Jak wdrażać automatyzacje w HR i administracji z Microsoft 365?

Maciej Tomczyk
5 min czytania
7.8.2024

Wiemy z własnego „podwórka”, że w codziennej pracy działy HR i administracji często napotykają specyficzne problemy, znane często wyłącznie w tej dziedzinie. Codzienne wyzwania związane z zarządzaniem rozproszonymi informacjami czy dokumentami, integracją narzędzi oraz koordynacją różnych procesów wymagają nowoczesnych, cyfrowych rozwiązań.

  • Nasz webinar „Jak wdrażać automatyzacje w HR i administracji z Microsoft 365?” był odpowiedzią na potrzeby działów pracujących z różnego rodzaju zasobami.
  • Dostarczyliśmy wielu cennych informacji i wskazówek o efektywnym wprowadzaniu usprawnień dzięki narzędziom Microsoft.
  • Podczas spotkania online pokazaliśmy, jak automatyzacje radzą sobie z rzeczywistymi zadaniami w środowisku IT, w którym pracujemy w Supremo.

Sprawdź więc, jakie aplikacje i automatyzacje wdrożyliśmy dzięki Microsoft 365, a także Power Automate w Supremo, które znacząco uprościły i przyspieszyły pracę w HR oraz administracji!

Automatyzacje odpowiedzią na wyzwania w pracy HR-u i administracji

W dynamicznym świecie biznesu automatyzacja staje się kluczowym elementem również w działach HR i administracji.

Mnogość dostępnych na rynku narzędzi dla działów HR, obecność różnych form zatrudnienia czy też brak uniwersalnych zasad dotyczących procesów współpracy z kontrahentami, tworzą złożony i wymagający „krajobraz” do zagospodarowania. Bywa, że przypomina to tzw. „zarządzanie chaosem” zauważa Agata Michalak, People & Culture Manager w Supremo.

Nie inaczej było w Supremo. Przed stworzeniem każdej z automatyzacji i aplikacji dla HR oraz administracji w naszej firmie pojawiały się… frustracje. Przekuliśmy je w konkretne potrzeby – po Supremowemu!

Dzięki połączeniu trzech obszarów – aplikacji Microsoft 365, Power Platform wraz z AI Copilot – tworzymy niestandardowe aplikacje biznesowe, automatyzując procesy bez konieczności pisania skomplikowanego kodu. Podejście no-code i low-code to teraźniejszośćpodkreśla Ewa Kurek, Business Apps Team Leader w Supremo.

Narzędzia Microsoft 365 wspierające automatyzację. Praktyczne przykłady wdrożenia

Automatyzacje i aplikacje, które prezentowaliśmy na webinarze: „Jak wdrażać automatyzacje w HR i administracji z Microsoft 365?” i opisujemy w tym artykule, są „podpięte” do naszego intranetu. Można z nich więc skorzystać szybko, bo praktycznie jednym kliknięciem.

Intranet firmowy sam w sobie stanowi główne „źródło prawdy” i komunikacji wewnętrznej wśród naszych pracowników. Dzięki temu eliminujemy potrzeby poszukiwania aktualnych linków, plików czy opisów procedur.

Oczywiście użycie tych narzędzi i automatyzacji ma na celu uproszczenie codziennych zadań. Jednak chodzi też o możliwość dostarczania intuicyjnych, łatwych do wdrożenia rozwiązań na szeroką skalę, które można dostosować do zmieniających się potrzeb organizacji. Co więcej, są one gotowe do wprowadzenia również poza Supremododaje Ewa Kurek.

Aplikacja do zamówień i rezerwacji – korzyści z automatyzacji w HR oraz administracji

Czaty, maile, telefony, karteczki przyczepione do ekranów – kanały, którymi spływały potrzeby do działu administracji, powodowały duży nieporządek. Wymagało to ręcznego śledzenia statusów poszczególnych zamówień.

Problemem był także brak jasności co do szczegółowych wymagań. Na przykład lakoniczne stwierdzenie: „Potrzebna jest podkładka pod myszkę” dawało duże pole do interpretacji przy danym zamówieniu. W praktyce mogło nie spełnić realnych oczekiwań ani zamawiającego (IT), ani docelowego użytkownika.

Te frustracje, w połączeniu z trudnościami w przypisaniu odpowiedzialności za budżet (dział/zespół pracownika vs IT vs HR/administracja), były bodźcami do poszukiwania efektywniejszych rozwiązań – czyli Aplikacji Zamówienia i rezerwacje.

  1. Umożliwia ona łatwe zarządzanie zamówieniami i rezerwacjami (takimi jak podróże służbowe), integrując procesy z aplikacjami Microsoft 365, w tym Teams oraz Outlook.
  2. System zapewnia bieżące powiadomienia o statusach. Wpływa to na efektywniejsze zarządzanie procesami zakupów, znacząco zwiększając przejrzystość i efektywność pracy administracyjnej.
  3. Ponadto upraszcza komunikację między zespołami.

Od strony technicznej Aplikacja do zamówień i rezerwacji oferuje trzy poziomy ról – użytkownika, menedżera, administratora. Jej interfejs jest prosty i intuicyjny.

Nasza Aplikacja Zamówienia i rezerwacja ma duży wpływ na procesy onboardingu, a także offboardingu. Rozwiązanie znacząco upraszcza również przekazywanie oraz zarządzanie sprzętem. Eliminuje potrzebę podpisanych, papierowych protokołów, które często wydają się niezbędne w takich procesach. Tym samym dzięki automatyzacji, dział IT może teraz zarządzać sprzętem w sposób efektywny i mniej czasochłonny.

Automatyzacja FV Kontrahenci – obsługa faktur przy umowach o współpracę B2B

Część osób związanych zawodowo z Supremo współpracuje z nami w ramach tzw. umów B2B. Dlatego i tutaj również wyszliśmy naprzeciw pojawiającym się oczekiwaniom. Zarówno administracji, jak i kontrahentów – dbając o przejrzystość, szybkość oraz łatwość przetwarzania faktur za świadczone usługi.

Automatyzacja w Microsoft Forms – którą nazwaliśmy FV Kontrahenci, umożliwia automatyczne przesyłanie i przetwarzanie faktur. Eliminuje potencjalne błędy ludzkie, a tym samym przyspiesza weryfikację dokumentów.

Jak to wygląda w praktyce?

  1. Kontrahent przesyła fakturę za pomocą konkretnego, zweryfikowanego formularza Microsoft Forms. Wypełnia wszystkie wymagane pola (kwota bazowa, pakiet benefitów, dodatkowe elementy itp.).
  2. Po wysłaniu formularza faktura trafia do działu administracji, a także na pocztę e-mail kontrahenta z podsumowaniem. Wtedy zarówno administrator, jak i kontrahent mogą przeprowadzić weryfikację uzupełnionych danych. Pojawia się tutaj bardzo ważny element, czyli double-check.
  3. Warto dodać, że każdy plik z fakturą jest automatycznie podpisywany imieniem i nazwiskiem kontrahenta. Docelowo znajduje się w jednym miejscu z pozostałymi fakturami – w bezpiecznym folderze z dostępem wyłącznie dla osób odpowiedzialnych w Supremo za kwestie finansowe oraz księgowych.

Aplikacja B2B Nieobecności – proste zarządzanie nieobecnościami współpracowników na umowie B2B

Aplikacja B2B Nieobecności w jednym miejscu zarządza wnioskami o dniach wolnych od świadczenia usług. Tym samym umożliwia łatwe i szybkie monitorowanie dostępności współpracowników z umową B2B. Dodatkowo automatycznie powiadamia o statusie wniosków w stosownym miejscu w aplikacji Microsoft Teams.

Kontrahent składa wniosek o dzień wolny od świadczenia usług, wybierając daty oraz typ nieobecności. Zarówno administrator, jak i użytkownik mają możliwość podejrzenia wszystkich zatwierdzonych czy też oczekujących wnioskówwyjaśnia Agata Michalak.

Co więcej, administrator – czyli osoba z HR odpowiedzialna za kwestie nieobecności – może:

  • monitorować wszelkie nieobecności,
  • dodawać do kalendarza święta, dni wolne,
  • zarządzać konkretnymi użytkownikami – pod kątem edycji ich danych czy usuwania profilów.

To wszystko znajduje się w naszej autorskiej Aplikacji na bazie Power Automate. Narzędzie umożliwia tworzenie złożonych przepływów pracy automatyzujących różnorodne zadania związane z zarządzaniem dniami wolnymi na B2B. Począwszy od wysyłania e-maili z powiadomieniami, kończąc na grupowaniu danych w jednym miejscu.

Dzięki Power Automate możliwe jest szybkie i efektywne realizowanie procesów, które wcześniej wymagały ręcznej interwencji.

Jakie korzyści przynosi Aplikacja Nieobecności B2B?

  1. Uproszczenie procesu zarządzania nieobecnościami kontrahentów.
  2. Automatyczne powiadomienia o akceptacji i odrzuceniu wniosków.
  3. Możliwość monitorowania dostępności pozostałych dni bez świadczenia usług.

AI Copilot – inteligentny asystent dla HR i administracji

Microsoft Copilot, dzięki zaawansowanym algorytmom sztucznej inteligencji, jest w stanie automatycznie generować treści, analizować dokumenty i wspierać procesy rekrutacji.

Takie wsparcie znacznie oszczędza czas i zwiększa efektywność pracy w HR oraz administracji. Dlatego ostatnim, ale równie istotnym elementem naszego webinaru była prezentacja tego narzędzia w kontekście pracy w HR, o co zadbała Klaudia Wilusz – Channel Sales Manager Modern Work & Security w Microsoft Polska.

Copilot to asystent AI, który ma za zadanie przyspieszyć codzienne operacyjne zadania w pracy na różnych stanowiskach. Może wspierać różne aspekty pracy w HR, takie jak tworzenie opisów stanowisk, porównywanie CV kandydatów czy analizowanie wideorozmów rekrutacyjnych w Microsoft Teamsinformuje Klaudia.

Korzyści z automatyzacji w HR i administracji, które projektujemy oraz wdrażamy w Supremo

  1. Szybkość – automatyzacja procesów bezpośrednio wpływa na realizację obowiązków w działach HR, administracji oraz IT.
  2. Centralizacja informacji – dane w konkretnym procesie spływają do jednego miejsca, ułatwiając monitorowanie postępów, a także zarządzanie nimi.
  3. Elastyczność – automatyzacje i aplikacje dają możliwość dopasowania i wprowadzania zmian w funkcjonalności, designie itd. pod kątem zmieniających się potrzeb.
  4. Oszczędność – automatyzacje wpływają na czas i zasoby. Zmniejszają przy tym liczbę potencjalnych błędów ludzkich wynikających z ręcznego wprowadzania czy weryfikowania danych.

Automatyzacja – klucz do sukcesu w HR i administracji

Zapewnij wysoką jakość pracy w swoim biznesie! Odkryj, że automatyzacja procesów to oszczędność zasobów, ale także podstawa do zwiększenia efektywności operacyjnej.

Dlatego polecamy Ci obejrzeć nasz webinar: „Jak wdrażać automatyzacje w HR i administracji z Microsoft 365?”.  Zobacz, jak nasze rozwiązania – aplikacje i automatyzacje Microsoft 365 oraz Power Automate, sprawdzają się i wyglądają w praktyce. Wszystko osadzone w kontekście rozwiązywania realnych problemów w administracji oraz HR.

Poznaj praktyczne przykłady, a także pozyskaj konkretną wiedzę z pierwszej ręki!

Dowiedz się, jakie zagadnienia dokładnie omówiliśmy podczas webinaru z ekspertkami Supremo i Microsoft Polska, a następnie zamów bezpłatny dostęp do nagrania.

Zachęcamy do skorzystania z okazji i umówienia się na konsultacje, które pomogą dostosować rozwiązania do indywidualnych potrzeb w Twojej organizacji!

Maciej Tomczyk
Senior Marketing Specialist
Supremo
Maciej z marketingiem związany jest od ponad 10 lat. W Supremo pracuje „na styku” strategii, kreacji i prowadzenia projektów promocyjnych od A do Z. Przy wykonywaniu codziennych obowiązków podczas budowania marki Supremo stawia na fakty, skuteczność oraz... spokój. Wierzy, że marketing to sztuka łączenia wizji z działaniem.

Jak wdrażać automatyzacje w HR i administracji z Microsoft 365?

Maciej Tomczyk
Senior Marketing Specialist
Supremo
5 min czytania
7.8.2024

Wiemy z własnego „podwórka”, że w codziennej pracy działy HR i administracji często napotykają specyficzne problemy, znane często wyłącznie w tej dziedzinie. Codzienne wyzwania związane z zarządzaniem rozproszonymi informacjami czy dokumentami, integracją narzędzi oraz koordynacją różnych procesów wymagają nowoczesnych, cyfrowych rozwiązań.

Sprawdź więc, jakie aplikacje i automatyzacje wdrożyliśmy dzięki Microsoft 365, a także Power Automate w Supremo, które znacząco uprościły i przyspieszyły pracę w HR oraz administracji!


Automatyzacje odpowiedzią na wyzwania w pracy HR-u i administracji

W dynamicznym świecie biznesu automatyzacja staje się kluczowym elementem również w działach HR i administracji.

Mnogość dostępnych na rynku narzędzi dla działów HR, obecność różnych form zatrudnienia czy też brak uniwersalnych zasad dotyczących procesów współpracy z kontrahentami, tworzą złożony i wymagający „krajobraz” do zagospodarowania. Bywa, że przypomina to tzw. „zarządzanie chaosem” zauważa Agata Michalak, People & Culture Manager w Supremo.

Nie inaczej było w Supremo. Przed stworzeniem każdej z automatyzacji i aplikacji dla HR oraz administracji w naszej firmie pojawiały się… frustracje. Przekuliśmy je w konkretne potrzeby – po Supremowemu!

Dzięki połączeniu trzech obszarów – aplikacji Microsoft 365, Power Platform wraz z AI Copilot – tworzymy niestandardowe aplikacje biznesowe, automatyzując procesy bez konieczności pisania skomplikowanego kodu. Podejście no-code i low-code to teraźniejszośćpodkreśla Ewa Kurek, Business Apps Team Leader w Supremo.

Narzędzia Microsoft 365 wspierające automatyzację. Praktyczne przykłady wdrożenia

Automatyzacje i aplikacje, które prezentowaliśmy na webinarze: „Jak wdrażać automatyzacje w HR i administracji z Microsoft 365?” i opisujemy w tym artykule, są „podpięte” do naszego intranetu. Można z nich więc skorzystać szybko, bo praktycznie jednym kliknięciem.

Intranet firmowy sam w sobie stanowi główne „źródło prawdy” i komunikacji wewnętrznej wśród naszych pracowników. Dzięki temu eliminujemy potrzeby poszukiwania aktualnych linków, plików czy opisów procedur.

Oczywiście użycie tych narzędzi i automatyzacji ma na celu uproszczenie codziennych zadań. Jednak chodzi też o możliwość dostarczania intuicyjnych, łatwych do wdrożenia rozwiązań na szeroką skalę, które można dostosować do zmieniających się potrzeb organizacji. Co więcej, są one gotowe do wprowadzenia również poza Supremododaje Ewa Kurek.

Aplikacja do zamówień i rezerwacji – korzyści z automatyzacji w HR oraz administracji

Czaty, maile, telefony, karteczki przyczepione do ekranów – kanały, którymi spływały potrzeby do działu administracji, powodowały duży nieporządek. Wymagało to ręcznego śledzenia statusów poszczególnych zamówień.

Problemem był także brak jasności co do szczegółowych wymagań. Na przykład lakoniczne stwierdzenie: „Potrzebna jest podkładka pod myszkę” dawało duże pole do interpretacji przy danym zamówieniu. W praktyce mogło nie spełnić realnych oczekiwań ani zamawiającego (IT), ani docelowego użytkownika.

Te frustracje, w połączeniu z trudnościami w przypisaniu odpowiedzialności za budżet (dział/zespół pracownika vs IT vs HR/administracja), były bodźcami do poszukiwania efektywniejszych rozwiązań – czyli Aplikacji Zamówienia i rezerwacje.

  1. Umożliwia ona łatwe zarządzanie zamówieniami i rezerwacjami (takimi jak podróże służbowe), integrując procesy z aplikacjami Microsoft 365, w tym Teams oraz Outlook.
  2. System zapewnia bieżące powiadomienia o statusach. Wpływa to na efektywniejsze zarządzanie procesami zakupów, znacząco zwiększając przejrzystość i efektywność pracy administracyjnej.
  3. Ponadto upraszcza komunikację między zespołami.

Od strony technicznej Aplikacja do zamówień i rezerwacji oferuje trzy poziomy ról – użytkownika, menedżera, administratora. Jej interfejs jest prosty i intuicyjny.

Nasza Aplikacja Zamówienia i rezerwacja ma duży wpływ na procesy onboardingu, a także offboardingu. Rozwiązanie znacząco upraszcza również przekazywanie oraz zarządzanie sprzętem. Eliminuje potrzebę podpisanych, papierowych protokołów, które często wydają się niezbędne w takich procesach. Tym samym dzięki automatyzacji, dział IT może teraz zarządzać sprzętem w sposób efektywny i mniej czasochłonny.

Automatyzacja FV Kontrahenci – obsługa faktur przy umowach o współpracę B2B

Część osób związanych zawodowo z Supremo współpracuje z nami w ramach tzw. umów B2B. Dlatego i tutaj również wyszliśmy naprzeciw pojawiającym się oczekiwaniom. Zarówno administracji, jak i kontrahentów – dbając o przejrzystość, szybkość oraz łatwość przetwarzania faktur za świadczone usługi.

Automatyzacja w Microsoft Forms – którą nazwaliśmy FV Kontrahenci, umożliwia automatyczne przesyłanie i przetwarzanie faktur. Eliminuje potencjalne błędy ludzkie, a tym samym przyspiesza weryfikację dokumentów.

Jak to wygląda w praktyce?

  1. Kontrahent przesyła fakturę za pomocą konkretnego, zweryfikowanego formularza Microsoft Forms. Wypełnia wszystkie wymagane pola (kwota bazowa, pakiet benefitów, dodatkowe elementy itp.).
  2. Po wysłaniu formularza faktura trafia do działu administracji, a także na pocztę e-mail kontrahenta z podsumowaniem. Wtedy zarówno administrator, jak i kontrahent mogą przeprowadzić weryfikację uzupełnionych danych. Pojawia się tutaj bardzo ważny element, czyli double-check.
  3. Warto dodać, że każdy plik z fakturą jest automatycznie podpisywany imieniem i nazwiskiem kontrahenta. Docelowo znajduje się w jednym miejscu z pozostałymi fakturami – w bezpiecznym folderze z dostępem wyłącznie dla osób odpowiedzialnych w Supremo za kwestie finansowe oraz księgowych.

Aplikacja B2B Nieobecności – proste zarządzanie nieobecnościami współpracowników na umowie B2B

Aplikacja B2B Nieobecności w jednym miejscu zarządza wnioskami o dniach wolnych od świadczenia usług. Tym samym umożliwia łatwe i szybkie monitorowanie dostępności współpracowników z umową B2B. Dodatkowo automatycznie powiadamia o statusie wniosków w stosownym miejscu w aplikacji Microsoft Teams.

Kontrahent składa wniosek o dzień wolny od świadczenia usług, wybierając daty oraz typ nieobecności. Zarówno administrator, jak i użytkownik mają możliwość podejrzenia wszystkich zatwierdzonych czy też oczekujących wnioskówwyjaśnia Agata Michalak.

Co więcej, administrator – czyli osoba z HR odpowiedzialna za kwestie nieobecności – może:

  • monitorować wszelkie nieobecności,
  • dodawać do kalendarza święta, dni wolne,
  • zarządzać konkretnymi użytkownikami – pod kątem edycji ich danych czy usuwania profilów.

To wszystko znajduje się w naszej autorskiej Aplikacji na bazie Power Automate. Narzędzie umożliwia tworzenie złożonych przepływów pracy automatyzujących różnorodne zadania związane z zarządzaniem dniami wolnymi na B2B. Począwszy od wysyłania e-maili z powiadomieniami, kończąc na grupowaniu danych w jednym miejscu.

Dzięki Power Automate możliwe jest szybkie i efektywne realizowanie procesów, które wcześniej wymagały ręcznej interwencji.

Jakie korzyści przynosi Aplikacja Nieobecności B2B?

  1. Uproszczenie procesu zarządzania nieobecnościami kontrahentów.
  2. Automatyczne powiadomienia o akceptacji i odrzuceniu wniosków.
  3. Możliwość monitorowania dostępności pozostałych dni bez świadczenia usług.

AI Copilot – inteligentny asystent dla HR i administracji

Microsoft Copilot, dzięki zaawansowanym algorytmom sztucznej inteligencji, jest w stanie automatycznie generować treści, analizować dokumenty i wspierać procesy rekrutacji.

Takie wsparcie znacznie oszczędza czas i zwiększa efektywność pracy w HR oraz administracji. Dlatego ostatnim, ale równie istotnym elementem naszego webinaru była prezentacja tego narzędzia w kontekście pracy w HR, o co zadbała Klaudia Wilusz – Channel Sales Manager Modern Work & Security w Microsoft Polska.

Copilot to asystent AI, który ma za zadanie przyspieszyć codzienne operacyjne zadania w pracy na różnych stanowiskach. Może wspierać różne aspekty pracy w HR, takie jak tworzenie opisów stanowisk, porównywanie CV kandydatów czy analizowanie wideorozmów rekrutacyjnych w Microsoft Teamsinformuje Klaudia.

Korzyści z automatyzacji w HR i administracji, które projektujemy oraz wdrażamy w Supremo

  1. Szybkość – automatyzacja procesów bezpośrednio wpływa na realizację obowiązków w działach HR, administracji oraz IT.
  2. Centralizacja informacji – dane w konkretnym procesie spływają do jednego miejsca, ułatwiając monitorowanie postępów, a także zarządzanie nimi.
  3. Elastyczność – automatyzacje i aplikacje dają możliwość dopasowania i wprowadzania zmian w funkcjonalności, designie itd. pod kątem zmieniających się potrzeb.
  4. Oszczędność – automatyzacje wpływają na czas i zasoby. Zmniejszają przy tym liczbę potencjalnych błędów ludzkich wynikających z ręcznego wprowadzania czy weryfikowania danych.

Automatyzacja – klucz do sukcesu w HR i administracji

Zapewnij wysoką jakość pracy w swoim biznesie! Odkryj, że automatyzacja procesów to oszczędność zasobów, ale także podstawa do zwiększenia efektywności operacyjnej.

Dlatego polecamy Ci obejrzeć nasz webinar: „Jak wdrażać automatyzacje w HR i administracji z Microsoft 365?”.  Zobacz, jak nasze rozwiązania – aplikacje i automatyzacje Microsoft 365 oraz Power Automate, sprawdzają się i wyglądają w praktyce. Wszystko osadzone w kontekście rozwiązywania realnych problemów w administracji oraz HR.

Poznaj praktyczne przykłady, a także pozyskaj konkretną wiedzę z pierwszej ręki!

Dowiedz się, jakie zagadnienia dokładnie omówiliśmy podczas webinaru z ekspertkami Supremo i Microsoft Polska, a następnie zamów bezpłatny dostęp do nagrania.

• Nasz webinar „Jak wdrażać automatyzacje w HR i administracji z Microsoft 365?” był odpowiedzią na potrzeby działów pracujących z różnego rodzaju zasobami.
• Dostarczyliśmy wielu cennych informacji i wskazówek o efektywnym wprowadzaniu usprawnień dzięki narzędziom Microsoft.
• Podczas spotkania online pokazaliśmy, jak automatyzacje radzą sobie z rzeczywistymi zadaniami w środowisku IT, w którym pracujemy w Supremo.

Zachęcamy do skorzystania z okazji i umówienia się na konsultacje, które pomogą dostosować rozwiązania do indywidualnych potrzeb w Twojej organizacji!

Maciej Tomczyk
Senior Marketing Specialist
Supremo

Maciej z marketingiem związany jest od ponad 10 lat. W Supremo pracuje „na styku” strategii, kreacji i prowadzenia projektów promocyjnych od A do Z. Przy wykonywaniu codziennych obowiązków podczas budowania marki Supremo stawia na fakty, skuteczność oraz... spokój. Wierzy, że marketing to sztuka łączenia wizji z działaniem.

Jak wdrażać automatyzacje w HR i administracji z Microsoft 365?

Maciej Tomczyk
Senior Marketing Specialist
Supremo
5 min czytania
7.8.2024

Wiemy z własnego „podwórka”, że w codziennej pracy działy HR i administracji często napotykają specyficzne problemy, znane często wyłącznie w tej dziedzinie. Codzienne wyzwania związane z zarządzaniem rozproszonymi informacjami czy dokumentami, integracją narzędzi oraz koordynacją różnych procesów wymagają nowoczesnych, cyfrowych rozwiązań.

Sprawdź więc, jakie aplikacje i automatyzacje wdrożyliśmy dzięki Microsoft 365, a także Power Automate w Supremo, które znacząco uprościły i przyspieszyły pracę w HR oraz administracji!


Automatyzacje odpowiedzią na wyzwania w pracy HR-u i administracji

W dynamicznym świecie biznesu automatyzacja staje się kluczowym elementem również w działach HR i administracji.

Mnogość dostępnych na rynku narzędzi dla działów HR, obecność różnych form zatrudnienia czy też brak uniwersalnych zasad dotyczących procesów współpracy z kontrahentami, tworzą złożony i wymagający „krajobraz” do zagospodarowania. Bywa, że przypomina to tzw. „zarządzanie chaosem” zauważa Agata Michalak, People & Culture Manager w Supremo.

Nie inaczej było w Supremo. Przed stworzeniem każdej z automatyzacji i aplikacji dla HR oraz administracji w naszej firmie pojawiały się… frustracje. Przekuliśmy je w konkretne potrzeby – po Supremowemu!

Dzięki połączeniu trzech obszarów – aplikacji Microsoft 365, Power Platform wraz z AI Copilot – tworzymy niestandardowe aplikacje biznesowe, automatyzując procesy bez konieczności pisania skomplikowanego kodu. Podejście no-code i low-code to teraźniejszośćpodkreśla Ewa Kurek, Business Apps Team Leader w Supremo.

Narzędzia Microsoft 365 wspierające automatyzację. Praktyczne przykłady wdrożenia

Automatyzacje i aplikacje, które prezentowaliśmy na webinarze: „Jak wdrażać automatyzacje w HR i administracji z Microsoft 365?” i opisujemy w tym artykule, są „podpięte” do naszego intranetu. Można z nich więc skorzystać szybko, bo praktycznie jednym kliknięciem.

Intranet firmowy sam w sobie stanowi główne „źródło prawdy” i komunikacji wewnętrznej wśród naszych pracowników. Dzięki temu eliminujemy potrzeby poszukiwania aktualnych linków, plików czy opisów procedur.

Oczywiście użycie tych narzędzi i automatyzacji ma na celu uproszczenie codziennych zadań. Jednak chodzi też o możliwość dostarczania intuicyjnych, łatwych do wdrożenia rozwiązań na szeroką skalę, które można dostosować do zmieniających się potrzeb organizacji. Co więcej, są one gotowe do wprowadzenia również poza Supremododaje Ewa Kurek.

Aplikacja do zamówień i rezerwacji – korzyści z automatyzacji w HR oraz administracji

Czaty, maile, telefony, karteczki przyczepione do ekranów – kanały, którymi spływały potrzeby do działu administracji, powodowały duży nieporządek. Wymagało to ręcznego śledzenia statusów poszczególnych zamówień.

Problemem był także brak jasności co do szczegółowych wymagań. Na przykład lakoniczne stwierdzenie: „Potrzebna jest podkładka pod myszkę” dawało duże pole do interpretacji przy danym zamówieniu. W praktyce mogło nie spełnić realnych oczekiwań ani zamawiającego (IT), ani docelowego użytkownika.

Te frustracje, w połączeniu z trudnościami w przypisaniu odpowiedzialności za budżet (dział/zespół pracownika vs IT vs HR/administracja), były bodźcami do poszukiwania efektywniejszych rozwiązań – czyli Aplikacji Zamówienia i rezerwacje.

  1. Umożliwia ona łatwe zarządzanie zamówieniami i rezerwacjami (takimi jak podróże służbowe), integrując procesy z aplikacjami Microsoft 365, w tym Teams oraz Outlook.
  2. System zapewnia bieżące powiadomienia o statusach. Wpływa to na efektywniejsze zarządzanie procesami zakupów, znacząco zwiększając przejrzystość i efektywność pracy administracyjnej.
  3. Ponadto upraszcza komunikację między zespołami.

Od strony technicznej Aplikacja do zamówień i rezerwacji oferuje trzy poziomy ról – użytkownika, menedżera, administratora. Jej interfejs jest prosty i intuicyjny.

Nasza Aplikacja Zamówienia i rezerwacja ma duży wpływ na procesy onboardingu, a także offboardingu. Rozwiązanie znacząco upraszcza również przekazywanie oraz zarządzanie sprzętem. Eliminuje potrzebę podpisanych, papierowych protokołów, które często wydają się niezbędne w takich procesach. Tym samym dzięki automatyzacji, dział IT może teraz zarządzać sprzętem w sposób efektywny i mniej czasochłonny.

Automatyzacja FV Kontrahenci – obsługa faktur przy umowach o współpracę B2B

Część osób związanych zawodowo z Supremo współpracuje z nami w ramach tzw. umów B2B. Dlatego i tutaj również wyszliśmy naprzeciw pojawiającym się oczekiwaniom. Zarówno administracji, jak i kontrahentów – dbając o przejrzystość, szybkość oraz łatwość przetwarzania faktur za świadczone usługi.

Automatyzacja w Microsoft Forms – którą nazwaliśmy FV Kontrahenci, umożliwia automatyczne przesyłanie i przetwarzanie faktur. Eliminuje potencjalne błędy ludzkie, a tym samym przyspiesza weryfikację dokumentów.

Jak to wygląda w praktyce?

  1. Kontrahent przesyła fakturę za pomocą konkretnego, zweryfikowanego formularza Microsoft Forms. Wypełnia wszystkie wymagane pola (kwota bazowa, pakiet benefitów, dodatkowe elementy itp.).
  2. Po wysłaniu formularza faktura trafia do działu administracji, a także na pocztę e-mail kontrahenta z podsumowaniem. Wtedy zarówno administrator, jak i kontrahent mogą przeprowadzić weryfikację uzupełnionych danych. Pojawia się tutaj bardzo ważny element, czyli double-check.
  3. Warto dodać, że każdy plik z fakturą jest automatycznie podpisywany imieniem i nazwiskiem kontrahenta. Docelowo znajduje się w jednym miejscu z pozostałymi fakturami – w bezpiecznym folderze z dostępem wyłącznie dla osób odpowiedzialnych w Supremo za kwestie finansowe oraz księgowych.

Aplikacja B2B Nieobecności – proste zarządzanie nieobecnościami współpracowników na umowie B2B

Aplikacja B2B Nieobecności w jednym miejscu zarządza wnioskami o dniach wolnych od świadczenia usług. Tym samym umożliwia łatwe i szybkie monitorowanie dostępności współpracowników z umową B2B. Dodatkowo automatycznie powiadamia o statusie wniosków w stosownym miejscu w aplikacji Microsoft Teams.

Kontrahent składa wniosek o dzień wolny od świadczenia usług, wybierając daty oraz typ nieobecności. Zarówno administrator, jak i użytkownik mają możliwość podejrzenia wszystkich zatwierdzonych czy też oczekujących wnioskówwyjaśnia Agata Michalak.

Co więcej, administrator – czyli osoba z HR odpowiedzialna za kwestie nieobecności – może:

  • monitorować wszelkie nieobecności,
  • dodawać do kalendarza święta, dni wolne,
  • zarządzać konkretnymi użytkownikami – pod kątem edycji ich danych czy usuwania profilów.

To wszystko znajduje się w naszej autorskiej Aplikacji na bazie Power Automate. Narzędzie umożliwia tworzenie złożonych przepływów pracy automatyzujących różnorodne zadania związane z zarządzaniem dniami wolnymi na B2B. Począwszy od wysyłania e-maili z powiadomieniami, kończąc na grupowaniu danych w jednym miejscu.

Dzięki Power Automate możliwe jest szybkie i efektywne realizowanie procesów, które wcześniej wymagały ręcznej interwencji.

Jakie korzyści przynosi Aplikacja Nieobecności B2B?

  1. Uproszczenie procesu zarządzania nieobecnościami kontrahentów.
  2. Automatyczne powiadomienia o akceptacji i odrzuceniu wniosków.
  3. Możliwość monitorowania dostępności pozostałych dni bez świadczenia usług.

AI Copilot – inteligentny asystent dla HR i administracji

Microsoft Copilot, dzięki zaawansowanym algorytmom sztucznej inteligencji, jest w stanie automatycznie generować treści, analizować dokumenty i wspierać procesy rekrutacji.

Takie wsparcie znacznie oszczędza czas i zwiększa efektywność pracy w HR oraz administracji. Dlatego ostatnim, ale równie istotnym elementem naszego webinaru była prezentacja tego narzędzia w kontekście pracy w HR, o co zadbała Klaudia Wilusz – Channel Sales Manager Modern Work & Security w Microsoft Polska.

Copilot to asystent AI, który ma za zadanie przyspieszyć codzienne operacyjne zadania w pracy na różnych stanowiskach. Może wspierać różne aspekty pracy w HR, takie jak tworzenie opisów stanowisk, porównywanie CV kandydatów czy analizowanie wideorozmów rekrutacyjnych w Microsoft Teamsinformuje Klaudia.

Korzyści z automatyzacji w HR i administracji, które projektujemy oraz wdrażamy w Supremo

  1. Szybkość – automatyzacja procesów bezpośrednio wpływa na realizację obowiązków w działach HR, administracji oraz IT.
  2. Centralizacja informacji – dane w konkretnym procesie spływają do jednego miejsca, ułatwiając monitorowanie postępów, a także zarządzanie nimi.
  3. Elastyczność – automatyzacje i aplikacje dają możliwość dopasowania i wprowadzania zmian w funkcjonalności, designie itd. pod kątem zmieniających się potrzeb.
  4. Oszczędność – automatyzacje wpływają na czas i zasoby. Zmniejszają przy tym liczbę potencjalnych błędów ludzkich wynikających z ręcznego wprowadzania czy weryfikowania danych.

Automatyzacja – klucz do sukcesu w HR i administracji

Zapewnij wysoką jakość pracy w swoim biznesie! Odkryj, że automatyzacja procesów to oszczędność zasobów, ale także podstawa do zwiększenia efektywności operacyjnej.

Dlatego polecamy Ci obejrzeć nasz webinar: „Jak wdrażać automatyzacje w HR i administracji z Microsoft 365?”.  Zobacz, jak nasze rozwiązania – aplikacje i automatyzacje Microsoft 365 oraz Power Automate, sprawdzają się i wyglądają w praktyce. Wszystko osadzone w kontekście rozwiązywania realnych problemów w administracji oraz HR.

Poznaj praktyczne przykłady, a także pozyskaj konkretną wiedzę z pierwszej ręki!

Dowiedz się, jakie zagadnienia dokładnie omówiliśmy podczas webinaru z ekspertkami Supremo i Microsoft Polska, a następnie zamów bezpłatny dostęp do nagrania.

• Nasz webinar „Jak wdrażać automatyzacje w HR i administracji z Microsoft 365?” był odpowiedzią na potrzeby działów pracujących z różnego rodzaju zasobami.
• Dostarczyliśmy wielu cennych informacji i wskazówek o efektywnym wprowadzaniu usprawnień dzięki narzędziom Microsoft.
• Podczas spotkania online pokazaliśmy, jak automatyzacje radzą sobie z rzeczywistymi zadaniami w środowisku IT, w którym pracujemy w Supremo.

Zachęcamy do skorzystania z okazji i umówienia się na konsultacje, które pomogą dostosować rozwiązania do indywidualnych potrzeb w Twojej organizacji!

Maciej Tomczyk
Senior Marketing Specialist
Supremo

Maciej z marketingiem związany jest od ponad 10 lat. W Supremo pracuje „na styku” strategii, kreacji i prowadzenia projektów promocyjnych od A do Z. Przy wykonywaniu codziennych obowiązków podczas budowania marki Supremo stawia na fakty, skuteczność oraz... spokój. Wierzy, że marketing to sztuka łączenia wizji z działaniem.

Jak wdrażać automatyzacje w HR i administracji z Microsoft 365?

Maciej Tomczyk
Senior Marketing Specialist
Supremo
5 min czytania
7.8.2024

Wiemy z własnego „podwórka”, że w codziennej pracy działy HR i administracji często napotykają specyficzne problemy, znane często wyłącznie w tej dziedzinie. Codzienne wyzwania związane z zarządzaniem rozproszonymi informacjami czy dokumentami, integracją narzędzi oraz koordynacją różnych procesów wymagają nowoczesnych, cyfrowych rozwiązań.

Sprawdź więc, jakie aplikacje i automatyzacje wdrożyliśmy dzięki Microsoft 365, a także Power Automate w Supremo, które znacząco uprościły i przyspieszyły pracę w HR oraz administracji!


Automatyzacje odpowiedzią na wyzwania w pracy HR-u i administracji

W dynamicznym świecie biznesu automatyzacja staje się kluczowym elementem również w działach HR i administracji.

Mnogość dostępnych na rynku narzędzi dla działów HR, obecność różnych form zatrudnienia czy też brak uniwersalnych zasad dotyczących procesów współpracy z kontrahentami, tworzą złożony i wymagający „krajobraz” do zagospodarowania. Bywa, że przypomina to tzw. „zarządzanie chaosem” zauważa Agata Michalak, People & Culture Manager w Supremo.

Nie inaczej było w Supremo. Przed stworzeniem każdej z automatyzacji i aplikacji dla HR oraz administracji w naszej firmie pojawiały się… frustracje. Przekuliśmy je w konkretne potrzeby – po Supremowemu!

Dzięki połączeniu trzech obszarów – aplikacji Microsoft 365, Power Platform wraz z AI Copilot – tworzymy niestandardowe aplikacje biznesowe, automatyzując procesy bez konieczności pisania skomplikowanego kodu. Podejście no-code i low-code to teraźniejszośćpodkreśla Ewa Kurek, Business Apps Team Leader w Supremo.

Narzędzia Microsoft 365 wspierające automatyzację. Praktyczne przykłady wdrożenia

Automatyzacje i aplikacje, które prezentowaliśmy na webinarze: „Jak wdrażać automatyzacje w HR i administracji z Microsoft 365?” i opisujemy w tym artykule, są „podpięte” do naszego intranetu. Można z nich więc skorzystać szybko, bo praktycznie jednym kliknięciem.

Intranet firmowy sam w sobie stanowi główne „źródło prawdy” i komunikacji wewnętrznej wśród naszych pracowników. Dzięki temu eliminujemy potrzeby poszukiwania aktualnych linków, plików czy opisów procedur.

Oczywiście użycie tych narzędzi i automatyzacji ma na celu uproszczenie codziennych zadań. Jednak chodzi też o możliwość dostarczania intuicyjnych, łatwych do wdrożenia rozwiązań na szeroką skalę, które można dostosować do zmieniających się potrzeb organizacji. Co więcej, są one gotowe do wprowadzenia również poza Supremododaje Ewa Kurek.

Aplikacja do zamówień i rezerwacji – korzyści z automatyzacji w HR oraz administracji

Czaty, maile, telefony, karteczki przyczepione do ekranów – kanały, którymi spływały potrzeby do działu administracji, powodowały duży nieporządek. Wymagało to ręcznego śledzenia statusów poszczególnych zamówień.

Problemem był także brak jasności co do szczegółowych wymagań. Na przykład lakoniczne stwierdzenie: „Potrzebna jest podkładka pod myszkę” dawało duże pole do interpretacji przy danym zamówieniu. W praktyce mogło nie spełnić realnych oczekiwań ani zamawiającego (IT), ani docelowego użytkownika.

Te frustracje, w połączeniu z trudnościami w przypisaniu odpowiedzialności za budżet (dział/zespół pracownika vs IT vs HR/administracja), były bodźcami do poszukiwania efektywniejszych rozwiązań – czyli Aplikacji Zamówienia i rezerwacje.

  1. Umożliwia ona łatwe zarządzanie zamówieniami i rezerwacjami (takimi jak podróże służbowe), integrując procesy z aplikacjami Microsoft 365, w tym Teams oraz Outlook.
  2. System zapewnia bieżące powiadomienia o statusach. Wpływa to na efektywniejsze zarządzanie procesami zakupów, znacząco zwiększając przejrzystość i efektywność pracy administracyjnej.
  3. Ponadto upraszcza komunikację między zespołami.

Od strony technicznej Aplikacja do zamówień i rezerwacji oferuje trzy poziomy ról – użytkownika, menedżera, administratora. Jej interfejs jest prosty i intuicyjny.

Nasza Aplikacja Zamówienia i rezerwacja ma duży wpływ na procesy onboardingu, a także offboardingu. Rozwiązanie znacząco upraszcza również przekazywanie oraz zarządzanie sprzętem. Eliminuje potrzebę podpisanych, papierowych protokołów, które często wydają się niezbędne w takich procesach. Tym samym dzięki automatyzacji, dział IT może teraz zarządzać sprzętem w sposób efektywny i mniej czasochłonny.

Automatyzacja FV Kontrahenci – obsługa faktur przy umowach o współpracę B2B

Część osób związanych zawodowo z Supremo współpracuje z nami w ramach tzw. umów B2B. Dlatego i tutaj również wyszliśmy naprzeciw pojawiającym się oczekiwaniom. Zarówno administracji, jak i kontrahentów – dbając o przejrzystość, szybkość oraz łatwość przetwarzania faktur za świadczone usługi.

Automatyzacja w Microsoft Forms – którą nazwaliśmy FV Kontrahenci, umożliwia automatyczne przesyłanie i przetwarzanie faktur. Eliminuje potencjalne błędy ludzkie, a tym samym przyspiesza weryfikację dokumentów.

Jak to wygląda w praktyce?

  1. Kontrahent przesyła fakturę za pomocą konkretnego, zweryfikowanego formularza Microsoft Forms. Wypełnia wszystkie wymagane pola (kwota bazowa, pakiet benefitów, dodatkowe elementy itp.).
  2. Po wysłaniu formularza faktura trafia do działu administracji, a także na pocztę e-mail kontrahenta z podsumowaniem. Wtedy zarówno administrator, jak i kontrahent mogą przeprowadzić weryfikację uzupełnionych danych. Pojawia się tutaj bardzo ważny element, czyli double-check.
  3. Warto dodać, że każdy plik z fakturą jest automatycznie podpisywany imieniem i nazwiskiem kontrahenta. Docelowo znajduje się w jednym miejscu z pozostałymi fakturami – w bezpiecznym folderze z dostępem wyłącznie dla osób odpowiedzialnych w Supremo za kwestie finansowe oraz księgowych.

Aplikacja B2B Nieobecności – proste zarządzanie nieobecnościami współpracowników na umowie B2B

Aplikacja B2B Nieobecności w jednym miejscu zarządza wnioskami o dniach wolnych od świadczenia usług. Tym samym umożliwia łatwe i szybkie monitorowanie dostępności współpracowników z umową B2B. Dodatkowo automatycznie powiadamia o statusie wniosków w stosownym miejscu w aplikacji Microsoft Teams.

Kontrahent składa wniosek o dzień wolny od świadczenia usług, wybierając daty oraz typ nieobecności. Zarówno administrator, jak i użytkownik mają możliwość podejrzenia wszystkich zatwierdzonych czy też oczekujących wnioskówwyjaśnia Agata Michalak.

Co więcej, administrator – czyli osoba z HR odpowiedzialna za kwestie nieobecności – może:

  • monitorować wszelkie nieobecności,
  • dodawać do kalendarza święta, dni wolne,
  • zarządzać konkretnymi użytkownikami – pod kątem edycji ich danych czy usuwania profilów.

To wszystko znajduje się w naszej autorskiej Aplikacji na bazie Power Automate. Narzędzie umożliwia tworzenie złożonych przepływów pracy automatyzujących różnorodne zadania związane z zarządzaniem dniami wolnymi na B2B. Począwszy od wysyłania e-maili z powiadomieniami, kończąc na grupowaniu danych w jednym miejscu.

Dzięki Power Automate możliwe jest szybkie i efektywne realizowanie procesów, które wcześniej wymagały ręcznej interwencji.

Jakie korzyści przynosi Aplikacja Nieobecności B2B?

  1. Uproszczenie procesu zarządzania nieobecnościami kontrahentów.
  2. Automatyczne powiadomienia o akceptacji i odrzuceniu wniosków.
  3. Możliwość monitorowania dostępności pozostałych dni bez świadczenia usług.

AI Copilot – inteligentny asystent dla HR i administracji

Microsoft Copilot, dzięki zaawansowanym algorytmom sztucznej inteligencji, jest w stanie automatycznie generować treści, analizować dokumenty i wspierać procesy rekrutacji.

Takie wsparcie znacznie oszczędza czas i zwiększa efektywność pracy w HR oraz administracji. Dlatego ostatnim, ale równie istotnym elementem naszego webinaru była prezentacja tego narzędzia w kontekście pracy w HR, o co zadbała Klaudia Wilusz – Channel Sales Manager Modern Work & Security w Microsoft Polska.

Copilot to asystent AI, który ma za zadanie przyspieszyć codzienne operacyjne zadania w pracy na różnych stanowiskach. Może wspierać różne aspekty pracy w HR, takie jak tworzenie opisów stanowisk, porównywanie CV kandydatów czy analizowanie wideorozmów rekrutacyjnych w Microsoft Teamsinformuje Klaudia.

Korzyści z automatyzacji w HR i administracji, które projektujemy oraz wdrażamy w Supremo

  1. Szybkość – automatyzacja procesów bezpośrednio wpływa na realizację obowiązków w działach HR, administracji oraz IT.
  2. Centralizacja informacji – dane w konkretnym procesie spływają do jednego miejsca, ułatwiając monitorowanie postępów, a także zarządzanie nimi.
  3. Elastyczność – automatyzacje i aplikacje dają możliwość dopasowania i wprowadzania zmian w funkcjonalności, designie itd. pod kątem zmieniających się potrzeb.
  4. Oszczędność – automatyzacje wpływają na czas i zasoby. Zmniejszają przy tym liczbę potencjalnych błędów ludzkich wynikających z ręcznego wprowadzania czy weryfikowania danych.

Automatyzacja – klucz do sukcesu w HR i administracji

Zapewnij wysoką jakość pracy w swoim biznesie! Odkryj, że automatyzacja procesów to oszczędność zasobów, ale także podstawa do zwiększenia efektywności operacyjnej.

Dlatego polecamy Ci obejrzeć nasz webinar: „Jak wdrażać automatyzacje w HR i administracji z Microsoft 365?”.  Zobacz, jak nasze rozwiązania – aplikacje i automatyzacje Microsoft 365 oraz Power Automate, sprawdzają się i wyglądają w praktyce. Wszystko osadzone w kontekście rozwiązywania realnych problemów w administracji oraz HR.

Poznaj praktyczne przykłady, a także pozyskaj konkretną wiedzę z pierwszej ręki!

Dowiedz się, jakie zagadnienia dokładnie omówiliśmy podczas webinaru z ekspertkami Supremo i Microsoft Polska, a następnie zamów bezpłatny dostęp do nagrania.

• Nasz webinar „Jak wdrażać automatyzacje w HR i administracji z Microsoft 365?” był odpowiedzią na potrzeby działów pracujących z różnego rodzaju zasobami.
• Dostarczyliśmy wielu cennych informacji i wskazówek o efektywnym wprowadzaniu usprawnień dzięki narzędziom Microsoft.
• Podczas spotkania online pokazaliśmy, jak automatyzacje radzą sobie z rzeczywistymi zadaniami w środowisku IT, w którym pracujemy w Supremo.

Zachęcamy do skorzystania z okazji i umówienia się na konsultacje, które pomogą dostosować rozwiązania do indywidualnych potrzeb w Twojej organizacji!

Maciej Tomczyk
Senior Marketing Specialist
Supremo

Maciej z marketingiem związany jest od ponad 10 lat. W Supremo pracuje „na styku” strategii, kreacji i prowadzenia projektów promocyjnych od A do Z. Przy wykonywaniu codziennych obowiązków podczas budowania marki Supremo stawia na fakty, skuteczność oraz... spokój. Wierzy, że marketing to sztuka łączenia wizji z działaniem.

Jak wdrażać automatyzacje w HR i administracji z Microsoft 365?

Maciej Tomczyk
Senior Marketing Specialist
Supremo
5 min czytania
7.8.2024

Wiemy z własnego „podwórka”, że w codziennej pracy działy HR i administracji często napotykają specyficzne problemy, znane często wyłącznie w tej dziedzinie. Codzienne wyzwania związane z zarządzaniem rozproszonymi informacjami czy dokumentami, integracją narzędzi oraz koordynacją różnych procesów wymagają nowoczesnych, cyfrowych rozwiązań.

Sprawdź więc, jakie aplikacje i automatyzacje wdrożyliśmy dzięki Microsoft 365, a także Power Automate w Supremo, które znacząco uprościły i przyspieszyły pracę w HR oraz administracji!


Automatyzacje odpowiedzią na wyzwania w pracy HR-u i administracji

W dynamicznym świecie biznesu automatyzacja staje się kluczowym elementem również w działach HR i administracji.

Mnogość dostępnych na rynku narzędzi dla działów HR, obecność różnych form zatrudnienia czy też brak uniwersalnych zasad dotyczących procesów współpracy z kontrahentami, tworzą złożony i wymagający „krajobraz” do zagospodarowania. Bywa, że przypomina to tzw. „zarządzanie chaosem” zauważa Agata Michalak, People & Culture Manager w Supremo.

Nie inaczej było w Supremo. Przed stworzeniem każdej z automatyzacji i aplikacji dla HR oraz administracji w naszej firmie pojawiały się… frustracje. Przekuliśmy je w konkretne potrzeby – po Supremowemu!

Dzięki połączeniu trzech obszarów – aplikacji Microsoft 365, Power Platform wraz z AI Copilot – tworzymy niestandardowe aplikacje biznesowe, automatyzując procesy bez konieczności pisania skomplikowanego kodu. Podejście no-code i low-code to teraźniejszośćpodkreśla Ewa Kurek, Business Apps Team Leader w Supremo.

Narzędzia Microsoft 365 wspierające automatyzację. Praktyczne przykłady wdrożenia

Automatyzacje i aplikacje, które prezentowaliśmy na webinarze: „Jak wdrażać automatyzacje w HR i administracji z Microsoft 365?” i opisujemy w tym artykule, są „podpięte” do naszego intranetu. Można z nich więc skorzystać szybko, bo praktycznie jednym kliknięciem.

Intranet firmowy sam w sobie stanowi główne „źródło prawdy” i komunikacji wewnętrznej wśród naszych pracowników. Dzięki temu eliminujemy potrzeby poszukiwania aktualnych linków, plików czy opisów procedur.

Oczywiście użycie tych narzędzi i automatyzacji ma na celu uproszczenie codziennych zadań. Jednak chodzi też o możliwość dostarczania intuicyjnych, łatwych do wdrożenia rozwiązań na szeroką skalę, które można dostosować do zmieniających się potrzeb organizacji. Co więcej, są one gotowe do wprowadzenia również poza Supremododaje Ewa Kurek.

Aplikacja do zamówień i rezerwacji – korzyści z automatyzacji w HR oraz administracji

Czaty, maile, telefony, karteczki przyczepione do ekranów – kanały, którymi spływały potrzeby do działu administracji, powodowały duży nieporządek. Wymagało to ręcznego śledzenia statusów poszczególnych zamówień.

Problemem był także brak jasności co do szczegółowych wymagań. Na przykład lakoniczne stwierdzenie: „Potrzebna jest podkładka pod myszkę” dawało duże pole do interpretacji przy danym zamówieniu. W praktyce mogło nie spełnić realnych oczekiwań ani zamawiającego (IT), ani docelowego użytkownika.

Te frustracje, w połączeniu z trudnościami w przypisaniu odpowiedzialności za budżet (dział/zespół pracownika vs IT vs HR/administracja), były bodźcami do poszukiwania efektywniejszych rozwiązań – czyli Aplikacji Zamówienia i rezerwacje.

  1. Umożliwia ona łatwe zarządzanie zamówieniami i rezerwacjami (takimi jak podróże służbowe), integrując procesy z aplikacjami Microsoft 365, w tym Teams oraz Outlook.
  2. System zapewnia bieżące powiadomienia o statusach. Wpływa to na efektywniejsze zarządzanie procesami zakupów, znacząco zwiększając przejrzystość i efektywność pracy administracyjnej.
  3. Ponadto upraszcza komunikację między zespołami.

Od strony technicznej Aplikacja do zamówień i rezerwacji oferuje trzy poziomy ról – użytkownika, menedżera, administratora. Jej interfejs jest prosty i intuicyjny.

Nasza Aplikacja Zamówienia i rezerwacja ma duży wpływ na procesy onboardingu, a także offboardingu. Rozwiązanie znacząco upraszcza również przekazywanie oraz zarządzanie sprzętem. Eliminuje potrzebę podpisanych, papierowych protokołów, które często wydają się niezbędne w takich procesach. Tym samym dzięki automatyzacji, dział IT może teraz zarządzać sprzętem w sposób efektywny i mniej czasochłonny.

Automatyzacja FV Kontrahenci – obsługa faktur przy umowach o współpracę B2B

Część osób związanych zawodowo z Supremo współpracuje z nami w ramach tzw. umów B2B. Dlatego i tutaj również wyszliśmy naprzeciw pojawiającym się oczekiwaniom. Zarówno administracji, jak i kontrahentów – dbając o przejrzystość, szybkość oraz łatwość przetwarzania faktur za świadczone usługi.

Automatyzacja w Microsoft Forms – którą nazwaliśmy FV Kontrahenci, umożliwia automatyczne przesyłanie i przetwarzanie faktur. Eliminuje potencjalne błędy ludzkie, a tym samym przyspiesza weryfikację dokumentów.

Jak to wygląda w praktyce?

  1. Kontrahent przesyła fakturę za pomocą konkretnego, zweryfikowanego formularza Microsoft Forms. Wypełnia wszystkie wymagane pola (kwota bazowa, pakiet benefitów, dodatkowe elementy itp.).
  2. Po wysłaniu formularza faktura trafia do działu administracji, a także na pocztę e-mail kontrahenta z podsumowaniem. Wtedy zarówno administrator, jak i kontrahent mogą przeprowadzić weryfikację uzupełnionych danych. Pojawia się tutaj bardzo ważny element, czyli double-check.
  3. Warto dodać, że każdy plik z fakturą jest automatycznie podpisywany imieniem i nazwiskiem kontrahenta. Docelowo znajduje się w jednym miejscu z pozostałymi fakturami – w bezpiecznym folderze z dostępem wyłącznie dla osób odpowiedzialnych w Supremo za kwestie finansowe oraz księgowych.

Aplikacja B2B Nieobecności – proste zarządzanie nieobecnościami współpracowników na umowie B2B

Aplikacja B2B Nieobecności w jednym miejscu zarządza wnioskami o dniach wolnych od świadczenia usług. Tym samym umożliwia łatwe i szybkie monitorowanie dostępności współpracowników z umową B2B. Dodatkowo automatycznie powiadamia o statusie wniosków w stosownym miejscu w aplikacji Microsoft Teams.

Kontrahent składa wniosek o dzień wolny od świadczenia usług, wybierając daty oraz typ nieobecności. Zarówno administrator, jak i użytkownik mają możliwość podejrzenia wszystkich zatwierdzonych czy też oczekujących wnioskówwyjaśnia Agata Michalak.

Co więcej, administrator – czyli osoba z HR odpowiedzialna za kwestie nieobecności – może:

  • monitorować wszelkie nieobecności,
  • dodawać do kalendarza święta, dni wolne,
  • zarządzać konkretnymi użytkownikami – pod kątem edycji ich danych czy usuwania profilów.

To wszystko znajduje się w naszej autorskiej Aplikacji na bazie Power Automate. Narzędzie umożliwia tworzenie złożonych przepływów pracy automatyzujących różnorodne zadania związane z zarządzaniem dniami wolnymi na B2B. Począwszy od wysyłania e-maili z powiadomieniami, kończąc na grupowaniu danych w jednym miejscu.

Dzięki Power Automate możliwe jest szybkie i efektywne realizowanie procesów, które wcześniej wymagały ręcznej interwencji.

Jakie korzyści przynosi Aplikacja Nieobecności B2B?

  1. Uproszczenie procesu zarządzania nieobecnościami kontrahentów.
  2. Automatyczne powiadomienia o akceptacji i odrzuceniu wniosków.
  3. Możliwość monitorowania dostępności pozostałych dni bez świadczenia usług.

AI Copilot – inteligentny asystent dla HR i administracji

Microsoft Copilot, dzięki zaawansowanym algorytmom sztucznej inteligencji, jest w stanie automatycznie generować treści, analizować dokumenty i wspierać procesy rekrutacji.

Takie wsparcie znacznie oszczędza czas i zwiększa efektywność pracy w HR oraz administracji. Dlatego ostatnim, ale równie istotnym elementem naszego webinaru była prezentacja tego narzędzia w kontekście pracy w HR, o co zadbała Klaudia Wilusz – Channel Sales Manager Modern Work & Security w Microsoft Polska.

Copilot to asystent AI, który ma za zadanie przyspieszyć codzienne operacyjne zadania w pracy na różnych stanowiskach. Może wspierać różne aspekty pracy w HR, takie jak tworzenie opisów stanowisk, porównywanie CV kandydatów czy analizowanie wideorozmów rekrutacyjnych w Microsoft Teamsinformuje Klaudia.

Korzyści z automatyzacji w HR i administracji, które projektujemy oraz wdrażamy w Supremo

  1. Szybkość – automatyzacja procesów bezpośrednio wpływa na realizację obowiązków w działach HR, administracji oraz IT.
  2. Centralizacja informacji – dane w konkretnym procesie spływają do jednego miejsca, ułatwiając monitorowanie postępów, a także zarządzanie nimi.
  3. Elastyczność – automatyzacje i aplikacje dają możliwość dopasowania i wprowadzania zmian w funkcjonalności, designie itd. pod kątem zmieniających się potrzeb.
  4. Oszczędność – automatyzacje wpływają na czas i zasoby. Zmniejszają przy tym liczbę potencjalnych błędów ludzkich wynikających z ręcznego wprowadzania czy weryfikowania danych.

Automatyzacja – klucz do sukcesu w HR i administracji

Zapewnij wysoką jakość pracy w swoim biznesie! Odkryj, że automatyzacja procesów to oszczędność zasobów, ale także podstawa do zwiększenia efektywności operacyjnej.

Dlatego polecamy Ci obejrzeć nasz webinar: „Jak wdrażać automatyzacje w HR i administracji z Microsoft 365?”.  Zobacz, jak nasze rozwiązania – aplikacje i automatyzacje Microsoft 365 oraz Power Automate, sprawdzają się i wyglądają w praktyce. Wszystko osadzone w kontekście rozwiązywania realnych problemów w administracji oraz HR.

Poznaj praktyczne przykłady, a także pozyskaj konkretną wiedzę z pierwszej ręki!

Dowiedz się, jakie zagadnienia dokładnie omówiliśmy podczas webinaru z ekspertkami Supremo i Microsoft Polska, a następnie zamów bezpłatny dostęp do nagrania.

• Nasz webinar „Jak wdrażać automatyzacje w HR i administracji z Microsoft 365?” był odpowiedzią na potrzeby działów pracujących z różnego rodzaju zasobami.
• Dostarczyliśmy wielu cennych informacji i wskazówek o efektywnym wprowadzaniu usprawnień dzięki narzędziom Microsoft.
• Podczas spotkania online pokazaliśmy, jak automatyzacje radzą sobie z rzeczywistymi zadaniami w środowisku IT, w którym pracujemy w Supremo.

Zachęcamy do skorzystania z okazji i umówienia się na konsultacje, które pomogą dostosować rozwiązania do indywidualnych potrzeb w Twojej organizacji!

Maciej Tomczyk
Senior Marketing Specialist
Supremo

Maciej z marketingiem związany jest od ponad 10 lat. W Supremo pracuje „na styku” strategii, kreacji i prowadzenia projektów promocyjnych od A do Z. Przy wykonywaniu codziennych obowiązków podczas budowania marki Supremo stawia na fakty, skuteczność oraz... spokój. Wierzy, że marketing to sztuka łączenia wizji z działaniem.

Jakie artykuły jeszcze Ci polecamy?