Czym wyróżnia się dobry CRM i na co zwracać uwagę przy jego wyborze?

Supremo
4 min czytania
16.6.2024

Czy wiesz, w jaki sposób system CRM może wpłynąć na rozwój Twojej firmy? Dowiedz się, na co zwrócić uwagę przy podejmowaniu ważnej decyzji dotyczącej tego, jak i który CRM dla firmy będzie odpowiedni.

Czego dowiesz się z tego artykułu?

  • Jakie cechy powinien posiadać dobry system CRM, aby skutecznie wspierać zarządzanie relacjami z klientami?
  • Na co zwracać uwagę przy wyborze systemu CRM, aby dopasować go do specyficznych potrzeb firmy?
  • Jakie są przykłady funkcjonalności CRM-a, które mogą zwiększyć efektywność pracy zespołów sprzedażowych i marketingowych?

CRM – co to za skrót? Co to jest CRM?

Zanim przejdziemy do konkretnych wskazówek, wyjaśnimy, czym jest CRM.

Customer Relationship Management to system, który służy do kompleksowego zarządzania relacjami z klientami na każdym etapie. Od pozyskania, przez bieżący kontakt, aż po ich utrzymanie w przyszłości.

Utrzymywanie stałego kontaktu między firmą a jej klientami i partnerami biznesowymi to nie tylko czysty zysk. To przede wszystkim ułatwienie nawiązywania poprawnych relacji oraz budowanie lojalności. Dostęp do informacji czy udostępnionych dokumentów o dowolnej porze, niezależnie od miejsca, to komfort dla obu stron.

Odpowiednio dobrane oprogramowanie CRM przynosi więc korzyści firmom z różnych sektorów gospodarki.

Co usprawnia CRM i jak Twoja firma skorzysta na takim systemie?

Wniosek jest prosty – dzięki systemowi CRM można skuteczniej sprzedawać, promować się i dbać o kontrahentów.

Wszystko dzięki temu, że oprogramowanie CRM:

  • zbiera wszystkie dane sprzedażowe i obsługowe w jednym miejscu, do którego ma dostęp cały zespół – co usprawnia przepływ informacji i współpracę między działami,
  • oferuje zaawansowane narzędzia analityczne – pozwalające lepiej zrozumieć potrzeby oraz zachowania klientów,
  • automatyzuje powtarzalne zadania – takie jak: wysyłka spersonalizowanych ofert czy przypomnienia o płatnościach,
  • skutecznie zarządza szansami sprzedaży – co skraca proces sprzedażowy i poprawia konwersję,
  • ma dostęp do historii kontaktów i czyni komunikację z klientem bardziej osobistą – w efekcie podnosi jakość obsługi,
  • optymalizuje kampanie marketingowe – daje możliwość precyzyjnej segmentacji baz danych.

System CRM to narzędzie, które usprawni sprzedaż, marketing i codzienną obsługę. Cały sekret tkwi w tym, żeby wybrać rozwiązanie, które rzeczywiście odpowiada specyfice i skali Twojego przedsiębiorstwa.

Kluczowe kryteria wyboru oprogramowania CRM dla firmy

Na rynku znajdziesz wiele narzędzi CRM. Jednym z przykładów takiego rozwiązania jest Microsoft Dynamics 365.

To rozbudowany system oferujący moduły do zarządzania sprzedażą, obsługą klienta i marketingiem, dobrze zintegrowany z pakietem Office 365.

Jednak na samym początku warto dokładnie określić swoje wymagania i priorytety, aby mieć pewność, że CRM odpowie na oczekiwania w Twojej organizacji.

Dlatego poniżej zebraliśmy najważniejsze kwestie, które warto wziąć pod uwagę przy poszukiwaniu odpowiedniego CRM-a.

Przydatne funkcje w CRM

  1. Zastanów się, jakie procesy biznesowe chcesz usprawnić i zautomatyzować za pomocą oprogramowania CRM. Sprzedaż, marketing, obsługa klienta, a może wszystkie jednocześnie? Upewnij się, że wybrany system ma odpowiednie moduły oraz funkcje.
  2. Weź pod uwagę specyfikę swojej branży. Inne wymagania wobec CRM-a ma firma handlowa, a inne usługowa. Sprawdź, czy dany system był już z sukcesem wdrażany w przedsiębiorstwach podobnych do Twojego, np. w case study.
  3. Postaw na elastyczne rozwiązania i możliwość swobodnej konfiguracji pod Twoje procesy biznesowe. System powinien rozwijać się wraz z Twoją firmą.

Intuicyjna obsługa CRM i sprawna procedura wdrożenia

Pamiętaj, że końcowymi użytkownikami oprogramowania CRM będą Twoi pracownicy – handlowcy, marketerzy, serwisanci.

Im bardziej intuicyjny interfejs, tym sprawniej będą oni wykonywać swoją pracę.

  • Wybierz więc system, który nie wymaga skomplikowanej konfiguracji i mozolnego procesu wdrożenia. Im szybciej zaczniesz realnie używać CRM, tym prędzej zobaczysz pierwsze efekty.
  • Zwróć też uwagę na zakres wsparcia oferowanego przez dostawcę. Powinno ono obejmować analizę IT, szkolenia użytkowników oraz opiekę powdrożeniową.

Integracja z innymi systemami IT i danymi w CRM

Upewnij się, że rozważane narzędzie CRM można zintegrować z Twoimi systemami informatycznymi – pocztą e-mail, kalendarzami czy komunikatorami.

Wówczas nie będzie trzeba ręcznie przepisywać wszystkich danych między programami – co samo w sobie przeczy idei wdrożenia CRM-a.

Ważne, by CRM był dostępny także na urządzeniach mobilnych – smartfonach i tabletach. Dzięki temu Twój zespół będzie mieć stały dostęp do informacji o klientach, niezależnie od miejsca pracy.

Jeśli jeszcze nie korzystasz z zalet oprogramowania w chmurze, teraz jest na to dobry moment. Możliwość korzystania z systemu CRM online to duże ułatwienie w dobie pracy zdalnej oraz hybrydowej. Wówczas dane firmowe będą dostępne z każdego miejsca i o każdej porze.

Bezpieczeństwo danych oraz stabilne działanie systemu CRM

Dane o klientach to jeden z najcenniejszych zasobów w Twojej organizacji. Ich wyciek lub utrata mogłyby się skończyć nie tylko stratami finansowymi, ale i trudnym do oszacowania kryzysem wizerunkowym.

Postaw na sprawdzone rozwiązanie CRM, które zapewnia najwyższe standardy bezpieczeństwa:

  • szyfrowanie danych,
  • regularne backupy,
  • ścisłą kontrolę dostępu użytkowników,
  • pełną zgodność z RODO.

System powinien być też niezawodny – jeśli nie możesz sprawnie obsłużyć pilnego zgłoszenia klienta, ryzykujesz utratę jego zaufania.

CRM musi być w pełni zabezpieczony i funkcjonalny. Powinien pozwalać np. na szybkie składanie zamówień, zleceń serwisowych, przeglądanie produktów oraz pobieranie interesujących informacji. Zamknięta sieć w chmurze ma na celu ułatwienie komunikacji biznesowej. Do CRM-a logują się wyłącznie określone osoby, które otrzymały do niego dostępy.

CRM Dynamics 365 to standardowe rozwiązanie w środowisku Microsoft. Dzięki temu można być pewnym zgody z przepływami pracy i optymalizacją procesów biznesowych w spójnym środowisku IT. Taka cyfrowa przestrzeń robocza gwarantuje większą przejrzystość i wzmacnia zaangażowanie współpracujących ze sobą stron.

Koszty wdrożenia i model rozliczeń za CRM-a

Cena jest istotnym czynnikiem przy wyborze systemu CRM. Dlatego przeanalizuj całkowity koszt korzystania z danego rozwiązania w dłuższej perspektywie.

Zanim podpiszesz umowę na CRM, weź pod uwagę wszystkie koszty związane z jego wdrożeniem. Sama cena licencji i abonamentu to często tylko początek wydatków w wielu systemach CRM, które są narzędziami zewnętrznymi. Trzeba do tego doliczyć usługi wdrożeniowe, wspomniane wcześniej szkolenia dla pracowników, integrację z innymi systemami w firmie czy dopasowanie CRM-a do Twoich procesów biznesowych.

Dopiero zsumowanie tych wszystkich „elementów układanki” da Ci realny obraz tego, ile środków pochłonie inwestycja we wdrożenie CRM. Pamiętaj jednak, że wybierając chmurowy CRM, zyskasz zintegrowany system komunikacji bazujący na prostym dostępie do zasobów biznesowych. Dzięki temu zaoszczędzisz czas i pieniądze.

Profesjonalne wdrożenia Microsoft Dynamics 365

Pamiętaj, że odpowiednio dobrany i wdrożony system CRM to inwestycja, która szybko się zwróci – w postaci wzrostu sprzedaży, wyższej produktywności zespołu i satysfakcji klientów. To najlepsza recepta na dynamiczny i stabilny rozwój Twojego biznesu.

Za sprawą CRM-a wyeliminujesz łańcuchy pośredników i zyskasz możliwość przyspieszenia wielu działań administracyjno-biurowych. Przestaniesz korzystać z kilku aplikacji od firm trzecich, dzięki czemu kompletne informacje będą widoczne od razu.

Dlatego jeśli szukasz CRM-a dla swojej firmy, polecamy wdrożenie CRM Microsoft Dynamics 365, którego można dopasować do specyfiki Twojej branży i przedsiębiorstwa!

Supremo
Supremo
Rekomendowany Partner Microsoft
Wierzymy w cyfrowe zmiany już od ponad 20 lat! Jako Rekomendowany Partner Microsoft pomagamy firmom o różnej wielkości i z różnych branż. Ciężką pracą osiągamy kolejne cele w postaci Specjalizacji oraz Kompetencji przyznawanych przez Microsoft. Są one dowodem potwierdzającym stopień naszej wiedzy, a także doświadczenia w obszarach Modern Work i Security.

Czym wyróżnia się dobry CRM i na co zwracać uwagę przy jego wyborze?

Supremo
Supremo
Supremo
4 min czytania
16.6.2024

Czy wiesz, w jaki sposób system CRM może wpłynąć na rozwój Twojej firmy? Dowiedz się, na co zwrócić uwagę przy podejmowaniu ważnej decyzji dotyczącej tego, jak i który CRM dla firmy będzie odpowiedni.


CRM – co to za skrót? Co to jest CRM?

Zanim przejdziemy do konkretnych wskazówek, wyjaśnimy, czym jest CRM.

Customer Relationship Management to system, który służy do kompleksowego zarządzania relacjami z klientami na każdym etapie. Od pozyskania, przez bieżący kontakt, aż po ich utrzymanie w przyszłości.

Utrzymywanie stałego kontaktu między firmą a jej klientami i partnerami biznesowymi to nie tylko czysty zysk. To przede wszystkim ułatwienie nawiązywania poprawnych relacji oraz budowanie lojalności. Dostęp do informacji czy udostępnionych dokumentów o dowolnej porze, niezależnie od miejsca, to komfort dla obu stron.

Odpowiednio dobrane oprogramowanie CRM przynosi więc korzyści firmom z różnych sektorów gospodarki.

Co usprawnia CRM i jak Twoja firma skorzysta na takim systemie?

Wniosek jest prosty – dzięki systemowi CRM można skuteczniej sprzedawać, promować się i dbać o kontrahentów.

Wszystko dzięki temu, że oprogramowanie CRM:

  • zbiera wszystkie dane sprzedażowe i obsługowe w jednym miejscu, do którego ma dostęp cały zespół – co usprawnia przepływ informacji i współpracę między działami,
  • oferuje zaawansowane narzędzia analityczne – pozwalające lepiej zrozumieć potrzeby oraz zachowania klientów,
  • automatyzuje powtarzalne zadania – takie jak: wysyłka spersonalizowanych ofert czy przypomnienia o płatnościach,
  • skutecznie zarządza szansami sprzedaży – co skraca proces sprzedażowy i poprawia konwersję,
  • ma dostęp do historii kontaktów i czyni komunikację z klientem bardziej osobistą – w efekcie podnosi jakość obsługi,
  • optymalizuje kampanie marketingowe – daje możliwość precyzyjnej segmentacji baz danych.

System CRM to narzędzie, które usprawni sprzedaż, marketing i codzienną obsługę. Cały sekret tkwi w tym, żeby wybrać rozwiązanie, które rzeczywiście odpowiada specyfice i skali Twojego przedsiębiorstwa.

Kluczowe kryteria wyboru oprogramowania CRM dla firmy

Na rynku znajdziesz wiele narzędzi CRM. Jednym z przykładów takiego rozwiązania jest Microsoft Dynamics 365.

To rozbudowany system oferujący moduły do zarządzania sprzedażą, obsługą klienta i marketingiem, dobrze zintegrowany z pakietem Office 365.

Jednak na samym początku warto dokładnie określić swoje wymagania i priorytety, aby mieć pewność, że CRM odpowie na oczekiwania w Twojej organizacji.

Dlatego poniżej zebraliśmy najważniejsze kwestie, które warto wziąć pod uwagę przy poszukiwaniu odpowiedniego CRM-a.

Przydatne funkcje w CRM

  1. Zastanów się, jakie procesy biznesowe chcesz usprawnić i zautomatyzować za pomocą oprogramowania CRM. Sprzedaż, marketing, obsługa klienta, a może wszystkie jednocześnie? Upewnij się, że wybrany system ma odpowiednie moduły oraz funkcje.
  2. Weź pod uwagę specyfikę swojej branży. Inne wymagania wobec CRM-a ma firma handlowa, a inne usługowa. Sprawdź, czy dany system był już z sukcesem wdrażany w przedsiębiorstwach podobnych do Twojego, np. w case study.
  3. Postaw na elastyczne rozwiązania i możliwość swobodnej konfiguracji pod Twoje procesy biznesowe. System powinien rozwijać się wraz z Twoją firmą.

Intuicyjna obsługa CRM i sprawna procedura wdrożenia

Pamiętaj, że końcowymi użytkownikami oprogramowania CRM będą Twoi pracownicy – handlowcy, marketerzy, serwisanci.

Im bardziej intuicyjny interfejs, tym sprawniej będą oni wykonywać swoją pracę.

  • Wybierz więc system, który nie wymaga skomplikowanej konfiguracji i mozolnego procesu wdrożenia. Im szybciej zaczniesz realnie używać CRM, tym prędzej zobaczysz pierwsze efekty.
  • Zwróć też uwagę na zakres wsparcia oferowanego przez dostawcę. Powinno ono obejmować analizę IT, szkolenia użytkowników oraz opiekę powdrożeniową.

Integracja z innymi systemami IT i danymi w CRM

Upewnij się, że rozważane narzędzie CRM można zintegrować z Twoimi systemami informatycznymi – pocztą e-mail, kalendarzami czy komunikatorami.

Wówczas nie będzie trzeba ręcznie przepisywać wszystkich danych między programami – co samo w sobie przeczy idei wdrożenia CRM-a.

Ważne, by CRM był dostępny także na urządzeniach mobilnych – smartfonach i tabletach. Dzięki temu Twój zespół będzie mieć stały dostęp do informacji o klientach, niezależnie od miejsca pracy.

Jeśli jeszcze nie korzystasz z zalet oprogramowania w chmurze, teraz jest na to dobry moment. Możliwość korzystania z systemu CRM online to duże ułatwienie w dobie pracy zdalnej oraz hybrydowej. Wówczas dane firmowe będą dostępne z każdego miejsca i o każdej porze.

Bezpieczeństwo danych oraz stabilne działanie systemu CRM

Dane o klientach to jeden z najcenniejszych zasobów w Twojej organizacji. Ich wyciek lub utrata mogłyby się skończyć nie tylko stratami finansowymi, ale i trudnym do oszacowania kryzysem wizerunkowym.

Postaw na sprawdzone rozwiązanie CRM, które zapewnia najwyższe standardy bezpieczeństwa:

  • szyfrowanie danych,
  • regularne backupy,
  • ścisłą kontrolę dostępu użytkowników,
  • pełną zgodność z RODO.

System powinien być też niezawodny – jeśli nie możesz sprawnie obsłużyć pilnego zgłoszenia klienta, ryzykujesz utratę jego zaufania.

CRM musi być w pełni zabezpieczony i funkcjonalny. Powinien pozwalać np. na szybkie składanie zamówień, zleceń serwisowych, przeglądanie produktów oraz pobieranie interesujących informacji. Zamknięta sieć w chmurze ma na celu ułatwienie komunikacji biznesowej. Do CRM-a logują się wyłącznie określone osoby, które otrzymały do niego dostępy.

CRM Dynamics 365 to standardowe rozwiązanie w środowisku Microsoft. Dzięki temu można być pewnym zgody z przepływami pracy i optymalizacją procesów biznesowych w spójnym środowisku IT. Taka cyfrowa przestrzeń robocza gwarantuje większą przejrzystość i wzmacnia zaangażowanie współpracujących ze sobą stron.

Koszty wdrożenia i model rozliczeń za CRM-a

Cena jest istotnym czynnikiem przy wyborze systemu CRM. Dlatego przeanalizuj całkowity koszt korzystania z danego rozwiązania w dłuższej perspektywie.

Zanim podpiszesz umowę na CRM, weź pod uwagę wszystkie koszty związane z jego wdrożeniem. Sama cena licencji i abonamentu to często tylko początek wydatków w wielu systemach CRM, które są narzędziami zewnętrznymi. Trzeba do tego doliczyć usługi wdrożeniowe, wspomniane wcześniej szkolenia dla pracowników, integrację z innymi systemami w firmie czy dopasowanie CRM-a do Twoich procesów biznesowych.

Dopiero zsumowanie tych wszystkich „elementów układanki” da Ci realny obraz tego, ile środków pochłonie inwestycja we wdrożenie CRM. Pamiętaj jednak, że wybierając chmurowy CRM, zyskasz zintegrowany system komunikacji bazujący na prostym dostępie do zasobów biznesowych. Dzięki temu zaoszczędzisz czas i pieniądze.

Profesjonalne wdrożenia Microsoft Dynamics 365

Pamiętaj, że odpowiednio dobrany i wdrożony system CRM to inwestycja, która szybko się zwróci – w postaci wzrostu sprzedaży, wyższej produktywności zespołu i satysfakcji klientów. To najlepsza recepta na dynamiczny i stabilny rozwój Twojego biznesu.

Za sprawą CRM-a wyeliminujesz łańcuchy pośredników i zyskasz możliwość przyspieszenia wielu działań administracyjno-biurowych. Przestaniesz korzystać z kilku aplikacji od firm trzecich, dzięki czemu kompletne informacje będą widoczne od razu.

Dlatego jeśli szukasz CRM-a dla swojej firmy, polecamy wdrożenie CRM Microsoft Dynamics 365, którego można dopasować do specyfiki Twojej branży i przedsiębiorstwa!

Supremo
Supremo
Supremo

Wierzymy w cyfrowe zmiany już od ponad 20 lat! Jako Rekomendowany Partner Microsoft pomagamy firmom o różnej wielkości i z różnych branż. Ciężką pracą osiągamy kolejne cele w postaci Specjalizacji oraz Kompetencji przyznawanych przez Microsoft. Są one dowodem potwierdzającym stopień naszej wiedzy, a także doświadczenia w obszarach Modern Work i Security.

Czym wyróżnia się dobry CRM i na co zwracać uwagę przy jego wyborze?

Supremo
Supremo
Supremo
4 min czytania
16.6.2024

Czy wiesz, w jaki sposób system CRM może wpłynąć na rozwój Twojej firmy? Dowiedz się, na co zwrócić uwagę przy podejmowaniu ważnej decyzji dotyczącej tego, jak i który CRM dla firmy będzie odpowiedni.


CRM – co to za skrót? Co to jest CRM?

Zanim przejdziemy do konkretnych wskazówek, wyjaśnimy, czym jest CRM.

Customer Relationship Management to system, który służy do kompleksowego zarządzania relacjami z klientami na każdym etapie. Od pozyskania, przez bieżący kontakt, aż po ich utrzymanie w przyszłości.

Utrzymywanie stałego kontaktu między firmą a jej klientami i partnerami biznesowymi to nie tylko czysty zysk. To przede wszystkim ułatwienie nawiązywania poprawnych relacji oraz budowanie lojalności. Dostęp do informacji czy udostępnionych dokumentów o dowolnej porze, niezależnie od miejsca, to komfort dla obu stron.

Odpowiednio dobrane oprogramowanie CRM przynosi więc korzyści firmom z różnych sektorów gospodarki.

Co usprawnia CRM i jak Twoja firma skorzysta na takim systemie?

Wniosek jest prosty – dzięki systemowi CRM można skuteczniej sprzedawać, promować się i dbać o kontrahentów.

Wszystko dzięki temu, że oprogramowanie CRM:

  • zbiera wszystkie dane sprzedażowe i obsługowe w jednym miejscu, do którego ma dostęp cały zespół – co usprawnia przepływ informacji i współpracę między działami,
  • oferuje zaawansowane narzędzia analityczne – pozwalające lepiej zrozumieć potrzeby oraz zachowania klientów,
  • automatyzuje powtarzalne zadania – takie jak: wysyłka spersonalizowanych ofert czy przypomnienia o płatnościach,
  • skutecznie zarządza szansami sprzedaży – co skraca proces sprzedażowy i poprawia konwersję,
  • ma dostęp do historii kontaktów i czyni komunikację z klientem bardziej osobistą – w efekcie podnosi jakość obsługi,
  • optymalizuje kampanie marketingowe – daje możliwość precyzyjnej segmentacji baz danych.

System CRM to narzędzie, które usprawni sprzedaż, marketing i codzienną obsługę. Cały sekret tkwi w tym, żeby wybrać rozwiązanie, które rzeczywiście odpowiada specyfice i skali Twojego przedsiębiorstwa.

Kluczowe kryteria wyboru oprogramowania CRM dla firmy

Na rynku znajdziesz wiele narzędzi CRM. Jednym z przykładów takiego rozwiązania jest Microsoft Dynamics 365.

To rozbudowany system oferujący moduły do zarządzania sprzedażą, obsługą klienta i marketingiem, dobrze zintegrowany z pakietem Office 365.

Jednak na samym początku warto dokładnie określić swoje wymagania i priorytety, aby mieć pewność, że CRM odpowie na oczekiwania w Twojej organizacji.

Dlatego poniżej zebraliśmy najważniejsze kwestie, które warto wziąć pod uwagę przy poszukiwaniu odpowiedniego CRM-a.

Przydatne funkcje w CRM

  1. Zastanów się, jakie procesy biznesowe chcesz usprawnić i zautomatyzować za pomocą oprogramowania CRM. Sprzedaż, marketing, obsługa klienta, a może wszystkie jednocześnie? Upewnij się, że wybrany system ma odpowiednie moduły oraz funkcje.
  2. Weź pod uwagę specyfikę swojej branży. Inne wymagania wobec CRM-a ma firma handlowa, a inne usługowa. Sprawdź, czy dany system był już z sukcesem wdrażany w przedsiębiorstwach podobnych do Twojego, np. w case study.
  3. Postaw na elastyczne rozwiązania i możliwość swobodnej konfiguracji pod Twoje procesy biznesowe. System powinien rozwijać się wraz z Twoją firmą.

Intuicyjna obsługa CRM i sprawna procedura wdrożenia

Pamiętaj, że końcowymi użytkownikami oprogramowania CRM będą Twoi pracownicy – handlowcy, marketerzy, serwisanci.

Im bardziej intuicyjny interfejs, tym sprawniej będą oni wykonywać swoją pracę.

  • Wybierz więc system, który nie wymaga skomplikowanej konfiguracji i mozolnego procesu wdrożenia. Im szybciej zaczniesz realnie używać CRM, tym prędzej zobaczysz pierwsze efekty.
  • Zwróć też uwagę na zakres wsparcia oferowanego przez dostawcę. Powinno ono obejmować analizę IT, szkolenia użytkowników oraz opiekę powdrożeniową.

Integracja z innymi systemami IT i danymi w CRM

Upewnij się, że rozważane narzędzie CRM można zintegrować z Twoimi systemami informatycznymi – pocztą e-mail, kalendarzami czy komunikatorami.

Wówczas nie będzie trzeba ręcznie przepisywać wszystkich danych między programami – co samo w sobie przeczy idei wdrożenia CRM-a.

Ważne, by CRM był dostępny także na urządzeniach mobilnych – smartfonach i tabletach. Dzięki temu Twój zespół będzie mieć stały dostęp do informacji o klientach, niezależnie od miejsca pracy.

Jeśli jeszcze nie korzystasz z zalet oprogramowania w chmurze, teraz jest na to dobry moment. Możliwość korzystania z systemu CRM online to duże ułatwienie w dobie pracy zdalnej oraz hybrydowej. Wówczas dane firmowe będą dostępne z każdego miejsca i o każdej porze.

Bezpieczeństwo danych oraz stabilne działanie systemu CRM

Dane o klientach to jeden z najcenniejszych zasobów w Twojej organizacji. Ich wyciek lub utrata mogłyby się skończyć nie tylko stratami finansowymi, ale i trudnym do oszacowania kryzysem wizerunkowym.

Postaw na sprawdzone rozwiązanie CRM, które zapewnia najwyższe standardy bezpieczeństwa:

  • szyfrowanie danych,
  • regularne backupy,
  • ścisłą kontrolę dostępu użytkowników,
  • pełną zgodność z RODO.

System powinien być też niezawodny – jeśli nie możesz sprawnie obsłużyć pilnego zgłoszenia klienta, ryzykujesz utratę jego zaufania.

CRM musi być w pełni zabezpieczony i funkcjonalny. Powinien pozwalać np. na szybkie składanie zamówień, zleceń serwisowych, przeglądanie produktów oraz pobieranie interesujących informacji. Zamknięta sieć w chmurze ma na celu ułatwienie komunikacji biznesowej. Do CRM-a logują się wyłącznie określone osoby, które otrzymały do niego dostępy.

CRM Dynamics 365 to standardowe rozwiązanie w środowisku Microsoft. Dzięki temu można być pewnym zgody z przepływami pracy i optymalizacją procesów biznesowych w spójnym środowisku IT. Taka cyfrowa przestrzeń robocza gwarantuje większą przejrzystość i wzmacnia zaangażowanie współpracujących ze sobą stron.

Koszty wdrożenia i model rozliczeń za CRM-a

Cena jest istotnym czynnikiem przy wyborze systemu CRM. Dlatego przeanalizuj całkowity koszt korzystania z danego rozwiązania w dłuższej perspektywie.

Zanim podpiszesz umowę na CRM, weź pod uwagę wszystkie koszty związane z jego wdrożeniem. Sama cena licencji i abonamentu to często tylko początek wydatków w wielu systemach CRM, które są narzędziami zewnętrznymi. Trzeba do tego doliczyć usługi wdrożeniowe, wspomniane wcześniej szkolenia dla pracowników, integrację z innymi systemami w firmie czy dopasowanie CRM-a do Twoich procesów biznesowych.

Dopiero zsumowanie tych wszystkich „elementów układanki” da Ci realny obraz tego, ile środków pochłonie inwestycja we wdrożenie CRM. Pamiętaj jednak, że wybierając chmurowy CRM, zyskasz zintegrowany system komunikacji bazujący na prostym dostępie do zasobów biznesowych. Dzięki temu zaoszczędzisz czas i pieniądze.

Profesjonalne wdrożenia Microsoft Dynamics 365

Pamiętaj, że odpowiednio dobrany i wdrożony system CRM to inwestycja, która szybko się zwróci – w postaci wzrostu sprzedaży, wyższej produktywności zespołu i satysfakcji klientów. To najlepsza recepta na dynamiczny i stabilny rozwój Twojego biznesu.

Za sprawą CRM-a wyeliminujesz łańcuchy pośredników i zyskasz możliwość przyspieszenia wielu działań administracyjno-biurowych. Przestaniesz korzystać z kilku aplikacji od firm trzecich, dzięki czemu kompletne informacje będą widoczne od razu.

Dlatego jeśli szukasz CRM-a dla swojej firmy, polecamy wdrożenie CRM Microsoft Dynamics 365, którego można dopasować do specyfiki Twojej branży i przedsiębiorstwa!

Supremo
Supremo
Supremo

Wierzymy w cyfrowe zmiany już od ponad 20 lat! Jako Rekomendowany Partner Microsoft pomagamy firmom o różnej wielkości i z różnych branż. Ciężką pracą osiągamy kolejne cele w postaci Specjalizacji oraz Kompetencji przyznawanych przez Microsoft. Są one dowodem potwierdzającym stopień naszej wiedzy, a także doświadczenia w obszarach Modern Work i Security.

Czym wyróżnia się dobry CRM i na co zwracać uwagę przy jego wyborze?

Supremo
Supremo
Supremo
4 min czytania
16.6.2024

Czy wiesz, w jaki sposób system CRM może wpłynąć na rozwój Twojej firmy? Dowiedz się, na co zwrócić uwagę przy podejmowaniu ważnej decyzji dotyczącej tego, jak i który CRM dla firmy będzie odpowiedni.


CRM – co to za skrót? Co to jest CRM?

Zanim przejdziemy do konkretnych wskazówek, wyjaśnimy, czym jest CRM.

Customer Relationship Management to system, który służy do kompleksowego zarządzania relacjami z klientami na każdym etapie. Od pozyskania, przez bieżący kontakt, aż po ich utrzymanie w przyszłości.

Utrzymywanie stałego kontaktu między firmą a jej klientami i partnerami biznesowymi to nie tylko czysty zysk. To przede wszystkim ułatwienie nawiązywania poprawnych relacji oraz budowanie lojalności. Dostęp do informacji czy udostępnionych dokumentów o dowolnej porze, niezależnie od miejsca, to komfort dla obu stron.

Odpowiednio dobrane oprogramowanie CRM przynosi więc korzyści firmom z różnych sektorów gospodarki.

Co usprawnia CRM i jak Twoja firma skorzysta na takim systemie?

Wniosek jest prosty – dzięki systemowi CRM można skuteczniej sprzedawać, promować się i dbać o kontrahentów.

Wszystko dzięki temu, że oprogramowanie CRM:

  • zbiera wszystkie dane sprzedażowe i obsługowe w jednym miejscu, do którego ma dostęp cały zespół – co usprawnia przepływ informacji i współpracę między działami,
  • oferuje zaawansowane narzędzia analityczne – pozwalające lepiej zrozumieć potrzeby oraz zachowania klientów,
  • automatyzuje powtarzalne zadania – takie jak: wysyłka spersonalizowanych ofert czy przypomnienia o płatnościach,
  • skutecznie zarządza szansami sprzedaży – co skraca proces sprzedażowy i poprawia konwersję,
  • ma dostęp do historii kontaktów i czyni komunikację z klientem bardziej osobistą – w efekcie podnosi jakość obsługi,
  • optymalizuje kampanie marketingowe – daje możliwość precyzyjnej segmentacji baz danych.

System CRM to narzędzie, które usprawni sprzedaż, marketing i codzienną obsługę. Cały sekret tkwi w tym, żeby wybrać rozwiązanie, które rzeczywiście odpowiada specyfice i skali Twojego przedsiębiorstwa.

Kluczowe kryteria wyboru oprogramowania CRM dla firmy

Na rynku znajdziesz wiele narzędzi CRM. Jednym z przykładów takiego rozwiązania jest Microsoft Dynamics 365.

To rozbudowany system oferujący moduły do zarządzania sprzedażą, obsługą klienta i marketingiem, dobrze zintegrowany z pakietem Office 365.

Jednak na samym początku warto dokładnie określić swoje wymagania i priorytety, aby mieć pewność, że CRM odpowie na oczekiwania w Twojej organizacji.

Dlatego poniżej zebraliśmy najważniejsze kwestie, które warto wziąć pod uwagę przy poszukiwaniu odpowiedniego CRM-a.

Przydatne funkcje w CRM

  1. Zastanów się, jakie procesy biznesowe chcesz usprawnić i zautomatyzować za pomocą oprogramowania CRM. Sprzedaż, marketing, obsługa klienta, a może wszystkie jednocześnie? Upewnij się, że wybrany system ma odpowiednie moduły oraz funkcje.
  2. Weź pod uwagę specyfikę swojej branży. Inne wymagania wobec CRM-a ma firma handlowa, a inne usługowa. Sprawdź, czy dany system był już z sukcesem wdrażany w przedsiębiorstwach podobnych do Twojego, np. w case study.
  3. Postaw na elastyczne rozwiązania i możliwość swobodnej konfiguracji pod Twoje procesy biznesowe. System powinien rozwijać się wraz z Twoją firmą.

Intuicyjna obsługa CRM i sprawna procedura wdrożenia

Pamiętaj, że końcowymi użytkownikami oprogramowania CRM będą Twoi pracownicy – handlowcy, marketerzy, serwisanci.

Im bardziej intuicyjny interfejs, tym sprawniej będą oni wykonywać swoją pracę.

  • Wybierz więc system, który nie wymaga skomplikowanej konfiguracji i mozolnego procesu wdrożenia. Im szybciej zaczniesz realnie używać CRM, tym prędzej zobaczysz pierwsze efekty.
  • Zwróć też uwagę na zakres wsparcia oferowanego przez dostawcę. Powinno ono obejmować analizę IT, szkolenia użytkowników oraz opiekę powdrożeniową.

Integracja z innymi systemami IT i danymi w CRM

Upewnij się, że rozważane narzędzie CRM można zintegrować z Twoimi systemami informatycznymi – pocztą e-mail, kalendarzami czy komunikatorami.

Wówczas nie będzie trzeba ręcznie przepisywać wszystkich danych między programami – co samo w sobie przeczy idei wdrożenia CRM-a.

Ważne, by CRM był dostępny także na urządzeniach mobilnych – smartfonach i tabletach. Dzięki temu Twój zespół będzie mieć stały dostęp do informacji o klientach, niezależnie od miejsca pracy.

Jeśli jeszcze nie korzystasz z zalet oprogramowania w chmurze, teraz jest na to dobry moment. Możliwość korzystania z systemu CRM online to duże ułatwienie w dobie pracy zdalnej oraz hybrydowej. Wówczas dane firmowe będą dostępne z każdego miejsca i o każdej porze.

Bezpieczeństwo danych oraz stabilne działanie systemu CRM

Dane o klientach to jeden z najcenniejszych zasobów w Twojej organizacji. Ich wyciek lub utrata mogłyby się skończyć nie tylko stratami finansowymi, ale i trudnym do oszacowania kryzysem wizerunkowym.

Postaw na sprawdzone rozwiązanie CRM, które zapewnia najwyższe standardy bezpieczeństwa:

  • szyfrowanie danych,
  • regularne backupy,
  • ścisłą kontrolę dostępu użytkowników,
  • pełną zgodność z RODO.

System powinien być też niezawodny – jeśli nie możesz sprawnie obsłużyć pilnego zgłoszenia klienta, ryzykujesz utratę jego zaufania.

CRM musi być w pełni zabezpieczony i funkcjonalny. Powinien pozwalać np. na szybkie składanie zamówień, zleceń serwisowych, przeglądanie produktów oraz pobieranie interesujących informacji. Zamknięta sieć w chmurze ma na celu ułatwienie komunikacji biznesowej. Do CRM-a logują się wyłącznie określone osoby, które otrzymały do niego dostępy.

CRM Dynamics 365 to standardowe rozwiązanie w środowisku Microsoft. Dzięki temu można być pewnym zgody z przepływami pracy i optymalizacją procesów biznesowych w spójnym środowisku IT. Taka cyfrowa przestrzeń robocza gwarantuje większą przejrzystość i wzmacnia zaangażowanie współpracujących ze sobą stron.

Koszty wdrożenia i model rozliczeń za CRM-a

Cena jest istotnym czynnikiem przy wyborze systemu CRM. Dlatego przeanalizuj całkowity koszt korzystania z danego rozwiązania w dłuższej perspektywie.

Zanim podpiszesz umowę na CRM, weź pod uwagę wszystkie koszty związane z jego wdrożeniem. Sama cena licencji i abonamentu to często tylko początek wydatków w wielu systemach CRM, które są narzędziami zewnętrznymi. Trzeba do tego doliczyć usługi wdrożeniowe, wspomniane wcześniej szkolenia dla pracowników, integrację z innymi systemami w firmie czy dopasowanie CRM-a do Twoich procesów biznesowych.

Dopiero zsumowanie tych wszystkich „elementów układanki” da Ci realny obraz tego, ile środków pochłonie inwestycja we wdrożenie CRM. Pamiętaj jednak, że wybierając chmurowy CRM, zyskasz zintegrowany system komunikacji bazujący na prostym dostępie do zasobów biznesowych. Dzięki temu zaoszczędzisz czas i pieniądze.

Profesjonalne wdrożenia Microsoft Dynamics 365

Pamiętaj, że odpowiednio dobrany i wdrożony system CRM to inwestycja, która szybko się zwróci – w postaci wzrostu sprzedaży, wyższej produktywności zespołu i satysfakcji klientów. To najlepsza recepta na dynamiczny i stabilny rozwój Twojego biznesu.

Za sprawą CRM-a wyeliminujesz łańcuchy pośredników i zyskasz możliwość przyspieszenia wielu działań administracyjno-biurowych. Przestaniesz korzystać z kilku aplikacji od firm trzecich, dzięki czemu kompletne informacje będą widoczne od razu.

Dlatego jeśli szukasz CRM-a dla swojej firmy, polecamy wdrożenie CRM Microsoft Dynamics 365, którego można dopasować do specyfiki Twojej branży i przedsiębiorstwa!

Supremo
Supremo
Supremo

Wierzymy w cyfrowe zmiany już od ponad 20 lat! Jako Rekomendowany Partner Microsoft pomagamy firmom o różnej wielkości i z różnych branż. Ciężką pracą osiągamy kolejne cele w postaci Specjalizacji oraz Kompetencji przyznawanych przez Microsoft. Są one dowodem potwierdzającym stopień naszej wiedzy, a także doświadczenia w obszarach Modern Work i Security.

Czym wyróżnia się dobry CRM i na co zwracać uwagę przy jego wyborze?

Supremo
Supremo
Supremo
4 min czytania
16.6.2024

Czy wiesz, w jaki sposób system CRM może wpłynąć na rozwój Twojej firmy? Dowiedz się, na co zwrócić uwagę przy podejmowaniu ważnej decyzji dotyczącej tego, jak i który CRM dla firmy będzie odpowiedni.


CRM – co to za skrót? Co to jest CRM?

Zanim przejdziemy do konkretnych wskazówek, wyjaśnimy, czym jest CRM.

Customer Relationship Management to system, który służy do kompleksowego zarządzania relacjami z klientami na każdym etapie. Od pozyskania, przez bieżący kontakt, aż po ich utrzymanie w przyszłości.

Utrzymywanie stałego kontaktu między firmą a jej klientami i partnerami biznesowymi to nie tylko czysty zysk. To przede wszystkim ułatwienie nawiązywania poprawnych relacji oraz budowanie lojalności. Dostęp do informacji czy udostępnionych dokumentów o dowolnej porze, niezależnie od miejsca, to komfort dla obu stron.

Odpowiednio dobrane oprogramowanie CRM przynosi więc korzyści firmom z różnych sektorów gospodarki.

Co usprawnia CRM i jak Twoja firma skorzysta na takim systemie?

Wniosek jest prosty – dzięki systemowi CRM można skuteczniej sprzedawać, promować się i dbać o kontrahentów.

Wszystko dzięki temu, że oprogramowanie CRM:

  • zbiera wszystkie dane sprzedażowe i obsługowe w jednym miejscu, do którego ma dostęp cały zespół – co usprawnia przepływ informacji i współpracę między działami,
  • oferuje zaawansowane narzędzia analityczne – pozwalające lepiej zrozumieć potrzeby oraz zachowania klientów,
  • automatyzuje powtarzalne zadania – takie jak: wysyłka spersonalizowanych ofert czy przypomnienia o płatnościach,
  • skutecznie zarządza szansami sprzedaży – co skraca proces sprzedażowy i poprawia konwersję,
  • ma dostęp do historii kontaktów i czyni komunikację z klientem bardziej osobistą – w efekcie podnosi jakość obsługi,
  • optymalizuje kampanie marketingowe – daje możliwość precyzyjnej segmentacji baz danych.

System CRM to narzędzie, które usprawni sprzedaż, marketing i codzienną obsługę. Cały sekret tkwi w tym, żeby wybrać rozwiązanie, które rzeczywiście odpowiada specyfice i skali Twojego przedsiębiorstwa.

Kluczowe kryteria wyboru oprogramowania CRM dla firmy

Na rynku znajdziesz wiele narzędzi CRM. Jednym z przykładów takiego rozwiązania jest Microsoft Dynamics 365.

To rozbudowany system oferujący moduły do zarządzania sprzedażą, obsługą klienta i marketingiem, dobrze zintegrowany z pakietem Office 365.

Jednak na samym początku warto dokładnie określić swoje wymagania i priorytety, aby mieć pewność, że CRM odpowie na oczekiwania w Twojej organizacji.

Dlatego poniżej zebraliśmy najważniejsze kwestie, które warto wziąć pod uwagę przy poszukiwaniu odpowiedniego CRM-a.

Przydatne funkcje w CRM

  1. Zastanów się, jakie procesy biznesowe chcesz usprawnić i zautomatyzować za pomocą oprogramowania CRM. Sprzedaż, marketing, obsługa klienta, a może wszystkie jednocześnie? Upewnij się, że wybrany system ma odpowiednie moduły oraz funkcje.
  2. Weź pod uwagę specyfikę swojej branży. Inne wymagania wobec CRM-a ma firma handlowa, a inne usługowa. Sprawdź, czy dany system był już z sukcesem wdrażany w przedsiębiorstwach podobnych do Twojego, np. w case study.
  3. Postaw na elastyczne rozwiązania i możliwość swobodnej konfiguracji pod Twoje procesy biznesowe. System powinien rozwijać się wraz z Twoją firmą.

Intuicyjna obsługa CRM i sprawna procedura wdrożenia

Pamiętaj, że końcowymi użytkownikami oprogramowania CRM będą Twoi pracownicy – handlowcy, marketerzy, serwisanci.

Im bardziej intuicyjny interfejs, tym sprawniej będą oni wykonywać swoją pracę.

  • Wybierz więc system, który nie wymaga skomplikowanej konfiguracji i mozolnego procesu wdrożenia. Im szybciej zaczniesz realnie używać CRM, tym prędzej zobaczysz pierwsze efekty.
  • Zwróć też uwagę na zakres wsparcia oferowanego przez dostawcę. Powinno ono obejmować analizę IT, szkolenia użytkowników oraz opiekę powdrożeniową.

Integracja z innymi systemami IT i danymi w CRM

Upewnij się, że rozważane narzędzie CRM można zintegrować z Twoimi systemami informatycznymi – pocztą e-mail, kalendarzami czy komunikatorami.

Wówczas nie będzie trzeba ręcznie przepisywać wszystkich danych między programami – co samo w sobie przeczy idei wdrożenia CRM-a.

Ważne, by CRM był dostępny także na urządzeniach mobilnych – smartfonach i tabletach. Dzięki temu Twój zespół będzie mieć stały dostęp do informacji o klientach, niezależnie od miejsca pracy.

Jeśli jeszcze nie korzystasz z zalet oprogramowania w chmurze, teraz jest na to dobry moment. Możliwość korzystania z systemu CRM online to duże ułatwienie w dobie pracy zdalnej oraz hybrydowej. Wówczas dane firmowe będą dostępne z każdego miejsca i o każdej porze.

Bezpieczeństwo danych oraz stabilne działanie systemu CRM

Dane o klientach to jeden z najcenniejszych zasobów w Twojej organizacji. Ich wyciek lub utrata mogłyby się skończyć nie tylko stratami finansowymi, ale i trudnym do oszacowania kryzysem wizerunkowym.

Postaw na sprawdzone rozwiązanie CRM, które zapewnia najwyższe standardy bezpieczeństwa:

  • szyfrowanie danych,
  • regularne backupy,
  • ścisłą kontrolę dostępu użytkowników,
  • pełną zgodność z RODO.

System powinien być też niezawodny – jeśli nie możesz sprawnie obsłużyć pilnego zgłoszenia klienta, ryzykujesz utratę jego zaufania.

CRM musi być w pełni zabezpieczony i funkcjonalny. Powinien pozwalać np. na szybkie składanie zamówień, zleceń serwisowych, przeglądanie produktów oraz pobieranie interesujących informacji. Zamknięta sieć w chmurze ma na celu ułatwienie komunikacji biznesowej. Do CRM-a logują się wyłącznie określone osoby, które otrzymały do niego dostępy.

CRM Dynamics 365 to standardowe rozwiązanie w środowisku Microsoft. Dzięki temu można być pewnym zgody z przepływami pracy i optymalizacją procesów biznesowych w spójnym środowisku IT. Taka cyfrowa przestrzeń robocza gwarantuje większą przejrzystość i wzmacnia zaangażowanie współpracujących ze sobą stron.

Koszty wdrożenia i model rozliczeń za CRM-a

Cena jest istotnym czynnikiem przy wyborze systemu CRM. Dlatego przeanalizuj całkowity koszt korzystania z danego rozwiązania w dłuższej perspektywie.

Zanim podpiszesz umowę na CRM, weź pod uwagę wszystkie koszty związane z jego wdrożeniem. Sama cena licencji i abonamentu to często tylko początek wydatków w wielu systemach CRM, które są narzędziami zewnętrznymi. Trzeba do tego doliczyć usługi wdrożeniowe, wspomniane wcześniej szkolenia dla pracowników, integrację z innymi systemami w firmie czy dopasowanie CRM-a do Twoich procesów biznesowych.

Dopiero zsumowanie tych wszystkich „elementów układanki” da Ci realny obraz tego, ile środków pochłonie inwestycja we wdrożenie CRM. Pamiętaj jednak, że wybierając chmurowy CRM, zyskasz zintegrowany system komunikacji bazujący na prostym dostępie do zasobów biznesowych. Dzięki temu zaoszczędzisz czas i pieniądze.

Profesjonalne wdrożenia Microsoft Dynamics 365

Pamiętaj, że odpowiednio dobrany i wdrożony system CRM to inwestycja, która szybko się zwróci – w postaci wzrostu sprzedaży, wyższej produktywności zespołu i satysfakcji klientów. To najlepsza recepta na dynamiczny i stabilny rozwój Twojego biznesu.

Za sprawą CRM-a wyeliminujesz łańcuchy pośredników i zyskasz możliwość przyspieszenia wielu działań administracyjno-biurowych. Przestaniesz korzystać z kilku aplikacji od firm trzecich, dzięki czemu kompletne informacje będą widoczne od razu.

Dlatego jeśli szukasz CRM-a dla swojej firmy, polecamy wdrożenie CRM Microsoft Dynamics 365, którego można dopasować do specyfiki Twojej branży i przedsiębiorstwa!

Supremo
Supremo
Supremo

Wierzymy w cyfrowe zmiany już od ponad 20 lat! Jako Rekomendowany Partner Microsoft pomagamy firmom o różnej wielkości i z różnych branż. Ciężką pracą osiągamy kolejne cele w postaci Specjalizacji oraz Kompetencji przyznawanych przez Microsoft. Są one dowodem potwierdzającym stopień naszej wiedzy, a także doświadczenia w obszarach Modern Work i Security.

Jakie artykuły jeszcze Ci polecamy?