenerów z Supremo!

odpowiednich zasobów.

W Supremo wiemy o tym, że w sprawnym wdrożeniu Microsoft 365 w danym środowisku od samego początku trzeba zastosować dwie uzupełniające się dyscypliny: zarządzanie projektami i zarządzanie zmianami.

Zarządzanie projektami i zmianami w procesie adopcji Microsoft 365

W przypadku projektów należy koncentrować się na planowaniu wdrożenia i implementacji komponentów technicznych.

Z kolei zarządzanie zmianą to ludzka strona transformacji, czyli koncentracja na działaniach wymaganych do przygotowania organizacji do zmiany. Jednym zdaniem – to maksymalne ułatwienie przejścia od starych sposobów pracy do nowych.

Jak zaplanowaliśmy proces Change Management i adopcję rozwiązań IT?

  1. Przymierzając się do startu projektu, rozpoczęliśmy przygotowania od szczegółowej analizy biznesowo-informatycznej AS-IS u Klienta.
  2. Następnie stworzyliśmy dokument zawierający plan prac i podział odpowiedzialności, który został dopracowany możliwie szczegółowo.
  3. Po przedstawieniu go Klientowi i uwzględnieniu doprecyzowanych oczekiwań, został ostatecznie zaakceptowany i wdrożony w życie.

Udane wdrożenie Microsoft 365 – duża zmiana w sposobie pracy

Jak już wspominaliśmy, do używania nowych narzędzi trzeba zachęcić pracowników, ale również odpowiednio ich wyedukować. Wszystko po to, aby w pełni wykorzystywali możliwości poszczególnych rozwiązań. Uruchomienie popularnych Teamsów oraz pozostałych aplikacji biurowych samo w sobie nie zadziała...

Dlatego wyznaczyliśmy jasno zdefiniowane cele, a także zobowiązaliśmy się dbać o przekazywanie bieżących informacji o postępach wdrożenia nowego oprogramowania. Oczywiście wszystko przy asyście Trenerów z Supremo!

Platforma edukacyjna – nauka aplikacji Microsoft 365 nie idzie w las

  • Zaproponowaliśmy multimedialną witrynę, która w okresie wdrożenia była głównym źródłem wiedzy dla wszystkich pracowników Agory.
  • Prezentowała ona treści w podziale na najpopularniejsze aplikacje, w tym filmy instruktażowe oraz odpowiedzi na najczęściej powtarzające się pytania.
  • Na platformie edukacyjnej znajdowały się informacje dotyczące zbliżających się terminów szkoleń.
  • Pod wieloma względami platforma stała się odciążeniem działu IT, który od tej pory mógł skupić się na wspieraniu biznesu od strony informatycznej.

Zmiana na Microsoft 365 to coś więcej niż tylko wybór zestawu produktów

Ta zmiana przede wszystkim dotyczy ludzi, więc wspólnie wyznaczyliśmy Sponsora wdrożenia oraz Ambasadorów. Specjalnie wydelegowane osoby w Agorze pomagały zoptymalizować procesy zachodzące w poszczególnych działach firmy. Ponadto określały zapotrzebowanie na zmiany w sposobach wewnętrznego funkcjonowania zespołów.

Liderzy zmian pomagali innym w przyswajaniu wiedzy i zrozumieniu nadchodzących innowacji. Trening użytkowników końcowych pomógł im korzystać z technologii tak, aby czuli się produktywniejsi.

Transformacja biznesowa z Microsoft 365? Jesteśmy na TAK!

Transformacja oznacza zmianę – procesów, sposobu współpracy ludzi i nastawienia do osiągania lepszych wyników. Zmiana stwarza zarówno wyzwania, jak i szanse dla partnerów czy klientów.

Warto wspomnieć, że w Agorze zachodziły różne zmiany przez cały projekt adopcji Microsoft 365. Dzięki elastyczności i partnerskiej współpracy z Klientem osiągnęliśmy obopólną satysfakcję, a co najważniejsze – zrealizowaliśmy założone cele.

Dodatkowo, aby zadbać o konsekwentną, spójną strategię informowania pracowników o nadchodzących zmianach, współpracowaliśmy również z zespołem komunikacji korporacyjnej Agory.

Jeszcze raz dziękujemy i polecamy się na przyszłość!

Udostępnij

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

Wybierz, w jakim obszarze potrzebujesz wsparcia i umów się na konsultację. Odezwiemy się do Ciebie w ciągu 24 godzin!

Radosław Krawiec

Sales Development Representative
sales@supremo.pl+48 61 669 83 09

Wypełnij formularz

Twoje dane są bezpieczne
🤗 Dziękujemy! Twoja aplikacja została wysłana!
❌ Ups! Coś poszło nie tak