W branży mediów jedyną pewną jest zmiana. Aby sprostać wymagającym oczekiwaniom rynku i jednocześnie zapewnić efektywność pracy wewnątrz firmy, Agora S.A. zdecydowała się na wdrożenie Microsoft 365 – nowoczesnej platformy chmurowej, która łączy w sobie zaawansowane i bezpieczne narzędzia. W tym artykule dowiesz się, jak pomogliśmy Agora S.A. w zwiększeniu produktywności oraz wygenerowaniu oszczędności, a także w ochronie danych i dbałości o ich zgodność z przepisami. Czytaj dalej – zainspiruj się tym sukcesem z wykorzystaniem Microsoft 365!
Agora S.A. poszukiwała nowoczesnego rozwiązania, które zwiększyłoby efektywność pracy i współpracy wewnątrz firmy.
Firma zdecydowała się na pełne wykorzystanie aplikacji Office 365 oraz przeszkolenia pracowników oraz zarządzanie zmianą, co pozwoliło na lepszą integrację i dostępność narzędzi.
Dzięki implementacji Office 365, Agora S.A. uzyskała przewagę konkurencyjną i usprawniła komunikację oraz zarządzanie projektami.
Agora S.A. to jedna z największych spółek medialnych w Polsce. Jest notowana na warszawskiej giełdzie.
Jej oferta obejmuje m.in. prasę (ogólnopolskie dzienniki, tygodniki specjalistyczne, czasopisma), reklamę zewnętrzną (AMS), sieć kin (Helios), portale internetowe (np. Gazeta.pl, Sport.pl), stacje radiowe (Tok FM, Radio ZET, lokalne rozgłośnie), a także wydawnictwo i platformy e-commerce.
Do nowego porządku, jak każdej zmiany, należy się odpowiednio przygotować. Dlatego wspólnie z zarządem Agory odpowiednio zadbaliśmy o to, aby użytkownicy nie byli zaskoczeni nowym zestawem aplikacji biurowych do współpracy i komunikacji.
Chcąc uniknąć chaosu organizacyjnego, postawiliśmy na inwestycję w szkolenia i warsztaty, a dla nieobecnych – w platformę edukacyjną.
Wraz z przedstawicielami Agory szybko zdaliśmy sobie sprawę, że zarówno narzędzia, jak i proces nauki czy adopcji, mocno przyczynią się do sukcesu całej firmy w kontekście transformacji do chmury.
Doskonale wiemy, że ludzie opierają się zmianom, co może spowolnić cały proces i końcowy sukces. Wiele biznesów uważa, że mogą samodzielnie zarządzać zmianami, ale jednocześnie w ich szeregach nie ma do tego ludzi z wystarczającymi umiejętnościami oraz odpowiednich zasobów.
W Supremo wiemy o tym, że w sprawnym wdrożeniu Microsoft 365 w danym środowisku od samego początku trzeba zastosować dwie uzupełniające się dyscypliny: zarządzanie projektami i zarządzanie zmianami.
W przypadku projektów należy koncentrować się na planowaniu wdrożenia i implementacji komponentów technicznych.
Z kolei zarządzanie zmianą to ludzka strona transformacji, czyli koncentracja na działaniach wymaganych do przygotowania organizacji do zmiany. Jednym zdaniem – to maksymalne ułatwienie przejścia od starych sposobów pracy do nowych.
Jak zaplanowaliśmy proces Change Management i adopcję rozwiązań IT?
Jak już wspominaliśmy, do używania nowych narzędzi trzeba zachęcić pracowników, ale również odpowiednio ich wyedukować. Wszystko po to, aby w pełni wykorzystywali możliwości poszczególnych rozwiązań. Uruchomienie popularnych Teamsów oraz pozostałych aplikacji biurowych samo w sobie nie zadziała...
Dlatego wyznaczyliśmy jasno zdefiniowane cele, a także zobowiązaliśmy się dbać o przekazywanie bieżących informacji o postępach wdrożenia nowego oprogramowania. Oczywiście wszystko przy asyście Trenerów z Supremo!
odpowiednich zasobów.
W Supremo wiemy o tym, że w sprawnym wdrożeniu Microsoft 365 w danym środowisku od samego początku trzeba zastosować dwie uzupełniające się dyscypliny: zarządzanie projektami i zarządzanie zmianami.
W przypadku projektów należy koncentrować się na planowaniu wdrożenia i implementacji komponentów technicznych.
Z kolei zarządzanie zmianą to ludzka strona transformacji, czyli koncentracja na działaniach wymaganych do przygotowania organizacji do zmiany. Jednym zdaniem – to maksymalne ułatwienie przejścia od starych sposobów pracy do nowych.
Jak zaplanowaliśmy proces Change Management i adopcję rozwiązań IT?
Jak już wspominaliśmy, do używania nowych narzędzi trzeba zachęcić pracowników, ale również odpowiednio ich wyedukować. Wszystko po to, aby w pełni wykorzystywali możliwości poszczególnych rozwiązań. Uruchomienie popularnych Teamsów oraz pozostałych aplikacji biurowych samo w sobie nie zadziała...
Dlatego wyznaczyliśmy jasno zdefiniowane cele, a także zobowiązaliśmy się dbać o przekazywanie bieżących informacji o postępach wdrożenia nowego oprogramowania. Oczywiście wszystko przy asyście Trenerów z Supremo!
Ta zmiana przede wszystkim dotyczy ludzi, więc wspólnie wyznaczyliśmy Sponsora wdrożenia oraz Ambasadorów. Specjalnie wydelegowane osoby w Agorze pomagały zoptymalizować procesy zachodzące w poszczególnych działach firmy. Ponadto określały zapotrzebowanie na zmiany w sposobach wewnętrznego funkcjonowania zespołów.
Liderzy zmian pomagali innym w przyswajaniu wiedzy i zrozumieniu nadchodzących innowacji. Trening użytkowników końcowych pomógł im korzystać z technologii tak, aby czuli się produktywniejsi.
Transformacja oznacza zmianę – procesów, sposobu współpracy ludzi i nastawienia do osiągania lepszych wyników. Zmiana stwarza zarówno wyzwania, jak i szanse dla partnerów czy klientów.
Warto wspomnieć, że w Agorze zachodziły różne zmiany przez cały projekt adopcji Microsoft 365. Dzięki elastyczności i partnerskiej współpracy z Klientem osiągnęliśmy obopólną satysfakcję, a co najważniejsze – zrealizowaliśmy założone cele.
Dodatkowo, aby zadbać o konsekwentną, spójną strategię informowania pracowników o nadchodzących zmianach, współpracowaliśmy również z zespołem komunikacji korporacyjnej Agory.
Jeszcze raz dziękujemy i polecamy się na przyszłość!
Skontaktuj się z nami!
Wybierz, w jakim obszarze potrzebujesz wsparcia i umów się na konsultację. Odezwiemy się do Ciebie w ciągu 24 godzin!