Case Study
AK NOVA

Microsoft Teams poprawia komunikację z oddziałami i partnerami

Microsoft Teams poprawia komunikację z oddziałami i partneramiAK NOVA
Logo Klienta

AK NOVA

Firma AK NOVA to solidny partner przy realizacji inwestycji, w branży gospodarki odpadami i ochrony środowiska. Jest jednym z liderów tworzenia stacji przeładunkowych odpadów i punktów selektywnej zbiórki (PSZOK). Nieustannie się rozwija, poszerza zakres swoich usług, stawia na innowacyjne rozwiązania i uważnie obserwuje potrzeby klientów.

Wyzwanie

AK Nova, na początku naszej współpracy korzystała z wielu różnych systemów komunikacyjnych takich jak Zoom, Skype, czy rozwiązania Google. Rozproszona ilość dokumentów powodowała, że organizacja spotkań wymagała dużych nakładów pracy. Kluczowe dla klienta było to, by praca grupowa odbywała się zawsze nad aktualnymi danymi. Istotne było również, by dostęp do urządzeń i zasobów był możliwy w każdym miejscu, bo miejsca pracy a firmie AK Nova są rozlokowane na terenie całej Polski.

Rozwiązanie

Klient poprosił nas o ofertę. Postanowiliśmy podejść do tematu holistycznie. Wraz z częścią techniczną, którą zajęli się nasi inżynierowie, zaproponowaliśmy przeznaczenie 100 godzin na szkolenia dla użytkowników. Odpowiedzią na potrzeby klienta były licencje MS 365 Biznes Premium. Cały projekt rozpoczął się od przygotowania architektury i zaprojektowania całej organizacji wdrożenia. Unifikacji poddano rozproszony system plików, poprzez przeniesienie wszystkich dokumentów na zasoby SharePoint i OneDrive. Taka czynność dała użytkownikom aktualny dostęp do najnowszych wersji dokumentów, a co najważniejsze pozwoliła na pracę z urządzeń mobilnych. Kolejnym krokiem było ujednolicenie narzędzi do videokonferencji i przeprowadzenie szkoleń dla użytkowników.

Pracownicy zostali płynnie wprowadzeni do nowego trybu pracy. Faktorem sukcesu była dobrze zaplanowana kampania i proces Change Managment - to przyczyniło się do szybkiej adopcji w nowym środowisku. Ak Nova zainwestowała w przenośne systemy videokonferencji i rozpowszechniła je we wszystkich miejscach, w których aktualnie prowadzona była budowa. Duża determinacja i chęć wyprzedzenia konkurencji poprzez zastosowanie nowoczesnych systemów komunikowania się, przyczyniła się do decyzji o wdrożeniu Microsoft 365. Klient sam zauważył, że traci czas na szukanie tych samych informacji lub najbardziej aktualnej wersji dokumentu. Właściwa konfiguracja i zabezpieczenie sprzętu dało olbrzymią przewagę pracy w terenie. Każdy pracownik może mieć teraz biuro w swoim smartfonie.

Wyniki

Wdrożeniem objęta została cała organizacja. Na podstawie ankiet przedwdrożeniowych oraz ankiet i badań powdrożeniowych ukazały się następujące rezultaty: - skrócenie czasu na odszukanie potrzebnych dokumentów o 30 minut dziennie na każdego pracownika; - zwiększenie produktywności zespołów o 20%, dzięki pracy mobilnej; - podniesienie poziomu bezpieczeństwa i uzyskanie odporności na cyberataki. Klient stał się innowacyjną firmą, korzystającą z chmury publicznej.

Firma AK Nova nie tylko polega na usłudze Microsoft Teams, w celu poprawy komunikacji między biurami, serwisami i oddziałami, ale również dzięki tej usłudze cała organizacja pracuje wydajniej. Dzięki Microsoft Teams pracownicy AK Nova mogą rozmawiać ze współpracownikami i serwisantami, prowadzić spotkania wideo oraz przechowywać i edytować dokumenty w jednym miejscu.

Chętnie dzielimy się wiedzą

Masz pytania?
Porozmawiajmy!

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat usług Supremo oraz rozwiązań chmurowych Microsoft, skontaktuj się z nami.

Przesłanie formularza jest jednoznaczne z akceptacją polityki prywatności Supremo Sp. z o.o.

Dziękujemy! Twoja wiadomość została wysłana!
Ups! Coś poszło nie tak :(