Cyfrowy tuning. Jak dealerzy samochodów mogą poprawić jakość obsługi i serwisu?

Supremo
5 min czytania
31.1.2024
Supremo
Supremo
Rekomendowany Partner Microsoft
Wierzymy w cyfrowe zmiany już od ponad 20 lat! Jako Rekomendowany Partner Microsoft pomagamy firmom o różnej wielkości i z różnych branż. Ciężką pracą osiągamy kolejne cele w postaci Specjalizacji oraz Kompetencji przyznawanych przez Microsoft. Są one dowodem potwierdzającym stopień naszej wiedzy, a także doświadczenia w obszarach Modern Work i Security.

Cyfrowy tuning. Jak dealerzy samochodów mogą poprawić jakość obsługi i serwisu?

Supremo
Supremo
Supremo
5 min czytania
31.1.2024

W dzisiejszym świecie, gdzie technologia jest na każdym kroku i… zakręcie, dealerzy samochodów muszą sprostać wielu wyzwaniom. Coraz bardziej zaawansowane rozwiązania wykorzystywane w najnowszych autach narzucają wysokie tempo rozwoju cyfrowego – szczególnie właścicielom i pracownikom firm zajmujących się sprzedażą samochodów oraz usługami serwisowymi.

Tutaj nie ma czasu na bierne czekanie. Brak odpowiednich systemów informatycznych oraz luki w kompetencjach cyfrowych pracowników mogą wprost przełożyć się na wyniki sprzedaży poszczególnych salonów. A konkurencja siedzi na zderzaku!

Chcesz dowiedzieć się, z jakimi wyzwaniami mierzą się osoby zarządzające obszarami IT?

Zapraszamy do lektury artykułu, który powstał na bazie naszych doświadczeń współpracy z klientami z branży motoryzacyjnej!


Automatyzacja, chmura, AI – w to warto inwestować

W raporcie PwC z 2023 roku, przeprowadzonego wśród CEO polskich firm, prezesi jako główne obszary inwestycji wskazali:

  • automatyzację procesów i systemów (65%),
  • wykorzystanie technologii chmurowych, AI i innych (59%),
  • a także podnoszenie kompetencji pracowników w kluczowych obszarach (56%).
Co dealerzy samochodów mogą zrobić, żeby nadążyć z automatyzacją procesów, wprowadzaniem chmury oraz sztucznej inteligencji?
I co istotne – jak przygotować pracowników na te zmiany wynikające z cyfrowej transformacji?

Eksperci branży są zgodni – nowoczesne technologie stanowią źródło przewagi konkurencyjnej i nie jest to tylko wyświechtany slogan. Dlatego w tym artykule pokażemy konkretne przykłady na to, jak poprawić konkurencyjność i efektywność firmy dzięki inwestycjom w IT – głównie poprzez szersze wykorzystanie rozwiązań chmurowych Microsoft 365.

Dynamiczna cyfryzacja w Audi Centrum Wrocław

Od wielu lat współpracujemy z dealerami samochodowymi, wspierając te organizacje w podróży do chmury. Na optymalizację biznesu dzięki Microsoft 365 zdecydowało się m.in. Auto Group Polska - Audi Centrum Wrocław oraz Auto Salon Świtoń-Paczkowski Sp. z o.o.  

Pomagamy firmom w migracji do chmury, optymalnym wykorzystaniu środowiska Microsoft 365, a także dzielimy się naszym know-how, jak korzystać z najnowocześniejszych rozwiązań AI. Na efekty transformacji cyfrowej nie trzeba długo czekać.

– Marki samochodów premium kładą szczególny nacisk na jakość procesów związanych z obsługą klienta w trakcie sprzedaży aut i usług serwisowych. „Premium” musi być od pierwszego wejrzenia i towarzyszyć przez całą podróż klientów z daną marką czy modelem. Oczekiwania klientów są bardzo wysokie. Narzędzie chmurowe i kompetencje pracowników by w optymalny sposób je wykorzystywać i na czas w bezpieczny sposób odpowiadać klientom, dostarczać informacje dają tą właśnie niewidzialną przewagę, i różnice dzięki której klienci wybierają właśnie TEN salon a nie TAMTEN – mówi Michał Peksa, CEO w Supremo.

Dzięki środowisku Microsoft 365 wraz z usługami i aplikacjami, takimi jak: Teams czy SharePoint, firmy branży automotive tworzą efektywne miejsca pracy. Usprawniają procesy obsługi klientów – umawianie i prowadzenie spotkań online, czy automatyzację powtarzalnych czynności związanych np. z wprowadzaniem danych.

Z czym mierzą się dealerzy samochodów osobowych?

1. Automatyzacja procesów wspierających obsługę klienta

Z jednej strony dealerzy korzystają z systemów IT narzucanych przez producenta oferowanych marek, żeby zapewnić spójność środowiska w całym ekosystemie danego producenta. Z drugiej strony, wiele procesów nie jest uwzględnionych w systemach IT przeznaczonych salonom.  

Dlatego właśnie aspekt dotyczący automatyzacji może przesądzić o tym, że jakość obsługi klienta i usług serwisowych będzie na najwyższym poziomie – wyróżniającym konkretną firmę spośród konkurencji.  

Jak aplikacje biznesowe i automatyzacje procesów ułatwiają prowadzenie salonów samochodów?

Dzięki usługom Microsoft Power Platform zautomatyzujesz czasochłonne procesy, które są wykonywane osobiście przez pracowników, w tym np.:

  • codzienne aktualizowanie cen sprzedaży części samochodowych z wykorzystaniem Power Automate,
  • automatyzację mailingu do klientów na bazie danych z systemu CRM, typu przypomnienie o okresowej wizycie serwisowej,
  • zbieranie niezbędnych informacji o samochodzie przyjmowanym do serwisu wraz z dokumentacją fotograficzną do aplikacji, która została zaprojektowana tak, aby uwzględniać wszystkie konieczne dane,
  • aplikacja, która umożliwia zastąpienie papierowych formularzy – elektronicznymi i zbieranie do systemu np. protokołów odbioru i niezbędnych zgód klienta.  

Jest to czysta oszczędność czasu oraz eliminacja potencjalnych błędów w obsłudze serwisowej!

2. Zapewnienie wysokich standardów cyberbezpieczeństwa

Ważnym zagadnieniem, które łączy świat rozwiązań IT i bezpieczeństwa danych, jest konieczność zarządzania dużymi bazami: danych klientów, historii zakupów, umów, usług leasingowych czy serwisowych. Zadbanie o wysokie standardy cyberbezpieczeństwa wymagane przez regulacje RODO jest możliwe jedynie w przypadku korzystania z najnowocześniejszych usług i systemów ochrony danych.  

– Bez inwestycji w technologię firmom nie uda się zapewnić bezpieczeństwa, tym bardziej w sytuacji wzrostu liczby ataków hakerskich. Zdalne zarządzanie komputerami, telefonami czy aplikacjami poprzez Microsoft Intune pozwala na szybką reakcję w kryzysowej sytuacji, np. kradzieży sprzętu zawierającego wrażliwe dane klientów – mówi Grzegorz Sadziak, Solution Architect, Security Lead w Supremo, ekspert ds. cybersecurity. – W ciągu kilku minut można zablokować telefon, który dostał się w niepowołane ręce. A to tylko jedna z wielu możliwości Intune’a – dodaje.

3. Poprawa efektywności pracy dzięki odpowiednim narzędziom i AI

Efektywne, a więc szybkie korzystanie z narzędzi do codziennej pracy zespołowej, indywidualnej czy zdalnej sprawia, że praca ma mniej „przestojów”. Wiele powtarzalnych zadań obecnie przejmują aplikacje chmurowe Microsoft 365.

Jeszcze kilka lat temu spotykaliśmy się z obawami o bezpieczeństwo danych czy ograniczeniami narzucanymi przez producentów aut. Dziś już prawie nie ma organizacji, która nie korzystałyby w z usług chmurowych w żadnym zakresie. W Supremo najczęściej pomagamy firmom w migracji do chmury Microsoft i jej optymalizacji, aby maksymalnie wykorzystać możliwości wynikające z posiadanych licencji.  

Duże znaczenie ma również możliwość korzystania z rozwiązań sztucznej inteligencji – Copilot, do której działania niezbędne jest posiadanie środowiska chmurowego Microsoft.  

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat możliwości Microsoft Copilot – koniecznie sprawdź nasz webinar!
Jak konkretnie Outlook, Teams i Copilot poprawiają efektywność pracy?

Narzędzia Microsoft 365 pomagają w codziennej pracy, umożliwiając m.in.:

  • sprawną komunikację w ramach działów, umawianie oraz prowadzenie spotkań dzięki Outlook i Teams,
  • prezentację samochodu poprzez spotkanie online w aplikacji Teams na urządzeniu mobilnym. Klient ogląda auto bez wychodzenia z domu, może zdawać pytania i obejrzeć auto na zbliżeniach szybki dostęp do plików i dokumentów poprzez Microsoft SharePoint,
  • prowadzenie angażującej komunikacji wewnętrznej za pomocą intranetu i aplikacji dla pracowników opartych na SharePoint,
  • wykorzystanie usług sztucznej inteligencji – czatu Copilot, który bazuje na ChatGPT 4 oraz usłudze Copilot dla Microsoft 365, wprowadzającej firmy na najwyższy poziom biznesowego wykorzystania AI.

Rozwój narzędzi do pracy oraz coraz większa rola sztucznej inteligencji są możliwe tylko wtedy, gdy cała organizacja jest w stanie z nich efektywnie korzystać, a pracownicy posiadają kompetencje cyfrowe na odpowiednim poziomie.

Jeśli interesują Cię szkolenia dla pracowników, zapraszamy do umówienia bezpłatnej konsultacji, podczas której dowiesz się, jakie możliwości rozwoju cyfrowego ma Twoja firma.

4. Konieczność wdrożenia nowoczesnych rozwiązań serwerowych

Przez ostatnie kilkadziesiąt lat sektor motoryzacyjny zainwestował miliardy dolarów w systemy informatyczne, rozwiązania do automatyzacji i zaawansowane technologie wykorzystywane w samochodach. Dealerzy, którzy kontynuują te inwestycje, mają największe szanse, aby pozostać konkurencyjnymi na tak wymagającym rynku, jak sprzedaż samochodów osobowych.  

Standardem staje się wykorzystywanie chmury w miejsce fizycznej serwerowni lub hybryda rozwiązań on premise z chmurą np. Azure. Dzięki temu można zapomnieć o budowie i modernizacji serwerowni bezpośrednio w salonie i znacznie obniżyć koszty, które zazwyczaj umykają naszej uwadze (np. energii elektrycznej niezbędnej do utrzymania serwerowni, usług serwisowych, zakupu oprogramowania lub modernizacji sprzętu). Ciągłość utrzymania działania to podstawowa zaleta chmury czy hybrydy.

– W przypadku rozwiązań chmurowych Microsoft możemy skorzystać z wielu rozwiązań zmniejszających próg wejścia. Zamiast inwestować w fizyczne serwery, warto wybrać rozwiązania chmurowe w modelu subskrypcyjnym i rozłożyć inwestycję na lata – mówi Przemysław Tomanik, Business Development Manager w Supremo, odpowiedzialny za współpracę z Klientami w branży automotive.

5. Zapewnienie środków finansowych na inwestycje IT

Rynek motoryzacyjny w ostatnich latach przeniósł wiele zwrotów akcji. Rok 2023 naznaczony był zmniejszeniem liczby wizyt w salonach, w szczególności marek premium, któremu jednocześnie towarzyszył wzrost wartości sprzedaży nowych aut. Klienci są coraz bardziej „cyfrowi” i takie oczekiwania stawiają partnerom biznesowym. Tuning środowiska IT, tak jak wybór auta z wyższym pakietem wyposażenia, wymaga ponoszenia kosztów.

Jak zrealizować taką inwestycję i jednocześnie zoptymalizować wydatki? Mamy na to sprawdzone sposoby!  

Poprzez odpowiednie dobranie licencji oraz maksymalne wykorzystanie możliwości, jakie dają, nasi klienci mają znacznie niższe obciążenia finansowe, albo wręcz są w stanie obniżyć koszty IT w ogólnym rozrachunku. Często wyższe licencje pozwalają na rezygnację z wielu innych kosztownych systemów, ułatwiając administrowanie ujednoliconym środowiskiem IT.

Dealerzy muszą wrzucić wyższy bieg w obszarze technologii i informatyzacji

Koncerny motoryzacyjne prześcigają się w wyścigu technologicznym. Działając w branży automotive, postój jest równoznaczny z pozostaniem w tyle. Co to oznacza dla dealerów samochodów? Tylko inwestycje w nowoczesne technologie IT pozwolą Twojej organizacji wspiąć się na podium!

Salony dealerskie potrzebują stabilnych przychodów ze sprzedaży aut. To dzięki usługom naprawczym i serwisowym mogą znacznie poprawić rentowność swojego biznesu. Perfekcyjnie zarządzane systemy związane z serwisem to klucz do utrzymania zadowolonych klientów oraz pełnej kontroli kosztów.

Niezależnie od tego, czy potrzebujesz usprawnić procesy serwisowe, zautomatyzować zadania, przenieść dane do chmury, czy podnieść kwalifikacje cyfrowe swoich pracowników, w Supremo znajdziemy dla Ciebie idealne rozwiązanie.


Zacznij jak najszybciej korzystać z nowoczesnych technologii IT od Microsoft.
Zdobądź pole position przed konkurencją i tym samym wizyty nowych klientów w Twoim salonie!


Skontaktuj się z nami już dziś – dowiedz się, jak możemy pomóc Ci
we wdrożeniu najlepszych rozwiązań IT.

Supremo
Supremo
Supremo

Wierzymy w cyfrowe zmiany już od ponad 20 lat! Jako Rekomendowany Partner Microsoft pomagamy firmom o różnej wielkości i z różnych branż. Ciężką pracą osiągamy kolejne cele w postaci Specjalizacji oraz Kompetencji przyznawanych przez Microsoft. Są one dowodem potwierdzającym stopień naszej wiedzy, a także doświadczenia w obszarach Modern Work i Security.

Cyfrowy tuning. Jak dealerzy samochodów mogą poprawić jakość obsługi i serwisu?

Supremo
Supremo
Supremo
5 min czytania
31.1.2024

W dzisiejszym świecie, gdzie technologia jest na każdym kroku i… zakręcie, dealerzy samochodów muszą sprostać wielu wyzwaniom. Coraz bardziej zaawansowane rozwiązania wykorzystywane w najnowszych autach narzucają wysokie tempo rozwoju cyfrowego – szczególnie właścicielom i pracownikom firm zajmujących się sprzedażą samochodów oraz usługami serwisowymi.

Tutaj nie ma czasu na bierne czekanie. Brak odpowiednich systemów informatycznych oraz luki w kompetencjach cyfrowych pracowników mogą wprost przełożyć się na wyniki sprzedaży poszczególnych salonów. A konkurencja siedzi na zderzaku!

Chcesz dowiedzieć się, z jakimi wyzwaniami mierzą się osoby zarządzające obszarami IT?

Zapraszamy do lektury artykułu, który powstał na bazie naszych doświadczeń współpracy z klientami z branży motoryzacyjnej!


Automatyzacja, chmura, AI – w to warto inwestować

W raporcie PwC z 2023 roku, przeprowadzonego wśród CEO polskich firm, prezesi jako główne obszary inwestycji wskazali:

  • automatyzację procesów i systemów (65%),
  • wykorzystanie technologii chmurowych, AI i innych (59%),
  • a także podnoszenie kompetencji pracowników w kluczowych obszarach (56%).
Co dealerzy samochodów mogą zrobić, żeby nadążyć z automatyzacją procesów, wprowadzaniem chmury oraz sztucznej inteligencji?
I co istotne – jak przygotować pracowników na te zmiany wynikające z cyfrowej transformacji?

Eksperci branży są zgodni – nowoczesne technologie stanowią źródło przewagi konkurencyjnej i nie jest to tylko wyświechtany slogan. Dlatego w tym artykule pokażemy konkretne przykłady na to, jak poprawić konkurencyjność i efektywność firmy dzięki inwestycjom w IT – głównie poprzez szersze wykorzystanie rozwiązań chmurowych Microsoft 365.

Dynamiczna cyfryzacja w Audi Centrum Wrocław

Od wielu lat współpracujemy z dealerami samochodowymi, wspierając te organizacje w podróży do chmury. Na optymalizację biznesu dzięki Microsoft 365 zdecydowało się m.in. Auto Group Polska - Audi Centrum Wrocław oraz Auto Salon Świtoń-Paczkowski Sp. z o.o.  

Pomagamy firmom w migracji do chmury, optymalnym wykorzystaniu środowiska Microsoft 365, a także dzielimy się naszym know-how, jak korzystać z najnowocześniejszych rozwiązań AI. Na efekty transformacji cyfrowej nie trzeba długo czekać.

– Marki samochodów premium kładą szczególny nacisk na jakość procesów związanych z obsługą klienta w trakcie sprzedaży aut i usług serwisowych. „Premium” musi być od pierwszego wejrzenia i towarzyszyć przez całą podróż klientów z daną marką czy modelem. Oczekiwania klientów są bardzo wysokie. Narzędzie chmurowe i kompetencje pracowników by w optymalny sposób je wykorzystywać i na czas w bezpieczny sposób odpowiadać klientom, dostarczać informacje dają tą właśnie niewidzialną przewagę, i różnice dzięki której klienci wybierają właśnie TEN salon a nie TAMTEN – mówi Michał Peksa, CEO w Supremo.

Dzięki środowisku Microsoft 365 wraz z usługami i aplikacjami, takimi jak: Teams czy SharePoint, firmy branży automotive tworzą efektywne miejsca pracy. Usprawniają procesy obsługi klientów – umawianie i prowadzenie spotkań online, czy automatyzację powtarzalnych czynności związanych np. z wprowadzaniem danych.

Z czym mierzą się dealerzy samochodów osobowych?

1. Automatyzacja procesów wspierających obsługę klienta

Z jednej strony dealerzy korzystają z systemów IT narzucanych przez producenta oferowanych marek, żeby zapewnić spójność środowiska w całym ekosystemie danego producenta. Z drugiej strony, wiele procesów nie jest uwzględnionych w systemach IT przeznaczonych salonom.  

Dlatego właśnie aspekt dotyczący automatyzacji może przesądzić o tym, że jakość obsługi klienta i usług serwisowych będzie na najwyższym poziomie – wyróżniającym konkretną firmę spośród konkurencji.  

Jak aplikacje biznesowe i automatyzacje procesów ułatwiają prowadzenie salonów samochodów?

Dzięki usługom Microsoft Power Platform zautomatyzujesz czasochłonne procesy, które są wykonywane osobiście przez pracowników, w tym np.:

  • codzienne aktualizowanie cen sprzedaży części samochodowych z wykorzystaniem Power Automate,
  • automatyzację mailingu do klientów na bazie danych z systemu CRM, typu przypomnienie o okresowej wizycie serwisowej,
  • zbieranie niezbędnych informacji o samochodzie przyjmowanym do serwisu wraz z dokumentacją fotograficzną do aplikacji, która została zaprojektowana tak, aby uwzględniać wszystkie konieczne dane,
  • aplikacja, która umożliwia zastąpienie papierowych formularzy – elektronicznymi i zbieranie do systemu np. protokołów odbioru i niezbędnych zgód klienta.  

Jest to czysta oszczędność czasu oraz eliminacja potencjalnych błędów w obsłudze serwisowej!

2. Zapewnienie wysokich standardów cyberbezpieczeństwa

Ważnym zagadnieniem, które łączy świat rozwiązań IT i bezpieczeństwa danych, jest konieczność zarządzania dużymi bazami: danych klientów, historii zakupów, umów, usług leasingowych czy serwisowych. Zadbanie o wysokie standardy cyberbezpieczeństwa wymagane przez regulacje RODO jest możliwe jedynie w przypadku korzystania z najnowocześniejszych usług i systemów ochrony danych.  

– Bez inwestycji w technologię firmom nie uda się zapewnić bezpieczeństwa, tym bardziej w sytuacji wzrostu liczby ataków hakerskich. Zdalne zarządzanie komputerami, telefonami czy aplikacjami poprzez Microsoft Intune pozwala na szybką reakcję w kryzysowej sytuacji, np. kradzieży sprzętu zawierającego wrażliwe dane klientów – mówi Grzegorz Sadziak, Solution Architect, Security Lead w Supremo, ekspert ds. cybersecurity. – W ciągu kilku minut można zablokować telefon, który dostał się w niepowołane ręce. A to tylko jedna z wielu możliwości Intune’a – dodaje.

3. Poprawa efektywności pracy dzięki odpowiednim narzędziom i AI

Efektywne, a więc szybkie korzystanie z narzędzi do codziennej pracy zespołowej, indywidualnej czy zdalnej sprawia, że praca ma mniej „przestojów”. Wiele powtarzalnych zadań obecnie przejmują aplikacje chmurowe Microsoft 365.

Jeszcze kilka lat temu spotykaliśmy się z obawami o bezpieczeństwo danych czy ograniczeniami narzucanymi przez producentów aut. Dziś już prawie nie ma organizacji, która nie korzystałyby w z usług chmurowych w żadnym zakresie. W Supremo najczęściej pomagamy firmom w migracji do chmury Microsoft i jej optymalizacji, aby maksymalnie wykorzystać możliwości wynikające z posiadanych licencji.  

Duże znaczenie ma również możliwość korzystania z rozwiązań sztucznej inteligencji – Copilot, do której działania niezbędne jest posiadanie środowiska chmurowego Microsoft.  

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat możliwości Microsoft Copilot – koniecznie sprawdź nasz webinar!
Jak konkretnie Outlook, Teams i Copilot poprawiają efektywność pracy?

Narzędzia Microsoft 365 pomagają w codziennej pracy, umożliwiając m.in.:

  • sprawną komunikację w ramach działów, umawianie oraz prowadzenie spotkań dzięki Outlook i Teams,
  • prezentację samochodu poprzez spotkanie online w aplikacji Teams na urządzeniu mobilnym. Klient ogląda auto bez wychodzenia z domu, może zdawać pytania i obejrzeć auto na zbliżeniach szybki dostęp do plików i dokumentów poprzez Microsoft SharePoint,
  • prowadzenie angażującej komunikacji wewnętrznej za pomocą intranetu i aplikacji dla pracowników opartych na SharePoint,
  • wykorzystanie usług sztucznej inteligencji – czatu Copilot, który bazuje na ChatGPT 4 oraz usłudze Copilot dla Microsoft 365, wprowadzającej firmy na najwyższy poziom biznesowego wykorzystania AI.

Rozwój narzędzi do pracy oraz coraz większa rola sztucznej inteligencji są możliwe tylko wtedy, gdy cała organizacja jest w stanie z nich efektywnie korzystać, a pracownicy posiadają kompetencje cyfrowe na odpowiednim poziomie.

Jeśli interesują Cię szkolenia dla pracowników, zapraszamy do umówienia bezpłatnej konsultacji, podczas której dowiesz się, jakie możliwości rozwoju cyfrowego ma Twoja firma.

4. Konieczność wdrożenia nowoczesnych rozwiązań serwerowych

Przez ostatnie kilkadziesiąt lat sektor motoryzacyjny zainwestował miliardy dolarów w systemy informatyczne, rozwiązania do automatyzacji i zaawansowane technologie wykorzystywane w samochodach. Dealerzy, którzy kontynuują te inwestycje, mają największe szanse, aby pozostać konkurencyjnymi na tak wymagającym rynku, jak sprzedaż samochodów osobowych.  

Standardem staje się wykorzystywanie chmury w miejsce fizycznej serwerowni lub hybryda rozwiązań on premise z chmurą np. Azure. Dzięki temu można zapomnieć o budowie i modernizacji serwerowni bezpośrednio w salonie i znacznie obniżyć koszty, które zazwyczaj umykają naszej uwadze (np. energii elektrycznej niezbędnej do utrzymania serwerowni, usług serwisowych, zakupu oprogramowania lub modernizacji sprzętu). Ciągłość utrzymania działania to podstawowa zaleta chmury czy hybrydy.

– W przypadku rozwiązań chmurowych Microsoft możemy skorzystać z wielu rozwiązań zmniejszających próg wejścia. Zamiast inwestować w fizyczne serwery, warto wybrać rozwiązania chmurowe w modelu subskrypcyjnym i rozłożyć inwestycję na lata – mówi Przemysław Tomanik, Business Development Manager w Supremo, odpowiedzialny za współpracę z Klientami w branży automotive.

5. Zapewnienie środków finansowych na inwestycje IT

Rynek motoryzacyjny w ostatnich latach przeniósł wiele zwrotów akcji. Rok 2023 naznaczony był zmniejszeniem liczby wizyt w salonach, w szczególności marek premium, któremu jednocześnie towarzyszył wzrost wartości sprzedaży nowych aut. Klienci są coraz bardziej „cyfrowi” i takie oczekiwania stawiają partnerom biznesowym. Tuning środowiska IT, tak jak wybór auta z wyższym pakietem wyposażenia, wymaga ponoszenia kosztów.

Jak zrealizować taką inwestycję i jednocześnie zoptymalizować wydatki? Mamy na to sprawdzone sposoby!  

Poprzez odpowiednie dobranie licencji oraz maksymalne wykorzystanie możliwości, jakie dają, nasi klienci mają znacznie niższe obciążenia finansowe, albo wręcz są w stanie obniżyć koszty IT w ogólnym rozrachunku. Często wyższe licencje pozwalają na rezygnację z wielu innych kosztownych systemów, ułatwiając administrowanie ujednoliconym środowiskiem IT.

Dealerzy muszą wrzucić wyższy bieg w obszarze technologii i informatyzacji

Koncerny motoryzacyjne prześcigają się w wyścigu technologicznym. Działając w branży automotive, postój jest równoznaczny z pozostaniem w tyle. Co to oznacza dla dealerów samochodów? Tylko inwestycje w nowoczesne technologie IT pozwolą Twojej organizacji wspiąć się na podium!

Salony dealerskie potrzebują stabilnych przychodów ze sprzedaży aut. To dzięki usługom naprawczym i serwisowym mogą znacznie poprawić rentowność swojego biznesu. Perfekcyjnie zarządzane systemy związane z serwisem to klucz do utrzymania zadowolonych klientów oraz pełnej kontroli kosztów.

Niezależnie od tego, czy potrzebujesz usprawnić procesy serwisowe, zautomatyzować zadania, przenieść dane do chmury, czy podnieść kwalifikacje cyfrowe swoich pracowników, w Supremo znajdziemy dla Ciebie idealne rozwiązanie.


Zacznij jak najszybciej korzystać z nowoczesnych technologii IT od Microsoft.
Zdobądź pole position przed konkurencją i tym samym wizyty nowych klientów w Twoim salonie!


Skontaktuj się z nami już dziś – dowiedz się, jak możemy pomóc Ci
we wdrożeniu najlepszych rozwiązań IT.

Supremo
Supremo
Supremo

Wierzymy w cyfrowe zmiany już od ponad 20 lat! Jako Rekomendowany Partner Microsoft pomagamy firmom o różnej wielkości i z różnych branż. Ciężką pracą osiągamy kolejne cele w postaci Specjalizacji oraz Kompetencji przyznawanych przez Microsoft. Są one dowodem potwierdzającym stopień naszej wiedzy, a także doświadczenia w obszarach Modern Work i Security.

Cyfrowy tuning. Jak dealerzy samochodów mogą poprawić jakość obsługi i serwisu?

Supremo
Supremo
Supremo
5 min czytania
31.1.2024

W dzisiejszym świecie, gdzie technologia jest na każdym kroku i… zakręcie, dealerzy samochodów muszą sprostać wielu wyzwaniom. Coraz bardziej zaawansowane rozwiązania wykorzystywane w najnowszych autach narzucają wysokie tempo rozwoju cyfrowego – szczególnie właścicielom i pracownikom firm zajmujących się sprzedażą samochodów oraz usługami serwisowymi.

Tutaj nie ma czasu na bierne czekanie. Brak odpowiednich systemów informatycznych oraz luki w kompetencjach cyfrowych pracowników mogą wprost przełożyć się na wyniki sprzedaży poszczególnych salonów. A konkurencja siedzi na zderzaku!

Chcesz dowiedzieć się, z jakimi wyzwaniami mierzą się osoby zarządzające obszarami IT?

Zapraszamy do lektury artykułu, który powstał na bazie naszych doświadczeń współpracy z klientami z branży motoryzacyjnej!


Automatyzacja, chmura, AI – w to warto inwestować

W raporcie PwC z 2023 roku, przeprowadzonego wśród CEO polskich firm, prezesi jako główne obszary inwestycji wskazali:

  • automatyzację procesów i systemów (65%),
  • wykorzystanie technologii chmurowych, AI i innych (59%),
  • a także podnoszenie kompetencji pracowników w kluczowych obszarach (56%).
Co dealerzy samochodów mogą zrobić, żeby nadążyć z automatyzacją procesów, wprowadzaniem chmury oraz sztucznej inteligencji?
I co istotne – jak przygotować pracowników na te zmiany wynikające z cyfrowej transformacji?

Eksperci branży są zgodni – nowoczesne technologie stanowią źródło przewagi konkurencyjnej i nie jest to tylko wyświechtany slogan. Dlatego w tym artykule pokażemy konkretne przykłady na to, jak poprawić konkurencyjność i efektywność firmy dzięki inwestycjom w IT – głównie poprzez szersze wykorzystanie rozwiązań chmurowych Microsoft 365.

Dynamiczna cyfryzacja w Audi Centrum Wrocław

Od wielu lat współpracujemy z dealerami samochodowymi, wspierając te organizacje w podróży do chmury. Na optymalizację biznesu dzięki Microsoft 365 zdecydowało się m.in. Auto Group Polska - Audi Centrum Wrocław oraz Auto Salon Świtoń-Paczkowski Sp. z o.o.  

Pomagamy firmom w migracji do chmury, optymalnym wykorzystaniu środowiska Microsoft 365, a także dzielimy się naszym know-how, jak korzystać z najnowocześniejszych rozwiązań AI. Na efekty transformacji cyfrowej nie trzeba długo czekać.

– Marki samochodów premium kładą szczególny nacisk na jakość procesów związanych z obsługą klienta w trakcie sprzedaży aut i usług serwisowych. „Premium” musi być od pierwszego wejrzenia i towarzyszyć przez całą podróż klientów z daną marką czy modelem. Oczekiwania klientów są bardzo wysokie. Narzędzie chmurowe i kompetencje pracowników by w optymalny sposób je wykorzystywać i na czas w bezpieczny sposób odpowiadać klientom, dostarczać informacje dają tą właśnie niewidzialną przewagę, i różnice dzięki której klienci wybierają właśnie TEN salon a nie TAMTEN – mówi Michał Peksa, CEO w Supremo.

Dzięki środowisku Microsoft 365 wraz z usługami i aplikacjami, takimi jak: Teams czy SharePoint, firmy branży automotive tworzą efektywne miejsca pracy. Usprawniają procesy obsługi klientów – umawianie i prowadzenie spotkań online, czy automatyzację powtarzalnych czynności związanych np. z wprowadzaniem danych.

Z czym mierzą się dealerzy samochodów osobowych?

1. Automatyzacja procesów wspierających obsługę klienta

Z jednej strony dealerzy korzystają z systemów IT narzucanych przez producenta oferowanych marek, żeby zapewnić spójność środowiska w całym ekosystemie danego producenta. Z drugiej strony, wiele procesów nie jest uwzględnionych w systemach IT przeznaczonych salonom.  

Dlatego właśnie aspekt dotyczący automatyzacji może przesądzić o tym, że jakość obsługi klienta i usług serwisowych będzie na najwyższym poziomie – wyróżniającym konkretną firmę spośród konkurencji.  

Jak aplikacje biznesowe i automatyzacje procesów ułatwiają prowadzenie salonów samochodów?

Dzięki usługom Microsoft Power Platform zautomatyzujesz czasochłonne procesy, które są wykonywane osobiście przez pracowników, w tym np.:

  • codzienne aktualizowanie cen sprzedaży części samochodowych z wykorzystaniem Power Automate,
  • automatyzację mailingu do klientów na bazie danych z systemu CRM, typu przypomnienie o okresowej wizycie serwisowej,
  • zbieranie niezbędnych informacji o samochodzie przyjmowanym do serwisu wraz z dokumentacją fotograficzną do aplikacji, która została zaprojektowana tak, aby uwzględniać wszystkie konieczne dane,
  • aplikacja, która umożliwia zastąpienie papierowych formularzy – elektronicznymi i zbieranie do systemu np. protokołów odbioru i niezbędnych zgód klienta.  

Jest to czysta oszczędność czasu oraz eliminacja potencjalnych błędów w obsłudze serwisowej!

2. Zapewnienie wysokich standardów cyberbezpieczeństwa

Ważnym zagadnieniem, które łączy świat rozwiązań IT i bezpieczeństwa danych, jest konieczność zarządzania dużymi bazami: danych klientów, historii zakupów, umów, usług leasingowych czy serwisowych. Zadbanie o wysokie standardy cyberbezpieczeństwa wymagane przez regulacje RODO jest możliwe jedynie w przypadku korzystania z najnowocześniejszych usług i systemów ochrony danych.  

– Bez inwestycji w technologię firmom nie uda się zapewnić bezpieczeństwa, tym bardziej w sytuacji wzrostu liczby ataków hakerskich. Zdalne zarządzanie komputerami, telefonami czy aplikacjami poprzez Microsoft Intune pozwala na szybką reakcję w kryzysowej sytuacji, np. kradzieży sprzętu zawierającego wrażliwe dane klientów – mówi Grzegorz Sadziak, Solution Architect, Security Lead w Supremo, ekspert ds. cybersecurity. – W ciągu kilku minut można zablokować telefon, który dostał się w niepowołane ręce. A to tylko jedna z wielu możliwości Intune’a – dodaje.

3. Poprawa efektywności pracy dzięki odpowiednim narzędziom i AI

Efektywne, a więc szybkie korzystanie z narzędzi do codziennej pracy zespołowej, indywidualnej czy zdalnej sprawia, że praca ma mniej „przestojów”. Wiele powtarzalnych zadań obecnie przejmują aplikacje chmurowe Microsoft 365.

Jeszcze kilka lat temu spotykaliśmy się z obawami o bezpieczeństwo danych czy ograniczeniami narzucanymi przez producentów aut. Dziś już prawie nie ma organizacji, która nie korzystałyby w z usług chmurowych w żadnym zakresie. W Supremo najczęściej pomagamy firmom w migracji do chmury Microsoft i jej optymalizacji, aby maksymalnie wykorzystać możliwości wynikające z posiadanych licencji.  

Duże znaczenie ma również możliwość korzystania z rozwiązań sztucznej inteligencji – Copilot, do której działania niezbędne jest posiadanie środowiska chmurowego Microsoft.  

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat możliwości Microsoft Copilot – koniecznie sprawdź nasz webinar!
Jak konkretnie Outlook, Teams i Copilot poprawiają efektywność pracy?

Narzędzia Microsoft 365 pomagają w codziennej pracy, umożliwiając m.in.:

  • sprawną komunikację w ramach działów, umawianie oraz prowadzenie spotkań dzięki Outlook i Teams,
  • prezentację samochodu poprzez spotkanie online w aplikacji Teams na urządzeniu mobilnym. Klient ogląda auto bez wychodzenia z domu, może zdawać pytania i obejrzeć auto na zbliżeniach szybki dostęp do plików i dokumentów poprzez Microsoft SharePoint,
  • prowadzenie angażującej komunikacji wewnętrznej za pomocą intranetu i aplikacji dla pracowników opartych na SharePoint,
  • wykorzystanie usług sztucznej inteligencji – czatu Copilot, który bazuje na ChatGPT 4 oraz usłudze Copilot dla Microsoft 365, wprowadzającej firmy na najwyższy poziom biznesowego wykorzystania AI.

Rozwój narzędzi do pracy oraz coraz większa rola sztucznej inteligencji są możliwe tylko wtedy, gdy cała organizacja jest w stanie z nich efektywnie korzystać, a pracownicy posiadają kompetencje cyfrowe na odpowiednim poziomie.

Jeśli interesują Cię szkolenia dla pracowników, zapraszamy do umówienia bezpłatnej konsultacji, podczas której dowiesz się, jakie możliwości rozwoju cyfrowego ma Twoja firma.

4. Konieczność wdrożenia nowoczesnych rozwiązań serwerowych

Przez ostatnie kilkadziesiąt lat sektor motoryzacyjny zainwestował miliardy dolarów w systemy informatyczne, rozwiązania do automatyzacji i zaawansowane technologie wykorzystywane w samochodach. Dealerzy, którzy kontynuują te inwestycje, mają największe szanse, aby pozostać konkurencyjnymi na tak wymagającym rynku, jak sprzedaż samochodów osobowych.  

Standardem staje się wykorzystywanie chmury w miejsce fizycznej serwerowni lub hybryda rozwiązań on premise z chmurą np. Azure. Dzięki temu można zapomnieć o budowie i modernizacji serwerowni bezpośrednio w salonie i znacznie obniżyć koszty, które zazwyczaj umykają naszej uwadze (np. energii elektrycznej niezbędnej do utrzymania serwerowni, usług serwisowych, zakupu oprogramowania lub modernizacji sprzętu). Ciągłość utrzymania działania to podstawowa zaleta chmury czy hybrydy.

– W przypadku rozwiązań chmurowych Microsoft możemy skorzystać z wielu rozwiązań zmniejszających próg wejścia. Zamiast inwestować w fizyczne serwery, warto wybrać rozwiązania chmurowe w modelu subskrypcyjnym i rozłożyć inwestycję na lata – mówi Przemysław Tomanik, Business Development Manager w Supremo, odpowiedzialny za współpracę z Klientami w branży automotive.

5. Zapewnienie środków finansowych na inwestycje IT

Rynek motoryzacyjny w ostatnich latach przeniósł wiele zwrotów akcji. Rok 2023 naznaczony był zmniejszeniem liczby wizyt w salonach, w szczególności marek premium, któremu jednocześnie towarzyszył wzrost wartości sprzedaży nowych aut. Klienci są coraz bardziej „cyfrowi” i takie oczekiwania stawiają partnerom biznesowym. Tuning środowiska IT, tak jak wybór auta z wyższym pakietem wyposażenia, wymaga ponoszenia kosztów.

Jak zrealizować taką inwestycję i jednocześnie zoptymalizować wydatki? Mamy na to sprawdzone sposoby!  

Poprzez odpowiednie dobranie licencji oraz maksymalne wykorzystanie możliwości, jakie dają, nasi klienci mają znacznie niższe obciążenia finansowe, albo wręcz są w stanie obniżyć koszty IT w ogólnym rozrachunku. Często wyższe licencje pozwalają na rezygnację z wielu innych kosztownych systemów, ułatwiając administrowanie ujednoliconym środowiskiem IT.

Dealerzy muszą wrzucić wyższy bieg w obszarze technologii i informatyzacji

Koncerny motoryzacyjne prześcigają się w wyścigu technologicznym. Działając w branży automotive, postój jest równoznaczny z pozostaniem w tyle. Co to oznacza dla dealerów samochodów? Tylko inwestycje w nowoczesne technologie IT pozwolą Twojej organizacji wspiąć się na podium!

Salony dealerskie potrzebują stabilnych przychodów ze sprzedaży aut. To dzięki usługom naprawczym i serwisowym mogą znacznie poprawić rentowność swojego biznesu. Perfekcyjnie zarządzane systemy związane z serwisem to klucz do utrzymania zadowolonych klientów oraz pełnej kontroli kosztów.

Niezależnie od tego, czy potrzebujesz usprawnić procesy serwisowe, zautomatyzować zadania, przenieść dane do chmury, czy podnieść kwalifikacje cyfrowe swoich pracowników, w Supremo znajdziemy dla Ciebie idealne rozwiązanie.


Zacznij jak najszybciej korzystać z nowoczesnych technologii IT od Microsoft.
Zdobądź pole position przed konkurencją i tym samym wizyty nowych klientów w Twoim salonie!


Skontaktuj się z nami już dziś – dowiedz się, jak możemy pomóc Ci
we wdrożeniu najlepszych rozwiązań IT.

Supremo
Supremo
Supremo

Wierzymy w cyfrowe zmiany już od ponad 20 lat! Jako Rekomendowany Partner Microsoft pomagamy firmom o różnej wielkości i z różnych branż. Ciężką pracą osiągamy kolejne cele w postaci Specjalizacji oraz Kompetencji przyznawanych przez Microsoft. Są one dowodem potwierdzającym stopień naszej wiedzy, a także doświadczenia w obszarach Modern Work i Security.

Cyfrowy tuning. Jak dealerzy samochodów mogą poprawić jakość obsługi i serwisu?

Supremo
Supremo
Supremo
5 min czytania
31.1.2024

W dzisiejszym świecie, gdzie technologia jest na każdym kroku i… zakręcie, dealerzy samochodów muszą sprostać wielu wyzwaniom. Coraz bardziej zaawansowane rozwiązania wykorzystywane w najnowszych autach narzucają wysokie tempo rozwoju cyfrowego – szczególnie właścicielom i pracownikom firm zajmujących się sprzedażą samochodów oraz usługami serwisowymi.

Tutaj nie ma czasu na bierne czekanie. Brak odpowiednich systemów informatycznych oraz luki w kompetencjach cyfrowych pracowników mogą wprost przełożyć się na wyniki sprzedaży poszczególnych salonów. A konkurencja siedzi na zderzaku!

Chcesz dowiedzieć się, z jakimi wyzwaniami mierzą się osoby zarządzające obszarami IT?

Zapraszamy do lektury artykułu, który powstał na bazie naszych doświadczeń współpracy z klientami z branży motoryzacyjnej!


Automatyzacja, chmura, AI – w to warto inwestować

W raporcie PwC z 2023 roku, przeprowadzonego wśród CEO polskich firm, prezesi jako główne obszary inwestycji wskazali:

  • automatyzację procesów i systemów (65%),
  • wykorzystanie technologii chmurowych, AI i innych (59%),
  • a także podnoszenie kompetencji pracowników w kluczowych obszarach (56%).
Co dealerzy samochodów mogą zrobić, żeby nadążyć z automatyzacją procesów, wprowadzaniem chmury oraz sztucznej inteligencji?
I co istotne – jak przygotować pracowników na te zmiany wynikające z cyfrowej transformacji?

Eksperci branży są zgodni – nowoczesne technologie stanowią źródło przewagi konkurencyjnej i nie jest to tylko wyświechtany slogan. Dlatego w tym artykule pokażemy konkretne przykłady na to, jak poprawić konkurencyjność i efektywność firmy dzięki inwestycjom w IT – głównie poprzez szersze wykorzystanie rozwiązań chmurowych Microsoft 365.

Dynamiczna cyfryzacja w Audi Centrum Wrocław

Od wielu lat współpracujemy z dealerami samochodowymi, wspierając te organizacje w podróży do chmury. Na optymalizację biznesu dzięki Microsoft 365 zdecydowało się m.in. Auto Group Polska - Audi Centrum Wrocław oraz Auto Salon Świtoń-Paczkowski Sp. z o.o.  

Pomagamy firmom w migracji do chmury, optymalnym wykorzystaniu środowiska Microsoft 365, a także dzielimy się naszym know-how, jak korzystać z najnowocześniejszych rozwiązań AI. Na efekty transformacji cyfrowej nie trzeba długo czekać.

– Marki samochodów premium kładą szczególny nacisk na jakość procesów związanych z obsługą klienta w trakcie sprzedaży aut i usług serwisowych. „Premium” musi być od pierwszego wejrzenia i towarzyszyć przez całą podróż klientów z daną marką czy modelem. Oczekiwania klientów są bardzo wysokie. Narzędzie chmurowe i kompetencje pracowników by w optymalny sposób je wykorzystywać i na czas w bezpieczny sposób odpowiadać klientom, dostarczać informacje dają tą właśnie niewidzialną przewagę, i różnice dzięki której klienci wybierają właśnie TEN salon a nie TAMTEN – mówi Michał Peksa, CEO w Supremo.

Dzięki środowisku Microsoft 365 wraz z usługami i aplikacjami, takimi jak: Teams czy SharePoint, firmy branży automotive tworzą efektywne miejsca pracy. Usprawniają procesy obsługi klientów – umawianie i prowadzenie spotkań online, czy automatyzację powtarzalnych czynności związanych np. z wprowadzaniem danych.

Z czym mierzą się dealerzy samochodów osobowych?

1. Automatyzacja procesów wspierających obsługę klienta

Z jednej strony dealerzy korzystają z systemów IT narzucanych przez producenta oferowanych marek, żeby zapewnić spójność środowiska w całym ekosystemie danego producenta. Z drugiej strony, wiele procesów nie jest uwzględnionych w systemach IT przeznaczonych salonom.  

Dlatego właśnie aspekt dotyczący automatyzacji może przesądzić o tym, że jakość obsługi klienta i usług serwisowych będzie na najwyższym poziomie – wyróżniającym konkretną firmę spośród konkurencji.  

Jak aplikacje biznesowe i automatyzacje procesów ułatwiają prowadzenie salonów samochodów?

Dzięki usługom Microsoft Power Platform zautomatyzujesz czasochłonne procesy, które są wykonywane osobiście przez pracowników, w tym np.:

  • codzienne aktualizowanie cen sprzedaży części samochodowych z wykorzystaniem Power Automate,
  • automatyzację mailingu do klientów na bazie danych z systemu CRM, typu przypomnienie o okresowej wizycie serwisowej,
  • zbieranie niezbędnych informacji o samochodzie przyjmowanym do serwisu wraz z dokumentacją fotograficzną do aplikacji, która została zaprojektowana tak, aby uwzględniać wszystkie konieczne dane,
  • aplikacja, która umożliwia zastąpienie papierowych formularzy – elektronicznymi i zbieranie do systemu np. protokołów odbioru i niezbędnych zgód klienta.  

Jest to czysta oszczędność czasu oraz eliminacja potencjalnych błędów w obsłudze serwisowej!

2. Zapewnienie wysokich standardów cyberbezpieczeństwa

Ważnym zagadnieniem, które łączy świat rozwiązań IT i bezpieczeństwa danych, jest konieczność zarządzania dużymi bazami: danych klientów, historii zakupów, umów, usług leasingowych czy serwisowych. Zadbanie o wysokie standardy cyberbezpieczeństwa wymagane przez regulacje RODO jest możliwe jedynie w przypadku korzystania z najnowocześniejszych usług i systemów ochrony danych.  

– Bez inwestycji w technologię firmom nie uda się zapewnić bezpieczeństwa, tym bardziej w sytuacji wzrostu liczby ataków hakerskich. Zdalne zarządzanie komputerami, telefonami czy aplikacjami poprzez Microsoft Intune pozwala na szybką reakcję w kryzysowej sytuacji, np. kradzieży sprzętu zawierającego wrażliwe dane klientów – mówi Grzegorz Sadziak, Solution Architect, Security Lead w Supremo, ekspert ds. cybersecurity. – W ciągu kilku minut można zablokować telefon, który dostał się w niepowołane ręce. A to tylko jedna z wielu możliwości Intune’a – dodaje.

3. Poprawa efektywności pracy dzięki odpowiednim narzędziom i AI

Efektywne, a więc szybkie korzystanie z narzędzi do codziennej pracy zespołowej, indywidualnej czy zdalnej sprawia, że praca ma mniej „przestojów”. Wiele powtarzalnych zadań obecnie przejmują aplikacje chmurowe Microsoft 365.

Jeszcze kilka lat temu spotykaliśmy się z obawami o bezpieczeństwo danych czy ograniczeniami narzucanymi przez producentów aut. Dziś już prawie nie ma organizacji, która nie korzystałyby w z usług chmurowych w żadnym zakresie. W Supremo najczęściej pomagamy firmom w migracji do chmury Microsoft i jej optymalizacji, aby maksymalnie wykorzystać możliwości wynikające z posiadanych licencji.  

Duże znaczenie ma również możliwość korzystania z rozwiązań sztucznej inteligencji – Copilot, do której działania niezbędne jest posiadanie środowiska chmurowego Microsoft.  

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat możliwości Microsoft Copilot – koniecznie sprawdź nasz webinar!
Jak konkretnie Outlook, Teams i Copilot poprawiają efektywność pracy?

Narzędzia Microsoft 365 pomagają w codziennej pracy, umożliwiając m.in.:

  • sprawną komunikację w ramach działów, umawianie oraz prowadzenie spotkań dzięki Outlook i Teams,
  • prezentację samochodu poprzez spotkanie online w aplikacji Teams na urządzeniu mobilnym. Klient ogląda auto bez wychodzenia z domu, może zdawać pytania i obejrzeć auto na zbliżeniach szybki dostęp do plików i dokumentów poprzez Microsoft SharePoint,
  • prowadzenie angażującej komunikacji wewnętrznej za pomocą intranetu i aplikacji dla pracowników opartych na SharePoint,
  • wykorzystanie usług sztucznej inteligencji – czatu Copilot, który bazuje na ChatGPT 4 oraz usłudze Copilot dla Microsoft 365, wprowadzającej firmy na najwyższy poziom biznesowego wykorzystania AI.

Rozwój narzędzi do pracy oraz coraz większa rola sztucznej inteligencji są możliwe tylko wtedy, gdy cała organizacja jest w stanie z nich efektywnie korzystać, a pracownicy posiadają kompetencje cyfrowe na odpowiednim poziomie.

Jeśli interesują Cię szkolenia dla pracowników, zapraszamy do umówienia bezpłatnej konsultacji, podczas której dowiesz się, jakie możliwości rozwoju cyfrowego ma Twoja firma.

4. Konieczność wdrożenia nowoczesnych rozwiązań serwerowych

Przez ostatnie kilkadziesiąt lat sektor motoryzacyjny zainwestował miliardy dolarów w systemy informatyczne, rozwiązania do automatyzacji i zaawansowane technologie wykorzystywane w samochodach. Dealerzy, którzy kontynuują te inwestycje, mają największe szanse, aby pozostać konkurencyjnymi na tak wymagającym rynku, jak sprzedaż samochodów osobowych.  

Standardem staje się wykorzystywanie chmury w miejsce fizycznej serwerowni lub hybryda rozwiązań on premise z chmurą np. Azure. Dzięki temu można zapomnieć o budowie i modernizacji serwerowni bezpośrednio w salonie i znacznie obniżyć koszty, które zazwyczaj umykają naszej uwadze (np. energii elektrycznej niezbędnej do utrzymania serwerowni, usług serwisowych, zakupu oprogramowania lub modernizacji sprzętu). Ciągłość utrzymania działania to podstawowa zaleta chmury czy hybrydy.

– W przypadku rozwiązań chmurowych Microsoft możemy skorzystać z wielu rozwiązań zmniejszających próg wejścia. Zamiast inwestować w fizyczne serwery, warto wybrać rozwiązania chmurowe w modelu subskrypcyjnym i rozłożyć inwestycję na lata – mówi Przemysław Tomanik, Business Development Manager w Supremo, odpowiedzialny za współpracę z Klientami w branży automotive.

5. Zapewnienie środków finansowych na inwestycje IT

Rynek motoryzacyjny w ostatnich latach przeniósł wiele zwrotów akcji. Rok 2023 naznaczony był zmniejszeniem liczby wizyt w salonach, w szczególności marek premium, któremu jednocześnie towarzyszył wzrost wartości sprzedaży nowych aut. Klienci są coraz bardziej „cyfrowi” i takie oczekiwania stawiają partnerom biznesowym. Tuning środowiska IT, tak jak wybór auta z wyższym pakietem wyposażenia, wymaga ponoszenia kosztów.

Jak zrealizować taką inwestycję i jednocześnie zoptymalizować wydatki? Mamy na to sprawdzone sposoby!  

Poprzez odpowiednie dobranie licencji oraz maksymalne wykorzystanie możliwości, jakie dają, nasi klienci mają znacznie niższe obciążenia finansowe, albo wręcz są w stanie obniżyć koszty IT w ogólnym rozrachunku. Często wyższe licencje pozwalają na rezygnację z wielu innych kosztownych systemów, ułatwiając administrowanie ujednoliconym środowiskiem IT.

Dealerzy muszą wrzucić wyższy bieg w obszarze technologii i informatyzacji

Koncerny motoryzacyjne prześcigają się w wyścigu technologicznym. Działając w branży automotive, postój jest równoznaczny z pozostaniem w tyle. Co to oznacza dla dealerów samochodów? Tylko inwestycje w nowoczesne technologie IT pozwolą Twojej organizacji wspiąć się na podium!

Salony dealerskie potrzebują stabilnych przychodów ze sprzedaży aut. To dzięki usługom naprawczym i serwisowym mogą znacznie poprawić rentowność swojego biznesu. Perfekcyjnie zarządzane systemy związane z serwisem to klucz do utrzymania zadowolonych klientów oraz pełnej kontroli kosztów.

Niezależnie od tego, czy potrzebujesz usprawnić procesy serwisowe, zautomatyzować zadania, przenieść dane do chmury, czy podnieść kwalifikacje cyfrowe swoich pracowników, w Supremo znajdziemy dla Ciebie idealne rozwiązanie.


Zacznij jak najszybciej korzystać z nowoczesnych technologii IT od Microsoft.
Zdobądź pole position przed konkurencją i tym samym wizyty nowych klientów w Twoim salonie!


Skontaktuj się z nami już dziś – dowiedz się, jak możemy pomóc Ci
we wdrożeniu najlepszych rozwiązań IT.

Supremo
Supremo
Supremo

Wierzymy w cyfrowe zmiany już od ponad 20 lat! Jako Rekomendowany Partner Microsoft pomagamy firmom o różnej wielkości i z różnych branż. Ciężką pracą osiągamy kolejne cele w postaci Specjalizacji oraz Kompetencji przyznawanych przez Microsoft. Są one dowodem potwierdzającym stopień naszej wiedzy, a także doświadczenia w obszarach Modern Work i Security.

Jakie artykuły jeszcze Ci polecamy?