Microsoft Power Platform – sprawdzony sposób na zwiększenie produktywności biznesowej

Supremo
5 min czytania
1.3.2024
Supremo
Supremo
Rekomendowany Partner Microsoft
Wierzymy w cyfrowe zmiany już od ponad 20 lat! Jako Rekomendowany Partner Microsoft pomagamy firmom o różnej wielkości i z różnych branż. Ciężką pracą osiągamy kolejne cele w postaci Specjalizacji oraz Kompetencji przyznawanych przez Microsoft. Są one dowodem potwierdzającym stopień naszej wiedzy, a także doświadczenia w obszarach Modern Work i Security.

Microsoft Power Platform – sprawdzony sposób na zwiększenie produktywności biznesowej

Supremo
Supremo
Supremo
5 min czytania
1.3.2024

Analiza danych, tworzenie i automatyzacja procesów – do realizacji tych celów wymagane są skuteczne rozwiązania. To właśnie Microsoft Power Platform pozwala przekształcać świetne pomysły w czyny, a tym samym przyspieszać rozwój małych i dużych przedsiębiorstw.

Sprawdź historie sukcesów trzech firm – Ziko Apteka, Apteka Gemini oraz Grupa Budimex, dla których przygotowaliśmy aplikacje szyte na miarę!


Niestandardowe aplikacje Microsoft dla niestandardowych potrzeb Ziko Apteka

Ziko Apteka to ogólnopolska sieć aptek oraz drogerii licząca ok. 200 placówek. Strukturę całej organizacji można przyrównać do oceanu, z czym z pewnością zgodzi się jej założyciel – Jan Zając, który prywatnie jest pasjonatem żeglarstwa.

Wielka woda jest niebezpiecznym żywiołem. Wymaga przestrzegania procedur bezpieczeństwa, ponieważ każdy błąd może być kosztowny dla prowadzonego biznesu. Mimo trudności nie można dać się zatopić. Podobnie sytuacja wygląda w branży farmaceutycznej. W Ziko Apteka, której misją jest dobro pacjentów, podczas wizyty w aptece, farmaceuci – choć nie są lekarzami – powinni być fachowcami i służyć radą, a także pomocą w potrzebie.

Jaki był punkt wyjścia?

  • Krakowski rodzinny biznes, bo nim jest Ziko Apteka, zaczął poszukiwać atrybutów wzmacniających i usprawniających strukturę powiązań centrali z placówkami na terenie całej Polski.
  • W kontekście dalszego rozwoju, sieć zaczął powstrzymywać chaos komunikacyjny oraz idące za nim trudności w utrzymaniu standardów (np. zunifikowanych narzędzi biznesowych).
  • Zgłaszanie zapotrzebowania na leki czy kontrola stanów magazynowych przez franczyzobiorców stały się kłopotliwe przy tak rozbudowanej strukturze.

Skala organizacji zaczęła przewyższać możliwości dotychczas wykorzystywanych narzędzi. Firma potrzebowała rozwiązania, które nie będzie skomplikowane dla użytkowników końcowych i szybko rozwiąże jej problemy.

Aplikacje usprawniające logistykę zamówień i współpracę z magazynem

Kluczowe było usprawnienie realizacji zgłoszeń zapotrzebowania na leki: brakujące na magazynie oraz zalegające na stanach magazynowych, wstrzymujące zamówienia.

Potrzebę łatwych w obsłudze, a jednocześnie profesjonalnych aplikacji w pełni zaspokoiło Microsoft Power Platform, czyli hybryda rozwiązań Power BI, Power Apps, Power Automate i Power Virtual Agents. W połączeniu z usługami Microsoft 365, Dynamics 365, Microsoft Azure i innymi aplikacjami pozwala na stworzenie kompleksowych rozwiązań biznesowych.


Specjaliści z zespołu Supremo stworzyli trzy aplikacje do:

  1. Obsługi zgłoszeń produktowych – każda z aptek zyskała możliwość zgłaszania zapotrzebowania na różnego rodzaju leki oraz inny asortyment, którego brakowało na magazynie. Takie zamówienia następnie były obsługiwane i realizowane przez Back Office.
  1. Zarządzania produktami zalegającymi – dzięki formularzom przygotowanym pod SharePoint Online w usłudze Power Apps apteki mogą aktualizować potrzeby dotyczące danego leku czy produktu, które zalegają na stanie. Wszystkie placówki zyskały możliwość wglądu do wstrzymanych produktów oraz zarządzania nimi. Z kolei administratorzy mogą w każdej chwili podejrzeć historię zmian produktów zalegających w każdej aptece.

Zespół Ziko Apteka otrzymał gotowe i intuicyjne narzędzia, z których bezproblemowo mogły korzystać osoby nawet z niewielkim doświadczeniem. Udostępnienie aplikacji pracownikom zakończyło żmudne wymiany maili, niekończące odkopywanie zawartości skrzynek odbiorczych w poszukiwaniu konkretnych zamówień.

Aplikacja do badania konkurencji

Na kanwie tego sukcesu powstała trzecia aplikacja dla Ziko Apteka – do badania konkurencji.

Jej użytkownicy wprowadzają do specjalnego formularza ceny z innych aptek. Dane te przetwarzane są do hurtowni danych, w których następuje analiza i ewentualna korekta stawek.

Dzięki temu w firmie zaczęto oszczędzać czas i podejmować pewne decyzje oparte na danych, a jednocześnie przestano popełniać powtarzalne błędy.

Narzędzia do zapewnienia jakości na każdym kroku w Gemini Polska

Na wielkie wody w branży farmaceutycznej w Polsce wypłynęła też Apteka Gemini, której załoga postanowiła usprawnić swoje procesy wewnętrzne. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od 1990 roku stara się, aby być jak najbliżej pacjentów.

Strategia ta realizowana jest wręcz dosłownie – stacjonarne apteki zlokalizowane są na terenie całego kraju. Dodatkowo od kilkunastu lat działa apteka internetowa – jedna z pierwszych o tak rozbudowanej bazie produktów we wschodniej części Europy.

Dostarczanie usług farmaceutycznych, realizacja potrzeb pacjentów na najwyższym poziomie oraz przyjazne podejście, to jedna strona medalu działalności Apteka Gemini. W kontekście realizacji tych celów nie można zapomnieć o drugie stronie. Mianowicie o poprawie komfortu pracy farmaceutów w rozbudowanej sieci przedsiębiorstwa, co podkreśla na każdym kroku Patryk Dolewa – Head Of Information Technology.

– Ogrom potrzeb informatycznych sprawił, że nasze dotychczasowe mechanizmy wewnętrzne zaczęły być niewydolne. Zdaliśmy sobie sprawę, że to najlepszy moment wesprzeć się innowacyjnymi rozwiązaniami, które zapobiegną kolejnym komplikacjom na linii apteki-centrala – komentuje.

Aplikacja do potwierdzania zgodności

Receptą na problemy sieci Apteka Gemini stała się aplikacja do obsługi procesu retaksacji, czyli potwierdzenia zgodności zrealizowanych recept względem sprzedanych produktów.

Tę czynność codziennie wykonują kierownicy regionalni. Za sprawą inżynierów Supremo powstało dla nich intuicyjne narzędzie w Power Apps, a dane przechowujemy na listach SharePoint Online.

Codziennie o godzinie 16:00 generowane są indywidualne raporty dla danego regionu. Osobno powstaje raport centralny, który zawiera zestawienie zbiorcze retaksacji przekazywane do dyrektorów organizacji –
dodaje Patryk Dolewa.

Pełna automatyzacja procesu generowania raportów w formie arkusza Excel wraz z jego odkładaniem do biblioteki dokumentów wydatnie ułatwiła kontrolę stanów magazynowych.

Na tym nie koniec – tworzenie i rozsyłanie raportów do zdefiniowanych odbiorców odbywa się samoistnie z wykorzystaniem usługi Power Automate (dawniej Microsoft Flow).

Microsoft Power Platform sprzyja innowacyjnościom w Grupie Budimex

Grupa Budimex tworzy jedną z największych grup budowlanych w Polsce. To także marka rozpoznawalna i ceniona od wielu lat za granicą. Fundamenty dzisiejszych osiągnięć stawiano już od 1968 roku, kiedy to powołano Centralę Handlu Zagranicznego Budownictwa Budimex.

Przedsiębiorstwo jest generalnym wykonawcą usług w sektorach infrastruktury drogowej, kolejowej, lotniskowej, budownictwa energetycznego, przemysłowego i ekologicznego. Budowniczymi sukcesu są ludzie, którzy ją tworzą. Wykwalifikowana kadra zawsze dokłada wszelkich starań, aby zaoferować usługi dopasowane do potrzeb swoich klientów.

Działamy rzetelnie, w sposób profesjonalny. Tak, aby realizować kontrakty na podstawie międzynarodowych standardów zarządzania. Kierujemy się koncepcją zrównoważonego rozwoju. Chcemy, żeby odpowiedzialność społeczna przedsiębiorstwa przenikała przez wszystkie procesy biznesowe w dobie rozwoju cyfryzacjizapewniał ówczesny Dyrektor Generalny Budimeksu, Dariusz Blocher.

Aplikacja dla pracowników fizycznych

Silną pozycję rynkową Budimeksu umocnił zakup akcji spółki przez jedną z największych firm budowlanych na świecie – hiszpański Ferrovial. Jednak utrzymanie przewagi konkurencyjnej wymagało wdrożenia zmian wewnętrznych. Zgłoszono zapotrzebowanie dla rozwiązań ułatwiających pracę pracownikom fizycznym. Jako Supremo zaproponowaliśmy wsparcie przy wykorzystaniu Microsoft Power Platform.

Każda z osób pracująca na budowie po skończonej pracy raportuje, z jakich maszyn korzystała, jaki rodzaj pracy wykonywała i podaje stan licznika. Dotychczas zestawienia były przygotowywane w wersji papierowej, które później przepisywała do plików Excel specjalnie wyznaczona do tego osoba.

Inżynierowie Supremo zaproponowali przygotowanie łatwej w obsłudze aplikacji w Power Apps opartą o Microsoft Azure SQL. W ten sposób raporty zaczęliśmy sporządzać na urządzeniach mobilnych w trybie online oraz offline
mówił Dariusz Blocher.

Aplikacje do zarządzania brygadami i szacowania kosztów

Na podobnym mechanizmie jak wyżej powstała aplikacja do zarządzania brygadami.

Usystematyzowane raportowanie oraz idące za tym poprawność wykonywania prac i zgłaszanie naruszeń przepisów BHP, pozwoliły na sprawiedliwe przydzielanie premii dla pracowników.

Oprócz tego przy pomocy Power Platform zostało stworzone trzecie narzędzie dla Budimex – do oszacowywania kosztów wykonywanych prac. W ten sposób podejmowane decyzje na terenie budowy stały się bardziej rentowne.

Dzięki rozwiązaniom Microsoft uzyskaliśmy pełny wgląd i przejrzystość do danych w całej organizacji. Łatwe w obsłudze narzędzia w Power Platform umożliwiają nam wszystkim podejmowanie lepszych decyzjipodsumowywał Dariusz Blocher.

Czym właściwie jest Microsoft Power Platform?

Microsoft Power Platform to grupa narzędzi umożliwiających tworzenie inteligentnych, automatycznych rozwiązań biznesowych przy minimalnym kodowaniu.

Platforma ta składa się z kilku aplikacji:

  • Power BI – służącego do wizualizacji danych,
  • Power Apps – dla tworzenia aplikacji biznesowych,
  • Power Automate – do automatyzacji procesów biznesowych,
  • Power Pages – do tworzenia stron internetowych,
  • Copilot Studio (do niedawna Power Virtual Agents).

Power Platform jest szczególnie cenione za możliwości integracji, w tym z Microsoft Teams, Azure i Dynamics 365, a także za używany język programowania low-code Power Fx. Ułatwia on „wyrażanie” unikalnych, specyficznych procesów biznesowych w aplikacjach.

Najważniejsze zalety korzystania z Power Platform

Zalet wykorzystania tej platformy jest wiele – od zwiększenia efektywności operacyjnej, poprzez usprawnienie przepływu pracy, aż po umożliwienie szybkiego dostosowania się do zmieniających się wymagań rynku. Power Platform stanowi więc zbiór potężnych narzędzi, które wspierają innowacyjność i transformację cyfrową w przedsiębiorstwach na całym świecie.

Podsumowując, najważniejsze plusy korzystania z Power Platform to:

  • bezproblemowa skalowalność i zarządzanie aplikacji,
  • możliwość automatyzacji konkretnych procesów, w konkretny sposób, w konkretnej firmie,
  • łatwa obsługa – tworzenie bez kodu lub z wykorzystaniem niewielkiej jego ilości,
  • wizualizacja danych w przyjazny oraz czytelny sposób,
  • rozszerzalność w środowisku Microsoft 365, Dynamics 365 i aplikacjach SaaS.

Dla kogo aplikacje Power Platform są dobrym rozwiązaniem?

Power Platform to wszechstronne narzędzia umożliwiające różnego rodzaju organizacjom o różnej wielkości przekształcanie sposobu zarządzania biznesem i podejmowania wielu ważnych decyzji. Integracja z innymi produktami Microsoftu, w tym także chmurą Azure, zapewnia elastyczne oraz skalowalne rozwiązania dla organizacji praktycznie każdej wielkości.

Microsoft Power Platform jest przeznaczone dla szerokiego spektrum użytkowników – od osób nieposiadających doświadczenia programistycznego, po profesjonalnych deweloperów.

Platforma ta znajduje zastosowanie w różnych sektorach biznesu, takich jak:

  • finanse,
  • opieka zdrowotna i farmacja,
  • produkcja,
  • przemysł, energetyka, inżynieria,
  • edukacja,

oferując rozwiązania dostosowane do specyficznych potrzeb każdego z nich.

Zmień podejście do pracy dzięki automatyzacji

Microsoft Power Platform przekształca sposób, w jaki ludzie w organizacjach podejmują codzienne działania, umożliwiając im tworzenie rozwiązań, które napędzają innowacje i efektywność. Historie sukcesów naszych Klientów pokazują, jak Power Platform może przyspieszyć rozwój, jednocześnie zmniejszając koszty – analizując dane czy automatyzując procesy dzięki aplikacjom skrojonym na miarę.

Z tymi elastycznymi, skalowalnymi narzędziami, każda firma może stać się odporniejsza na zmiany i lepiej przygotowana na przyszłość. Chętnie pomożemy Ci w ich wdrożeniu w Twoim przedsiębiorstwie jako Rekomendowany Microsoft Solutions Partner.

Odzewij się do nas już teraz!

Supremo
Supremo
Supremo

Wierzymy w cyfrowe zmiany już od ponad 20 lat! Jako Rekomendowany Partner Microsoft pomagamy firmom o różnej wielkości i z różnych branż. Ciężką pracą osiągamy kolejne cele w postaci Specjalizacji oraz Kompetencji przyznawanych przez Microsoft. Są one dowodem potwierdzającym stopień naszej wiedzy, a także doświadczenia w obszarach Modern Work i Security.

Microsoft Power Platform – sprawdzony sposób na zwiększenie produktywności biznesowej

Supremo
Supremo
Supremo
5 min czytania
1.3.2024

Analiza danych, tworzenie i automatyzacja procesów – do realizacji tych celów wymagane są skuteczne rozwiązania. To właśnie Microsoft Power Platform pozwala przekształcać świetne pomysły w czyny, a tym samym przyspieszać rozwój małych i dużych przedsiębiorstw.

Sprawdź historie sukcesów trzech firm – Ziko Apteka, Apteka Gemini oraz Grupa Budimex, dla których przygotowaliśmy aplikacje szyte na miarę!


Niestandardowe aplikacje Microsoft dla niestandardowych potrzeb Ziko Apteka

Ziko Apteka to ogólnopolska sieć aptek oraz drogerii licząca ok. 200 placówek. Strukturę całej organizacji można przyrównać do oceanu, z czym z pewnością zgodzi się jej założyciel – Jan Zając, który prywatnie jest pasjonatem żeglarstwa.

Wielka woda jest niebezpiecznym żywiołem. Wymaga przestrzegania procedur bezpieczeństwa, ponieważ każdy błąd może być kosztowny dla prowadzonego biznesu. Mimo trudności nie można dać się zatopić. Podobnie sytuacja wygląda w branży farmaceutycznej. W Ziko Apteka, której misją jest dobro pacjentów, podczas wizyty w aptece, farmaceuci – choć nie są lekarzami – powinni być fachowcami i służyć radą, a także pomocą w potrzebie.

Jaki był punkt wyjścia?

  • Krakowski rodzinny biznes, bo nim jest Ziko Apteka, zaczął poszukiwać atrybutów wzmacniających i usprawniających strukturę powiązań centrali z placówkami na terenie całej Polski.
  • W kontekście dalszego rozwoju, sieć zaczął powstrzymywać chaos komunikacyjny oraz idące za nim trudności w utrzymaniu standardów (np. zunifikowanych narzędzi biznesowych).
  • Zgłaszanie zapotrzebowania na leki czy kontrola stanów magazynowych przez franczyzobiorców stały się kłopotliwe przy tak rozbudowanej strukturze.

Skala organizacji zaczęła przewyższać możliwości dotychczas wykorzystywanych narzędzi. Firma potrzebowała rozwiązania, które nie będzie skomplikowane dla użytkowników końcowych i szybko rozwiąże jej problemy.

Aplikacje usprawniające logistykę zamówień i współpracę z magazynem

Kluczowe było usprawnienie realizacji zgłoszeń zapotrzebowania na leki: brakujące na magazynie oraz zalegające na stanach magazynowych, wstrzymujące zamówienia.

Potrzebę łatwych w obsłudze, a jednocześnie profesjonalnych aplikacji w pełni zaspokoiło Microsoft Power Platform, czyli hybryda rozwiązań Power BI, Power Apps, Power Automate i Power Virtual Agents. W połączeniu z usługami Microsoft 365, Dynamics 365, Microsoft Azure i innymi aplikacjami pozwala na stworzenie kompleksowych rozwiązań biznesowych.


Specjaliści z zespołu Supremo stworzyli trzy aplikacje do:

  1. Obsługi zgłoszeń produktowych – każda z aptek zyskała możliwość zgłaszania zapotrzebowania na różnego rodzaju leki oraz inny asortyment, którego brakowało na magazynie. Takie zamówienia następnie były obsługiwane i realizowane przez Back Office.
  1. Zarządzania produktami zalegającymi – dzięki formularzom przygotowanym pod SharePoint Online w usłudze Power Apps apteki mogą aktualizować potrzeby dotyczące danego leku czy produktu, które zalegają na stanie. Wszystkie placówki zyskały możliwość wglądu do wstrzymanych produktów oraz zarządzania nimi. Z kolei administratorzy mogą w każdej chwili podejrzeć historię zmian produktów zalegających w każdej aptece.

Zespół Ziko Apteka otrzymał gotowe i intuicyjne narzędzia, z których bezproblemowo mogły korzystać osoby nawet z niewielkim doświadczeniem. Udostępnienie aplikacji pracownikom zakończyło żmudne wymiany maili, niekończące odkopywanie zawartości skrzynek odbiorczych w poszukiwaniu konkretnych zamówień.

Aplikacja do badania konkurencji

Na kanwie tego sukcesu powstała trzecia aplikacja dla Ziko Apteka – do badania konkurencji.

Jej użytkownicy wprowadzają do specjalnego formularza ceny z innych aptek. Dane te przetwarzane są do hurtowni danych, w których następuje analiza i ewentualna korekta stawek.

Dzięki temu w firmie zaczęto oszczędzać czas i podejmować pewne decyzje oparte na danych, a jednocześnie przestano popełniać powtarzalne błędy.

Narzędzia do zapewnienia jakości na każdym kroku w Gemini Polska

Na wielkie wody w branży farmaceutycznej w Polsce wypłynęła też Apteka Gemini, której załoga postanowiła usprawnić swoje procesy wewnętrzne. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od 1990 roku stara się, aby być jak najbliżej pacjentów.

Strategia ta realizowana jest wręcz dosłownie – stacjonarne apteki zlokalizowane są na terenie całego kraju. Dodatkowo od kilkunastu lat działa apteka internetowa – jedna z pierwszych o tak rozbudowanej bazie produktów we wschodniej części Europy.

Dostarczanie usług farmaceutycznych, realizacja potrzeb pacjentów na najwyższym poziomie oraz przyjazne podejście, to jedna strona medalu działalności Apteka Gemini. W kontekście realizacji tych celów nie można zapomnieć o drugie stronie. Mianowicie o poprawie komfortu pracy farmaceutów w rozbudowanej sieci przedsiębiorstwa, co podkreśla na każdym kroku Patryk Dolewa – Head Of Information Technology.

– Ogrom potrzeb informatycznych sprawił, że nasze dotychczasowe mechanizmy wewnętrzne zaczęły być niewydolne. Zdaliśmy sobie sprawę, że to najlepszy moment wesprzeć się innowacyjnymi rozwiązaniami, które zapobiegną kolejnym komplikacjom na linii apteki-centrala – komentuje.

Aplikacja do potwierdzania zgodności

Receptą na problemy sieci Apteka Gemini stała się aplikacja do obsługi procesu retaksacji, czyli potwierdzenia zgodności zrealizowanych recept względem sprzedanych produktów.

Tę czynność codziennie wykonują kierownicy regionalni. Za sprawą inżynierów Supremo powstało dla nich intuicyjne narzędzie w Power Apps, a dane przechowujemy na listach SharePoint Online.

Codziennie o godzinie 16:00 generowane są indywidualne raporty dla danego regionu. Osobno powstaje raport centralny, który zawiera zestawienie zbiorcze retaksacji przekazywane do dyrektorów organizacji –
dodaje Patryk Dolewa.

Pełna automatyzacja procesu generowania raportów w formie arkusza Excel wraz z jego odkładaniem do biblioteki dokumentów wydatnie ułatwiła kontrolę stanów magazynowych.

Na tym nie koniec – tworzenie i rozsyłanie raportów do zdefiniowanych odbiorców odbywa się samoistnie z wykorzystaniem usługi Power Automate (dawniej Microsoft Flow).

Microsoft Power Platform sprzyja innowacyjnościom w Grupie Budimex

Grupa Budimex tworzy jedną z największych grup budowlanych w Polsce. To także marka rozpoznawalna i ceniona od wielu lat za granicą. Fundamenty dzisiejszych osiągnięć stawiano już od 1968 roku, kiedy to powołano Centralę Handlu Zagranicznego Budownictwa Budimex.

Przedsiębiorstwo jest generalnym wykonawcą usług w sektorach infrastruktury drogowej, kolejowej, lotniskowej, budownictwa energetycznego, przemysłowego i ekologicznego. Budowniczymi sukcesu są ludzie, którzy ją tworzą. Wykwalifikowana kadra zawsze dokłada wszelkich starań, aby zaoferować usługi dopasowane do potrzeb swoich klientów.

Działamy rzetelnie, w sposób profesjonalny. Tak, aby realizować kontrakty na podstawie międzynarodowych standardów zarządzania. Kierujemy się koncepcją zrównoważonego rozwoju. Chcemy, żeby odpowiedzialność społeczna przedsiębiorstwa przenikała przez wszystkie procesy biznesowe w dobie rozwoju cyfryzacjizapewniał ówczesny Dyrektor Generalny Budimeksu, Dariusz Blocher.

Aplikacja dla pracowników fizycznych

Silną pozycję rynkową Budimeksu umocnił zakup akcji spółki przez jedną z największych firm budowlanych na świecie – hiszpański Ferrovial. Jednak utrzymanie przewagi konkurencyjnej wymagało wdrożenia zmian wewnętrznych. Zgłoszono zapotrzebowanie dla rozwiązań ułatwiających pracę pracownikom fizycznym. Jako Supremo zaproponowaliśmy wsparcie przy wykorzystaniu Microsoft Power Platform.

Każda z osób pracująca na budowie po skończonej pracy raportuje, z jakich maszyn korzystała, jaki rodzaj pracy wykonywała i podaje stan licznika. Dotychczas zestawienia były przygotowywane w wersji papierowej, które później przepisywała do plików Excel specjalnie wyznaczona do tego osoba.

Inżynierowie Supremo zaproponowali przygotowanie łatwej w obsłudze aplikacji w Power Apps opartą o Microsoft Azure SQL. W ten sposób raporty zaczęliśmy sporządzać na urządzeniach mobilnych w trybie online oraz offline
mówił Dariusz Blocher.

Aplikacje do zarządzania brygadami i szacowania kosztów

Na podobnym mechanizmie jak wyżej powstała aplikacja do zarządzania brygadami.

Usystematyzowane raportowanie oraz idące za tym poprawność wykonywania prac i zgłaszanie naruszeń przepisów BHP, pozwoliły na sprawiedliwe przydzielanie premii dla pracowników.

Oprócz tego przy pomocy Power Platform zostało stworzone trzecie narzędzie dla Budimex – do oszacowywania kosztów wykonywanych prac. W ten sposób podejmowane decyzje na terenie budowy stały się bardziej rentowne.

Dzięki rozwiązaniom Microsoft uzyskaliśmy pełny wgląd i przejrzystość do danych w całej organizacji. Łatwe w obsłudze narzędzia w Power Platform umożliwiają nam wszystkim podejmowanie lepszych decyzjipodsumowywał Dariusz Blocher.

Czym właściwie jest Microsoft Power Platform?

Microsoft Power Platform to grupa narzędzi umożliwiających tworzenie inteligentnych, automatycznych rozwiązań biznesowych przy minimalnym kodowaniu.

Platforma ta składa się z kilku aplikacji:

  • Power BI – służącego do wizualizacji danych,
  • Power Apps – dla tworzenia aplikacji biznesowych,
  • Power Automate – do automatyzacji procesów biznesowych,
  • Power Pages – do tworzenia stron internetowych,
  • Copilot Studio (do niedawna Power Virtual Agents).

Power Platform jest szczególnie cenione za możliwości integracji, w tym z Microsoft Teams, Azure i Dynamics 365, a także za używany język programowania low-code Power Fx. Ułatwia on „wyrażanie” unikalnych, specyficznych procesów biznesowych w aplikacjach.

Najważniejsze zalety korzystania z Power Platform

Zalet wykorzystania tej platformy jest wiele – od zwiększenia efektywności operacyjnej, poprzez usprawnienie przepływu pracy, aż po umożliwienie szybkiego dostosowania się do zmieniających się wymagań rynku. Power Platform stanowi więc zbiór potężnych narzędzi, które wspierają innowacyjność i transformację cyfrową w przedsiębiorstwach na całym świecie.

Podsumowując, najważniejsze plusy korzystania z Power Platform to:

  • bezproblemowa skalowalność i zarządzanie aplikacji,
  • możliwość automatyzacji konkretnych procesów, w konkretny sposób, w konkretnej firmie,
  • łatwa obsługa – tworzenie bez kodu lub z wykorzystaniem niewielkiej jego ilości,
  • wizualizacja danych w przyjazny oraz czytelny sposób,
  • rozszerzalność w środowisku Microsoft 365, Dynamics 365 i aplikacjach SaaS.

Dla kogo aplikacje Power Platform są dobrym rozwiązaniem?

Power Platform to wszechstronne narzędzia umożliwiające różnego rodzaju organizacjom o różnej wielkości przekształcanie sposobu zarządzania biznesem i podejmowania wielu ważnych decyzji. Integracja z innymi produktami Microsoftu, w tym także chmurą Azure, zapewnia elastyczne oraz skalowalne rozwiązania dla organizacji praktycznie każdej wielkości.

Microsoft Power Platform jest przeznaczone dla szerokiego spektrum użytkowników – od osób nieposiadających doświadczenia programistycznego, po profesjonalnych deweloperów.

Platforma ta znajduje zastosowanie w różnych sektorach biznesu, takich jak:

  • finanse,
  • opieka zdrowotna i farmacja,
  • produkcja,
  • przemysł, energetyka, inżynieria,
  • edukacja,

oferując rozwiązania dostosowane do specyficznych potrzeb każdego z nich.

Zmień podejście do pracy dzięki automatyzacji

Microsoft Power Platform przekształca sposób, w jaki ludzie w organizacjach podejmują codzienne działania, umożliwiając im tworzenie rozwiązań, które napędzają innowacje i efektywność. Historie sukcesów naszych Klientów pokazują, jak Power Platform może przyspieszyć rozwój, jednocześnie zmniejszając koszty – analizując dane czy automatyzując procesy dzięki aplikacjom skrojonym na miarę.

Z tymi elastycznymi, skalowalnymi narzędziami, każda firma może stać się odporniejsza na zmiany i lepiej przygotowana na przyszłość. Chętnie pomożemy Ci w ich wdrożeniu w Twoim przedsiębiorstwie jako Rekomendowany Microsoft Solutions Partner.

Odzewij się do nas już teraz!

Supremo
Supremo
Supremo

Wierzymy w cyfrowe zmiany już od ponad 20 lat! Jako Rekomendowany Partner Microsoft pomagamy firmom o różnej wielkości i z różnych branż. Ciężką pracą osiągamy kolejne cele w postaci Specjalizacji oraz Kompetencji przyznawanych przez Microsoft. Są one dowodem potwierdzającym stopień naszej wiedzy, a także doświadczenia w obszarach Modern Work i Security.

Microsoft Power Platform – sprawdzony sposób na zwiększenie produktywności biznesowej

Supremo
Supremo
Supremo
5 min czytania
1.3.2024

Analiza danych, tworzenie i automatyzacja procesów – do realizacji tych celów wymagane są skuteczne rozwiązania. To właśnie Microsoft Power Platform pozwala przekształcać świetne pomysły w czyny, a tym samym przyspieszać rozwój małych i dużych przedsiębiorstw.

Sprawdź historie sukcesów trzech firm – Ziko Apteka, Apteka Gemini oraz Grupa Budimex, dla których przygotowaliśmy aplikacje szyte na miarę!


Niestandardowe aplikacje Microsoft dla niestandardowych potrzeb Ziko Apteka

Ziko Apteka to ogólnopolska sieć aptek oraz drogerii licząca ok. 200 placówek. Strukturę całej organizacji można przyrównać do oceanu, z czym z pewnością zgodzi się jej założyciel – Jan Zając, który prywatnie jest pasjonatem żeglarstwa.

Wielka woda jest niebezpiecznym żywiołem. Wymaga przestrzegania procedur bezpieczeństwa, ponieważ każdy błąd może być kosztowny dla prowadzonego biznesu. Mimo trudności nie można dać się zatopić. Podobnie sytuacja wygląda w branży farmaceutycznej. W Ziko Apteka, której misją jest dobro pacjentów, podczas wizyty w aptece, farmaceuci – choć nie są lekarzami – powinni być fachowcami i służyć radą, a także pomocą w potrzebie.

Jaki był punkt wyjścia?

  • Krakowski rodzinny biznes, bo nim jest Ziko Apteka, zaczął poszukiwać atrybutów wzmacniających i usprawniających strukturę powiązań centrali z placówkami na terenie całej Polski.
  • W kontekście dalszego rozwoju, sieć zaczął powstrzymywać chaos komunikacyjny oraz idące za nim trudności w utrzymaniu standardów (np. zunifikowanych narzędzi biznesowych).
  • Zgłaszanie zapotrzebowania na leki czy kontrola stanów magazynowych przez franczyzobiorców stały się kłopotliwe przy tak rozbudowanej strukturze.

Skala organizacji zaczęła przewyższać możliwości dotychczas wykorzystywanych narzędzi. Firma potrzebowała rozwiązania, które nie będzie skomplikowane dla użytkowników końcowych i szybko rozwiąże jej problemy.

Aplikacje usprawniające logistykę zamówień i współpracę z magazynem

Kluczowe było usprawnienie realizacji zgłoszeń zapotrzebowania na leki: brakujące na magazynie oraz zalegające na stanach magazynowych, wstrzymujące zamówienia.

Potrzebę łatwych w obsłudze, a jednocześnie profesjonalnych aplikacji w pełni zaspokoiło Microsoft Power Platform, czyli hybryda rozwiązań Power BI, Power Apps, Power Automate i Power Virtual Agents. W połączeniu z usługami Microsoft 365, Dynamics 365, Microsoft Azure i innymi aplikacjami pozwala na stworzenie kompleksowych rozwiązań biznesowych.


Specjaliści z zespołu Supremo stworzyli trzy aplikacje do:

  1. Obsługi zgłoszeń produktowych – każda z aptek zyskała możliwość zgłaszania zapotrzebowania na różnego rodzaju leki oraz inny asortyment, którego brakowało na magazynie. Takie zamówienia następnie były obsługiwane i realizowane przez Back Office.
  1. Zarządzania produktami zalegającymi – dzięki formularzom przygotowanym pod SharePoint Online w usłudze Power Apps apteki mogą aktualizować potrzeby dotyczące danego leku czy produktu, które zalegają na stanie. Wszystkie placówki zyskały możliwość wglądu do wstrzymanych produktów oraz zarządzania nimi. Z kolei administratorzy mogą w każdej chwili podejrzeć historię zmian produktów zalegających w każdej aptece.

Zespół Ziko Apteka otrzymał gotowe i intuicyjne narzędzia, z których bezproblemowo mogły korzystać osoby nawet z niewielkim doświadczeniem. Udostępnienie aplikacji pracownikom zakończyło żmudne wymiany maili, niekończące odkopywanie zawartości skrzynek odbiorczych w poszukiwaniu konkretnych zamówień.

Aplikacja do badania konkurencji

Na kanwie tego sukcesu powstała trzecia aplikacja dla Ziko Apteka – do badania konkurencji.

Jej użytkownicy wprowadzają do specjalnego formularza ceny z innych aptek. Dane te przetwarzane są do hurtowni danych, w których następuje analiza i ewentualna korekta stawek.

Dzięki temu w firmie zaczęto oszczędzać czas i podejmować pewne decyzje oparte na danych, a jednocześnie przestano popełniać powtarzalne błędy.

Narzędzia do zapewnienia jakości na każdym kroku w Gemini Polska

Na wielkie wody w branży farmaceutycznej w Polsce wypłynęła też Apteka Gemini, której załoga postanowiła usprawnić swoje procesy wewnętrzne. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od 1990 roku stara się, aby być jak najbliżej pacjentów.

Strategia ta realizowana jest wręcz dosłownie – stacjonarne apteki zlokalizowane są na terenie całego kraju. Dodatkowo od kilkunastu lat działa apteka internetowa – jedna z pierwszych o tak rozbudowanej bazie produktów we wschodniej części Europy.

Dostarczanie usług farmaceutycznych, realizacja potrzeb pacjentów na najwyższym poziomie oraz przyjazne podejście, to jedna strona medalu działalności Apteka Gemini. W kontekście realizacji tych celów nie można zapomnieć o drugie stronie. Mianowicie o poprawie komfortu pracy farmaceutów w rozbudowanej sieci przedsiębiorstwa, co podkreśla na każdym kroku Patryk Dolewa – Head Of Information Technology.

– Ogrom potrzeb informatycznych sprawił, że nasze dotychczasowe mechanizmy wewnętrzne zaczęły być niewydolne. Zdaliśmy sobie sprawę, że to najlepszy moment wesprzeć się innowacyjnymi rozwiązaniami, które zapobiegną kolejnym komplikacjom na linii apteki-centrala – komentuje.

Aplikacja do potwierdzania zgodności

Receptą na problemy sieci Apteka Gemini stała się aplikacja do obsługi procesu retaksacji, czyli potwierdzenia zgodności zrealizowanych recept względem sprzedanych produktów.

Tę czynność codziennie wykonują kierownicy regionalni. Za sprawą inżynierów Supremo powstało dla nich intuicyjne narzędzie w Power Apps, a dane przechowujemy na listach SharePoint Online.

Codziennie o godzinie 16:00 generowane są indywidualne raporty dla danego regionu. Osobno powstaje raport centralny, który zawiera zestawienie zbiorcze retaksacji przekazywane do dyrektorów organizacji –
dodaje Patryk Dolewa.

Pełna automatyzacja procesu generowania raportów w formie arkusza Excel wraz z jego odkładaniem do biblioteki dokumentów wydatnie ułatwiła kontrolę stanów magazynowych.

Na tym nie koniec – tworzenie i rozsyłanie raportów do zdefiniowanych odbiorców odbywa się samoistnie z wykorzystaniem usługi Power Automate (dawniej Microsoft Flow).

Microsoft Power Platform sprzyja innowacyjnościom w Grupie Budimex

Grupa Budimex tworzy jedną z największych grup budowlanych w Polsce. To także marka rozpoznawalna i ceniona od wielu lat za granicą. Fundamenty dzisiejszych osiągnięć stawiano już od 1968 roku, kiedy to powołano Centralę Handlu Zagranicznego Budownictwa Budimex.

Przedsiębiorstwo jest generalnym wykonawcą usług w sektorach infrastruktury drogowej, kolejowej, lotniskowej, budownictwa energetycznego, przemysłowego i ekologicznego. Budowniczymi sukcesu są ludzie, którzy ją tworzą. Wykwalifikowana kadra zawsze dokłada wszelkich starań, aby zaoferować usługi dopasowane do potrzeb swoich klientów.

Działamy rzetelnie, w sposób profesjonalny. Tak, aby realizować kontrakty na podstawie międzynarodowych standardów zarządzania. Kierujemy się koncepcją zrównoważonego rozwoju. Chcemy, żeby odpowiedzialność społeczna przedsiębiorstwa przenikała przez wszystkie procesy biznesowe w dobie rozwoju cyfryzacjizapewniał ówczesny Dyrektor Generalny Budimeksu, Dariusz Blocher.

Aplikacja dla pracowników fizycznych

Silną pozycję rynkową Budimeksu umocnił zakup akcji spółki przez jedną z największych firm budowlanych na świecie – hiszpański Ferrovial. Jednak utrzymanie przewagi konkurencyjnej wymagało wdrożenia zmian wewnętrznych. Zgłoszono zapotrzebowanie dla rozwiązań ułatwiających pracę pracownikom fizycznym. Jako Supremo zaproponowaliśmy wsparcie przy wykorzystaniu Microsoft Power Platform.

Każda z osób pracująca na budowie po skończonej pracy raportuje, z jakich maszyn korzystała, jaki rodzaj pracy wykonywała i podaje stan licznika. Dotychczas zestawienia były przygotowywane w wersji papierowej, które później przepisywała do plików Excel specjalnie wyznaczona do tego osoba.

Inżynierowie Supremo zaproponowali przygotowanie łatwej w obsłudze aplikacji w Power Apps opartą o Microsoft Azure SQL. W ten sposób raporty zaczęliśmy sporządzać na urządzeniach mobilnych w trybie online oraz offline
mówił Dariusz Blocher.

Aplikacje do zarządzania brygadami i szacowania kosztów

Na podobnym mechanizmie jak wyżej powstała aplikacja do zarządzania brygadami.

Usystematyzowane raportowanie oraz idące za tym poprawność wykonywania prac i zgłaszanie naruszeń przepisów BHP, pozwoliły na sprawiedliwe przydzielanie premii dla pracowników.

Oprócz tego przy pomocy Power Platform zostało stworzone trzecie narzędzie dla Budimex – do oszacowywania kosztów wykonywanych prac. W ten sposób podejmowane decyzje na terenie budowy stały się bardziej rentowne.

Dzięki rozwiązaniom Microsoft uzyskaliśmy pełny wgląd i przejrzystość do danych w całej organizacji. Łatwe w obsłudze narzędzia w Power Platform umożliwiają nam wszystkim podejmowanie lepszych decyzjipodsumowywał Dariusz Blocher.

Czym właściwie jest Microsoft Power Platform?

Microsoft Power Platform to grupa narzędzi umożliwiających tworzenie inteligentnych, automatycznych rozwiązań biznesowych przy minimalnym kodowaniu.

Platforma ta składa się z kilku aplikacji:

  • Power BI – służącego do wizualizacji danych,
  • Power Apps – dla tworzenia aplikacji biznesowych,
  • Power Automate – do automatyzacji procesów biznesowych,
  • Power Pages – do tworzenia stron internetowych,
  • Copilot Studio (do niedawna Power Virtual Agents).

Power Platform jest szczególnie cenione za możliwości integracji, w tym z Microsoft Teams, Azure i Dynamics 365, a także za używany język programowania low-code Power Fx. Ułatwia on „wyrażanie” unikalnych, specyficznych procesów biznesowych w aplikacjach.

Najważniejsze zalety korzystania z Power Platform

Zalet wykorzystania tej platformy jest wiele – od zwiększenia efektywności operacyjnej, poprzez usprawnienie przepływu pracy, aż po umożliwienie szybkiego dostosowania się do zmieniających się wymagań rynku. Power Platform stanowi więc zbiór potężnych narzędzi, które wspierają innowacyjność i transformację cyfrową w przedsiębiorstwach na całym świecie.

Podsumowując, najważniejsze plusy korzystania z Power Platform to:

  • bezproblemowa skalowalność i zarządzanie aplikacji,
  • możliwość automatyzacji konkretnych procesów, w konkretny sposób, w konkretnej firmie,
  • łatwa obsługa – tworzenie bez kodu lub z wykorzystaniem niewielkiej jego ilości,
  • wizualizacja danych w przyjazny oraz czytelny sposób,
  • rozszerzalność w środowisku Microsoft 365, Dynamics 365 i aplikacjach SaaS.

Dla kogo aplikacje Power Platform są dobrym rozwiązaniem?

Power Platform to wszechstronne narzędzia umożliwiające różnego rodzaju organizacjom o różnej wielkości przekształcanie sposobu zarządzania biznesem i podejmowania wielu ważnych decyzji. Integracja z innymi produktami Microsoftu, w tym także chmurą Azure, zapewnia elastyczne oraz skalowalne rozwiązania dla organizacji praktycznie każdej wielkości.

Microsoft Power Platform jest przeznaczone dla szerokiego spektrum użytkowników – od osób nieposiadających doświadczenia programistycznego, po profesjonalnych deweloperów.

Platforma ta znajduje zastosowanie w różnych sektorach biznesu, takich jak:

  • finanse,
  • opieka zdrowotna i farmacja,
  • produkcja,
  • przemysł, energetyka, inżynieria,
  • edukacja,

oferując rozwiązania dostosowane do specyficznych potrzeb każdego z nich.

Zmień podejście do pracy dzięki automatyzacji

Microsoft Power Platform przekształca sposób, w jaki ludzie w organizacjach podejmują codzienne działania, umożliwiając im tworzenie rozwiązań, które napędzają innowacje i efektywność. Historie sukcesów naszych Klientów pokazują, jak Power Platform może przyspieszyć rozwój, jednocześnie zmniejszając koszty – analizując dane czy automatyzując procesy dzięki aplikacjom skrojonym na miarę.

Z tymi elastycznymi, skalowalnymi narzędziami, każda firma może stać się odporniejsza na zmiany i lepiej przygotowana na przyszłość. Chętnie pomożemy Ci w ich wdrożeniu w Twoim przedsiębiorstwie jako Rekomendowany Microsoft Solutions Partner.

Odzewij się do nas już teraz!

Supremo
Supremo
Supremo

Wierzymy w cyfrowe zmiany już od ponad 20 lat! Jako Rekomendowany Partner Microsoft pomagamy firmom o różnej wielkości i z różnych branż. Ciężką pracą osiągamy kolejne cele w postaci Specjalizacji oraz Kompetencji przyznawanych przez Microsoft. Są one dowodem potwierdzającym stopień naszej wiedzy, a także doświadczenia w obszarach Modern Work i Security.

Microsoft Power Platform – sprawdzony sposób na zwiększenie produktywności biznesowej

Supremo
Supremo
Supremo
5 min czytania
1.3.2024

Analiza danych, tworzenie i automatyzacja procesów – do realizacji tych celów wymagane są skuteczne rozwiązania. To właśnie Microsoft Power Platform pozwala przekształcać świetne pomysły w czyny, a tym samym przyspieszać rozwój małych i dużych przedsiębiorstw.

Sprawdź historie sukcesów trzech firm – Ziko Apteka, Apteka Gemini oraz Grupa Budimex, dla których przygotowaliśmy aplikacje szyte na miarę!


Niestandardowe aplikacje Microsoft dla niestandardowych potrzeb Ziko Apteka

Ziko Apteka to ogólnopolska sieć aptek oraz drogerii licząca ok. 200 placówek. Strukturę całej organizacji można przyrównać do oceanu, z czym z pewnością zgodzi się jej założyciel – Jan Zając, który prywatnie jest pasjonatem żeglarstwa.

Wielka woda jest niebezpiecznym żywiołem. Wymaga przestrzegania procedur bezpieczeństwa, ponieważ każdy błąd może być kosztowny dla prowadzonego biznesu. Mimo trudności nie można dać się zatopić. Podobnie sytuacja wygląda w branży farmaceutycznej. W Ziko Apteka, której misją jest dobro pacjentów, podczas wizyty w aptece, farmaceuci – choć nie są lekarzami – powinni być fachowcami i służyć radą, a także pomocą w potrzebie.

Jaki był punkt wyjścia?

  • Krakowski rodzinny biznes, bo nim jest Ziko Apteka, zaczął poszukiwać atrybutów wzmacniających i usprawniających strukturę powiązań centrali z placówkami na terenie całej Polski.
  • W kontekście dalszego rozwoju, sieć zaczął powstrzymywać chaos komunikacyjny oraz idące za nim trudności w utrzymaniu standardów (np. zunifikowanych narzędzi biznesowych).
  • Zgłaszanie zapotrzebowania na leki czy kontrola stanów magazynowych przez franczyzobiorców stały się kłopotliwe przy tak rozbudowanej strukturze.

Skala organizacji zaczęła przewyższać możliwości dotychczas wykorzystywanych narzędzi. Firma potrzebowała rozwiązania, które nie będzie skomplikowane dla użytkowników końcowych i szybko rozwiąże jej problemy.

Aplikacje usprawniające logistykę zamówień i współpracę z magazynem

Kluczowe było usprawnienie realizacji zgłoszeń zapotrzebowania na leki: brakujące na magazynie oraz zalegające na stanach magazynowych, wstrzymujące zamówienia.

Potrzebę łatwych w obsłudze, a jednocześnie profesjonalnych aplikacji w pełni zaspokoiło Microsoft Power Platform, czyli hybryda rozwiązań Power BI, Power Apps, Power Automate i Power Virtual Agents. W połączeniu z usługami Microsoft 365, Dynamics 365, Microsoft Azure i innymi aplikacjami pozwala na stworzenie kompleksowych rozwiązań biznesowych.


Specjaliści z zespołu Supremo stworzyli trzy aplikacje do:

  1. Obsługi zgłoszeń produktowych – każda z aptek zyskała możliwość zgłaszania zapotrzebowania na różnego rodzaju leki oraz inny asortyment, którego brakowało na magazynie. Takie zamówienia następnie były obsługiwane i realizowane przez Back Office.
  1. Zarządzania produktami zalegającymi – dzięki formularzom przygotowanym pod SharePoint Online w usłudze Power Apps apteki mogą aktualizować potrzeby dotyczące danego leku czy produktu, które zalegają na stanie. Wszystkie placówki zyskały możliwość wglądu do wstrzymanych produktów oraz zarządzania nimi. Z kolei administratorzy mogą w każdej chwili podejrzeć historię zmian produktów zalegających w każdej aptece.

Zespół Ziko Apteka otrzymał gotowe i intuicyjne narzędzia, z których bezproblemowo mogły korzystać osoby nawet z niewielkim doświadczeniem. Udostępnienie aplikacji pracownikom zakończyło żmudne wymiany maili, niekończące odkopywanie zawartości skrzynek odbiorczych w poszukiwaniu konkretnych zamówień.

Aplikacja do badania konkurencji

Na kanwie tego sukcesu powstała trzecia aplikacja dla Ziko Apteka – do badania konkurencji.

Jej użytkownicy wprowadzają do specjalnego formularza ceny z innych aptek. Dane te przetwarzane są do hurtowni danych, w których następuje analiza i ewentualna korekta stawek.

Dzięki temu w firmie zaczęto oszczędzać czas i podejmować pewne decyzje oparte na danych, a jednocześnie przestano popełniać powtarzalne błędy.

Narzędzia do zapewnienia jakości na każdym kroku w Gemini Polska

Na wielkie wody w branży farmaceutycznej w Polsce wypłynęła też Apteka Gemini, której załoga postanowiła usprawnić swoje procesy wewnętrzne. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od 1990 roku stara się, aby być jak najbliżej pacjentów.

Strategia ta realizowana jest wręcz dosłownie – stacjonarne apteki zlokalizowane są na terenie całego kraju. Dodatkowo od kilkunastu lat działa apteka internetowa – jedna z pierwszych o tak rozbudowanej bazie produktów we wschodniej części Europy.

Dostarczanie usług farmaceutycznych, realizacja potrzeb pacjentów na najwyższym poziomie oraz przyjazne podejście, to jedna strona medalu działalności Apteka Gemini. W kontekście realizacji tych celów nie można zapomnieć o drugie stronie. Mianowicie o poprawie komfortu pracy farmaceutów w rozbudowanej sieci przedsiębiorstwa, co podkreśla na każdym kroku Patryk Dolewa – Head Of Information Technology.

– Ogrom potrzeb informatycznych sprawił, że nasze dotychczasowe mechanizmy wewnętrzne zaczęły być niewydolne. Zdaliśmy sobie sprawę, że to najlepszy moment wesprzeć się innowacyjnymi rozwiązaniami, które zapobiegną kolejnym komplikacjom na linii apteki-centrala – komentuje.

Aplikacja do potwierdzania zgodności

Receptą na problemy sieci Apteka Gemini stała się aplikacja do obsługi procesu retaksacji, czyli potwierdzenia zgodności zrealizowanych recept względem sprzedanych produktów.

Tę czynność codziennie wykonują kierownicy regionalni. Za sprawą inżynierów Supremo powstało dla nich intuicyjne narzędzie w Power Apps, a dane przechowujemy na listach SharePoint Online.

Codziennie o godzinie 16:00 generowane są indywidualne raporty dla danego regionu. Osobno powstaje raport centralny, który zawiera zestawienie zbiorcze retaksacji przekazywane do dyrektorów organizacji –
dodaje Patryk Dolewa.

Pełna automatyzacja procesu generowania raportów w formie arkusza Excel wraz z jego odkładaniem do biblioteki dokumentów wydatnie ułatwiła kontrolę stanów magazynowych.

Na tym nie koniec – tworzenie i rozsyłanie raportów do zdefiniowanych odbiorców odbywa się samoistnie z wykorzystaniem usługi Power Automate (dawniej Microsoft Flow).

Microsoft Power Platform sprzyja innowacyjnościom w Grupie Budimex

Grupa Budimex tworzy jedną z największych grup budowlanych w Polsce. To także marka rozpoznawalna i ceniona od wielu lat za granicą. Fundamenty dzisiejszych osiągnięć stawiano już od 1968 roku, kiedy to powołano Centralę Handlu Zagranicznego Budownictwa Budimex.

Przedsiębiorstwo jest generalnym wykonawcą usług w sektorach infrastruktury drogowej, kolejowej, lotniskowej, budownictwa energetycznego, przemysłowego i ekologicznego. Budowniczymi sukcesu są ludzie, którzy ją tworzą. Wykwalifikowana kadra zawsze dokłada wszelkich starań, aby zaoferować usługi dopasowane do potrzeb swoich klientów.

Działamy rzetelnie, w sposób profesjonalny. Tak, aby realizować kontrakty na podstawie międzynarodowych standardów zarządzania. Kierujemy się koncepcją zrównoważonego rozwoju. Chcemy, żeby odpowiedzialność społeczna przedsiębiorstwa przenikała przez wszystkie procesy biznesowe w dobie rozwoju cyfryzacjizapewniał ówczesny Dyrektor Generalny Budimeksu, Dariusz Blocher.

Aplikacja dla pracowników fizycznych

Silną pozycję rynkową Budimeksu umocnił zakup akcji spółki przez jedną z największych firm budowlanych na świecie – hiszpański Ferrovial. Jednak utrzymanie przewagi konkurencyjnej wymagało wdrożenia zmian wewnętrznych. Zgłoszono zapotrzebowanie dla rozwiązań ułatwiających pracę pracownikom fizycznym. Jako Supremo zaproponowaliśmy wsparcie przy wykorzystaniu Microsoft Power Platform.

Każda z osób pracująca na budowie po skończonej pracy raportuje, z jakich maszyn korzystała, jaki rodzaj pracy wykonywała i podaje stan licznika. Dotychczas zestawienia były przygotowywane w wersji papierowej, które później przepisywała do plików Excel specjalnie wyznaczona do tego osoba.

Inżynierowie Supremo zaproponowali przygotowanie łatwej w obsłudze aplikacji w Power Apps opartą o Microsoft Azure SQL. W ten sposób raporty zaczęliśmy sporządzać na urządzeniach mobilnych w trybie online oraz offline
mówił Dariusz Blocher.

Aplikacje do zarządzania brygadami i szacowania kosztów

Na podobnym mechanizmie jak wyżej powstała aplikacja do zarządzania brygadami.

Usystematyzowane raportowanie oraz idące za tym poprawność wykonywania prac i zgłaszanie naruszeń przepisów BHP, pozwoliły na sprawiedliwe przydzielanie premii dla pracowników.

Oprócz tego przy pomocy Power Platform zostało stworzone trzecie narzędzie dla Budimex – do oszacowywania kosztów wykonywanych prac. W ten sposób podejmowane decyzje na terenie budowy stały się bardziej rentowne.

Dzięki rozwiązaniom Microsoft uzyskaliśmy pełny wgląd i przejrzystość do danych w całej organizacji. Łatwe w obsłudze narzędzia w Power Platform umożliwiają nam wszystkim podejmowanie lepszych decyzjipodsumowywał Dariusz Blocher.

Czym właściwie jest Microsoft Power Platform?

Microsoft Power Platform to grupa narzędzi umożliwiających tworzenie inteligentnych, automatycznych rozwiązań biznesowych przy minimalnym kodowaniu.

Platforma ta składa się z kilku aplikacji:

  • Power BI – służącego do wizualizacji danych,
  • Power Apps – dla tworzenia aplikacji biznesowych,
  • Power Automate – do automatyzacji procesów biznesowych,
  • Power Pages – do tworzenia stron internetowych,
  • Copilot Studio (do niedawna Power Virtual Agents).

Power Platform jest szczególnie cenione za możliwości integracji, w tym z Microsoft Teams, Azure i Dynamics 365, a także za używany język programowania low-code Power Fx. Ułatwia on „wyrażanie” unikalnych, specyficznych procesów biznesowych w aplikacjach.

Najważniejsze zalety korzystania z Power Platform

Zalet wykorzystania tej platformy jest wiele – od zwiększenia efektywności operacyjnej, poprzez usprawnienie przepływu pracy, aż po umożliwienie szybkiego dostosowania się do zmieniających się wymagań rynku. Power Platform stanowi więc zbiór potężnych narzędzi, które wspierają innowacyjność i transformację cyfrową w przedsiębiorstwach na całym świecie.

Podsumowując, najważniejsze plusy korzystania z Power Platform to:

  • bezproblemowa skalowalność i zarządzanie aplikacji,
  • możliwość automatyzacji konkretnych procesów, w konkretny sposób, w konkretnej firmie,
  • łatwa obsługa – tworzenie bez kodu lub z wykorzystaniem niewielkiej jego ilości,
  • wizualizacja danych w przyjazny oraz czytelny sposób,
  • rozszerzalność w środowisku Microsoft 365, Dynamics 365 i aplikacjach SaaS.

Dla kogo aplikacje Power Platform są dobrym rozwiązaniem?

Power Platform to wszechstronne narzędzia umożliwiające różnego rodzaju organizacjom o różnej wielkości przekształcanie sposobu zarządzania biznesem i podejmowania wielu ważnych decyzji. Integracja z innymi produktami Microsoftu, w tym także chmurą Azure, zapewnia elastyczne oraz skalowalne rozwiązania dla organizacji praktycznie każdej wielkości.

Microsoft Power Platform jest przeznaczone dla szerokiego spektrum użytkowników – od osób nieposiadających doświadczenia programistycznego, po profesjonalnych deweloperów.

Platforma ta znajduje zastosowanie w różnych sektorach biznesu, takich jak:

  • finanse,
  • opieka zdrowotna i farmacja,
  • produkcja,
  • przemysł, energetyka, inżynieria,
  • edukacja,

oferując rozwiązania dostosowane do specyficznych potrzeb każdego z nich.

Zmień podejście do pracy dzięki automatyzacji

Microsoft Power Platform przekształca sposób, w jaki ludzie w organizacjach podejmują codzienne działania, umożliwiając im tworzenie rozwiązań, które napędzają innowacje i efektywność. Historie sukcesów naszych Klientów pokazują, jak Power Platform może przyspieszyć rozwój, jednocześnie zmniejszając koszty – analizując dane czy automatyzując procesy dzięki aplikacjom skrojonym na miarę.

Z tymi elastycznymi, skalowalnymi narzędziami, każda firma może stać się odporniejsza na zmiany i lepiej przygotowana na przyszłość. Chętnie pomożemy Ci w ich wdrożeniu w Twoim przedsiębiorstwie jako Rekomendowany Microsoft Solutions Partner.

Odzewij się do nas już teraz!

Supremo
Supremo
Supremo

Wierzymy w cyfrowe zmiany już od ponad 20 lat! Jako Rekomendowany Partner Microsoft pomagamy firmom o różnej wielkości i z różnych branż. Ciężką pracą osiągamy kolejne cele w postaci Specjalizacji oraz Kompetencji przyznawanych przez Microsoft. Są one dowodem potwierdzającym stopień naszej wiedzy, a także doświadczenia w obszarach Modern Work i Security.

Jakie artykuły jeszcze Ci polecamy?