Case Study
Exact Systems

Digitalizacja w centralach telefonicznych wielkim krokiem ku rozwojowi, dzięki Microsoft 365!

Exact SystemsExact Systems
Logo Klienta

Exact Systems

Exact Systems to firma o zasięgu europejskim, której siedziba zlokalizowana jest w Częstochowie. Zajmuje się selekcją, kontrolą i naprawą komponentów dla przemysłu motoryzacyjnego. Jest liderem kontroli jakości wyrobów dla przedstawicieli tej branży w Polsce. Posiada swoje przedstawicielstwa w 13 krajach. Jej klientami są również zakłady zajmujące się produkcją wielkoseryjną z branży elektronicznej, AGD oraz kosmetycznej. Firma zatrudnia ponad 800 pracowników, którzy są mocno rozproszeni. Rodzi to spore wyzwanie dla zachowania odpowiedniego poziomu komunikacji między zespołami.

Wyzwanie

Współpraca Exact Systems i Supremo rozpoczęła się ponad 3 lata temu. Wówczas przedstawiliśmy organizacji platformę Microsoft 365 i wszystkie jej możliwości. Zarząd nabrał przekonania do nowoczesnych rozwiązań IT, zauważył w nich olbrzymi potencjał i szansę rozwoju dla swojej firmy. Obdarzył nas zaufaniem i wprowadził za mury swojej siedziby. Współpraca układała się bardzo pomyślnie. Przeprowadziliśmy w tym czasie migrację poczty oraz zaadaptowaliśmy urządzenia, wypierając tym samym archaiczne rozwiązania open source. Exact Systems od samego początku bardzo wyraźnie podkreślił swoje cele biznesowe, które zakładały maksymalne wykorzystanie platformy do komunikacji, by obniżyć koszty całej firmy.

Rozwiązanie

Przed wdrożeniem narzędzia Teams, które miało posłużyć do realizacji połączeń głosowych, praktycznie każdy pracownik terenowy musiał mieć wykupioną usługę u operatora telefonii komórkowej w drogich, międzynarodowych taryfach roamingowych. Wspólne wyliczenia Supremo i Exact Systems jasno wykazały, że zwrot inwestycji (ROI) to 9 miesięcy. Zarząd firmy, widząc tak optymistyczne wielkości od razu podjął decyzję o wycofaniu się z usług abonamentowych i migrację w kierunku Teams calling. Pracownikom bardzo spodobało się nowe narzędzie, jego interfejs, łatwość obsługi i szerokie możliwości względem do tej pory używanych narzędzi. Połączenia lokalne w ciągu pierwszego miesiąca praktycznie przestały istnieć. W dużym stopniu sformalizowano sposób organizowania spotkań online (Teams meetings). Pojawiły się agendy, tapety i instrukcje prowadzenia spotkań tak, by stanowiły integralną część budowy marki Exact System wśród klientów.

Sale konferencyjne wyposażone zostały w nowy sprzęt, wspomagający konferencje – rozwiązania Logitech room systems. Pracownicy otrzymali słuchawki JABRA dla poprawy komfortu odbywanych rozmów w aplikacji Teams. Często mówi się, że „nowe jest wrogiem starego”, dlatego zaangażowaliśmy cały nasz dział Change Managment, by wspólnie pokonać opór pracowników. Celem procesu było przedstawienie każdemu z pracowników możliwości nowego narzędzia Teams, uświadomienie, że dzięki nowym funkcjonalnościom będzie pracował szybciej, efektywniej ale też wygodniej.

Wyniki

Exact Systems chce utrzymywać pozycję lidera, wyznaczać trendy. Zdaje sobie sprawę, że jest w stanie wzmocnić swój status poprzez optymalizację procesów wewnętrznych i zewnętrznych oraz poprawę komunikacji. Jest to możliwe tylko przy wykorzystaniu najnowszej technologii. Sprawne, zawsze działające narzędzia komunikacyjne, które gwarantują możliwość łączenia się z oddalonymi o tysiące kilometrów biurami i tworzenie natychmiastowych spotkań to efekty, o których marzył klient i które zostały zrealizowane w 100%. Innowacją jest odejście od klasycznych usług operatora telefonii komórkowej. Firma, w bardzo dużym stopniu ograniczyła koszty, a nowe narzędzie jest używane przez wszystkich pracowników na co dzień.

Dla nas Supremo to wdrożenie po raz kolejny pokazało, że każda zmiana technologiczna w organizacji wymaga indywidualnego podejścia. Przeprowadzona kampania Change Management uświadomiła pracowników organizacji o zasadności zaimplementowania nowego rozwiązania. Nauczyliśmy ich także odpowiedniego korzystania z narzędzi. Przekonaliśmy zespoły, że jest to ważny krok w rozwoju całej organizacji, z wielką korzyścią dla osób, które w niej pracują.

Chętnie dzielimy się wiedzą

Masz pytania?
Porozmawiajmy!

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat usług Supremo oraz rozwiązań chmurowych Microsoft, skontaktuj się z nami.

Przesłanie formularza jest jednoznaczne z akceptacją polityki prywatności Supremo Sp. z o.o.

Dziękujemy! Twoja wiadomość została wysłana!
Ups! Coś poszło nie tak :(