Jak stworzyć intranet, który nie tylko informuje, ale także angażuje pracowników i ułatwia codzienną pracę? Dobrze zaprojektowany intranet może stać się, a wręcz powinien być, sercem komunikacji wewnętrznej w firmie. Jak to zrobić?
Czego dowiesz się z tego artykułu?
W naszym artykule odkryjesz, jakie treści powinny znaleźć się w intranecie, aby stał się on niezastąpionym narzędziem w Twojej organizacji. Dowiesz się, jak wykorzystać nowoczesne technologie od Microsoft, aby zbudować przestrzeń, która informuje pracowników, ale także inspiruje i motywuje do działania.
Czytaj dalej, aby poznać najlepsze praktyki i przykłady, które pomogą Ci stworzyć intranet... idealny!
Intranet to portal pracowniczy dostępny w przeglądarce i na urządzeniach mobilnych, stworzony z myślą o angażowaniu pracowników w życie firmy poprzez komunikację wewnętrzną.
Jest to witryna stanowiąca główne źródło danych w organizacji, czyli taka firmowa Wikipedia – zawsze aktualna i wiarygodna.
Komunikacja to nie wszystko, co potrafią nowoczesne intranety. Obecnie to również narzędzia automatyzujące procesy oraz obieg dokumentów bez konieczności kodowania i jednocześnie portale do pracy zespołowej. Dlatego dalej opowiem, jakie treści powinien zawierać portal pracownika, żeby spełnił swoją rolę angażującego kanału komunikacji wewnętrznej.
To, że intranet jest narzędziem komunikacji wewnętrznej, zapewne już wiesz. Wyobraź sobie jednak coś więcej… portal, w którym znajdujesz wszystkie niezbędne pliki, których potrzebujesz w swojej codziennej, operacyjnej pracy.
Ile czasu zaoszczędzisz każdego dnia, jeśli nie będziesz musiał/a przeglądać katalogów czy skrzynki pocztowej w poszukiwaniu ważnych plików?
Jak dużo zyskasz czasu, wypełniając wnioski online zamiast składać podpisy, a następnie mailowo lub osobiście dostarczać dokumenty do działu kadr?
Możliwości intranetu SharePoint są ograniczone jedynie przez naszą wyobraźnię. Technologia Microsoft daje ogromne pole do działania dostarczając kompletne i bardzo rozbudowane funkcjonalnie narzędzie. Co ważne, bez dodatkowych opłat licencyjnych. Jeśli Twoja firma już teraz korzysta z rozwiązań Microsoft 365 (Outlook, tzw. Office), to SharePoint jest dostępny w ramach obecnego środowiska.
Jeśli chcesz sprawdzić, jak wygląda intranet SharePoint – skontaktuj się z nami i zamów live demo!
Tworzenie struktury informacji w witrynie intranetu składa się z kilku etapów.
Rekomendujemy zwinne podejście – tak, aby intranet zmieniał się wraz z rozwojem organizacji i Twoich pomysłów na angażowanie pracowników w życie firmy.
Zacznijmy zatem od pewnego punktu startowego, z którego można „wyjść” z intranetem do pracowników. Poniżej prezentujemy zestaw treści, które uznajemy w Supremo za standard w przypadku średnich i dużych organizacji, w których komunikacja i współpraca zespołowa wymagają odejścia od komunikacji wyłącznie poprzez e-mail.
Intranet, jako narzędzie komunikacji, baza wiedzy oraz portal usprawniający pracę zespołową powinien zawierać:
Jeśli w Twojej firmie komunikacja z pracownikami, niestety, odbywa się wyłącznie poprzez e-mail czy newsletter, może się okazać, że ważne informacje będą umykać ich uwadze.
Wystarczy dłuższy urlop lub natłok zadań, aby zabrakło czasu na odczytanie maili działu komunikacji. Wykorzystując intranet firmowy, masz pewność, że komunikacja nie trafia w próżnię.
Istotne informacje o zmianach organizacyjnych, sukcesach, wyniki biznesowe czy nagrania ze spotkań zarządu z pracownikami są zawsze dostępne w witrynie, w jednym miejscu. Pracownicy mogą się z nimi zapoznać w wolnej chwili, i co istotne, intranet sam wyśle maile, żeby powiadomić o aktualnościach.
Jest też coś dla zespołów, które na co dzień nie pracują przy komputerze – handlowcy czy pracownicy produkcyjni mogą sprawdzić aktualności w aplikacji mobilnej na telefonach i być na bieżąco z życiem firmowym.
Strona opowiadająca o firmie buduje w pracownikach poczucie bycia częścią firmowej społeczności.
Intranet przybliża historię firmy, jej misję i wartości, pokazuje strukturę organizacyjną i pozwala na szybkie znalezienie kontaktów do poszczególnych osób. Zaprezentowanie tych informacji w ramach komunikacji wewnętrznej umożliwia też pokazanie firmy od środka, z większą swobodą niż na firmowej stronie internetowej – napisanej przecież z myślą o klientach, a nie pracownikach.
W intranecie warto też udostępniać i aktualizować strukturę organizacyjną – tak, aby każdy pracownik mógł łatwo zidentyfikować osobę kontaktową odpowiedzialną za dany obszar biznesowy.
Każdy pracownik przeznacza część czasu na „załatwianie” formalności związanych z urlopami, benefitami czy innymi sprawami kadrowymi. Intranet znacznie ułatwia odnalezienie się w gąszczu różnych wniosków, odciążając pracowników działu HR, kadr i płac, księgowości, BHP.
Wiele procesów można zautomatyzować – przesyłając wnioski poprzez portal, akceptować polityki firmy lub potwierdzać odbiór sprzętu online.
Zyskują również nowi pracownicy. Od pierwszego dnia pracy mają dostęp do wszystkich niezbędnych dokumentów, szkoleń BHP oraz historii komunikacji wewnętrznej, co ułatwia aklimatyzację i buduje poczucie zaangażowania w życie firmy.
Intranet jest głównym, najbardziej wiarygodnym i aktualnym źródłem wiedzy w firmie. Takie podejście wprowadza ład w dokumentacji zespołowej.
Dzięki indywidualnym podstronom każdy dział może udostępnić innym pracownikom informacje o realizowanych projektach, działowych procedurach i odpowiedzialności poszczególnych osób.
Możliwa jest również wspólna praca na plikach, np. jednoczesne dokonywanie zmian w Excelu przez wiele osób. W połączeniu z innymi aplikacjami Microsoft 365, takimi jak Teams czy Planner, tworzy się bogate środowisko do pracy zespołowej.
Intranet to również miejsce, które angażuje wszystkich ludzi dobrej woli w działania pomocowe.
Społeczność firmowa jest w stanie zdziałać o wiele więcej, jeśli pracownicy będą się wymieniać informacjami o wydarzeniach, w których biorą udział – akcjach charytatywnych, wolontariacie, zbiórkach na różne ważne cele.
Społeczna odpowiedzialność biznesu (Corporate Social Responsibility – CSR) to koncepcja, na którą zwraca uwagę coraz więcej właścicieli firm, zarządów oraz pracowników działów HR.
Odpowiedzialność za wpływ, jaki wywierają firmy na społeczność lokalną i środowisko naturalne, sprawia, że firmy angażują się w inicjatywy, o których warto na bieżąco informować również samych pracowników. Od tak prozaicznych zmian, jak ograniczanie ręczników jednorazowych, po wprowadzenie bardziej ekologicznego źródła energii dla firmy.
Witryna intranetowa, a zwłaszcza firmowe media społecznościowe, są idealnym miejscem na taką komunikację!
Czas pandemii wymusił na wielu organizacjach usprawnienie komunikacji w sytuacjach kryzysowych.
Obecnie intranet staje się miejscem, w którym pracownicy mają gwarancję znalezienia najbardziej aktualnych informacji dotyczących wydarzeń, które mogą być dla nich źródłem niepokoju. Witryna poświęcona zarządzaniu kryzysowemu to miejsce, w którym pracownicy znajdują odpowiedzi na potencjalne pytania i pojawiające się wątpliwości, a także wskazówki, jaką drogę wybrać, by uzyskać wsparcie.
Gdy najbardziej pracowity czas tworzenia struktury intranetu i treści mamy za sobą, pora na spokojnie pochylić się nad pytaniem: „Czego właściwie potrzebują pracownicy, jakie informacje i podstrony są dla nich najbardziej wartościowe?”.
Tutaj z pomocą przychodzi jedno z bezpłatnych narzędzi Microsoft – Clarity, które pokaże Ci, w jaki sposób użytkownicy korzystają z portalu.
Wygenerowane mapy cieplne, nagrania sesji, zaawansowana analityka dostarczą Ci informacji, co warto rozwijać, a jakie treści przeszły bez echa.
Jeśli zatem aż„kipisz” od pomysłów na komunikację wewnętrzną w Twojej firmie, intranet na bazie SharePoint Online od Microsoft, będzie idealnym rozwiązaniem. Stanie się nie tylko nowym kanałem komunikacji, ale przede wszystkim miejscem angażującym w firmowe inicjatywy.
Tworzenie angażującego intranetu firmowego to klucz do skutecznej komunikacji wewnętrznej i zwiększenia efektywności pracy zespołowej. Teraz już wiesz, jakie treści powinny znaleźć się w intranecie, aby spełniał on swoją rolę jako narzędzie komunikacji, baza wiedzy oraz portal usprawniający codzienne zadania pracowników.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak stworzyć idealny intranet dla Twojej firmy, skontaktuj się z nami! Eksperci z Supremo są gotowi pomóc Ci w każdym etapie wdrożenia i dostosowania intranetu do potrzeb Twojej organizacji.
Daj znać już dziś!
Intranet to portal pracowniczy dostępny w przeglądarce i na urządzeniach mobilnych, stworzony z myślą o angażowaniu pracowników w życie firmy poprzez komunikację wewnętrzną. Jest to witryna stanowiąca główne źródło danych w organizacji, czyli taka firmowa Wikipedia, zawsze aktualna i wiarygodna. Komunikacja to nie wszystko, co potrafią nowoczesne intranety. Obecnie to również narzędzia automatyzujące procesy oraz obieg dokumentów bez konieczności kodowania i jednocześnie portale do pracy zespołowej. Z tego artykułu dowiesz się, jakie treści powinien zawierać portal pracownika, żeby spełnił swoją rolę angażującego kanału komunikacji wewnętrznej.
To, że intranet jest narzędziem komunikacji wewnętrznej, zapewne już wiesz. Wyobraź sobie jednak coś więcej… portal, w którym znajdujesz wszystkie niezbędne pliki, których potrzebujesz w swojej codziennej, operacyjnej pracy. Ile czasu zaoszczędzisz każdego dnia, jeśli nie będziesz musiał/a przeglądać katalogów czy skrzynki pocztowej w poszukiwaniu ważnych plików? Jak dużo zyskasz czasu wypełniając wnioski online zamiast składać podpisy, a następnie mailowo lub osobiście dostarczać dokumenty do działu kadr? Możliwości intranetu SharePoint są ograniczone jedynie przez naszą wyobraźnię. Technologia Microsoft daje ogromne pole do działania dostarczając kompletne i bardzo rozbudowane funkcjonalnie narzędzie. Co ważne, bez dodatkowych opłat licencyjnych. Jeśli Twoja firma już teraz korzysta z rozwiązań Microsoft (Outlook, Office) to SharePoint jest dostępny w ramach obecnego środowiska.
Tworzenie struktury informacji w witrynie intranetu składa się z kilku etapów:
Rekomendujemy zwinne podejście, tak, aby intranet zmieniał się wraz z rozwojem organizacji i Twoich pomysłów na angażowanie pracowników w życie firmy.
Zacznijmy zatem od pewnego punktu startowego, z którego można "wyjść" z intranetem do pracowników. Poniżej prezentujemy zestaw treści, które można uznać za standard w przypadku średnich i dużych organizacji, w których komunikacja i współpraca zespołowa wymagają odejścia od komunikacji wyłączenie poprzez e-mail.
Intranet, jako narzędzie komunikacji, baza wiedzy oraz portal usprawniający pracę zespołową powinien zawierać:
• Aktualności firmowe – informacje o zmianach organizacyjnych, kadrowych, podsumowanie wyników biznesowych, sukcesy, nadchodzące wydarzenia, wideokonferencje wewnętrzne
• Informacje o firmie – przedstawienie historii, misji, wizji, wartości firmowych
• Strukturę organizacyjną i dane kontaktowe do osób
• Wnioski składane do działu kadr i płac np. o urlop, pracę zdalną, związane z benefitami oraz formularze online umożliwiające składanie dokumentów poprzez portal
• Dokumenty i informacje potrzebne do onboardingu nowych pracowników
• Treści udostępniane przez poszczególne działy: IT, BHP, kadr, HR, administracji, marketingu itd.
• Pliki zespołów umożliwiające jednoczesną pracę na dokumentach bez wysyłania mailem
• Informacje związane z pracą i zadaniami danego użytkownika intranetu np. przydzielone / opóźnione zadania, plan pracy
• Inicjatywy pracownicze: akcje charytatywne, wolontariat, zbiórki
• Działania CSR (Corporate Social Responsibility)
• Forum i firmowe media społecznościowe (Yammer / Viva Connections)
• Podgląd aktualnie zamieszczanych treści na firmowych stronach w social media: Linkedin, Facebook, Youtube etc.
Jeśli w Twojej firmie komunikacja wewnętrzna odbywa się wyłącznie poprzez e-mail czy newsletter może się okazać, że ważne informacje będą umykać uwadze pracowników. Wystarczy dłuższy urlop lub natłok zadań, aby zabrakło czasu na odczytanie maili działu komunikacji. Wykorzystując intranet firmowy możesz mieć pewność, że komunikacja nie trafia w próżnię. Istotne informacje o zmianach organizacyjnych, sukcesach, wyniki biznesowe czy nagrania ze spotkań zarządu z pracownikami są zawsze dostępne w witrynie. Pracownicy mogą się z nimi zapoznać w wolnej chwili, i co istotne, intranet sam wyśle maile, żeby powiadomić o aktualnościach. Jest też coś dla zespołów, które na co dzień nie pracują przy komputerze – handlowcy czy pracownicy produkcyjni mogą sprawdzić aktualności w aplikacji mobilnej na telefonach i być na bieżąco z życiem firmowym.
Strona opowiadająca o firmie buduje w pracownikach poczucie bycia częścią firmowej społeczności. Intranet przybliża historię firmy, jej misję i wartości, pokazuje strukturę organizacyjną i pozwala na szybkie znalezienie kontaktów do poszczególnych osób. Zaprezentowanie tych informacji w ramach komunikacji wewnętrznej umożliwia też pokazanie firmy od środka, z większą swobodą niż na firmowej stronie internetowej napisanej z myślą o klientach, a nie pracownikach. Warto też udostępniać i aktualizować w intranecie strukturę organizacyjną, tak aby każdy pracownik mógł łatwo zidentyfikować osobę kontaktową odpowiedzialną za dany obszar biznesowy.
Każdy pracownik przeznacza część czasu na „załatwianie” formalności związanych z urlopami, benefitami czy innymi sprawami kadrowymi. Intranet znacznie ułatwia odnalezienie się w gąszczu różnych wniosków odciążając pracowników działu HR, kadr i płac, księgowości, BHP. Wiele procesów można zautomatyzować - przesyłać wnioski poprzez portal, akceptować polityki firmy lub potwierdzać odbiór sprzętu online. Zyskują również nowi pracownicy. Od pierwszego dnia pracy mają dostęp do wszystkich niezbędnych dokumentów, szkoleń BHP oraz historii komunikacji wewnętrznej, co ułatwia aklimatyzację i buduje poczucie zaangażowania w życie firmy.
Intranet jest głównym, najbardziej wiarygodnym i aktualnym źródłem wiedzy w firmie. Takie podejście wprowadza ład w dokumentacji zespołowej. Dzięki indywidualnym podstronom, każdy dział może udostępnić innym pracownikom informacje o realizowanych projektach, działowych procedurach i odpowiedzialności poszczególnych osób w dziale. Możliwa jest również wspólna praca na plikach np. jednoczesne dokonywanie zmian w Excelu przez wiele osób. W połączeniu z innymi aplikacjami Microsoft 365, takimi jak Teams czy Planner tworzy się bogate środowisko do pracy zespołowej.
Intranet to również miejsce, które angażuje wszystkich ludzi dobrej woli w działania pomocowe. Społeczność firmowa jest w stanie zdziałać o wiele więcej, jeśli pracownicy będą się wymieniać informacjami o wydarzeniach, w których biorą udział - akcjach charytatywnych, wolontariacie, zbiórkach na różne ważne cele.
Społeczna odpowiedzialność biznesu (Corporate Social Responsibility - CSR) to koncepcja, na którą zwraca uwagę coraz więcej właścicieli firm, zarządów oraz pracowników działów HR. Odpowiedzialność za wpływ, jaki wywierają firmy na społeczność lokalną i środowisko naturalne, sprawia, że firmy angażują się w inicjatywy, o których warto na bieżąco informować również samych pracowników. Od tak prozaicznych zmian, jak ograniczanie ręczników jednorazowych po wprowadzenie bardziej ekologicznego źródła energii dla firmy. Witryna intranetowa, a zwłaszcza firmowe media społecznościowe, są idealnym miejscem na taką komunikację!
Czas pandemii wymusił na wielu organizacjach usprawnienie komunikacji w sytuacjach kryzysowych. Obecnie, w dobie nieustannych zmian, intranet staje się miejscem, w którym pracownicy mają gwarancję znalezienia najbardziej aktualnych informacji dotyczących wydarzeń, które mogą być dla nich źródłem niepokoju. Witryna poświęcona zarządzaniu kryzysowemu to miejsce, w którym pracownicy znajdują odpowiedzi na potencjalne pytania i pojawiające się wątpliwości, a także wskazówki, jaką drogę wybrać, by uzyskać wsparcie.
Gdy najbardziej pracowity czas tworzenia struktury intranetu i treści mamy za sobą, pora na spokojnie pochylić się nad pytaniem - "czego właściwie potrzebują pracownicy, jakie informacje i podstrony są dla nich najbardziej wartościowe?". Tutaj z pomocą przychodzi jedno z bezpłatnych narzędzi Microsoft - Clarity, które pokaże Ci, w jaki sposób użytkownicy korzystają z portalu. Wygenerowane mapy cieplne, nagrania sesji, zaawansowana analityka dostarczą Ci informacji, co warto rozwijać, a jakie treści przeszły bez echa. Jeśli zatem kipisz od pomysłów na komunikację wewnętrzną w Twojej firmie, intranet oparty o SharePoint Microsoft, będzie idealnym rozwiązaniem. Stanie się nie tylko nowym kanałem komunikacji, ale przede wszystkim miejscem angażującym w firmowe inicjatywy.
Kamil Salamon, ekspert i trener, który obecnie doradza klientom, jak efektywnie wdrożyć intranet i aplikacje dla pracowników. Zanim przyjął rolę konsultanta SharePoint, przygotowywał uczestników szkoleń do aktywnego wykorzystania narzędzi Microsoft 365. Być może już mieliście okazję go poznać podczas naszych warsztatów! Cechy charakterystyczne – analityczne myślenie, cierpliwość i głos radiowca, który koi wszystkie obawy związane z nowoczesnymi technologiami.
Intranet to portal pracowniczy dostępny w przeglądarce i na urządzeniach mobilnych, stworzony z myślą o angażowaniu pracowników w życie firmy poprzez komunikację wewnętrzną. Jest to witryna stanowiąca główne źródło danych w organizacji, czyli taka firmowa Wikipedia, zawsze aktualna i wiarygodna. Komunikacja to nie wszystko, co potrafią nowoczesne intranety. Obecnie to również narzędzia automatyzujące procesy oraz obieg dokumentów bez konieczności kodowania i jednocześnie portale do pracy zespołowej. Z tego artykułu dowiesz się, jakie treści powinien zawierać portal pracownika, żeby spełnił swoją rolę angażującego kanału komunikacji wewnętrznej.
To, że intranet jest narzędziem komunikacji wewnętrznej, zapewne już wiesz. Wyobraź sobie jednak coś więcej… portal, w którym znajdujesz wszystkie niezbędne pliki, których potrzebujesz w swojej codziennej, operacyjnej pracy. Ile czasu zaoszczędzisz każdego dnia, jeśli nie będziesz musiał/a przeglądać katalogów czy skrzynki pocztowej w poszukiwaniu ważnych plików? Jak dużo zyskasz czasu wypełniając wnioski online zamiast składać podpisy, a następnie mailowo lub osobiście dostarczać dokumenty do działu kadr? Możliwości intranetu SharePoint są ograniczone jedynie przez naszą wyobraźnię. Technologia Microsoft daje ogromne pole do działania dostarczając kompletne i bardzo rozbudowane funkcjonalnie narzędzie. Co ważne, bez dodatkowych opłat licencyjnych. Jeśli Twoja firma już teraz korzysta z rozwiązań Microsoft (Outlook, Office) to SharePoint jest dostępny w ramach obecnego środowiska.
Tworzenie struktury informacji w witrynie intranetu składa się z kilku etapów:
Rekomendujemy zwinne podejście, tak, aby intranet zmieniał się wraz z rozwojem organizacji i Twoich pomysłów na angażowanie pracowników w życie firmy.
Zacznijmy zatem od pewnego punktu startowego, z którego można "wyjść" z intranetem do pracowników. Poniżej prezentujemy zestaw treści, które można uznać za standard w przypadku średnich i dużych organizacji, w których komunikacja i współpraca zespołowa wymagają odejścia od komunikacji wyłączenie poprzez e-mail.
Intranet, jako narzędzie komunikacji, baza wiedzy oraz portal usprawniający pracę zespołową powinien zawierać:
• Aktualności firmowe – informacje o zmianach organizacyjnych, kadrowych, podsumowanie wyników biznesowych, sukcesy, nadchodzące wydarzenia, wideokonferencje wewnętrzne
• Informacje o firmie – przedstawienie historii, misji, wizji, wartości firmowych
• Strukturę organizacyjną i dane kontaktowe do osób
• Wnioski składane do działu kadr i płac np. o urlop, pracę zdalną, związane z benefitami oraz formularze online umożliwiające składanie dokumentów poprzez portal
• Dokumenty i informacje potrzebne do onboardingu nowych pracowników
• Treści udostępniane przez poszczególne działy: IT, BHP, kadr, HR, administracji, marketingu itd.
• Pliki zespołów umożliwiające jednoczesną pracę na dokumentach bez wysyłania mailem
• Informacje związane z pracą i zadaniami danego użytkownika intranetu np. przydzielone / opóźnione zadania, plan pracy
• Inicjatywy pracownicze: akcje charytatywne, wolontariat, zbiórki
• Działania CSR (Corporate Social Responsibility)
• Forum i firmowe media społecznościowe (Yammer / Viva Connections)
• Podgląd aktualnie zamieszczanych treści na firmowych stronach w social media: Linkedin, Facebook, Youtube etc.
Jeśli w Twojej firmie komunikacja wewnętrzna odbywa się wyłącznie poprzez e-mail czy newsletter może się okazać, że ważne informacje będą umykać uwadze pracowników. Wystarczy dłuższy urlop lub natłok zadań, aby zabrakło czasu na odczytanie maili działu komunikacji. Wykorzystując intranet firmowy możesz mieć pewność, że komunikacja nie trafia w próżnię. Istotne informacje o zmianach organizacyjnych, sukcesach, wyniki biznesowe czy nagrania ze spotkań zarządu z pracownikami są zawsze dostępne w witrynie. Pracownicy mogą się z nimi zapoznać w wolnej chwili, i co istotne, intranet sam wyśle maile, żeby powiadomić o aktualnościach. Jest też coś dla zespołów, które na co dzień nie pracują przy komputerze – handlowcy czy pracownicy produkcyjni mogą sprawdzić aktualności w aplikacji mobilnej na telefonach i być na bieżąco z życiem firmowym.
Strona opowiadająca o firmie buduje w pracownikach poczucie bycia częścią firmowej społeczności. Intranet przybliża historię firmy, jej misję i wartości, pokazuje strukturę organizacyjną i pozwala na szybkie znalezienie kontaktów do poszczególnych osób. Zaprezentowanie tych informacji w ramach komunikacji wewnętrznej umożliwia też pokazanie firmy od środka, z większą swobodą niż na firmowej stronie internetowej napisanej z myślą o klientach, a nie pracownikach. Warto też udostępniać i aktualizować w intranecie strukturę organizacyjną, tak aby każdy pracownik mógł łatwo zidentyfikować osobę kontaktową odpowiedzialną za dany obszar biznesowy.
Każdy pracownik przeznacza część czasu na „załatwianie” formalności związanych z urlopami, benefitami czy innymi sprawami kadrowymi. Intranet znacznie ułatwia odnalezienie się w gąszczu różnych wniosków odciążając pracowników działu HR, kadr i płac, księgowości, BHP. Wiele procesów można zautomatyzować - przesyłać wnioski poprzez portal, akceptować polityki firmy lub potwierdzać odbiór sprzętu online. Zyskują również nowi pracownicy. Od pierwszego dnia pracy mają dostęp do wszystkich niezbędnych dokumentów, szkoleń BHP oraz historii komunikacji wewnętrznej, co ułatwia aklimatyzację i buduje poczucie zaangażowania w życie firmy.
Intranet jest głównym, najbardziej wiarygodnym i aktualnym źródłem wiedzy w firmie. Takie podejście wprowadza ład w dokumentacji zespołowej. Dzięki indywidualnym podstronom, każdy dział może udostępnić innym pracownikom informacje o realizowanych projektach, działowych procedurach i odpowiedzialności poszczególnych osób w dziale. Możliwa jest również wspólna praca na plikach np. jednoczesne dokonywanie zmian w Excelu przez wiele osób. W połączeniu z innymi aplikacjami Microsoft 365, takimi jak Teams czy Planner tworzy się bogate środowisko do pracy zespołowej.
Intranet to również miejsce, które angażuje wszystkich ludzi dobrej woli w działania pomocowe. Społeczność firmowa jest w stanie zdziałać o wiele więcej, jeśli pracownicy będą się wymieniać informacjami o wydarzeniach, w których biorą udział - akcjach charytatywnych, wolontariacie, zbiórkach na różne ważne cele.
Społeczna odpowiedzialność biznesu (Corporate Social Responsibility - CSR) to koncepcja, na którą zwraca uwagę coraz więcej właścicieli firm, zarządów oraz pracowników działów HR. Odpowiedzialność za wpływ, jaki wywierają firmy na społeczność lokalną i środowisko naturalne, sprawia, że firmy angażują się w inicjatywy, o których warto na bieżąco informować również samych pracowników. Od tak prozaicznych zmian, jak ograniczanie ręczników jednorazowych po wprowadzenie bardziej ekologicznego źródła energii dla firmy. Witryna intranetowa, a zwłaszcza firmowe media społecznościowe, są idealnym miejscem na taką komunikację!
Czas pandemii wymusił na wielu organizacjach usprawnienie komunikacji w sytuacjach kryzysowych. Obecnie, w dobie nieustannych zmian, intranet staje się miejscem, w którym pracownicy mają gwarancję znalezienia najbardziej aktualnych informacji dotyczących wydarzeń, które mogą być dla nich źródłem niepokoju. Witryna poświęcona zarządzaniu kryzysowemu to miejsce, w którym pracownicy znajdują odpowiedzi na potencjalne pytania i pojawiające się wątpliwości, a także wskazówki, jaką drogę wybrać, by uzyskać wsparcie.
Gdy najbardziej pracowity czas tworzenia struktury intranetu i treści mamy za sobą, pora na spokojnie pochylić się nad pytaniem - "czego właściwie potrzebują pracownicy, jakie informacje i podstrony są dla nich najbardziej wartościowe?". Tutaj z pomocą przychodzi jedno z bezpłatnych narzędzi Microsoft - Clarity, które pokaże Ci, w jaki sposób użytkownicy korzystają z portalu. Wygenerowane mapy cieplne, nagrania sesji, zaawansowana analityka dostarczą Ci informacji, co warto rozwijać, a jakie treści przeszły bez echa. Jeśli zatem kipisz od pomysłów na komunikację wewnętrzną w Twojej firmie, intranet oparty o SharePoint Microsoft, będzie idealnym rozwiązaniem. Stanie się nie tylko nowym kanałem komunikacji, ale przede wszystkim miejscem angażującym w firmowe inicjatywy.
Kamil Salamon, ekspert i trener, który obecnie doradza klientom, jak efektywnie wdrożyć intranet i aplikacje dla pracowników. Zanim przyjął rolę konsultanta SharePoint, przygotowywał uczestników szkoleń do aktywnego wykorzystania narzędzi Microsoft 365. Być może już mieliście okazję go poznać podczas naszych warsztatów! Cechy charakterystyczne – analityczne myślenie, cierpliwość i głos radiowca, który koi wszystkie obawy związane z nowoczesnymi technologiami.
Intranet to portal pracowniczy dostępny w przeglądarce i na urządzeniach mobilnych, stworzony z myślą o angażowaniu pracowników w życie firmy poprzez komunikację wewnętrzną. Jest to witryna stanowiąca główne źródło danych w organizacji, czyli taka firmowa Wikipedia, zawsze aktualna i wiarygodna. Komunikacja to nie wszystko, co potrafią nowoczesne intranety. Obecnie to również narzędzia automatyzujące procesy oraz obieg dokumentów bez konieczności kodowania i jednocześnie portale do pracy zespołowej. Z tego artykułu dowiesz się, jakie treści powinien zawierać portal pracownika, żeby spełnił swoją rolę angażującego kanału komunikacji wewnętrznej.
To, że intranet jest narzędziem komunikacji wewnętrznej, zapewne już wiesz. Wyobraź sobie jednak coś więcej… portal, w którym znajdujesz wszystkie niezbędne pliki, których potrzebujesz w swojej codziennej, operacyjnej pracy. Ile czasu zaoszczędzisz każdego dnia, jeśli nie będziesz musiał/a przeglądać katalogów czy skrzynki pocztowej w poszukiwaniu ważnych plików? Jak dużo zyskasz czasu wypełniając wnioski online zamiast składać podpisy, a następnie mailowo lub osobiście dostarczać dokumenty do działu kadr? Możliwości intranetu SharePoint są ograniczone jedynie przez naszą wyobraźnię. Technologia Microsoft daje ogromne pole do działania dostarczając kompletne i bardzo rozbudowane funkcjonalnie narzędzie. Co ważne, bez dodatkowych opłat licencyjnych. Jeśli Twoja firma już teraz korzysta z rozwiązań Microsoft (Outlook, Office) to SharePoint jest dostępny w ramach obecnego środowiska.
Kamil Salamon, ekspert i trener, który obecnie doradza klientom, jak efektywnie wdrożyć intranet i aplikacje dla pracowników. Zanim przyjął rolę konsultanta SharePoint, przygotowywał uczestników szkoleń do aktywnego wykorzystania narzędzi Microsoft 365. Być może już mieliście okazję go poznać podczas naszych warsztatów! Cechy charakterystyczne – analityczne myślenie, cierpliwość i głos radiowca, który koi wszystkie obawy związane z nowoczesnymi technologiami.
Intranet to portal pracowniczy dostępny w przeglądarce i na urządzeniach mobilnych, stworzony z myślą o angażowaniu pracowników w życie firmy poprzez komunikację wewnętrzną. Jest to witryna stanowiąca główne źródło danych w organizacji, czyli taka firmowa Wikipedia, zawsze aktualna i wiarygodna. Komunikacja to nie wszystko, co potrafią nowoczesne intranety. Obecnie to również narzędzia automatyzujące procesy oraz obieg dokumentów bez konieczności kodowania i jednocześnie portale do pracy zespołowej. Z tego artykułu dowiesz się, jakie treści powinien zawierać portal pracownika, żeby spełnił swoją rolę angażującego kanału komunikacji wewnętrznej.
To, że intranet jest narzędziem komunikacji wewnętrznej, zapewne już wiesz. Wyobraź sobie jednak coś więcej… portal, w którym znajdujesz wszystkie niezbędne pliki, których potrzebujesz w swojej codziennej, operacyjnej pracy. Ile czasu zaoszczędzisz każdego dnia, jeśli nie będziesz musiał/a przeglądać katalogów czy skrzynki pocztowej w poszukiwaniu ważnych plików? Jak dużo zyskasz czasu wypełniając wnioski online zamiast składać podpisy, a następnie mailowo lub osobiście dostarczać dokumenty do działu kadr? Możliwości intranetu SharePoint są ograniczone jedynie przez naszą wyobraźnię. Technologia Microsoft daje ogromne pole do działania dostarczając kompletne i bardzo rozbudowane funkcjonalnie narzędzie. Co ważne, bez dodatkowych opłat licencyjnych. Jeśli Twoja firma już teraz korzysta z rozwiązań Microsoft (Outlook, Office) to SharePoint jest dostępny w ramach obecnego środowiska.
Kamil Salamon, ekspert i trener, który obecnie doradza klientom, jak efektywnie wdrożyć intranet i aplikacje dla pracowników. Zanim przyjął rolę konsultanta SharePoint, przygotowywał uczestników szkoleń do aktywnego wykorzystania narzędzi Microsoft 365. Być może już mieliście okazję go poznać podczas naszych warsztatów! Cechy charakterystyczne – analityczne myślenie, cierpliwość i głos radiowca, który koi wszystkie obawy związane z nowoczesnymi technologiami.