Case Study
Agora S.A.

Adopcja najlepszych praktyk biznesowych dzięki Microsoft 365!

Adopcja najlepszych praktyk biznesowych dzięki Microsoft 365!Agora S.A.
Logo Klienta

Agora S.A.

Agora S.A. to jedna z największych spółek medialnych w Polsce. Jej oferta obejmuje gazety, reklamę zewnętrzną (AMS), sieć kin (Helios), przedsięwzięcia internetowe (Gazeta.pl, Sport.pl, Tokfm.pl) i radiowe, czasopisma, a także sprzedaż kolekcji wydawniczych.

Wyzwanie

Firma Agora S.A wykazała się bardzo dojrzałym podejściem do przeprowadzenia zmian w swojej organizacji. Świadomie zdecydowała o tym, że chce podjąć wszelkie możliwe działa, by realnie wpłynąć na komfort pracy swoich pracowników i w pełni wykorzystać potencjał wdrożonych narzędzi. Głównym celem współpracy z Supremo było zbudowanie w pracownikach potrzeby zmiany i nauczenie ich korzystania z aplikacji Microsoft Office 365 na co dzień.

Rozwiązanie

Adaptacja nowych rozwiązań z punktu widzenia agory Do nowego porządku, jak i każdej zmiany należy się przygotować. Zarząd Agory odpowiednio zadbał o to, aby użytkownicy nie byli zaskoczeni posiadaniem nowych narzędzi do pracy. Cała organizacja okazała się niezwykle dojrzała w procesie adopcji usług Microsoft. Chcąc uniknąć chaosu organizacyjnego, postawiono na inwestycje w szkolenia i warsztaty, a dla nieobecnych – w platformę edukacyjną. Szybko zdano sobie sprawę, że narzędzia, jak i proces nauki czy adopcji przyczyniają się do sukcesu całej firmy w kontekście transformacji do chmury.

Supremo zaproponowało multimedialną witrynę, która w okresie wdrożenia była głównym źródłem wiedzy dla wszystkich pracowników Agory S.A. Prezentuje ona treści w podziale na najpopularniejsze aplikacje, w tym filmy instruktażowe oraz odpowiedzi na najczęściej powtarzające się pytania. Na platformie edukacyjnej znajdowały się też informacje dotyczące zbliżających się terminów szkoleń. Pod wieloma względami stało się to odciążeniem działu IT, który od tej pory mógł skupić się na wspieraniu biznesu od strony informatycznej. Adopcja usług Microsoft – kluczem do sukcesu Uruchomienie Teams w ramach organizacji samo w sobie nie zadziała. Do stosowania nowych narzędzi trzeba zachęcić pracowników, ale także wyedukować, aby w pełni wykorzystywali możliwości aplikacji. Kluczem do sukcesu jest adopcja usług i z tego doskonale sprawę zdawał sobie zespół Agory.

Jasno zdefiniowany cel, bieżące informacje dotyczące postępów wdrożenia nowego oprogramowania. Wszystko przy asyście firmy trzeciej, w tym przypadku trenerów z firmy Supremo. Udane wdrożenie Microsoft Teams oznacza zmianę w zachowaniu. To więcej niż zestaw produktów - to zasadniczo inny sposób pracy. Ta zmiana dotyczy ludzi, stąd też wyznaczono sponsora wdrożenia oraz ambasadorów. Specjalnie wydelegowane osoby w organizacji pomagają zoptymalizować procesy zachodzące w poszczególnych działach firmy oraz określić zapotrzebowanie na zmiany w sposobach wewnętrznego funkcjonowania. Liderzy zmian pomagają innym w przyswajaniu wiedzy i zrozumieniu nadchodzących innowacji. Trenowanie użytkowników końcowych pomoże im korzystać z technologii, aby być bardziej produktywnymi Office 365 to narzędzia do transformacji biznesowej, a transformacja oznacza zmianę – procesów, sposobu współpracy ludzi i nastawienie do osiągania lepszych wyników biznesowych. Zmiana stwarza wyzwania i szanse dla partnerów i klientów.

Doskonale wiemy, że ludzie opierają się zmianom, co może zapobiec przyszłemu sukcesowi. Wiele organizacji uważa, że można samodzielnie zarządzać zmianami, ale nie ma ku temu wystarczających umiejętności oraz zasobów. Aby odpowiednio zaimplementować Office 365 w swoim środowisku musisz zastosować od samego początku dwie uzupełniające się dyscypliny – zarządzanie projektami i zarządzanie zmianami. W przypadku tej pierwszej należy koncentrować się na planowaniu wdrożenia i implementacji komponentów technicznych. Z kolei zarządzanie zmianą, to ludzka strona transformacji, czyli koncentracja na działaniach wymaganych do przygotowania organizacji do zmiany, ułatwienie przejścia od starych sposobów pracy do nowych. Przymierzając się do startu projektu rozpoczęliśmy przygotowania od szczegółowej analizy biznesowo-informatycznej AS-IS u Klienta.

Następnie stworzyliśmy dokument zawierający plan prac i podział odpowiedzialności, który został dopracowany możliwie szczegółowo. Po przedstawieniu Klientowi, dalej uwzględnieniu jego już doprecyzowanych oczekiwań został ostatecznie zaakceptowany i wdrożony w życie. Warto wspomnieć, że w całym projekcie zachodziły cały czas zmiany, ale dzięki elastyczności i partnerskiej formie współpracy z Klientem osiągnęliśmy obopólną satysfakcję i cel końcowy. Aby zadbać o konsekwentną i spójną strategię informowania pracowników odnośnie nadchodzących zmian, współpracowaliśmy również z zespołem komunikacji korporacyjnej Agory.

Wyniki

Pokaż wyniki przy użyciu ważnych danych i statystyk, które pokazują sukces. Zapisuj podnagłówki przy użyciu znaczników nagłówków H2 i H3. (jak wygląda nowa rzeczywistość po wdrożeniu) Zwiększenie bezpieczeństwa Zwiększenie poziomu niezawodności Pozyskanie narzędzia do zarządzania online Ograniczenie fizycznego sprzętu Ułatwienie przepływu dokumentów Zwiększenie bezpieczeństwa Skrócenie czasu na szukanie plików (sprawny przepływ dokumentów) Możliwość współtworzenia pliku z innymi użytkownikami Sprawna komunikacja w zespołach Sprawne zarządzanie zespołami Sprawna komunikacja z partnerami Pozyskanie narzędzia do zarządzania online

Chętnie dzielimy się wiedzą

Masz pytania?
Porozmawiajmy!

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat usług Supremo oraz rozwiązań chmurowych Microsoft, skontaktuj się z nami.

Przesłanie formularza jest jednoznaczne z akceptacją polityki prywatności Supremo Sp. z o.o.

Dziękujemy! Twoja wiadomość została wysłana!
Ups! Coś poszło nie tak :(