Case Study
Solaris Bus & Coach

Solaris Bus&Coach usprawnił działanie firmy dzięki Microsoft 365!

Solaris Bus & CoachSolaris Bus & Coach
Logo Klienta

Solaris Bus & Coach

Solaris Bus & Coach lider produkcji autobusów i trolejbusów, z ponad 25-letnim doświadczeniem. Nowoczesne podejście do zarządzania i najwyższa jakość zasobów umożliwiło mu szybkie skalowanie biznesu, który dziś wyznacza nowe standardy europejskie.

Firma, każdego dnia wpływa na jakość podróży osób, korzystających z komunikacji miejskiej, ponadto nieustannie rozwija swoje produkty, zwłaszcza w obszarze elektromobilności.

Wyzwanie

Ówczesny dostawca narzędzi przeznaczonych  do komunikacji i pracy grupowej miał nieakceptowalny przez firmę  Solaris Bus & Coach czas na rozwiązywanie zgłaszanych problemów.  Czas ten nie dorastał prędkości działania i rozwojowi firmy. Dodatkowo,  dostawca wygaszał niektóre narzędzia ze swojego portfela usług, z których korzystało  przedsiębiorstwo.  

Od dłuższego czasu, firma szukała następcy platformy komunikacyjnej, który spełni jej oczekiwania, otworzy ją na nowe możliwości, a przy tym będzie prosty i intuicyjny. Wybór najlepszego rozwiązania poprzedzony był wieloma spotkaniami i sesjami warsztatów, by upewnić się, że narzędzie będzie gotowe na dalszy, dynamiczny rozwój organizacji  Solaris Bus & Coach.

Rozwiązanie

Zarząd Solaris Bus & Coach potrzebował sprawnego  narzędzia, które będzie gotowe na pracę asynchroniczną. Dojrzałość  pracowników i świadomość potrzeby zmian pomogła oprzeć biznes o narzędzia  chmurowe Microsoft, które stwarzają zupełnie nową perspektywę pracy grupowej.  Są gwarancją niezawodności działania i dostępności przez 24  godziny na dobę.

Co-creation  Framework

Projekt  wymagał od nas zaangażowania, nie tylko w regularnych godzinach pracy. Deadline wyłączenia ówczesnych rozwiązań nie mógł zostać przesunięty. Pracowaliśmy nad  projektem również w godzinach nocnych i w weekendy.

Wykorzystując  nasze wieloletnie doświadczenie wdrożyliśmy w życie model pracy, oparty o framework co-creation. Oznacza to powołanie wspólnego zespołu i przypisanie  go do projektu, tj. pracowników po stronie wykonawcy i pracowników po stronie  klienta. Do zespołu dołączyli inżynierowie i praktycy Supremo oraz dział IT  firmy Solaris Bus & Coach.
W wyniku intensywnej i owocnej pracy zespołowej narzędzia Microsoft 365 zostały wdrożone. W końcu pojawiła się długo wyczekiwana możliwość jednoczesnej pracy na dokumentach przez wiele osób. Dzięki aktywnej kampanii Change Management pracownicy organizacji bez problemu wdrożyli się w nowy interfejs oprogramowania Microsoft i w pierwszej kolejności zaczęli używać aplikacji Teams.

Ochrona  danych 

Realizowane  wdrożenie objęło również elementy Security, uproszczenie i unifikacje haseł  używanych przez pracowników. Organizacja uzbroiła się w dodatkowa ochronę  przed phishingiem i kradzieżą tożsamości, dzięki Microsoft Defender ATP.

Aplikacje  Microsoft 365

Microsoft  Teams, wyparł wcześniej używaną aplikację Zoom i SameTime, a SharePoint i  OneDrive zastąpił przestarzały Lotus Connection i wprowadził zupełnie nową  jakość pracy.

Możliwości  witryn SharePoint i nowoczesny sposób operowania na plikach, którego do tej pory brakowało, sprawił że oszczędności czasu na odnajdywanie dokumentów  sięgają w skali miesiąca aż kilkadziesiąt minut.

Pozostałe  usługi, takie jak: Forms, Bookings, Sway, Planner to zupełnie nowe narzędzia, które szybko zaadoptowały się w kulturę Solaris.

Otworzyła  się tez ścieżka efektywnej pracy z innymi organizacjami, dzięki wspólnemu mianownikowi, którym jest aplikacja Teams. Z racji tego, że Microsoft Teams  ma serwery zlokalizowane w EU, jest w pełni zgodny z wymaganiami Rodo.  Transparentność licencyjna firmy Microsoft, zweryfikowana przez dział prawny  Solaris Bus & Coach  nie budziła żadnych zastrzeżeń.  

Wyniki

W  wyniku współpracy z inżynierami Supremo zostały utworzone nowoczesne i  bezpieczne miejsca pracy, dzięki czemu stała się ona bardziej efektywna i  możliwa z każdego miejsca na ziemi. Wdrożenie pakietu Microsoft 365 i  rozwiązań Security łączy 1600 użytkowników na jednej platformie, zapewnia  najwyższy poziom bezpieczeństwa i komfort komunikacji.

  • Zwiększenie  bezpieczeństwa.  
  • Zwiększenie poziomu niezawodności rozwiązań IT.
  • Pozyskanie narzędzia do zarządzania online.
  • Ograniczenie  fizycznego sprzętu. 
  • Ułatwienie  przepływu dokumentów.
  • Zwiększenie  bezpieczeństwa danych.  
  • Skrócenie czasu na szukanie plików.
  • Możliwość współtworzenia pliku z innymi użytkownikami w czasie  rzeczywistym.
  • Usprawnienie  komunikacji w zespołach.
  • Usprawnienie  komunikacji z partnerami.

Jesteśmy  dumni z efektów wdrożenia i wspólnie z firmą Solaris Bus & Coach oraz  Microsoft Polska cieszymy się sukcesem!  

Chętnie dzielimy się wiedzą

Masz pytania?
Porozmawiajmy!

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat usług Supremo oraz rozwiązań chmurowych Microsoft, skontaktuj się z nami.

Przesłanie formularza jest jednoznaczne z akceptacją polityki prywatności Supremo Sp. z o.o.

Dziękujemy! Twoja wiadomość została wysłana!
Ups! Coś poszło nie tak :(