Środowisko pracy w EWL dopasowane do pandemii COVID-19 dzięki Microsoft 365

Branża klienta
Usługi doradcze i HR
Wielkość firmy
Wdrożone usługi i rozwiązania
Aplikacje i usługi Microsoft 365
Cyberbezpieczeństwo
Microsoft Intune
Supremo w tym projekcie
This is some text inside of a div block.
Brak osób biorących udział w projekcie

Założona w 2007 roku Agencja Pracy EWL rekrutuje najwyższej klasy specjalistów z rynków wschodnich. Jest liderem na polskim rynku zatrudnienia cudzoziemców w zakresie rekrutacji stałych, leasingu pracowniczego, outsourcingu i obsługi zatrudnienia obywateli państw trzecich. Firma posiada licencję agencji zatrudnienia, niezbędną do prowadzenia projektów rekrutacyjnych, krajowych i międzynarodowych.

Projekt w pigułce

Wyzwanie

Wyzwaniem, jakie stawała sobie Agencja Pracy EWL było zbudowanie odporności dla środowiska informatycznego i pracy operacyjnej w obliczu pandemii COVID-19 oraz innych chorób zakaźnych.

Rozwiązanie

Naszym rozwiązaniem okazał się Microsoft 365, kompleksowa platforma, która zintegrowała narzędzia takie jak Microsoft Teams, Outlook i OneDrive. Tym samym umożliwiła płynną współpracę oraz komunikację.

Efekty

Efekty wdrożenia Microsoft 365 były znaczące. W EWL zauważono poprawę produktywności o 30%, a czas potrzebny na zarządzanie projektami skrócił się o połowę. Bezpieczeństwo danych zostało wzmocnione dzięki zaawansowanym funkcjom ochrony, które oferuje Microsoft 365.

Klient

Wyzwanie

Jako Rekomendowany Partner Microsoft, stanęliśmy przed wyzwaniem zwiększenia efektywności pracy zdalnej dla naszego klienta, EWL. Problemem była rozproszona komunikacja i ograniczona współpraca między zespołami.

Rozwiązanie

Rok 2020 i pandemia COVID-19 przyniosła duże zmiany w funkcjonowaniu wszystkich przedsiębiorstw. Kolejne lockdowny i pozamykane przestrzenie biurowe sprawiły, że w krótkim czasie praca w trybie zdalnym lub hybrydowym z benefitu stała się standardem. Dla działów biznesowych IT, które wspieramy w Supremo, olbrzymim wyzwaniem było to, by stworzyć bezpieczne miejsce pracy w tak krótkim czasie. W szczególności dotyczyło to firm z branż, w których przetwarzane są bardzo duże ilości poufnych danych. Do takich firm należy EWL. Manager IT organizacji zwrócił się do nas z prośbą o pomoc w dobraniu właściwych licencji i narzędzi Microsoft. Chciał stworzyć takie środowisko pracy, którym da się zarządzać bez względu na to, czy użytkownik firmowego urządzenia jest w sieci firmowej, czy nie. Praca z dowolnego miejsca, praca na różnych urządzeniach, praca asynchroniczna – miały stać się nie tyle, ile wyszukanymi określeniami, co codziennością. Organizacja EWL wymagała od nas zaprojektowania środowiska, które będzie działać w setkach pojedynczych mieszkań, gdzie dystrybucja komputerów, tabletów i telefonów odbywać się będzie zupełnie bezkontaktowo. Takie wyzwanie zostało spełnione poprzez wdrożenie Microsoft 365 Business Premium. ‍

Efekty

Zaproponowaliśmy i wdrożyliśmy narzędzie, które automatycznie, w przypadku pojawienia się omawianych danych wrażliwych, kieruje użytkownika na drogę właściwego zabezpieczania ich. W całym projekcie wszystkie pliki zostały przeniesione do rozwiązania chmurowego (SharePoint, OneDrive). Mechanizmy i technologie, takie jak Microsoft Intune (dawniej Endpoint Manager), Windows Autopilot, czy chmurowe zarządzanie tożsamością, pozwoliły na spełnienie oczekiwań klienta. Skrócono czas dostawy gotowego środowiska pracy z 6 godzin do 90 minut. Dział IT uzyskał pełną kontrolę nad komputerami. Wynikiem wdrożenia jest podniesienie odporności organizacji na ataki cybernetyczne oraz wycieki danych. Dział IT potrafi w każdym momencie, bo zdalnie, dostać się do całego parku maszynowego (komputerów, tabletów, telefonów) i wymusić jego zablokowanie czy wyczyszczenie danych. W tym projekcie elementem próby badania odporności firmy są regularne wewnętrzne akcje self-attack. Zaproponowano wykorzystanie tego narzędzia Microsoft, by zbadać reakcje pracowników na próbę kradzieży tożsamości. Firma jest tak silna, jak jej najsłabsze ogniwo. Przygotowano i spreparowano na potrzeby własne kilka wzorców maili, które miały podszyć się pod kolegów i koleżanki z pracy. Poproszono adresatów o przekazanie danych. Zmniejszono średni czas odpowiedzi komputerów zdalnych, na zmiany w środowisku IT z 70 godzin do reakcji natychmiastowej (wystarczy dowolne połączenie internetowe). Wdrożenie dało możliwość zarządzania urządzeniami mobilnymi, dzięki mechanizmowi MDM. Pojawiły się narzędzia do zabezpieczania i etykietowania informacji. Pracownicy EWL zostali wyposażeni w wiedzę, jak sprawnie szyfrować przesyłane dane. Po udostępnieniu dokumentu jego nadawca w każdej chwili może odwołać dostęp lub zmienić zakres uprawnień. Z uwagi na dużą liczbę wrażliwych danych przetwarzanych przez EWL (tysiące PESEL-i, adresów zamieszkania, numerów dowodów, kont bankowych, kwot czy zapisów umów) cały proces wymiany informacji wymaga wzmożonej czujności.‍‍ Dzięki Supremo EWL może czuwać nad efektywnością i bezpieczeństwem swoich danych!

Wdrażając rozwiązania Microsoft, przyczyniliśmy się do sukcesu EWL. Nie tylko usprawniły one codzienną pracę, ale również otworzyły nowe możliwości dla rozwoju firmy. Dziękujemy za zaufanie i cieszymy się na dalszą współpracę, tworząc przyszłość z technologiami Microsoft!

Udostępnij

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

Wybierz, w jakim obszarze potrzebujesz wsparcia i umów się na konsultację. Odezwiemy się do Ciebie w ciągu 24 godzin!

Radosław Krawiec

Sales Development Representative
sales@supremo.pl+48 61 669 83 09

Wypełnij formularz

Twoje dane są bezpieczne
🤗 Dziękujemy! Twoja aplikacja została wysłana!
❌ Ups! Coś poszło nie tak