Dzień bez kontaktu dniem straconym - wdrożenie Microsoft 365 dla TME

Branża klienta
E-commerce
Handel i dystrybucja
Produkcja
Wielkość firmy
249 pracowników
Wdrożone usługi i rozwiązania
Aplikacje i usługi Microsoft 365
Supremo w tym projekcie
This is some text inside of a div block.
Brak osób biorących udział w projekcie

TME jest firmą rodzinną, istniejącą od 1990 r. Wszystko zaczęło się od niewielkiego sklepu z elementami elektronicznymi do serwisu i drobnej produkcji, założonego w Łodzi. Po dwóch latach TME stworzyła swój pierwszy katalog, rozpoczynając nowatorską, jak na ówczesne czasy, sprzedaż wysyłkową elementów. Obecnie TME jest jednym z największych globalnych dystrybutorów komponentów elektronicznych, elektrotechnicznych, wyposażenia warsztatowego oraz automatyki przemysłowej. Firma zatrudnia ponad 700 osób w centrali w Polsce i spółkach zależnych w innych krajach. Obsługuje kilkadziesiąt tysięcy firm w 140 krajach i wysyła 4000 paczek dziennie. Wśród oferowanych 250000 produktów znajdują się wyroby większości najważniejszych producentów komponentów elektronicznych.

Projekt w pigułce

Wyzwanie

TME, jako dynamicznie zarządzana organizacja międzynarodowa, potrzebowała elastycznego i profesjonalnego partnera do bezproblemowego przejścia ze starego systemu pocztowego na nowy – Microsoft Exchange, zgodnie z wymogami RODO oraz potrzebami wielojęzycznej i wielokulturowej kadry.

Rozwiązanie

Jako Rekomendowany Partner Microsoft, zaproponowaliśmy wdrożenie Microsoft 365, uniwersalnego zestawu narzędzi, który usprawnił komunikację wewnętrzną firmy TME. Wprowadziliśmy komunikator wewnętrzny Microsoft – umożliwiający wymianę informacji bez straty czasu na spotkania i rozmowy telefoniczne. Przeprowadziliśmy również migrację poczty na Microsoft Exchange.

Efekty

Projekt wdrożeń przyniósł TME znaczące usprawnienia w komunikacji i zarządzaniu informacją. Migracja przebiegła sprawnie, a pracownicy wzięli udział w szkoleniach z nowych narzędzi, co pozwoliło na natychmiastowe wykorzystanie pełnego potencjału Microsoft 365.

Klient

Wyzwanie

TME jako organizacja obecnie już międzynarodowa i zarządzana w sposób bardzo dynamiczny, potrzebowała partnera, który byłby na tyle elastyczny oraz jednocześnie profesjonalny, aby zagwarantować bezproblemowe przejście ze starego systemu pocztowego, na nowy – Microsoft Exchange. Wyzwaniem było dopasowanie systemów do wymogów RODO, a także wielojęzycznej i wielokulturowej kadry – z Polski, Czech, Słowacji, Węgier, Włoch, Wielkiej Brytanii oraz Krajów Beneluksu. Spośród zgłoszeń okazało się, że tylko Supremo spełnia te oczekiwania.

Rozwiązanie

Po pierwsze: komunikacja. Microsoft 365 to uniwersalny zestaw narzędzi, który został zaprojektowany, aby sprawić, że praca każdej firmy czy grupy projektowej stała się efektywniejsza i nabrała unikalnego stylu. Z tego rozwiązania, które zaproponowaliśmy, postanowiła skorzystać firma TME, aby zadbać w szczególny sposób o dobro swoich klientów. Microsoft 365 miał pozwolić na wymianę informacji między pracownikami bez straty czasu na spotkania i rozmowy telefoniczne. Zastosowaliśmy komunikator wewnętrzny Microsoft. Wysyłanie wiadomości błyskawicznych, ujednolicona komunikacja, możliwość udostępniania ekranu, połączenia wideo – to wszystko sprawiło, że nowe rozwiązanie dla odbywających się konferencji, stało się narzędziem kompletnym dla TME. Jednak to wszystko nie mogło obyć się bez migracji poczty. Ten projekt został podzielony przez specjalistów Supremo na trzy etapy. Najpierw przeprowadziliśmy serię testów, aby dokonać migracji kont pocztowych. Dzięki temu drugi krok, który dotyczył faktycznego przeniesienia, odbył się niezwykle sprawnie. Zwieńczeniem współpracy było przekazanie dokumentacji wdrożeniowej oraz rozpoczęcie wspomnianych wcześniej szkoleń dla administratorów IT oraz pracowników TME. Zarówno instrukcje, jak i warsztaty przeprowadziliśmy w języku polskim oraz angielskim, specjalnie na potrzeby pracowników mówiących w innych językach. Doszło także do unifikacji stopki mailowej – wskazaliśmy rozwiązanie, które okazało się najbardziej komfortowe dla administratorów IT TME. Finalnie przenieśliśmy 616 kont pocztowych.

Efekty

Trzytygodniowy czas poświęcony na naukę przyniósł spodziewane rezultaty. Podniesiony został komfort komunikacji, pojawiły się kalendarze współdzielone, które pozwoliły na wzrost aktywności i usystematyzowanie pracy w całym przedsiębiorstwie. Z kolei poczta Microsoft Exchange zapewnia bezpieczeństwo, prywatność i zgodność prawną w technologii chmurowej. Wdrożenie tej usługi pozwoliło TME na dostarczenie swoim pracownikom innowacyjnych narzędzi dostępnych na każdym urządzeniu. Dzięki przygotowaniu, zaangażowaniu i doskonałej komunikacji przeprowadziliśmy cały projekt sprawnie i zgodnie z harmonogramem. Jesteśmy zadowoleni ze współpracy, dlatego spoglądając w przyszłość i mając na uwadze nowe projekty, z pewnością będziemy skłonni do prowadzenia kolejnych działań dla marki TME!

Jesteśmy dumni, że mogliśmy wspierać TME w tej transformacji cyfrowej. Dziękujemy za zaufanie i możliwość współtworzenia przyszłości na bazie innowacyjnych rozwiązań Microsoft. Cieszymy się na dalszą owocną współpracę!

Udostępnij

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

Wybierz, w jakim obszarze potrzebujesz wsparcia i umów się na konsultację. Odezwiemy się do Ciebie w ciągu 24 godzin!

Radosław Krawiec

Sales Development Representative
sales@supremo.pl+48 61 669 83 09

Wypełnij formularz

Twoje dane są bezpieczne
🤗 Dziękujemy! Twoja aplikacja została wysłana!
❌ Ups! Coś poszło nie tak