Exact Systems to firma o zasięgu europejskim, której siedziba zlokalizowana jest w Częstochowie. Zajmuje się selekcją, kontrolą i naprawą komponentów dla przemysłu motoryzacyjnego. Jest liderem kontroli jakości wyrobów dla przedstawicieli tej branży w Polsce. Ma swoje przedstawicielstwa w 13 krajach. Jej klientami są również zakłady zajmujące się produkcją wielkoseryjną z branży elektronicznej, AGD oraz kosmetycznej.
Jako Rekomendowany Partner Microsoft stanęliśmy przed wyzwaniem zwiększenia efektywności komunikacji dla Exact Systems, europejskiego lidera w kontroli jakości dla przemysłu motoryzacyjnego. Problemem były wysokie koszty międzynarodowych taryf rozmów telefonicznych dla pracowników terenowych.
Naszym rozwiązaniem było wdrożenie Microsoft Teams Calling, które zastąpiło drogie usługi roamingowe. Zastosowaliśmy nowoczesne narzędzia wspomagające konferencje, takie jak: Logitech Room Systems i słuchawki JABRA. Dodatkowo przeszkoliliśmy pracowników z obsługi Microsoft Teams pod kątem codziennej, efektywnej pracy z tym narzędziem.
Efekty naszej pracy były znaczące: zwrot z inwestycji (ROI) osiągnięty w 9 miesięcy, a tym samym poprawa komfortu użytkowania i komunikacji wewnętrznej.
Przed wdrożeniem narzędzia Teams, które miało posłużyć do realizacji połączeń głosowych, praktycznie każdy pracownik terenowy musiał mieć wykupioną usługę u operatora telefonii komórkowej w drogich, międzynarodowych taryfach roamingowych. Wspólne wyliczenia Supremo i Exact Systems jasno wykazały, że zwrot inwestycji (ROI) to 9 miesięcy. Zarząd firmy, widząc tak optymistyczne wielkości, od razu podjął decyzję o wycofaniu się z usług abonamentowych i migrację w kierunku Microsoft Teams Calling. Pracownikom bardzo spodobało się nowe narzędzie, jego interfejs, łatwość obsługi i szerokie możliwości względem do tej pory używanych rozwiązań. Salki w biurze zostały wyposażone w nowy sprzęt wspomagający konferencje – rozwiązania Logitech Room Systems. Pracownicy otrzymali słuchawki JABRA dla poprawy komfortu rozmów w aplikacji Teams. Często mówi się, że „nowe jest wrogiem starego”, dlatego zaangażowaliśmy cały nasz dział Change Managment, by wspólnie pokonać opór pracowników. Celem procesu było przedstawienie każdemu ze specjalistów możliwości narzędzia Microsoft Teams, a tym samym uświadomienie, że dzięki nowym funkcjonalnościom będzie pracować szybciej, efektywniej, ale też wygodniej.
Przed wdrożeniem narzędzia Teams, które miało posłużyć do realizacji połączeń głosowych, praktycznie każdy pracownik terenowy musiał mieć wykupioną usługę u operatora telefonii komórkowej w drogich, międzynarodowych taryfach roamingowych. Wspólne wyliczenia Supremo i Exact Systems jasno wykazały, że zwrot inwestycji (ROI) to 9 miesięcy. Zarząd firmy, widząc tak optymistyczne wielkości, od razu podjął decyzję o wycofaniu się z usług abonamentowych i migrację w kierunku Microsoft Teams Calling. Pracownikom bardzo spodobało się nowe narzędzie, jego interfejs, łatwość obsługi i szerokie możliwości względem do tej pory używanych rozwiązań. Salki w biurze zostały wyposażone w nowy sprzęt wspomagający konferencje – rozwiązania Logitech Room Systems. Pracownicy otrzymali słuchawki JABRA dla poprawy komfortu rozmów w aplikacji Teams. Często mówi się, że „nowe jest wrogiem starego”, dlatego zaangażowaliśmy cały nasz dział Change Managment, by wspólnie pokonać opór pracowników. Celem procesu było przedstawienie każdemu ze specjalistów możliwości narzędzia Microsoft Teams, a tym samym uświadomienie, że dzięki nowym funkcjonalnościom będzie pracować szybciej, efektywniej, ale też wygodniej.
Innowacją jest odejście od klasycznych usług operatora telefonii komórkowej. Firma, w bardzo dużym stopniu ograniczyła koszty, a nowe narzędzie jest używane przez wszystkich pracowników na co dzień. Lokalne połączenia telefoniczne w ciągu pierwszego miesiąca praktycznie przestały istnieć. W dużym stopniu sformalizowano sposób organizowania spotkań online (Microsoft Teams Meetings). Pojawiły się agendy, tapety i instrukcje prowadzenia spotkań tak, by stanowiły integralną część budowy marki Exact System wśród klientów. Sprawne, zawsze działające narzędzia komunikacyjne, które gwarantują możliwość łączenia się z oddalonymi o tysiące kilometrów biurami i tworzenie natychmiastowych spotkań, to efekty, o których marzył klient i które zostały zrealizowane w 100%. Kampania Change Management, którą przeprowadziliśmy, uświadomiła pracowników organizacji o zasadności zaimplementowania nowego rozwiązania. Nauczyliśmy ich także odpowiedniego korzystania z narzędzi. Przekonaliśmy zespoły, że jest to ważny krok w rozwoju całej organizacji, z wielką korzyścią dla osób, które w niej pracują. Dla nas w Supremo to wdrożenie po raz kolejny pokazało, że każda zmiana technologiczna w organizacji wymaga indywidualnego podejścia. Będziemy o nim pamiętać również w Twoim przypadku!
Dziękujemy Exact Systems za zaufanie. Jesteśmy dumni, że mogliśmy przyczynić się do ich cyfrowej transformacji, wykorzystując rozwiązania Microsoft do tworzenia nowych możliwości biznesowych!
Skontaktuj się z nami!
Wybierz, w jakim obszarze potrzebujesz wsparcia i umów się na konsultację. Odezwiemy się do Ciebie w ciągu 24 godzin!