Microsoft Exchange – migracja poczty

Zapewnij swojej organizacji nowoczesną pocztę e-mail, która jest zabezpieczona przed wyciekami danych. Wszystko to na bazie Microsoft Exchange – w wersji online, lokalnej lub hybrydowej. Sprawdź nasze propozycje rozwiązań narzędzi dla IT od Microsoft – związane z całkowitym zakończeniem wsparcia dla Exchange Server w wersjach 2016 i 2019, wyznaczonym na 14 października 2025 roku.

Dlaczego warto powierzyć nam migrację
poczty Exchange i danych do chmury?

Eksperci certyfikowani przez Microsoft

Nasz zespół składa się ze specjalistów, którzy specjalizują się we wdrażaniu i konfiguracji usług IT od Microsoft. Ich praktyczne umiejętności dodatkowo potwierdzają egzaminy oraz szkolenia Microsoft.

Kompleksowe wsparcie wdrożeniowe

Oferujemy pełne, bezpieczne wsparcie na każdym etapie wdrożenia Exchange i migracji – od planowania, po realizację, a następnie dalsze utrzymanie wydajnego środowiska Microsoft w Twojej firmie.

Optymalizacja firmowych licencji Microsoft

Dobieramy licencje Microsoft do potrzeb Twojej organizacji, uwzględniając możliwości budżetowe i konieczny zakres funkcjonalny. Dbamy o to, aby licencje spełniały wszelkie warunki prawne – compliance.

Koniec wsparcia rozszerzonego dla Exchange Server 2016 i 2019 

Oficjalna data zakończenia wsparcia dla Microsoft Exchange Server 2016 i 2019 to 14 października 2025 roku. To istotna informacja dla firm korzystających z tych wersji oprogramowania pocztowego!

Przede wszystkim chodzi o wysoce prawdopodobne ryzyka związane z wykorzystaniem niewspieranej przez Microsoft wersji Exchange. Zmiana Exchange Server wymaga odpowiedniego planowania i działań przygotowawczych przez działy IT, które wpłyną na bezpieczeństwo migracji, a także minimalizację ryzyka utraty danych.

Dlaczego nie polecamy korzystania z Microsoft Exchange Server 2016 i 2019 po 14 października 2025 roku?

Problemy z bezpieczeństwem

Po zakończeniu wsparcia dla lokalnych rozwiązań Exchange Server 2016 i 2019, Microsoft nie będzie już wydawał poprawek bezpieczeństwa dla tych wersji. Bezpośrednio narazi to na ryzyka związane z lukami w zabezpieczeniach firmowych systemów poczty e-mail.

Brak elastycznych opcji licencyjnych

Od 14 października 2025 roku nie będzie możliwości dokupienia jakichkolwiek licencji na rozszerzone aktualizacje zabezpieczeń Extended Security Updates (ESU) – tak, jak jest to w przypadku Windows, Windows Server i SQL Server.

Niedostępność funkcjonalności oraz wsparcia technicznego

Koniec wsparcia rozszerzonego Exchange Server 2016 i 2019 oznacza, że Microsoft nie będzie udzielał pomocy technicznej dla problemów związanych z tymi wersjami, a także nie wprowadzi do serwerów pocztowych żadnych nowych funkcji ani ulepszeń.

Brak wsparcia dla Exchange Server 2016 i 2019 – co rekomendujemy?

Aktualizacja do nowszej, subskrypcyjnej wersji Exchange Server SE (Subscription Edition)
Dla firm, które w dalszym ciągu chcą korzystać z lokalnej infrastruktury serwerowej
  • Regularne zobowiązanie i koszty związane z odnowieniami Software Assurance dla licencji
  • Konieczność regularnych aktualizacji i zarządzania lokalnym serwerem pocztowym
Migracja firmowej poczty e-mail do chmury – Exchange Online
Dla firm, które nie chcą ponosić kosztów związanych z lokalną infrastrukturą i decydują się na rozpoczęcie przygody z chmurą
  • Możliwość migracji i uruchomienia samego serwera pocztowego jako usługa Software as a service
  • Korzyści wynikające z chmury: stałe aktualizacje bez angażowania zespołów
Pełna migracja do Microsoft 365 – poczta Exchange, SharePoint, Teams itd.
Najlepsza opcja dla organizacji, które chcą przeprowadzić transformację cyfrową z wykorzystaniem chmury
  • Brak kosztów utrzymania i zarządzania infrastrukturą lokalną
  • Subskrypcja Microsoft 365 obejmuje Exchange oraz szereg aplikacji, w tym dostęp do firmowego chatu AI – Copilot
  • Utworzenie efektywnego środowiska do pracy biurowej i zdalnej, odpornego na zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem
Środowisko hybrydowe: lokalne i Microsoft 365 / usługa Exchange Online
Rozwiązane dla firm, które będą łączyć lokalne serwery pocztowe oraz usługi w chmurze
  • Możliwość łatwiejszego skalowania zasobów w chmurze wraz ze wzrostem organizacji
  • Możliwość stopniowego przenoszenia użytkowników do chmury
  • Minusem rozwiązania hybrydowego jest bardziej złożone środowisko i konieczność zarządzania infrastrukturą lokalną
Każdy z powyższych scenariuszy wymaga indywidualnej kalkulacji w perspektywie kilkuletniej. Jeśli zastanawiasz się, która
opcja będzie najlepsza dla Twojej firmy – porozmawiaj z naszymi Ekspertami licencjonowania Microsoft 365.

Exchange Online – poznaj usługi wsparcia Supremo

Exchange Online to część platformy Microsoft 365, która pozwala na korzystanie z poczty e-mailowej w chmurze. Zapewnia pełną mobilność, niezawodność i łatwość zarządzania. Wybierając współpracę z ekspertami od wsparcia migracyjnego Exchange,
proces migracji zawsze jest dokładnie zaplanowany, aby zminimalizować czas przestoju.

Bezpieczna migracja firmowej poczty do Exchange Online

Przeniesiemy zasoby firmowej poczty do Exchange Online, migrując dane z lokalnego Exchange Server lub innych systemów pocztowych (Gmail – Google Workspace, Lotus) do chmury Microsoft.

Doradztwo licencyjne w rozwiązaniach chmurowych

Wesprzemy w dobraniu najlepszych pakietów licencyjnych Microsoft 365 dla Twojej firmy, uwzględniając jej strategię rozwoju cyfrowego oraz dostępne możliwości budżetowe.

Konfiguracja i administracja Exchange Online

Skonfigurujemy i dostosujemy Exchange Online do specyficznych potrzeb Twojej organizacji – zarządzając użytkownikami, aliasami, domenami i politykami bezpieczeństwa.

Szkolenia dla użytkowników z narzędzi Microsoft

Przeszkolimy użytkowników końcowych w firmie, aby posiadali niezbędne kompetencje do pracy m.in. z pocztą Outlook, Teams oraz innymi aplikacjami biurowymi Microsoft 365.

Zarządzanie pocztą e-mail i skrzynkami pocztowymi

Nasze usługi obejmują również profesjonalną pomoc w zarządzaniu kontami e-mail, w tworzeniu nowych skrzynek pocztowych, aliasów, a także grup dystrybucyjnych dostępnych w komunikacji wewnątrz firmy.

Bezpieczeństwo i compliance – zgodność systemów

Zadbamy o cybersecurity również w poczcie e-mail. Wdrożymy ważne funkcje, takie jak: ochrona przed wyciekiem danych (DLP), szyfrowanie wiadomości oraz polityki zgodności z regulacjami (np. RODO).

Backup i archiwizacja w chmurze firmowej poczty e-mail

Zaimplementujemy rozwiązania do archiwizacji poczty w chmurze, umożliwiające bezpieczne przechowywanie wiadomości e-mail. Ponadto wpłynie to na łatwe odnajdywanie danych w razie takiej potrzeby.

Wsparcie i monitoring rozwiązań chmurowych dla firmy

Zapewnimy stały monitoring i bieżące wsparcie dla usług Microsoft 365. Jednocześnie dopilnujemy, aby usługi IT działały bez zakłóceń, a ewentualne problemy były rozwiązywane najszybciej jak to możliwe.

FAQ

Czym różni się Exchange Online od Exchange Server?

Jak wygląda migracja poczty do Exchange Online?

Jakie są opcje licencyjne dla Exchange Server?

Ile kosztują licencje Microsoft Exchange?

Jak obliczyć koszty migracji do Exchange?

Jakie jest ROI migracji do chmury w zakresie firmowej poczty Microsoft?

Jakie są najważniejsze korzyści z integracji Exchange z Microsoft 365?

Jak wygląda konfiguracja poczty Microsoft Exchange w Outlooku?

Czy dział IT może ustawić filtr antyspamowy w Exchange?

Czy Microsoft Exchange jest bezpieczny i spełnia wymogi prawne typu NIS2, DORA, RODO?

Czy Exchange Online pozwala na pracę w trybie offline?

Jakie narzędzia do backupu poczty e-mail oferuje Microsoft Exchange? 

Co to jest Exchange Hybrid i kiedy warto go wdrożyć?

Jakie są zalety migracji poczty do Exchange Online w porównaniu do lokalnego Exchange?

Jakie opcje bezpieczeństwa oferuje Microsoft Exchange?

Jakie są opcje migracji do Exchange Online?

Outlook: funkcje i korzyści – co warto wiedzieć?

Rozwiń wszystkie pytania
Zwiń pytania

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

Wybierz, w jakim obszarze potrzebujesz wsparcia i umów się na konsultację. Odezwiemy się do Ciebie w ciągu 24 godzin!

Radosław Krawiec

Sales Development Representative
sales@supremo.pl+48 61 669 83 09

Wypełnij formularz

Twoje dane są bezpieczne
🤗 Dziękujemy! Twoja aplikacja została wysłana!
❌ Ups! Coś poszło nie tak